Waterman (Aquarius)

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Waterman (Aquarius)

Bericht door FoX » 23 mei 2007, 11:40

Afbeelding

Sterrenbeeld: Waterman (Aquarius)
Geboren tussen: 21 januari en 20 februari
Element: Lucht


De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken waterman zijn:
origineel vrijheidlievend rebels
democratisch wetenschappelijk afstandelijk
onbevooroordeeld koel anti-autoritair
intellectueel modern onvoorspelbaar

Originaliteit is een belangrijk onderwerp voor de waterman. Wat de waterman ook doet, het is vooral belangrijk dat de waterman het anders doet dan anderen. Overigens is de waterman daar ook heel goed in, hij/zij beschikt namelijk over bijzonder originele en unieke ideeën. Helaas zal niet iedereen het altijd met zijn/haar ideeën eens zijn, mensen kunnen ze wel eens wat radicaal en onrealistisch vinden. Desondanks voelt de waterman zich daar goed bij, in feite geniet de waterman er zelfs een beetje van als mensen hem/haar "raar" vinden. Uiteindelijk was het ook zijn/haar intentie om anders te zijn dan de anderen en dat was op zo'n moment weer eens goed gelukt.

Ondanks de eigengereidheid en eigenwijsheid van de waterman, is de waterman iemand die goed in teamverband kan werken. Daarbij moeten mensen hem/haar wel de noodzakelijk persoonlijk vrijheid geven. Overigens is vrijheid sowieso een belangrijk onderwerp voor de waterman. De waterman houdt er niet van door andere mensen beperkt te worden. Beschikt hij/zij echter over voldoende vrijheid, dan kan zijn/haar originele inbreng voor een team van onschatbare waarde zijn. Omdat de waterman zo open staat voor vernieuwingen kan in een team wel eens de verwachting ontstaan dat de waterman ook gemakkelijk de vernieuwende ideeën van anderen accepteert. Veelal zal de waterman de ideeën van anderen echter bekritiseren, als ze niet aansluiten op zijn/haar persoonlijke kijk op de zaak. Heeft de waterman eenmaal zijn/haar keuze gemaakt, dan laat hij/zij zich niet gemakkelijk op een ander spoor zetten.

Voor de waterman zijn alle mensen gelijk en hebben alle mensen dezelfde rechten en plichten. Zijn/haar vrienden en vriendinnen denken daar ook zo over. Waarschijnlijk zijn zijn/haar vrienden en vriendinnen net als de waterman ook graag anders dan de rest en hebben zij dezelfde interesses. De waterman vindt het leuk om ideeën met hen uit te wisselen, zolang hij/zij maar vrij gelaten wordt. Mogelijk delen de vrienden, vriendinnen van de waterman en de waterman zelf een gezamenlijke ideologie. De waterman heeft namelijk meer interesse in de samenleving en onze gezamenlijke toekomst, dan in zaken van persoonlijke aard.

Bron: Astro Share

Gijs

Bericht door Gijs » 29 jun 2007, 17:29

dit klopt meer behalve rebels en wetenschappelijk afstandelijk. Ik vind de wetenschap namelijk wel belangrijk. En vind rebelse mensen altijd een beetje dom. Een beetje oppervlakkig en meeloperig. Een beetje saai eigenlijk. Ze proberen een soort stereotyp te zijn die ze niet zijn. Een stereotyp van een rebelse tiener. Gaan ze bijvoorbeeld spijbelen alleen om stoer te zijn niet omdat ze zin hebben om te gamen. En dat slaat nergens op. Maargoed.

Maan

Bericht door Maan » 29 jun 2007, 17:32

Wauw...... wat een uitgesproken mening, Je vind rebelse mensen een beetje dom. bedoel je niet gewoon opstandige pubers??
Ik ben een rebel in hart en nieren..... vind mijzelf daarom zelfs een tikje intelligenter nog dan de doorsnee mens.... hehehehe en ja ik ben ook een beetje arrogant.... gezond zelfvertrouwen heet dat ook wel... :mrgreen:

Gijs

Bericht door Gijs » 29 jun 2007, 17:36

opstandige pubers en rebels is hetzelfde toch? En ja die vind ik dom omdat ze niet hun eigen ding doen ze willen allemaal hetzelfde rechtlijnigheid hebben ik vind dat vreemd. Ze hebben ook geen eigen mening. Meestal kopieren ze dat van het stereotyp waar ze op willen lijken namelijk de rebelse/ semi stoere tiener. Het is jammer dat er zo weinig mensen door die act heen kijken.

Maan

Bericht door Maan » 29 jun 2007, 17:39

Nee opstandig en rebels zijn twee dezelfde dingen. Een opstandige puber is weer wat anders.

Gijs

Bericht door Gijs » 29 jun 2007, 17:41

Maar wat maakt het uit of het een puber betreft of een volwassene?

Maan

Bericht door Maan » 29 jun 2007, 17:46

Wel, dat lijkt me een heel groot verschil. De betekenis van beide woorden spreken voor zich lijkt me.

Hermes of the Night

Bericht door Hermes of the Night » 21 okt 2007, 22:00

Waterman meldt zich.

Het meest klopt niet.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 22 okt 2007, 12:14

Waarom niet Qwerty?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Hermes of the Night

Bericht door Hermes of the Night » 22 okt 2007, 20:24

Ik ben wel degelijk wetenschappelijk ingesteld.

Maar toch zou ik in de middeleeuwen leven, zonder tv, electronica en shit.
Lekket gezond.

Verder klop alles denk ik.

aquarius

Bericht door aquarius » 28 okt 2007, 10:41

Zo als jullie kunnen zien heb ik mij een nieuwe avatar aangemeten .
Deze avatar is een verkleinde afbeelding van het schilderij Aquarius die Johfra heeft geschilderd .
meer info; http://www.enxilon.nl/rendezvous/conten ... n=waterman

Meer info over Johfra

http://webastrologer.info/Johfra/index.html

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 22 dec 2007, 21:42

Harstikke mooie avatar ;P!
Ding maar mee naar de Avatar Award.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 23 dec 2007, 14:06

Tammy schreef:Harstikke mooie avatar ;P!
Ding maar mee naar de Avatar Award.
aquarius
Geplaatst: Zo Okt 28, 2007 10:41 am

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 30 jan 2008, 09:43

De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken waterman zijn:
origineel vrijheidlievend rebels
democratisch wetenschappelijk afstandelijk
onbevooroordeeld koel anti-autoritair
intellectueel modern onvoorspelbaar
Ik herken hier veel in.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 30 jan 2008, 14:32

Jij bent Waterman dus?

Maan

Bericht door Maan » 30 jan 2008, 17:48

dat zegt hij toch niet :roll: :mrgreen:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 30 jan 2008, 19:00

FoX schreef:Jij bent Waterman dus?
Wie weet. Ik herken ook veel in Leeuw en Schorpioen.

Plaats reactie