Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
keesie77

Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 10 sep 2011, 21:49

Dit is een hele handige site waarbij je alle je je geboortedata's kan vinden, en kan uitzoeken welke planeten bij jouw in welk sterrenbeeld staan. http://www.findyourfate.com/astrology/e ... meris.html Hierbij kan je dus duidelijk zien dat astrologie duidelijk meer is, dan enkelt je sterrenbeeld.

Op deze site kan wordt dan (kort) uitgelegt wat deze astrologische aspecten, die op jouw geboortedag zijn bepaalt betekenen voor jou persoonlijkheid. http://alabe.com/freechart/

Hier een kleine uitleg bij een paar van de planeten, en wat ze betekenen voor jou.

Ascedant: Vertelt hoe jij je sterrenbeeld uit in de wereld.

Maan/Moon: Vertelt iets over je emotionele karakter.

Mars: Vertelt iets over je Energie & uitstraling.

Venus: Hoe je je liefde uit in de wereld & ermee omgaat.

Zon (sterrenbeeld): De basis van persoonlijkheid (ego).

Mercurius: hoe je comminceert, je expressie-kant dus.

De info is wel in het Engels, maar ik wil het best voor je uitleggen.

aquarius

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door aquarius » 11 sep 2011, 14:35

kijk eens in de spiegel .........
http://www.1horoscoop.nl/

[wave]

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 14:57

In het Nederlands, nog beter natuurlijk :P

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door Tammy » 11 sep 2011, 15:01

Ja die heb ik dus net ingevuld.

Maar ik snap er nog niet veel van wat ik lees. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 15:06

Wat snap je niet precies? Of klopt het gewoon niet? Wel belangrijk dat je preciese geboortetijd weet bij sommige van de planeten, is in sommige gevallen erg belangrijk.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door Tammy » 11 sep 2011, 15:13

Ja geboortetijd ken ik.

Ik snap niet goed dat er een hele lijst staat met bijvoorbeeld:

198 SXT Zon-Neptunes enzo.

Welke hoort bij mij?

Ik snap er echt niks van. :oops:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 15:42

Tammy schreef:Ja geboortetijd ken ik.

Ik snap niet goed dat er een hele lijst staat met bijvoorbeeld:

198 SXT Zon-Neptunes enzo.

Welke hoort bij mij?

Ik snap er echt niks van. :oops:
Owke, ik raad je aan om alleen de stukjes te lezen waarbij staat 1e-12e huis, en planeet in bepaalde sterrenbeeld zoals Mars in Tweeling etc.

Heb je de Engelse ook geprobeert?

Ik snap wel wat ermee wordt bedoelt, dit zijn de conjuncties die planeten hebben gemaakt op jou geboortedag.
Laatst gewijzigd door keesie77 op 11 sep 2011, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Elfje

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door Elfje » 11 sep 2011, 15:51

Ik weet mijn exacte geboortetijd niet dus dan hout t denk ik al op..

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 15:55

Elfje schreef:Ik weet mijn exacte geboortetijd niet dus dan hout t denk ik al op..
Niet helemaal waar, je kan alleen misschien niet je maan & je ascedant berekenen. De rest van planeten hebben een langere omlooptijd. Mars bijvoorbeeld 2 jaar, dus die kan je gewoon lezen. Enkel je maan (2 a 3 dagen) en vooral je ascedant (paar uur) hebben dan een risico om fout te zijn.
Laatst gewijzigd door keesie77 op 11 sep 2011, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Elfje

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door Elfje » 11 sep 2011, 15:58

Ik ben ergens tussen half 12 en 12 uur in de avond geboren dus speeltijd van een halfuur...
Ik zal eens gaan kijken.

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 16:05

Ja, je ascedant kan je dan niet berekenen, maar grote kan dat je je maan gewoon wel kunt berekenen. Je kan in Ephemeridis kijken of er tussen die tijden een verandering van planeten in een bepaalde sterrenbeeld. Anders kan je die gewoon gebruiken.

Voor je ascedant zou ik hier even kijken, misschien kun je dit daar controleren http://www.astrologie.ws/ascendant.htm

Ik wil je ook best even helpen, als je mij je data geeft :)

Elfje

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door Elfje » 11 sep 2011, 16:07

Je vult alleen wel altijd je geboortenaam in neem ik aan en niey je aangetrouwde naam?

Ik ben geboren op 1 Juli 1979 tussen half 12 en 12 uur

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 16:17

Ow het is trouwens heel simpel, als je de tijd niet zeker weet, vul je gewoon eerste het 1e begin van je tijdsperiode in. Kijk je naar de planeten, vervolgens vul je het eind van de periode in, kijk je weer naar de planeten. Als ze ongewijzigd zijn gebleven, dan weet je dus gewoon je ascedant en maan, anders zal het vooral altijd een mysterie blijven :P

Alleen je maan veranderd op die dag, en je ascedant natuurlijk. De rest van je planeten, kan je sowieso gewoon lezen.

Volgens mij is trouwens je maan in maagd (moon in virgo), maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Als die zou kloppen, staan hier de bijbehorende gevolgen http://astrology.about.com/od/moonsigns/p/VirgoMoon.htm

En naam maakt niks uit, das gewoon voor de sier volgens mij :P

aquarius

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door aquarius » 11 sep 2011, 17:05

Tammie wat jij hebt gelezen zijn de afstanden tussen de planeten onderling in booggraden.
Dit noemen wij aspecten
de aspecten zijn 0,30,60,90,120,150 en 180 graden ,daar tussen liggen nog wel aspecten maar die zijn heel zwak en dus te verwaarlozen.

Als de maan en de zon in oppositie staan dus (180 graden) is het volle maan ,maar dat wist je al :grin:

Al met al de geboorte horoscoop is als ware de blauwdruk van je persoonlijk karakter en de omgeving waar in je opgroeit en werkt en leeft zijn als ware de bouwvakkers die jou persoonlijkheid gestalte geven.
Hoe heb ik dat gezegd :nice:

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 11 sep 2011, 17:09

Als je het niet erg vind kopier ik dit even voor mijn astroblog? Goed gezegt xD

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door Tammy » 12 sep 2011, 06:24

Prachtig gezegd Aquarius! ;P!

Keesie77, thanks voor de uitleg, ik ga de engelse ook proberen.
Kijken of ik het beter begrijp nu. :aliensmile:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door MetalPig » 12 sep 2011, 08:25

keesie77 schreef:Wat snap je niet precies?
Waarom zijn er zo veel elkaar tegensprekende astrologieen? En hoe bepaal jij welke variant de juiste is?

aquarius

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door aquarius » 12 sep 2011, 17:12

Dat hangt er van af MetalPig is de duiding (uitleg) door een astroloog gedaan of door een computer .

Een andere variant is heb je met een Chinese of een Indische of een westerse horoscoop te maken ,de uitleg maakt het verschil .
Ik ben in de Chinese horoscoop een haan en die komt overeen met de waterman .

De horoscopen in weekbladen kloppen soms niet,waarom omdat het een treffer is van 1 op de 144 personen ,dit komt door dat er 144 basis karakters zijn 12 sterrenbeelden in combinatie met de 12 ascendant tekens.
Misschien heeft Keesie77 een andere visie hier op.
:grin:

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 12 sep 2011, 18:36

Metalpig, in het geval van persoonlijkheid is dit best wel een complex geval, al een al omdat sommige aspecten van de persoonlijkheid op zoveel manieren geuit kunnen worden. Bijvoorbeeld creativiteit, er zijn zoveel verschillende manieren waarop je creatief bezig kan zijn. Of waar je een temperament in kan hebben. Ik wordt bijvoorbeeld niet snel agressief, maar in een discussie, ben ik heel fel, beide eigenschappen die bij Mars horen, maar op een hele andere manier geuit worden. Ik denk niet dat het tegenstellingen zijn, het kan alleen zijn dat je het niet begrijpt, vooral als je bepaalde delen van jezelf niet goed kent, of bepaalde verwachtingen hebt over jezelf. Ook kan het zijn dat je in je geboorte horoscoop een voor jouw onbekend talent in jezelf tegenkomt, dit herken je misschien niet. Maar dit is wel iets wat op een gegeven moment in je leven naar voren zal komen, of al is geweest. Het licht in ieder geval niet simpel. Misschien helpt het ook om te denken aan vijf verf kleuren die je op een schilderij gooit, sommige kleuren zullen anderen overschaduwen, maar dat betekend niet dat die kleuren niet aanwezig zijn op het schilderij. Ze zijn enkel verborgen, omdat ze onder een andere kleur zitten.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door MetalPig » 13 sep 2011, 10:31

Ik denk dat aquarius mijn vraag het beste begrepen heeft.
aquarius schreef:Een andere variant is heb je met een Chinese of een Indische of een westerse horoscoop te maken ,de uitleg maakt het verschil .
Dit is wat ik bedoel. Waarom spreken ze elkaar tegen?
Alleen al binnen de westerse astrologie zijn er verschillende varianten mogelijk (verschillende coordinaatsystemen bijvoorbeeld). Hoe kan dat en hoe bepaal je welk systeem correct is?
aquarius schreef:Ik ben in de Chinese horoscoop een haan en die komt overeen met de waterman .
Dat kan toch niet? De chinese diertekens duren een jaar, en gedurende dat jaar komen alle westerse tekens langs. 1 op de 12 hanen is waterman, 1 op de 12 hanen is vissen, enzovoort. Hoe kan haan dan overeenkomen met een bepaald westers teken?

Plaats reactie