Kreeft (Cancer)

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Kreeft (Cancer)

Bericht door FoX » 23 mei 2007, 11:30

Afbeelding

Sterrenbeeld: Kreeft (Cancer)
Geboren tussen: 22 juni en 24 juli
Element: Water


De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken kreeft zijn:
gevoelig verzorgend wisselvallig
humeurig gastvrij huiselijk
sentimenteel afhankelijk schuchter
kwetsbaar zelfmedelijdend overgevoelig

De kreeft is een bijzonder emotioneel mens. Zijn/haar omgeving is gevuld met allerlei gevoelens die hij/zij over het algemeen vrij gemakkelijk in zich opneemt, vooral als die gevoelens sterk zijn. In een omgeving met tevreden en blije mensen is dat natuurlijk heel prettig, het beïnvloedt de gevoelens van de kreeft op een positieve manier. In een onplezierige omgeving is dat veel minder prettig, omdat ook die onprettige gevoelens gemakkelijk worden overgenomen.

Kreeften worden ook wel maan kinderen genoemd. Dat komt omdat de maan astrologisch gezien de heerser van het teken kreeft is. Zoals je waarschijnlijk wel weet, doet de maan er 30 dagen over om 1 keer om de aarde te draaien. Dat betekent dat de maan in verhouding met andere planeten bijzonder bewegelijk is. De emoties van de kreeft worden sterk beïnvloed door die bewegelijke maan. Het gevolg is dat zijn/haar emoties ook erg veranderlijk zijn. Dit is te vergelijken met eb en vloed, ook een gevolg van onze bewegelijke maan. De kreeft kan het ene moment heel open en vriendelijk zijn, terwijl hij/zij het volgende moment in zijn/haar schulp kruipt en onbereikbaar voor andere mensen wordt. Dat is niet altijd even gemakkelijk voor de mensen in zijn/haar omgeving!

De kreeft heeft de neiging zich nogal aan zaken te hechten. Andere mensen zouden de kreeft materialistisch kunnen noemen, maar in feite is de kreeft emotioneel aan zaken gehecht en gaat het hem/haar niet zo zeer om de waarde van iets, maar veel meer om de emotionele binding die hij/zij er mee heeft. Ook geld is heel belangrijk voor de kreeft. Niet zo zeer omdat hij/zij rijk wil zijn, maar omdat het een vorm van zekerheid biedt. Die zekerheid biedt een vorm van emotionele rust, iets dat erg belangrijk is voor een kreeft. Voor de kreeft geldt ook dat hij/zij de zekerheid wil dat de mensen om wie hij/zij geeft ook om hem/haar geven. Als de behoeften aan zekerheid zijn bevredigd, is de kreeft een bijzonder prettig mens in de omgang.

Bron: Astro Share

Elfje

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door Elfje » 14 nov 2010, 23:22

Ik ben een Kreeft, en kan me er helemaal in vinden!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door Tammy » 15 nov 2010, 08:10

Dat is mooi Elfje, want ik kan mij niet helemaal vinden in mijn sterrenbeeld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door MetalPig » 15 nov 2010, 11:06

Elfje schreef:Ik ben een Kreeft, en kan me er helemaal in vinden!
Heb je de verhaaltjes bij de andere sterrenbeelden ook gelezen? Kun je je daar ook in vinden?

Ikzelf kan me namelijk vinden in de verhaaltjes bij waterman, schorpioen en leeuw :?

Elfje

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door Elfje » 15 nov 2010, 18:54

Ik heb de verhaaltjes gelezen en kan me in de kreeft eigenlijk bij al het geschrevene vinden. Bij Vissen een klein gedeelte, en bij Waterman ook iets maar bij de rest niet zo.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door MetalPig » 15 nov 2010, 19:17

Grappig, alle drie waterdingen (kreeft, vis, waterman).

Elfje

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door Elfje » 15 nov 2010, 19:19

Maar ik geloof er ook wel in dat een kreeft van Juni bijvoorbeeld weer heel anders kan zijn dan die van Juli, dus misschien kan ik me beter vinden in de Chinese astrolgie, daar gaan ze wel meer uit van geboortedata toch?
Ik heb wel vaak met mensen dat je denkt hij dat is typisch een stier of dat is typisch een ram, of wat anders, dus denk dat er toch wel waarheid in zit.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door MetalPig » 15 nov 2010, 19:51

Elfje schreef:Maar ik geloof er ook wel in dat een kreeft van Juni bijvoorbeeld weer heel anders kan zijn dan die van Juli, dus misschien kan ik me beter vinden in de Chinese astrolgie, daar gaan ze wel meer uit van geboortedata toch?
Minder zelfs. Daar heeft een heel jaar hetzelfde teken.
Het teken Aarde-Zwijn loopt bijvoorbeeld van 8 februari 1959 tot 28 januari 1960.

Elfje

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door Elfje » 15 nov 2010, 20:20

Oke, ik heb er weinig verstand van zoals je leest.
Ik heb eens ergens gelezen dat bijvoorbeeld kreeften ook weer onder te verdelen zijn. Waar kan dat vandaan komen? Een andere astrologie bestaat er vast niet meer toch?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door MetalPig » 15 nov 2010, 21:30

Elfje schreef:Ik heb eens ergens gelezen dat bijvoorbeeld kreeften ook weer onder te verdelen zijn.
Ik weet er ook niet alles van, maar ik dacht dat dat dan weer met de stand van de planeten ten opzichte van het sterrenbeeld te maken heeft.
Elfje schreef:Waar kan dat vandaan komen? Een andere astrologie bestaat er vast niet meer toch?
Vast wel. Ik weet het niet, maar ik kan me voorstellen dat meerdere primitieve volkeren ooit een vorm van astrologie bedacht hebben.
Ik weet wel dat er binnen onze westerse astrologie meerdere varianten bestaan. Iets met verschillende coordinaatsystemen. Vraag me niet naar de details, zo diep zit er nou ook weer niet in.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Kreeft (Cancer)

Bericht door Paulus » 10 jan 2011, 17:24

Bij ieder sterrenbeeld heb je 12 varianten. :D
Het teken van de dierenriem waarin de zon staat (je sterrenbeeld) b.v. kreeft, bepaaltje karakter.
Je ascendant, het teken dat aan de horizon staat op het tijdstip van je geboorte, heeft echter ook grote invloed.
Deze bepaalt o.a. hoe je overkomt op anderen.
Dus een Kreeft met ascendant Maagd heeft de kenmerken van zowel Kreeft als Maagd.
Zie ook hier
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Plaats reactie