Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 10:48

Ik heb me overigens niet verdiept in Chinese astrologie, vind het ook niet passen bij onze maatschappij van individualisten ;-)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door MetalPig » 13 sep 2011, 10:51

keesie77 schreef:Ik heb me overigens niet verdiept in Chinese astrologie, vind het ook niet passen bij onze maatschappij van individualisten ;-)
Niet in verdiept, wel een oordeel erover. Beetje triest, niet?

Het idee van chakra's komt, meen ik, uit India. Zou het dan niet veel dichter bij de oosterse astrologie moeten staan dan bij de westerse?

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 11:23

MetalPig schreef:
keesie77 schreef:Ik heb me overigens niet verdiept in Chinese astrologie, vind het ook niet passen bij onze maatschappij van individualisten ;-)
Niet in verdiept, wel een oordeel erover. Beetje triest, niet?

Het idee van chakra's komt, meen ik, uit India. Zou het dan niet veel dichter bij de oosterse astrologie moeten staan dan bij de westerse?
Triest, Westere astrologie draait om de zonnetekens, het ego, individualiteit. Ik kan dit dus met zekerheid zeggen ;)

Nee, ze gebruiken precies dezelfde planeten als ons, alleen zijn ze de planeten in de westerse astrologie nog niet (officieel) verbonden aan chakra's. Niet zoals in India in iedergeval, vandaar dat ik deze poging kan wagen ;)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door MetalPig » 13 sep 2011, 11:44

keesie77 schreef:
MetalPig schreef:
keesie77 schreef:Ik heb me overigens niet verdiept in Chinese astrologie, vind het ook niet passen bij onze maatschappij van individualisten
Niet in verdiept, wel een oordeel erover.
Westere astrologie draait om de zonnetekens, het ego, individualiteit. Ik kan dit dus met zekerheid zeggen
Ja, dat wel.
Maar ben je met me eens dat je opmerking dat Chinese astrologie niet past, ongepast is aangezien je je er niet in verdiept hebt?

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 12:14

Ja, dat wel.
Maar ben je met me eens dat je opmerking dat Chinese astrologie niet past, ongepast is aangezien je je er niet in verdiept hebt.
Nou ''niet'' past, minder past. Ik weet in ieder geval dat het bij westere astrologie heel erg is gericht op jou als individu, en hoe jij hierin kan groeien. Ik ben nog niet begonnen aan oosterse astrologie, daar ga ik me pas in verdiepen als ik westere astrologie voor mezelf volledig genoeg begrijp, daar ben ik naar mijn mening nog niet aan toe. Als ik aan iets nieuws begin, betekend dat namelijk ook dat ik het ga verbinden aan alles wat ik nu weet. Altijd veel werk dus :P
Laatst gewijzigd door keesie77 op 13 sep 2011, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door MetalPig » 13 sep 2011, 16:21

Ok, dank je voor je antwoord.

aquarius

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door aquarius » 13 sep 2011, 17:30

Dat kan toch niet? De chinese diertekens duren een jaar, en gedurende dat jaar komen alle westerse tekens langs. 1 op de 12 hanen is waterman, 1 op de 12 hanen is vissen, enzovoort. Hoe kan haan dan overeenkomen met een bepaald westers teken?
En toch zie ik overeenkomsten tussen de Chinese dieren in de astrologie en de sterrenbeelden in de westerse astrologie.

Als men hierin zich wou willen verdiepen is dit wel wat.
http://www.144sterrenbeelden.nl/chintekens.html

:chicken:

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 23:00

Misschien dat als ik ze zou verbinden met de chakra's je wat meer duidelijkheid zal krijgen. Als elk dierteken goed bij een bepaalde chakra zou passen, zou je de verbinding met de westerse astrologie zien. Dat wordt een nieuw projectje ;D

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door MetalPig » 14 sep 2011, 07:16

aquarius schreef:
Dat kan toch niet? De chinese diertekens duren een jaar, en gedurende dat jaar komen alle westerse tekens langs. 1 op de 12 hanen is waterman, 1 op de 12 hanen is vissen, enzovoort. Hoe kan haan dan overeenkomen met een bepaald westers teken?
En toch zie ik overeenkomsten tussen de Chinese dieren in de astrologie en de sterrenbeelden in de westerse astrologie.
Die zijn er vast, maar voor mij betekent dat alleen maar (om bovenstaande reden) dat de astrologieen elkaar tegenspreken en dus niet beide waar kunnen zijn.
Waarom maak jij de stap niet?

keesie77

Re: Ephemerides Astrologie & Gehele Geboorte Horoscoop

Bericht door keesie77 » 14 sep 2011, 07:39

MetalPig schreef:
aquarius schreef:
Dat kan toch niet? De chinese diertekens duren een jaar, en gedurende dat jaar komen alle westerse tekens langs. 1 op de 12 hanen is waterman, 1 op de 12 hanen is vissen, enzovoort. Hoe kan haan dan overeenkomen met een bepaald westers teken?
En toch zie ik overeenkomsten tussen de Chinese dieren in de astrologie en de sterrenbeelden in de westerse astrologie.
Die zijn er vast, maar voor mij betekent dat alleen maar (om bovenstaande reden) dat de astrologieen elkaar tegenspreken en dus niet beide waar kunnen zijn.
Waarom maak jij de stap niet?
Ja, ik weet persoonlijk niet waar de chinese dierenriem op gebaseerd is. Maar als ik vanmiddag van school kom, ga ik het ff uitzoeken!

Plaats reactie