Horoscopen

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.

Klopt je dierenriem teken?

Ja
7
33%
Nee
5
24%
Een beetje
9
43%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Maan

Horoscopen

Bericht door Maan » 04 feb 2007, 09:50

http://www.starmanproductions.nl/chines ... beeld.html



http://www.astro.com/astrology/in_signs_h.htm

Geloven jullie in je horoscoop? Denk je dat de dag dat je geboren bent bepalend is voor je karaktertrekjes? Ik ben een Stier en een Haan, en ik moet zeggen dat ik in beide wel wat trekjes herken.
Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik natuurlijk in ieder teken wel wat in mijzelf herken. Toch lees ik vrijwel iedere dag mijn horoscoop. Niet om er naar te leven, maar meer voor de fun, om te zien of het werkelijk uitkomt....

Liefs Maan

mieke

Bericht door mieke » 04 feb 2007, 10:11

Tuurlijk klopt het wel een beetje, maar dat doet het ook als je naar een andere horoscoop kijkt.
Ik vraag me af hoe een horoscoop kan kloppen door standen van planeten?
En waarom zouden die een invloed op je zijn en toekomst hebben?
Beetje vergezocht en geldklopperij denk ik. :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Horoscopen

Bericht door FoX » 04 feb 2007, 15:06

Horoscopen kloppen grotendeels wel degelijk. In ieder geval niet die voorspelling wat weekelijks in de Veronica gids staan ;).
Lees eens een goed boek over sterrenbeelden en je zult verstelt staan wat er allemaal klopt. Ik ben niet zo'n fan van de Chinese horoscoop omdat dat meer gericht is op jaartallen.

Belangrijk ook bij je horoscoop is dat je ook je ascendant kent. Die is meer gericht op de tijd en plaats waar je geboren bent.
Ik ben Tweelingen-Kreeft-Zwijn en ik moet zeggen van wat ik daar in mijn boek Superhoroscoop heb gelezen dat ik er echt veel in mezelf herken.

maan schreef:Geloven jullie in je horoscoop? Denk je dat de dag dat je geboren bent bepalend is voor je karaktertrekjes?
Ja, ik geloof daar in.
Onder andere de dag is belangrijk. De stand van de maan, de sterren, de zon etc. waren ook belangrijk die dag en er zit natuurlijk ook veel karaktertrekjes in je genen.

mieke schreef:Tuurlijk klopt het wel een beetje, maar dat doet het ook als je naar een andere horoscoop kijkt.
Ik vraag me af hoe een horoscoop kan kloppen door standen van planeten?
En waarom zouden die een invloed op je zijn en toekomst hebben?
Beetje vergezocht en geldklopperij denk ik. :wink:
Kijk eens om je heen, is iedereen hetzelfde ? Nee, toch. Ieder sterrenbeeld/persoon gaat anders met dingen om en kijkt anders tegen zaken aan. Heel simpel gezegd ;).

Je moet in ieder niet uitgaan van een voorspelling in een tv-gids, die kloppen NIET.

mieke

Bericht door mieke » 04 feb 2007, 16:09

Tja een boek ga ik er niet over lezen, maar ik ben wel geïnteresseerd in waarom men gelooft dat de stand van een hemellichaam invloed zou kunnen hebben op een persoon?
Naar mijn idee is pluto een onderdeel van het heelal, net als de boom hier om de hoek. Maar die heeft toch geen invloed op mijn karakter?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 feb 2007, 19:25

Ik geloof er (zoals verwacht neem ik aan) ook niks van. Astrologen hebben geen bevredigende antwoorden op de vragen die Mieke hier ook stelt.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 05 feb 2007, 13:02

Astrologie stamt uit de tijd dat men dacht dat 'de hemel' een weerspiegeling was van de mens. Zo boven, zo beneden, was de algemeen heersende opvatting. In de alchemie draaide alles om de mens, de mens als centrum van het universum. Net als de Aarde. Je kunt je voorstellen wat een opschudding het gaf toen de eerste astronomen (die ook alchemisten waren) beweerden dat de Zon niet om de Aarde draaide, maar andersom. De hele wetenschap van toen stond op zijn kop, of liever gezegd, werd binnenste buiten gekeerd: hoe moest men het menselijk lichaam en de processen daarin nu verklaren, nu ze niet het centrum bleek te zijn?

Astrologie is ondanks de wetenschappelijke inzichten altijd tot het volksgeloof blijven behoren. Dat de Sumeriërs al aan astrologie deden is voor de gelovigen van nu eerder een bewijs van oeroude kennis dan een teken van al lang achterhaalde inzichten.

Maan

Bericht door Maan » 05 feb 2007, 15:58

En wat is je reisgezel FoX? Dit wordt ook bepaald door het uur waarin je bent geboren.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 05 feb 2007, 16:05

Ik ben varken en aarde.
Het klopt wel een beetje.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 05 feb 2007, 16:08

Qua Chinees ben ik varken en metaal, en mijn ervaring is dat horoscopen soms wel een beetje kloppen als ze in erg brede termen opgeschreven worden. Hoe specifieker hoe slechter.

Maan

Bericht door Maan » 05 feb 2007, 16:36

Dan is het een metaal-varken en een aarde-varken.

Je reisgezel is afhankelijk van je geboorte uur.
Je element is afhankelijk van je geboorte jaar.
Ik ben een Metaal Haan, met als reisgezel ook Haan.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 05 feb 2007, 20:19

Ik geloof er niet in .
maar lees hem wel altijd in de veronica gids.
Waarom omdat het soms eigenlijk best wel vaak een beetje klopt.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 23 mei 2007, 00:22

Ravertje schreef:Ik geloof er niet in .
maar lees hem wel altijd in de veronica gids.
Waarom omdat het soms eigenlijk best wel vaak een beetje klopt.
Dan moet je vooral de Veronica gids lezen.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 23 mei 2007, 11:54

maan schreef:En wat is je reisgezel FoX? Dit wordt ook bepaald door het uur waarin je bent geboren.
Mijn ascendant? De term reisgezel ken ik niet.

Pix

Bericht door Pix » 25 mei 2007, 17:14

Dit is erg breed uitgelegd allemaal.. Ik geef toe dat ik wel wat zie in mijn chinese horoscoop (Nouja, erg veel trouwens). Maar toch.. "Zijn niet erg actief op sportt gebied." , Houdt van geel en rosé" , "Hun smaak is vaak erotisch en wat bizar". Wat mijn type betreft klopt het 100%, "Dit type is van alle de minst emotionele". Dit klopt zeker. Noem mij maar "Kouwe Kikker Pix"

Maan

Bericht door Maan » 25 mei 2007, 17:59

FoX schreef:
maan schreef:En wat is je reisgezel FoX? Dit wordt ook bepaald door het uur waarin je bent geboren.
Mijn ascendant? De term reisgezel ken ik niet.
In de westerse horoscoop praat men van een ascendant, in de chinese atrologie van een reisgezel.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 26 mei 2007, 01:00

maan schreef:
FoX schreef:
maan schreef:En wat is je reisgezel FoX? Dit wordt ook bepaald door het uur waarin je bent geboren.
Mijn ascendant? De term reisgezel ken ik niet.
In de westerse horoscoop praat men van een ascendant, in de chinese atrologie van een reisgezel.
;P! Duidelijk.

aquarius

Bericht door aquarius » 29 sep 2007, 13:33

In de dag en weekbladen kom je altijd wel een astro artikeltje tegen .
Maar deze voorspellingen duiden op 144 mensen tegelijk.
Om echt tot een voorspelling te komen moet men een geboorte horoscoop trekken (datum-tijd-plaats).
Op het moment van de geboorte wordt als ware een foto gemaakt van de sterrenhemel.

Door progressie (voortgang van de planeten) in jou geboorte horoscoop kan men een voorspelling doen.

JonniePop

Bericht door JonniePop » 29 sep 2007, 15:26

Potverdrie. Ik dacht dat ik er helemaal uit was, maar nu wordt het allemaal ineens weer heel ingewikkeld.
Ik ben een waterrat. Mijn maandier is een houtdraak en mijn geheime diertje is een haan. Aaargh.
En ik ben een ram en volgens degene die ooit mijn geboortehoroscoop heeft getrokken is mijn ascendant waterman, maar als ik het ergens opzoek is het ineens iets anders. Soms maagd, soms weegschaal, ik snap er geen zak van.

aquarius

Bericht door aquarius » 29 sep 2007, 20:50

JonniePop schreef:Potverdrie. Ik dacht dat ik er helemaal uit was, maar nu wordt het allemaal ineens weer heel ingewikkeld.
Ik ben een waterrat. Mijn maandier is een houtdraak en mijn geheime diertje is een haan. Aaargh.
En ik ben een ram en volgens degene die ooit mijn geboortehoroscoop heeft getrokken is mijn ascendant waterman, maar als ik het ergens opzoek is het ineens iets anders. Soms maagd, soms weegschaal, ik snap er geen zak van.
http://www.1horoscoop.nl/ op deze site kun je gratis je geboortehoroscoop trekken :D

JonniePop

Bericht door JonniePop » 29 sep 2007, 21:17

Bedankt! Nu snap ik waar het mis is gegaan. Ik ben ram, ascendant weegschaa, maan - waterman. Waarschijnlijk heeft het meisje dat mijn horoscoop getrokken heeft dat wat door elkaar gehaald. Of ik heb het door elkaar gehaald. Maar ik heb daarnet geleerd dat ik nooit toegeef, dus aan mij kan het niet liggen :wink:

Vind trouwens dat dingen elkaar nogal tegenspreken in die horoscoop.

Plaats reactie