Verband astrologie en chakra's

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 15 sep 2011, 16:01

keesie77 schreef:Mijn verklaring is dat jij heel ontwikkelt bent een gedeelte van je sterrenbeeld, waardoor veel van de negatieve aspecten die ik heb beschreven niet jou eigen zijn. Of je bent niet in situatie's gekomen waardoor deze eigenschappen van jou niet voorgekomen zijn.
Daar is ie dan, de ultieme smoes waar ik op zat te wachten; "het is maar een blauwdruk".
Als de astrologie wel klopt met mijn leven, dan is astrologie goed, en als de astrologie niet klopt met mijn leven, dan ligt dat aan mijn leven.
Zo kun je het altijd rechtbreien...

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 16:23

MetalPig schreef:
keesie77 schreef:Mijn verklaring is dat jij heel ontwikkelt bent een gedeelte van je sterrenbeeld, waardoor veel van de negatieve aspecten die ik heb beschreven niet jou eigen zijn. Of je bent niet in situatie's gekomen waardoor deze eigenschappen van jou niet voorgekomen zijn.
Daar is ie dan, de ultieme smoes waar ik op zat te wachten; "het is maar een blauwdruk".
Als de astrologie wel klopt met mijn leven, dan is astrologie goed, en als de astrologie niet klopt met mijn leven, dan ligt dat aan mijn leven.
Zo kun je het altijd rechtbreien...
Ben ik me bewust van, astrologie kan ook enkel als hulpmiddel gebruikt worden. Inspiratie bron, en vooral de invloeden van planeten zijn soms belangrijk. Het werk in iedergeval voor mij, en heb veel facetten van mij kunnen ontdekken dankzij, en dit geld ook voor andere. Ik wil ook geen astroloog worden, ik wil mensen leren hoe ze astrologie en hun omgeving kunnen gebruiken om aan zichzelf te werken. En mensen, en zichzelf te accepteren zoals ze zijn.

aquarius

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door aquarius » 15 sep 2011, 17:37

@Keesie77
Het was mij een genoegen deze uitleg van jou te lezen en het commentaar van Metalpig hier op.

Maar zelf ik kreeg er een punthoofd van ,als je een psychiater was zou ik gillend wegrennen . :grin:
In ieder geboorte-horoscoop zal die gene die het aangaat, tegenstrijdigheden vinden die botsen met de karakterschets .
Dat heb ik ook als ik mijn uitleg leest over mijn eigen geboorte horoscoop .
Net wat ik eerder schreef is de horoscoop een blauwdruk ,en de bouwvakker ,en iedereen die met deze blauwdruk aan de slag moet zullen uiteindelijk jou karakter gestalte geven.

Geen een astroloog kan weten in welk gezin of buurt of school of werk zo iemand opgroeit en gevormd wordt.
Wist hij dat wel dan kan hij daar rekening mee houden.

Maar nu de uitdaging aan jou is om de reaktie van Metalpig even apart te nemen en het vergelijken met de door jou getrokken horoscoop van hem.
Dus (zo boven zo beneden omdraaien naar zo beneden zo boven ) net als je een zandloper omdraait zeg maar.

Ps mag ik nu jou geboorte gegevens Keesie77 via de PM :wink:

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 17:53

Ja, ik moet echt een cursus gaan volgen voordat ik met dit soort dingen ga doen :P Pm krijg je zo binnen, en full-disclosure.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 17:59

aquarius schreef:@Keesie77

Maar nu de uitdaging aan jou is om de reaktie van Metalpig even apart te nemen en het vergelijken met de door jou getrokken horoscoop van hem.
Dus (zo boven zo beneden omdraaien naar zo beneden zo boven ) net als je een zandloper omdraait zeg maar.
Hier was ik idd al mee bezig ;)

aquarius

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door aquarius » 15 sep 2011, 21:42

Zeg mij uw naam en ik zal zeggen wie u bent ....
http://www.numeroscoop.nl/Algemeen.aspx
:uhhhm:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 16 sep 2011, 08:54

aquarius schreef:Net wat ik eerder schreef is de horoscoop een blauwdruk ,en de bouwvakker ,en iedereen die met deze blauwdruk aan de slag moet zullen uiteindelijk jou karakter gestalte geven.
Geen een astroloog kan weten in welk gezin of buurt of school of werk zo iemand opgroeit en gevormd wordt.
Dan heeft astrologie dus geen enkele zin. Je geeft hier zelf de reden waarom astrologie niets zinnigs kan zeggen over iemands leven. En het is tevens de smoes waarmee het falen van astrologie goedgepraat wordt.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 16 sep 2011, 09:02

aquarius schreef:Zeg mij uw naam en ik zal zeggen wie u bent ....
http://www.numeroscoop.nl/Algemeen.aspx
:uhhhm:
Ook daar komt een hoop onzin uit, waaronder dit diamantje:
"U hebt vermeden uw verstand in te schakelen en wilde niets van de materiële en fysische aspecten van het leven weten."

:hahaha:

Elfje

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Elfje » 16 sep 2011, 09:28

Maar is het ook niet zo dat karaktertrekken niet altijd blijvend zijn? Als men zich bewust is van zijn positieve en negatieve kanten en daar aan werkt, dan veranderen dingen soms.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 16 sep 2011, 11:30

Nouja, Aquarius heeft mij net uitgelegt hoe astrologie werkt, want mijn begrip daarvan een ''beetje'' fout (begreep de graden niet :P). Maar jezus wat zaten daar speciafieke dingen dus wat betreft mijn persoonlijkheid.
Ook heb ik kennelijk een ander ascedant, wat nog meer verklaart waarom ik de emoties van een wijf heb overigens :P

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 16 sep 2011, 11:38

Aquarius betekend dat ook dat het sterrenbeeld (zonneteken) zwak kan zijn? Of hoe zit dat? Ik weet wel dat als het vlakbij een ander teken zit, het mogelijk is van het verwante teken eigenschappen worden overgenomen.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 16 sep 2011, 11:38

Aquarius betekend dat ook dat het sterrenbeeld (zonneteken) zwak kan zijn? Of hoe zit dat? Ik weet wel dat als het vlakbij een ander teken zit, het mogelijk is van het verwante teken eigenschappen worden overgenomen.

aquarius

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door aquarius » 16 sep 2011, 12:19

Metalpig schreef;
Ook daar komt een hoop onzin uit, waaronder dit diamantje:
"U hebt vermeden uw verstand in te schakelen en wilde niets van de materiële en fysische aspecten van het leven weten."
Ik kan hier niet op reageren omdat ik niet weet welk persoon hier mee bedoeld wordt.

aquarius

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door aquarius » 16 sep 2011, 12:44

keesie77 schreef:Aquarius betekend dat ook dat het sterrenbeeld (zonneteken) zwak kan zijn? Of hoe zit dat? Ik weet wel dat als het vlakbij een ander teken zit, het mogelijk is van het verwante teken eigenschappen worden overgenomen.
Een sterrenbeeld wordt wel eens gezien als een decor waar de hoofdrolspeler (planeet) zijn act opvoert in dit geval de zon in Waterman ,nu is het zo dat de zon helemaal niet tot zijn recht komt in Waterman omdat hij in het teken Leeuw hoort dus zijn act als Ego gaat geheel verloren in het teken Waterman.
Als er een andere planeet bij de geboorte ook in Waterman zou staan ,met de zon dan geeft de zon (Ego) zijn rol aan die planeet .

Leeuw/Waterman staan in oppositie in de dierenriem
Dit geld natuurlijk ook als Uranus in het teken Leeuw staat. m.a.w het teken Waterman houd niet van Egocentrische eigenschappen .

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 16 sep 2011, 13:15

Ja, dit is een heel groot item bij mij geweest, en ben er door middel van bijvoorbeeld mijn vader en vele leraren in mijn leven achtergekomen. Dat ego, niet (perse) egoIstisch hoeft te zijn. Waardoor ik daar nu wel respect voor kan hebben. En mijn waterman toch in Ego kan uiten. Door mijn individualiteit te laten zien. Kan dit kloppen?

aquarius

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door aquarius » 16 sep 2011, 13:39

Goed opgemerkt Keesie77.

De zon (het innerlijke ik) laat zijn licht schijnen op de planeten ,en die reflecteren het ontvangen licht weer terug naar de zon ( het innerlijke ik of Ego .)
Hoe meer reflectie de zon ontvangt,des bewuster word hij en groeit .
"smiley1:

Kende je deze al .......
viewtopic.php?f=46&t=4536

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 16 sep 2011, 13:54

Ok, ja dan klopt mijn theorie, en hoe hoe ik die presenteer. Bij Astrologie & Chakra's in iedergeval nog steeds :P Al ga ik hem wel wat aanpassen, en erin verwerken dat het belangrijk is hoe dicht je zon bij het middelpunt van het sterrenbeeld staat, en wat er gebeurt als hij dicht bij een ander sterrenbeeld komt.
Ook belangrijk, als de je zon in waterman, heel dicht bij vissen staat. Wat is dan de grens dat hij overgaat naar het sterrenbeeld waterman, zoals je bij mijn ascedant kreeft liet zien. Of werkt dit anders? Wat ik er over weet is namelijk dat als je zon dicht bij een ander sterrenbeeld komt, je ook eigenschappen van het verwante sterrenbeeld krijg. En hoe zit dit dan met regeerende planeten?

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 16 sep 2011, 13:57

aquarius schreef: viewtopic.php?f=46&t=4536
Die gaat sowieso op mijn astroblog, heel mooi!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 17 sep 2011, 10:05

aquarius schreef:Metalpig schreef;
Ook daar komt een hoop onzin uit, waaronder dit diamantje:
"U hebt vermeden uw verstand in te schakelen en wilde niets van de materiële en fysische aspecten van het leven weten."
Ik kan hier niet op reageren omdat ik niet weet welk persoon hier mee bedoeld wordt.
Ja sorry, dat gaat over mij, volgens die site.

Plaats reactie