De weersvoorspellingen voor 2016

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Susan » 13 jul 2016, 10:47

Ik vind hier in deze 'voorspellingen wel 'veel' in zitten van:
't zou ook anders uit kunnen pakken.... [think]
We zullen zien...blijft wel leuk om even te lezen wat men verwacht volgens de 'sterren' :grin:

De weersvoorspellingen voor 2016

Februari 2016: voor februari verwacht ik geen noemenswaardige verandering in vergelijking met januari, rond de 18e zou het nog best even kunnen vriezen (en daarna).

Maart 2016: vanaf de 6e wordt het warmer, maar er is veel kans op regen. Rond de 25e kan het even kouder worden, tenzij het de dagen ervoor juist koud was, dan draait het de warmere kant op na de 25e.

April 2016: Vanaf de 6e wordt het warmer en droger, het kan echt heerlijk weer worden, met een weersverandering op of rond 17 april.

Mei 2016: Mercurius loopt retrograde en die gooit wel vaker roet in mijn voorspellingen, maar normaliter moet het een superzachte maand worden, heerlijk voor de tuin. Mercurius gaat de 22e recht lopen en kan even wat verandering brengen, na de 25e lijkt het prachtig weer om te zeilen en te fietsen.

Juni 2016: prima weer maar mogelijk wel wat natter dan normaal. Rond 13 juni kan het ofwel ophouden met regenen of juist beginnen, maar niet voor echt lang. Er kan ook steeds een verfrissend windje zijn. Er kan een weersverandering zijn op 29 juni waarna het steeds warmer wordt.

Juli 2016: Het wordt een heerlijk warme zomermaand, de tweede helft warmer dan de eerste. Onweer rond 29 juli.

Augustus 2016: Het behoort een warme maand te worden zeker vanaf 3 augustus al kan het wat minder worden als Venus in Maagd gaat lopen rond 6 augustus. Ook kan Saturnus even drukkend of kouder weer geven als hij direct gaat lopen in het weekend van 12-14 augustus. Daarna hoort het weer zich opnieuw te stabiliseren met een zeer aangename temperatuur.

September 2016: het wordt een prachtige Indian-summer maand en misschien niet eens een Indian summer maar echt lekker warm tot de 28e, dan treedt opeens de kou in.

Oktober 2016: Ik verwacht dat oktober superkoud begint met iets vriendelijker weer vanaf 8 oktober en nog iets vriendelijker weer met mogelijk iets hogere temperaturen vanaf de 19e, maar overall blijft het een koudere periode dan we gewend waren voor oktober en dat wordt er voorlopig niet beter op.

November 2016: Het is goed mogelijk dat het gaat vriezen op 10/11 november. Het kán zijn dat het na de 13e weer iets warmer wordt, door een meer warmere wind. Als Neptunus op 20 november omkeert kan het 180 graden omkeren wat neerslag betreft.

December 2016: December wordt naar verwachting ook een stuk kouder dan vorig jaar, met veel kans op vriezen. Op 19 december gaat Mercurius retrograde lopen en zo'n periode kan het omgekeerde weer geven dan ik voorspel merkte ik al vaak, maar met Mars vanaf 20 december in Vissen treedt de dooi ook in, wel komt er veel neerslag dan. Op of rond de 29e kan het stormachtig weer zijn.

© Joyce Hoen, 2016



Planeetprincipes en het weer

Zon: zonnig (zonnevlekken zorgen voor atmosferische storingen),

Maan: wisselvallig

Mercurius: wind

Venus: zacht

Mars: temperatuur

Saturnus: kou

Uranus: wind en onweer (elektrisch geladen lucht)

Neptunus: regen, mist, beheerst de luchtvochtigheid

Pluto: storm
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Gast1 » 10 sep 2016, 11:08

Susan schreef:Augustus 2016: Het behoort een warme maand te worden zeker vanaf 3 augustus al kan het wat minder worden als Venus in Maagd gaat lopen rond 6 augustus. Ook kan Saturnus even drukkend of kouder weer geven als hij direct gaat lopen in het weekend van 12-14 augustus. Daarna hoort het weer zich opnieuw te stabiliseren met een zeer aangename temperatuur.

September 2016: het wordt een prachtige Indian-summer maand en misschien niet eens een Indian summer maar echt lekker warm tot de 28e, dan treedt opeens de kou in.
Interessant ... [jaja]

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Susan » 11 sep 2016, 12:05

Gast1 schreef:
Susan schreef:Augustus 2016: Het behoort een warme maand te worden zeker vanaf 3 augustus al kan het wat minder worden als Venus in Maagd gaat lopen rond 6 augustus. Ook kan Saturnus even drukkend of kouder weer geven als hij direct gaat lopen in het weekend van 12-14 augustus. Daarna hoort het weer zich opnieuw te stabiliseren met een zeer aangename temperatuur.

September 2016: het wordt een prachtige Indian-summer maand en misschien niet eens een Indian summer maar echt lekker warm tot de 28e, dan treedt opeens de kou in.
Interessant ... [jaja]
We zullen zien Gast1 waar het op uit zal draaien, iemand anders voorspelde dat
december deze keer héél koud zou worden wat al jaren niet meer is voorgekomen...in elk geval tot ongeveer 29 december.

Wat volkswijsheden, ook altijd leuk :grin:

September

Schijnt herfstmaands zon met zomerkracht, maakt veelal wintermaand ook zacht.
Trekvogels in septembernacht, ze maken de kersttijd zacht.
Als in september de donder knalt, met kerst sneeuw met hopen valt.
Vallen de bladeren vroeg, dan wordt de herfst niet oud.
Als de R is in de maand, is het weer niet altijd meegaand.

Donder in september, sneeuw in maart.
Als in september de donder knalt, zal met Kerst de sneeuw in hopen vallen.
Vorst in september, zacht in december.
Warm in september, koud in december.
Een warme september, een droge oktober.
Schijnt de herfstzon met zomerkracht, maakt veelal de winter zacht.
Komen de pluimen aan het riet, bedenk het is nazomer en geniet.

Met St.Giel(1) zonneschijn, het zal dan nog 4 weken zo zijn.
Is het op St. Egidus(1) heet, het geeft een schone herfst met zweet.
Op de 5 de september wordt bewezen, wat het voor weer de hele maand zal wezen.
Mooi weer op Maria’s geboorte(8), dit weer gaat nog vier of acht weken zo voort.
Op de dag van Ludmilla(16) een zeer vroom kind, blaast vaak een forse wind.
Met Lambertus(17) zonneschijn, het zal een droog voorjaar zijn.

Op Mattheus(21) storm en wind, bestaat de kans dat men met de komende Pasen nog de winter vindt.
Is het op St. Mauritius(22) helder, dan gaan er veel schepen naar de kelder. (er worden dan veel stormen verwacht).
Vallen de eikels al voor St. Machiel(29), dan snijdt de winter door lijf en ziel.
Trekken voor St. Machiel de vogels niet, geen winter is nog in het verschiet.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Paulus » 15 sep 2016, 23:57

Toen ik gisteren dit topic las, kwam de voorspelling van de laatste maanden me enigzins bekend voor. :D
Op mijn eigen forum had ik onlangs namelijk een stukje geschreven wat daar best goed op aansloot, al is dit gebaseerd op andere gegevens dan de voorspellingen in het openings toppic.

Zie hier wat ik daar geschreven heb:

Het zou mij niet verbazen als we een vroege herfst krijgen, gevolgd door mogelijk een vroege (strenge) winter.
Deze verwachting is gebaseerd op de volgende feiten:

1. Beuken, eiken, berken, lijsterbes e.d. zijn al aan het verkleuren,
2. De wilde varkens, zoals ze die hier noemen, zijn al druk bezig (heide)velden en het bos om te ploegen opzoek naar eten,
3. Veel spinnenwebben met dikker wordende (kruis)spinnen,
4. Regelmatig krijg je in het bos herfstdraden in je gezicht of haar,
5. Onze honden en katten zijn al flink aan het verharen (vervangen van hun zomervacht voor de wintervacht)

Dat is nu al een paar weken gaande, terwijl dit normaal pas gebeurt tussen eind september en begin november.
Ik ben trouwens benieuwd of ik deze signalen uit de natuur goed heb geïnterpreteerd. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gast1

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Gast1 » 29 sep 2016, 15:36

Dat valt nogal te bezien.
Die vroege herfst is niet aan het kloppen.
Juli en vooral augustus waren nogal aan de regenachtige (en redelijk frisse -maar nog altijd te warm-) kant.
September klopt inderdaad met dat wat Susan geplaatst heeft.(http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 87#p300187) maar voor oktober ziet het er tot nu toe redelijk goed uit.
De Natuur vertelt mij overigens iets anders als dat wat jij schrijft Paulus.
Btw, beuken, eiken, berken, lijsterbes e.d. zijn al aan het verkleuren omdat ze vooral aan het verdrogen zijn.
Ik denk dat het erg zacht zal blijven met massa's water(overlast).

We'll see :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door univers » 29 sep 2016, 15:44

Je kon weleens gelijk krijgen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Gast1 » 29 sep 2016, 19:10

Het is wat ik 'voel'.
Ik kan het geen handen en voeten geven. :-|

Gast1

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Gast1 » 09 okt 2016, 19:28

Aan het begin van de herfst kan de zon ruim 10 uur per dag schijnen.
Als dat gebeurt lijkt het wel zomer. Dat zagen we ook in de septembermaand van 2016.
De herfstzon had zomerkracht. Volgens de volgende weerspreuk volgt een zachte winter:

Schijnt de herfstzon met zomerkracht, maakt veelal de winter zacht.
Brengt het najaar helder weer, ‘t zal des winters stormen op het meer.
Warm in september, koud in december.
Is oktober warm en fijn, het zal een scherpe winter zijn, maar is het nat en koel, ’t is van een zachte winter een voorgevoel!


Winter 2017 koud of warm?

De eerste twee weerspreuken vertellen ons dat na een zonnige herfst een zachte en onstuimige winter volgt.
In het verleden kwamen deze weerspreuken vaak uit. Het najaar van 2016 is tot nu toe bijzonder zonnig verlopen.
Volgens de weerspreuken is de kans op een zachte en onstuimige winter dus groter dan de kans op een koude winter.

De laatste twee weerspreuken kwamen in het verleden zelden uit.
Sterker nog, vaak kwam het omgekeerde uit als werd beweerd.
Als we daar op afgaan komen we opnieuw op een zachte winter uit.
Dat belooft dus niet veel goeds voor de winterliefhebbers.

Sorry Tammy, mijn voorgevoel vertelt mij dit ook.
Voor uitgebreidere informatie, zie Bron, dewelke op 7 oktober 2016, 11:44 uur gepubliceerd werd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Tammy » 10 okt 2016, 03:23

Ik heb de moed al opgegeven op een echte winter Gast1. [crygr]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Gast1 » 10 okt 2016, 07:06

We zullen zien Tammy, het is niet de eerste keer dat de Natuur ons verrast daar deze onberekenbaar ende onvoorspelbaar is.
Het kan zijn dat onze voorgevoelens ons misleiden en het is ook heel zeker dat de Natuur zich niet zal laten leiden door weerspreuken.

We gaan dat wat gaat gebeuren beleven :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Tammy » 10 okt 2016, 07:13

Yes indeed Gast1. :mrgreen:
Moeder Natuur is de baas.
En dat zal ze altijd blijven. [jaja]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gast1

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Gast1 » 29 dec 2016, 09:56

Gast1 schreef:Aan het begin van de herfst kan de zon ruim 10 uur per dag schijnen.
Als dat gebeurt lijkt het wel zomer. Dat zagen we ook in de septembermaand van 2016.
De herfstzon had zomerkracht. Volgens de volgende weerspreuk volgt een zachte winter:

Schijnt de herfstzon met zomerkracht, maakt veelal de winter zacht.
Brengt het najaar helder weer, ‘t zal des winters stormen op het meer.
Warm in september, koud in december.
Is oktober warm en fijn, het zal een scherpe winter zijn, maar is het nat en koel, ’t is van een zachte winter een voorgevoel!


Winter 2017 koud of warm?

De eerste twee weerspreuken vertellen ons dat na een zonnige herfst een zachte en onstuimige winter volgt.
In het verleden kwamen deze weerspreuken vaak uit. Het najaar van 2016 is tot nu toe bijzonder zonnig verlopen.
Volgens de weerspreuken is de kans op een zachte en onstuimige winter dus groter dan de kans op een koude winter.

De laatste twee weerspreuken kwamen in het verleden zelden uit.
Sterker nog, vaak kwam het omgekeerde uit als werd beweerd.
Als we daar op afgaan komen we opnieuw op een zachte winter uit.
Dat belooft dus niet veel goeds voor de winterliefhebbers.

Sorry Tammy, mijn voorgevoel vertelt mij dit ook.
Voor uitgebreidere informatie, zie Bron, dewelke op 7 oktober 2016, 11:44 uur gepubliceerd werd.
Blijkbaar waren mijn voorgevoelens juist:
Deze decembermaand wordt de op twee na zonnigste uit de meetgeschiedenis.
Het aantal zonuren komt gemiddeld over het land uit op circa 76 uur tegen 49 normaal. 2008 blijft met 81,3 uren zonneschijn recordhouder, gevolgd door 2013 met 79,6 uur.
Met landelijk gemiddeld 27 mm neerslag tegen 80 normaal is het de droogste december sinds 1972.
Het is ook een zachte wintermaand geworden met een gemiddelde temperatuur in De Bilt van 4,9 graden tegen 3,7 normaal.
Bron

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door MetalPig » 23 jun 2017, 16:40

Susan schreef:Juni 2016: prima weer maar mogelijk wel wat natter dan normaal.
:hahaha: :rolfl:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Susan » 23 jun 2017, 17:03

MetalPig schreef:
Susan schreef:Juni 2016: prima weer maar mogelijk wel wat natter dan normaal.
:hahaha: :rolfl:
Ja schitterend toch!
Altijd prachtig oude berichten zoals deze uit 2016.
Ik doe even mee hoor, :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:
:rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl:
Fijn weekend gewenst. :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Gast1 » 23 jun 2017, 19:09

MetalPig schreef:
Susan schreef:Juni 2016: prima weer maar mogelijk wel wat natter dan normaal.
:hahaha: :rolfl:
Oké, ik doe ook mee.
Het betrof hier een weersvoorspelling van 2016.
Van Joyce Hoen overigens, dus Susan schreef dat helemaal niet ... :-|

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door MetalPig » 26 jun 2017, 08:39

:oops: Oeps... Het was een bericht uit 2016 dus ik ging er van uit dat het een voorspelling voor 2017 was...

Beter lezen, Metal!

Dank voor de terechtwijzingen, Susan en Gast1 ;P!

Gast1

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door Gast1 » 26 jun 2017, 10:07

MetalPig schreef:Dank voor de terechtwijzingen, Susan en Gast1 ;P!
Mijn beste Metalpig, het was beslist niet bedoeld als een terechtwijzing.
Wellicht een mogelijke geconditioneerde interpretatie van jou ...
Ik attendeerde je slechts op 'het feit' dat dit een weersvoorspelling van 2016 was ...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De weersvoorspellingen voor 2016

Bericht door MetalPig » 26 jun 2017, 10:41

Wat een leerzame dag; ik dacht dat 'terechtwijzen' iets betekende als 'attenderen op een fout', maar het blijkt 'vermanen' te zijn.
Ik had je bericht goed geïnterpreteerd maar het verkeerde woord er aan gehangen :oops:


Plaats reactie