Verband astrologie en chakra's

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Tammy » 11 sep 2011, 14:30

Bedankt Keesie77, zal eens gaan kijken. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Elfje

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Elfje » 11 sep 2011, 15:34

Van Ohm heb ik zelf nog niets geleerd maar wel eens van gehoord. je hebt dat nummer Ohm Padme Hum, en daar herinner ik me van dat elke klank voor iets staat.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 12 sep 2011, 08:20

keesie77 schreef:Jij vind het allemaal zweverig gelul,
En onbewezen. En da's niet mijn mening. Beetje jammer dat je dat aspect weglaat en het op de persoon gooit. Maar goed, zo ben jij blijkbaar.
keesie77 schreef:Ik kom discusseren, maar tussen ons is er helemaal geen discussie, enkel een herhalend patroon.
Ja, omdat je geen antwoorden hebt, maar alleen maar meer onbewezen zweverij. De discussie is alleen maar zinloos omdat jij geen stevig verhaal hebt.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 12 sep 2011, 18:40

MetalPig schreef:
keesie77 schreef:Jij vind het allemaal zweverig gelul,
En onbewezen. En da's niet mijn mening. Beetje jammer dat je dat aspect weglaat en het op de persoon gooit. Maar goed, zo ben jij blijkbaar.
keesie77 schreef:Ik kom discusseren, maar tussen ons is er helemaal geen discussie, enkel een herhalend patroon.
Ja, omdat je geen antwoorden hebt, maar alleen maar meer onbewezen zweverij. De discussie is alleen maar zinloos omdat jij geen stevig verhaal hebt.
Het is heel simpel, ik vind dit niet zweverig gelul, en heel veel anderen ook niet, in India bijvoorbeeld is astrologie heel normaal. Dus dat het zweverig, is voor mij puur een mening, wat voortkomt uit het niet begrijpen...

Ik heb net uitgelegd dat wij een totaal andere visie hebben op wat voor ons waarheid is. Bij geen van ons zal dit veranderen, hierdoor zal ik bepaalde vragen van jou niet kunnen beantwoorden, omdat ik ze uit ervaring heb ontdekt, en jij hebt dit in ieder geval nog niet gehad. Gezien ervaringen voor mij wel bewijs is, en voor jouw niet, houd het al snel op lijkt me.

Astrologie is echt iets wat je voor jezelf moet onderzoeken, de patronen & thema's moet je in je eigen leven, en je omgeving zien als je dit niet probeert, zal je niet snel begrijpen wat ik bedoel.

Elfje

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Elfje » 12 sep 2011, 19:42

Maar is iets dat niet te bewijzen is ook altijd niet waar?
Moten er altijd anwoorden komen van buitenaf? We kunnen ook antwoorden zoeken vanuit onszelf, en voor sommige dingen in het leven is gewoon geen bewezen antwoord.

Joan

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Joan » 12 sep 2011, 20:02

.....
Laatst gewijzigd door Joan op 13 mei 2012, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 00:02

Nee, niet bekend mee, maar ik zet hem op bij mijn boekenlijst :) Heb wat ik weet over chakra's met name uit eigen ervaring (observatie zelf en omgeving), van lezingen en van het internet (heel veel verschillende bronnen).

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Tammy » 13 sep 2011, 08:41

MetalPig schreef:
Blijft onbewezen zweverij. Deze poging om chakra's te verbinden met hersengebieden is een poging om chakra's een wetenschappelijk tintje te geven. Maar zo simpel is het natuurlijk niet.
Ik noem dit niet zweverij .
Voor veel mensen die alles wetenschappelijk bewezen willen hebben is dit onderwerp voor hun zweverij.
Maar dat is het niet.

Er is meer in het leven dan alleen wetenschappelijke feiten.
Niet alles kan verklaard worden, dat betekend niet dat het dan ook meteen zweverij is.

Dan zou bijna heel het forum zweverij zijn en dat is het niet.
We proberen hier Mysterie en Wetenschap samen te brengen.
Daarnaast zijn er tal van zaken zoals dit onderwerp die al eeuwen bekend zijn.
That must count for something niet?

Ik ben niet erg bekend met deze materie, weet er wel wat van af, maar nu ga ik me er meer in verdiepen.
Vind het leuk en leerzaam.
Daarna maak ik mijn balans op.
Voor mezelf.

Zweverij komt over als iets onzinnigs, dat jij dat denkt MetalPig is jouw goed recht.

Maar ik zou eens verder kijken als ik jou was dan alleen harde feiten.

Want in de Wetenschap zijn harde feiten vaak later ook weer bijgesteld.
En zo blijven we in een leerproces zitten wat eigenlijk ontzettend boeiend is. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 10:13

Ik ben trouwens ook maar een astroblog gestart, ook voor extra informatie bij lezingen die ik geef overigens.

http://astrochakras.blogspot.com/

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 13 sep 2011, 10:48

Tammy schreef:Dan zou bijna heel het forum zweverij zijn en dat is het niet.
We proberen hier Mysterie en Wetenschap samen te brengen.
Ik zeg maar even niks; hier hebben we het vaak genoeg over gehad.
Tammy schreef:Daarnaast zijn er tal van zaken zoals dit onderwerp die al eeuwen bekend zijn.
That must count for something niet?
Nee. Juist als je Wetenschap en Mysterie samenbrengt ontdek je dat die eeuwenoude 'wijsheden' nergens op gebaseerd zijn en dat de effecten waarin gelooft wordt er helemaal niet zijn, of juist een andere verklaring hebben.
Van beide een voorbeeld:
- Bidden helpt. Nee, uit wteenschappelijk onderzoek blijkt dat bidden niet helpt.
- Bliksem is een god met een hamer. Nee, de wetenschap heeft ontdekt dat het elektrische ontladingen zijn.

Wie blijft geloven in zaken als chakra's en astrologie is niet bezig met het samenbrengen van wetenschap en mysterie, maar juist met het verwerpen van de wetenschap.
Tammy schreef:Ik ben niet erg bekend met deze materie, weet er wel wat van af, maar nu ga ik me er meer in verdiepen.
Vind het leuk en leerzaam.
Daarna maak ik mijn balans op.
Voor mezelf.
Balans? Betekent dat dat je ook (wetenschappelijke) artikelen gaat lezen over waarom chakra's en astrologie onzin zijn?
Tammy schreef:Zweverij komt over als iets onzinnigs, dat jij dat denkt MetalPig is jouw goed recht.
Dat is niet mijn mening, dat toont de wetenschap aan.
Tammy schreef:Maar ik zou eens verder kijken als ik jou was dan alleen harde feiten.
Doe ik. Ik zie niks.
Waar ik ook kijk, ik zie geen aliens, geen geesten, geen chakras, geen waarheid in de sterren.
Waarom? Omdat ik *wel* wetenswchap en mysterie samenbreng. En het mysterie verliest elke keer...
Tammy schreef:Want in de Wetenschap zijn harde feiten vaak later ook weer bijgesteld.
In de wetenschap wel ja. In zweverij niet. Zweverij is rigide, maakt geen leerproces door. STerker nog, hoe ouder de 'wijsheid', hoe beter.
Alleen daarom al is wetenschap beter dan zweverij.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 10:58

Beste Metalpig,
Wie blijft geloven in zaken als chakra's en astrologie is niet bezig met het samenbrengen van wetenschap en mysterie, maar juist met het verwerpen van de wetenschap.
En anders komen we op de brandstapel zeker? Om maar even aan te geven dat wetenschap een geloof is...
Balans? Betekent dat dat je ook (wetenschappelijke) artikelen gaat lezen over waarom chakra's en astrologie onzin zijn?
Waarom zou dat zin hebben als je ze al ervaren hebt, en je niet meer overtuigt hoef te worden. Een beetje alsof ik de zon heb gezien, maar vervolgens de hele tijd foto's van de zon ga bekijken, om te bewijzen dat hij echt bestaat?
Doe ik. Ik zie niks.
Waar ik ook kijk, ik zie geen aliens, geen geesten, geen chakras, geen waarheid in de sterren.
Waarom? Omdat ik *wel* wetenswchap en mysterie samenbreng. En het mysterie verliest elke keer...
Om ze bij elkaar te brengen zul je eerst moeten geloven in zowel mysterie & wetenschap. Zolang jij niet open staat voor mysterie zal jij het niet vinden, wie niet zoekt, zal ook niet vinden.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 13 sep 2011, 11:10

keesie77 schreef:En anders komen we op de brandstapel zeker?
Nee, dat is jouw vooroordeel.
keesie77 schreef:Om maar even aan te geven dat wetenschap een geloof is...
Nee, dat is het niet. Wetenschap is een methode.
Da's twee keer binnen 10 minuten dat ik zie dat je ergens over oordeelt waar je je niet in verdiept hebt...
keesie77 schreef:
Balans? Betekent dat dat je ook (wetenschappelijke) artikelen gaat lezen over waarom chakra's en astrologie onzin zijn?
Waarom zou dat zin hebben als je ze al ervaren hebt, en je niet meer overtuigt hoef te worden.
Ik reageerde op Tammy. Als je mijn berichten niet in hun context kunt zien heeft het weinig zin om te reageren, Kees.
keesie77 schreef: Zolang jij niet open staat voor mysterie zal jij het niet vinden, wie niet zoekt, zal ook niet vinden.
Hoppa, weer een foute aanname. Ik sta zeker wel open voor mysteries, maar ik bekijk beide kanten en trek conclusies. Ik blijf niet hangen in geloof in ontkrachte mysteries. Dat is waar ik een stapje verder ga dan mensen als jij.

Kees, ik zie dat je bol staat van de vooroordelen. Waar komt dat vandaan? Zit er een chakra scheef of zo? Is dat iets wat bij je sterrenbeeld hoort?

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 11:36

Mijn verbale aggresiviteit is zeker iets dat in mijn horoscoop staat. En sceptisie weten dat ook altijd zeker aan te wakkeren :P Maarja, ik moet dit eigenlijk gewoon opgeven, want beide onze geloven zijn volgens mij ''so solid as a rock.'' Wetenschap is ook een methode, maar er zijn ook wetenschappelijk dogma's, die ik gewoon als religie kan besttempelen, zoals het zekerweten. Die heb ik notabene uit een wetenschappelijk boek: ''Een kleine geschidenis van alles'' dit is een 600 pagina's dik boek over... vrijwel alles die ik heb gelezen. Dus ik weet er zeker wat vanaf, en ben het ook eens met de meeste theorieen, enkel niet altijd met de conclusies. En die conclusies, bestempel ik als geloof, wat dat is wat het zijn.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 13 sep 2011, 11:56

keesie77 schreef:Maarja, ik moet dit eigenlijk gewoon opgeven, want beide onze geloven zijn volgens mij ''so solid as a rock.''
Ik heb geen geloof.
keesie77 schreef:Wetenschap is ook een methode, maar er zijn ook wetenschappelijk dogma's, die ik gewoon als religie kan besttempelen, zoals het zekerweten.
Zeker weten? Dat is nou net verkeerdom. Gelovers weten alles zeker en hoeven hun geloof nooit te veranderen. In de wetenschap zijn alle conclusies voorlopig en kunnen herzien worden in het licht van nieuw bewijs.
Je zou eerder het *niet* zeker weten als dogma in de wetenschap kunenn bestempelen.
Nog beter zou zijn als je 'grondbeginsel' zou zeggen in plaats van 'dogma'.

Ik word nu overigens wel benieuwd of je deze misvattingen over wetenschap zelf bedenkt of dat je iemand anders napraat.
keesie77 schreef:Dus ik weet er zeker wat vanaf,
Moet je toch eens wat van laten zien dan...
keesie77 schreef:En die conclusies, bestempel ik als geloof, wat dat is wat het zijn.
Nee, dan begrijp je er toch helemaal niks van vrees ik. Geloof is niet gebaseerd op feiten, wetenschappelijke conclusies wel.

Hoe moet ik de volgende opmerking eigenlijk plaatsen?
keesie77 schreef:Metalpig wij zullen het nooit eens worden, dus laten we er gewoon over op houden.
Wat houdt 'ophouden' bij jou precies in? Zoals het nu lijkt staat 'ophouden' bij jou gelijk aan het spuien van vooroordelen en het tentoonspreiden van je gebrek aan kennis over wetenschap...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Tammy » 13 sep 2011, 12:07

MetalPig schreef:
Tammy schreef:
Ik ben niet erg bekend met deze materie, weet er wel wat van af, maar nu ga ik me er meer in verdiepen.
Vind het leuk en leerzaam.
Daarna maak ik mijn balans op.
Voor mezelf.

Balans? Betekent dat dat je ook (wetenschappelijke) artikelen gaat lezen over waarom chakra's en astrologie onzin zijn?
Alles waar ik in geloof MetalPig is niet in 1 dag of week of maand ontstaan.
Ik probeer altijd alles van 2 kanten te bekijken.
Als je me echt :wink: zou kennen zou je dat weten.

Voorbeeld: toen ik me over Ufo`s heel vroeger in mijn leven begon te intereseren dacht ik niet bij het eerste bericht of foto, yess ze bestaan.

Ik ging me erin verdiepen en ben nu 40 jaar daar mee bezig.
Heb dus ook zat de tegenargrumentatie gevolgd/gelezen uit anderen kringen.

Net als met het geloof.
Ik ben niet gelovig opgevoed maar heb me er wel in verdiept waarom ik het niet geloof.
Ik had de anderen kant ook kunnen kiezen, gebeurt vaak zat.

Dus je vraag is ja . :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Tammy » 13 sep 2011, 12:12

By the way MetalPig, met Mysterie en Wetenschap samen brengen bedoel ik dat je het van allebei de kanten moet bekijken.
Ik heb me denk ik niet goed uitgedrukt.

Maar dat betekend niet dat Wetenschap het alleenrecht heeft op de waarheid.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 12:27

Zeker weten? Dat is nou net verkeerdom. Gelovers weten alles zeker en hoeven hun geloof nooit te veranderen. In de wetenschap zijn alle conclusies voorlopig en kunnen herzien worden in het licht van nieuw bewijs.
Dat is in mijn geval precies hetzelfde hoor :P Maar ja, ik ben sowieso niet de standaard gelovigen, ik denk eigenlijk vrij wetenschappelijk. Met als enige verschil dat ik heelveel vertrouwen heb in andere mensen, en dat ik niet gek ben :P Ook geloof ik in mogelijkheden, zoals verhoging van bewustzijn in 2012. Maar deze dingen weet ik niet zeker. Dat zal ik ook nooit ontkennen.
Je zou eerder het *niet* zeker weten als dogma in de wetenschap kunenn bestempelen.
Nog beter zou zijn als je 'grondbeginsel' zou zeggen in plaats van 'dogma'.
Vind het een beetje onzin om het hierover te gaan hebben eigenlijk, heb niks tegen wetenschap, we zijn beste vrienden, enkelt tegen sommige conclusies.
Ik word nu overigens wel benieuwd of je deze misvattingen over wetenschap zelf bedenkt of dat je iemand anders napraat.
Welke misvattingen?
Nee, dan begrijp je er toch helemaal niks van vrees ik. Geloof is niet gebaseerd op feiten, wetenschappelijke conclusies wel.
Klopt, enkelt mijn definitie van feiten is anders, zal de hele wereld het wel niet mee eens zijn, maarja.. so be it.
Wat houdt 'ophouden' bij jou precies in? Zoals het nu lijkt staat 'ophouden' bij jou gelijk aan het spuien van vooroordelen en het tentoonspreiden van je gebrek aan kennis over wetenschap.
Please, enlighten me! Jouw kans om het mij te leren ;)

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 12:45

Mag ik jouw geboortedatum en tijd overigens Metalpig, kan ik een kleine analyse proberen te maken. En daarin speciafiek dingen proberen te vertellen die ik niet van je zou kunnen weten. Kan geen kwaad toch?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 13 sep 2011, 16:25

keesie77 schreef:Mag ik jouw geboortedatum en tijd overigens Metalpig, kan ik een kleine analyse proberen te maken. En daarin speciafiek dingen proberen te vertellen die ik niet van je zou kunnen weten. Kan geen kwaad toch?
Kan geen kwaad, lijkt me leuk. Mijn geboortetijd zal ik even bij mijn ouders moeten navragen.
Moet je de plek ook weten?

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 16:36

MetalPig schreef:
keesie77 schreef:Mag ik jouw geboortedatum en tijd overigens Metalpig, kan ik een kleine analyse proberen te maken. En daarin speciafiek dingen proberen te vertellen die ik niet van je zou kunnen weten. Kan geen kwaad toch?
Kan geen kwaad, lijkt me leuk. Mijn geboortetijd zal ik even bij mijn ouders moeten navragen.
Moet je de plek ook weten?
Ja, doe maar, met je datum kan ik ook veel, enkel niet met zekerheid je maan (emotionele zelf). En je ascedant (hoe je in je leven staat, en op andere overkomt), kan ik daarmee niet berekenen. Gezien deze wel belangrijk zijn. Lijkt me een leuke uitdaging, zo maken we tenminste ook wat echte progressie in onze discussie lijkt me ;)

Plaats reactie