Verband astrologie en chakra's

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
keesie77

Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 aug 2011, 21:01

Ik heb een klein onderdeel van mijn theorie over het verband tussen chakra's en astrologische tekens en planeten in een spreadsheat gezet. Voorderest heb ik ook nog een kleine theoretische uitleg, die ik laatst heb geschreven bijgevoegd.

Ik ga hier binnekort ook een kleine presentatie over geven op een spirituele beurs.

Deze stof gaat met name over, hoe de sterrenbeelden en planeten te gebruiken om je 7 chakra's en je persoonlijkheid als geheel te balanceren en te verrijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

aquarius

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door aquarius » 14 aug 2011, 13:25

Ik had het graag willen lezen Keesie77 ,kun je het zelf even uitpakken en het hier plaatsen ?
Zag dat het in een spreadsheat was ene die heb ik niet.

:?

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 14 aug 2011, 15:15

Heb hem er ook in PDF formaat bijgedaan!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 08 sep 2011, 12:46

keesie77 schreef:het verband tussen chakra's en astrologische tekens en planeten
Chakra's: onbewezen geklets zonder basis in de realiteit.
Astrologie: onbewezen geklets zonder basis in de realiteit.

Geen spreadsheet voor nodig hoor.

Oh, en doe je spreadsheet asjeblieft in het Nedelands, want je Engels lijkt nergens op.

Elfje

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Elfje » 08 sep 2011, 19:25

Van Astrologie weet ik niet echt veel, maar Chackras bestaan nu eenmaal voor mij zo realistisch als het maar zijn kan.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 08 sep 2011, 22:11

MetalPig schreef:
keesie77 schreef:het verband tussen chakra's en astrologische tekens en planeten
Chakra's: onbewezen geklets zonder basis in de realiteit.
Astrologie: onbewezen geklets zonder basis in de realiteit.

Geen spreadsheet voor nodig hoor.

Oh, en doe je spreadsheet asjeblieft in het Nedelands, want je Engels lijkt nergens op.
Ow, daar hebben we de oude vertrouwde Metalpig weer :P Als je er niet in gelooft of je hebt een van beide niet ervaren, zal je het denk ik ook zeker niet geloven. En bewezen zal het, denk ik, ook niet zo snel worden. Maarja ik zet deze spreadsheet hier neer voor mensen die er misschien wel iets aan hebben. Of als mensen wil meebrainstormen in mijn idee of chakra's. Heb hier laatst een presentatie over gegeven om een spirituele beurs, en mensen waren in iedergeval heel geintresseerd & tot mijn verbazing zelf geinspireerd. Ik vind chakra's & astrologie namelijk een hele goeie mannier om jezelf te leren kennen, en je (mensen in je) omgeving te accepteren zoals ze zijn. Daarbij komt dat er wel degelijk aanwijzingen zijn dat in iedergeval een deel van astrologische theorieen berusten om waarheid. Namelijk het deel van waar de maan & de zon invloed op menselijk gedrag hebben. Ook is er laatst een onderzoek geweest over de invloed van de maand waarin je geboren bent op fysieke en geestelijke gezonheid http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... z1X6V2yqlB In India is astrologie zelfs een universitaire studie. En ik denk ook dat de wetenschap nog lang niet klaar is met astrologie en vica versa.

En als je mijn Engels wil verbeteren, be my guest...
Laatst gewijzigd door keesie77 op 08 sep 2011, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 08 sep 2011, 22:12

Elfje schreef:Van Astrologie weet ik niet echt veel, maar Chackras bestaan nu eenmaal voor mij zo realistisch als het maar zijn kan.
Heb je zelf ook ervaringen met het voelen van je chakra's? Zou graag wat ervaringen van andere mensen willen horen.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 08 sep 2011, 22:22

Metalpig speciaal voor jou heb ik trouwens een misschien wel intressant artikel gevonden. Die chakra's eigenlijk niet weergeeft als bepaalde lichtgevende energie centra, maar als daar werkelijke fysieke (anatomische locaties) in het lichaam. Vond het zelf in iedergeval zeker intressant. En als je er dan toch niet in gelooft. Kan je het idee van chakra's hier misschien wel door begrijpen. En ben ook erg benieuwd wat jij (en andere) hiervan vinden: http://ceciliabeltran.hubpages.com/hub/ ... he-Chakras (Engels)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 09 sep 2011, 12:45

keesie77 schreef:En ben ook erg benieuwd wat jij (en andere) hiervan vinden: http://ceciliabeltran.hubpages.com/hub/ ... he-Chakras (Engels)
Blijft onbewezen zweverij. Deze poging om chakra's te verbinden met hersengebieden is een poging om chakra's een wetenschappelijk tintje te geven. Maar zo simpel is het natuurlijk niet.

Als ik opschrijf dat draken uit Frankrijk komen en eenhoorns uit Zweden, betekent dat dan dat draken en eenhoorns ineens echt bestaan?

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 09 sep 2011, 19:50

MetalPig schreef:
keesie77 schreef:En ben ook erg benieuwd wat jij (en andere) hiervan vinden: http://ceciliabeltran.hubpages.com/hub/ ... he-Chakras (Engels)
Blijft onbewezen zweverij. Deze poging om chakra's te verbinden met hersengebieden is een poging om chakra's een wetenschappelijk tintje te geven. Maar zo simpel is het natuurlijk niet.

Als ik opschrijf dat draken uit Frankrijk komen en eenhoorns uit Zweden, betekent dat dan dat draken en eenhoorns ineens echt bestaan?
Nou eigenlijk is het geen poging om chakra's een wetenschappelijk tintje te geven. Enkel om te weergeven dat het basis idee van de chakra's toe te passen is op het menselijk lichaam. Logisch denken is heel belangrijk voor mij, maar zekerheid hoef ik niet te hebben. Als ik iets fout heb kom ik daar later toch wel achter. Daar leer je juist het meest van naar mijn mening. Wetenschap is top, alleen nog niet ver genoeg om mij ervaringen, ideeen en filosofie te toetsen. Bovendien mist de wetenschappelijk voor mij, het vertrouwen in menselijk ervaringen, vooral als veel mensen dezelfde ervaringen hebben. Metalpig wij zullen het nooit eens worden, dus laten we er gewoon over op houden. Wat een discussie tussen ons, is in iedergeval op dit onderwerp, totaal zinloos.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 10 sep 2011, 14:15

keesie77 schreef:Metalpig wij zullen het nooit eens worden, dus laten we er gewoon over op houden. Wat een discussie tussen ons, is in iedergeval op dit onderwerp, totaal zinloos.
Nee, laten we vooral niet discussieren op een discussieforum. :roll:
Waarom kom je hier dan?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Tammy » 10 sep 2011, 16:19

Keesie77 , ik heb een mooie documentaire gevonden over Astrologie.

Je kan het HIER bekijken.
Bij Mediatheek.

Veel plezier. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 10 sep 2011, 19:44

MetalPig schreef:
keesie77 schreef:Metalpig wij zullen het nooit eens worden, dus laten we er gewoon over op houden. Wat een discussie tussen ons, is in iedergeval op dit onderwerp, totaal zinloos.
Nee, laten we vooral niet discussieren op een discussieforum. :roll:
Waarom kom je hier dan?
Dit is geen discussie, we zijn allang klaar, en elke discussie die wij over spiritualiteit voeren, komen eigenlijk altijd op het zelfde antwoord uit. Jij vind het allemaal zweverig gelul, en ik heb uiteindelijk mijn ervaringen die ervoor zorgen dat mijn geloof ''so solid als a rock'' is, voor mij zijn sommige dingen zelfs puur weten, heeft voor mij niet eens meer met geloof te maken. Ik kom discusseren, maar tussen ons is er helemaal geen discussie, enkel een herhalend patroon.
Overigens bestaan er meer soorten discussie, wel eens van een socratische discussie gehoort? Dat is meer mijn soort discussie, iets waarbij je samen zoekt naar een antwoord, filosoferen dus.
Laatst gewijzigd door keesie77 op 10 sep 2011, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 10 sep 2011, 19:44

Tammy schreef:Keesie77 , ik heb een mooie documentaire gevonden over Astrologie.

Je kan het HIER bekijken.
Bij Mediatheek.

Veel plezier. :grin:
Super bedankt, als ik ze heb gekeken, laat ik je horen wat ik er van vond ;)

Elfje

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Elfje » 10 sep 2011, 20:07

Ik heb een Cursus edelsteentherapie gedaan die dus ook werkt met het opleggen van stenen op Chakras.
Ik mankeer zelf van alles en het wekren met Chakras heeft mij aanzienlijk beter geholpen dan medicijnen van gewone artsen.
Misschien zweverig volgens sommigen en velen zeggen dat het tussen de oren zit, maar naar mijn idee bestaat alles uit trillingen en heeft heel veel ook te maken met hetgeen er tussen je oren zit.
Lichamelijke klachten komen ook vaak voort uit geestelijke denkwijzen is mijn idee.
Ik heb de ervaring dat het bij mezelf en anderen waar ik de cursus op uitgeprobeert hebt werkt, en ook bij mensen die er in eerste instantie totaal niet in geloven.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 10 sep 2011, 20:12

Helemaal met je eens Elfje, ik werk ook met Frequentie. Ik heb deze zomer een cursus ayuvdische massage, en ohmpunctuur gehad. Dit is een stemvork, die je op accupunctuur punten op je lichaam zet. Op de 432hz frequentie, die van het hartchakra, de OHM klank dus.
Ga naar http://www.ohmpunctuur.nl/ voor meer info, staan ook wat filmpjes, waarbij je precies kan zien hoe de behandeling in zijn werk gaat. Heb zelf ook maar een stemvork gekocht, en kan dus nu zelf ook (kleine) behandelingen geven. Je werkt bij OHM-puntuur ook op alle chakra punten, om deze op je natuurlijke 432hz frequentie te zetten.
Laatst gewijzigd door keesie77 op 11 sep 2011, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Tammy » 11 sep 2011, 03:34

Your welcome Keesie77, is mooie documentaire. :grin:

En ik ga me er meer in verdiepen.
Astrologie en Chakra`s weet ik weinig van .
Wel iets maar niet veel.
Wat jij en Elfje zeggen vind ik heel byzonder, dus ik ga eens me erin verdiepen goed. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

aquarius

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door aquarius » 11 sep 2011, 10:18

Vroeger gingen mijn vader en ik vaak toer tochtjes maken op de brommer ,en de motor maakte dan een eentonig geluid .
Ik neuriede dan op een gegeven moment mee met dat geluid.

Het is al bewezen dat elke planeet een eigen geluid heeft ,en daardoor ook een soort van frequentie heeft ,dus een regelmaat van golven .
Ieder levend wezen trilt mee als ware op de toon ,ieder op zijn eigen (energie niveau) .
En zo werken de planeten trillingen (harmonieën op ons ,soms in harmonie ,maar ook in disharmonie .

417 Hz Frequency Undoing Situations and Facilitating Change
Geüpload door dorinel2001 op 12 nov 2008
These original sound frequencies were apparently used in Ancient Gregorian Chants, such as the great hymn to St. John the Baptist, along with others that church authorities say were lost centuries ago. The chants and
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=3L0H1WDE ... ture=feedf[/youtube-2]

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 14:08

Ja, een vriend van mij heeft ook planitaire stemvorken. Dat zijn dus healingtools, de frequentie hebben van de planeten in ons zonnestelsel. Elke chakra's heeft ook een bepaalde frequentie. En er zijn ook planeten (4) die dezelfde frequentie hebben als de bijbehorende chakra's.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 14:17

Tammy schreef: Wat jij en Elfje zeggen vind ik heel byzonder, dus ik ga eens me erin verdiepen goed. :hands:
Zou ik hier beginnen met verdiepen viewtopic.php?f=46&t=7765

Voor mij is het belangrijkste bij astrologie en chakra's, jezelf vinden, en dan ook vooral kwaliteiten in jezelf ontdekken waarvan je je niet bewust van was, en hier aan werken.

Plaats reactie