De taal van de muziek ...

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 05 nov 2015, 15:48

:knuffie:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 05 nov 2015, 17:27

Gast1 schreef::knuffie:

Afbeelding
Nou Gast1, naast nog een andere betekenis, heb ik onder andere hier aan deze heel
mooie passende clip ook gedacht toen ik m'n avatar koos.
Hardstikke leuk dat je het er bij plaatste. :grin:
De eerste clip speelt nu op de achtergrond, is prachtig steeds weer.

:loveU:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door univers » 05 nov 2015, 18:46

Vol heimwee naar zitten luisteren. de eerste kon ik nog uit mijn hoofd. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 05 nov 2015, 20:16

univers schreef:Vol heimwee naar zitten luisteren. de eerste kon ik nog uit mijn hoofd. :mrgreen:
Van veel momenten in ons leven kan muziek wat in die zelfde tijd speelde ons levenlang
bij blijven. Mooie én ook minder mooie momenten komen dan vaak naar boven als we de
muziek die daar dus 'bij hoort' opeens weer horen.
Mooi trouwens hoor mariachi muziek! ;P! Ook daar heb ik altijd vaak naar geluisterd en cd's van. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 06 nov 2015, 10:19

Ik kan me voorstellen dat je er met heimwee naar geluisterd hebt Univers ;P!

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 12 nov 2015, 09:00

Prachtig wat muziek en beeld in samenspel op kunnen roepen ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 15 nov 2015, 12:05

Ondanks alle ellende is dit er ook nog gelukkig: Duif onder de douche: Jong grut:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 26 nov 2015, 20:35

Herinneringen blijven :smile:
uit de jaren 70... en heel anders dit
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 29 nov 2015, 10:05

Door gedicht over maskers die veel mensen helaas dragen: en nu dit:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Il guercio

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Il guercio » 29 nov 2015, 15:31

Erik Satie of: hoe je met twee of mee afwisselende akkoorden en enkele noten, toch precies de gevoelige snaar weet te raken.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 05 dec 2015, 08:38

Weer een jaar om bijna, ook om even terug te kijken, én 21 dec...om naar uit te zien!
maar vaak ook heel gezellige dagen in december:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Il guercio

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Il guercio » 06 dec 2015, 00:11

Het lijkt mij duidelijk waar Nirvana inspiratie uit haalde...Luister en vergelijk (overigens heeft Dave Grohl, de ex-drummer van Nirvana en zanger-gitarist van de Foo Fighters, Killing Joke wel als een van hun voorbeelden genoemd).

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 06 dec 2015, 09:37

Oké ...

Wat vind je hiervan Il guercio?

Il guercio

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Il guercio » 06 dec 2015, 21:00

Dat zal ik je snel vertellen: Overdonderend indrukwekkend! Zowel de setting ( in `the great wide open`) als de muziek: Ik voel en hoor, hoe zal ik het zeggen, een soort van oer-ritme van het leven (pulserend hart), met op de achtergrond constant aanwezige enigszins dreigende klanken, voorzien van de klanken afkomstig uit prachtige instrumenten, waarna een prachtige stem in een geheimzinnige taal (hetgeen veel aan de fantasie overlaat), het stuk tot een betoverend einde vergezelt.
Ik heb nog wat meer van Sólstafir (ik had er lettelijk nog nooit van gehoord; hoe ben jij hen `tegen gekomen`?) zitten bekijken en luisteren (de beelden zijn echt schitterend en gaan perfect samen met de muziek in mijn ogen), en ik denk dat ik nu al een fan ben! En als ik hen zie komen ze op mij over als mensen die het beste met de Aarde en haar bewoners voor hebben (ik weet niet wat de teksten beteken, en de taal herken ik niet (Oost Eropees? Hoewel het mij ook enigszins aan de Ijslandse taal doet denken, waar veel woorden op -ir eindigen en waar ik twee keer geweest ben). Dus... ;P!

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 07 dec 2015, 18:29

Il guercio schreef:Dat zal ik je snel vertellen: Overdonderend indrukwekkend! Zowel de setting ( in `the great wide open`) als de muziek: Ik voel en hoor, hoe zal ik het zeggen, een soort van oer-ritme van het leven (pulserend hart), met op de achtergrond constant aanwezige enigszins dreigende klanken, voorzien van de klanken afkomstig uit prachtige instrumenten, waarna een prachtige stem in een geheimzinnige taal (hetgeen veel aan de fantasie overlaat), het stuk tot een betoverend einde vergezelt.
Wauw :grin:
Hoewel het onmogelijk is dat we hetzelfde ervaren, beschrijf jij precies zoals ik het voel. Dank je!!
Il guercio schreef:Ik heb nog wat meer van Sólstafir (ik had er letterlijk nog nooit van gehoord; hoe ben jij hen `tegen gekomen`?) zitten bekijken en luisteren (de beelden zijn echt schitterend en gaan perfect samen met de muziek in mijn ogen), en ik denk dat ik nu al een fan ben!
Mijn zoon attendeerde mij hierop.
Il guercio schreef: En als ik hen zie komen ze op mij over als mensen die het beste met de Aarde en haar bewoners voor hebben (ik weet niet wat de teksten beteken, en de taal herken ik niet (Oost Eropees? Hoewel het mij ook enigszins aan de Ijslandse taal doet denken, waar veel woorden op -ir eindigen en waar ik twee keer geweest ben). Dus... ;P!
Ja, Oost-Europees inderdaad en IJsland ... Dat is nou nét waar mijn zoon die mij de clip heeft gestuurd, samen met zijn vriendin naar op vakantie wil ...

:hands:

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 07 dec 2015, 18:46

Je stimuleert mij Il guercio ...

Nog eentje (ander genre).

Geluid een beetje hard zetten en achterover leunen.
Helemaal afluisteren (duurt ruim 9 minuten) ... vooral niet tijdens het beluisteren het geluid zachter zetten.
Vooral het eind is ...
Datzelfde zou je ook hier eens mee kunnen doen:

https://www.youtube.com/watch?v=nlP3R3Xvli0

Het 'oergevoel' wordt als vanzelf aangeroepen ...
De taal van de muziek ...

Il guercio

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Il guercio » 08 dec 2015, 12:21

:post:
Oeioeioei! Geweldig, Gast1! En wat een beat! En die prachtige oosters aandoende zang! Ik genoot met volle teugen en een vol hart. Van begin tot eind.
Ik zie nu ook dat jij een interesse hebt voor vele soorten muziek, hetgeen nét zo voor mij geldt! Ik ga zeker die andere nog beluisteren. ;P!

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 08 dec 2015, 13:25

Mag ik even 'aanschuiven' ? :wink:
Ook ik geniet hier enorm van die clips, geweldig om steeds weer naar te luisteren! ;P!

Zelf luister ik ook heel regelmatig tot vaak naar deze muziek, vooral met Lisa Gerrard vind ik prachtig,krijg er kippenvel bij:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 08 dec 2015, 16:24

Tuurlijk mag je aanschuiven en het was weer genieten.

Jij kent 'm al Susan, maar deze is voor Il guercio.
Op groot scherm zetten, 720 p HD en de muziek een beetje hard zetten.
Kijken en luisteren en laat je verrassen ...

[youtube-2]https://i.ytimg.com/vi/ibwxzxER_pY/mqdefault.jpg[/youtube-2]

Il guercio

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Il guercio » 08 dec 2015, 21:18

Ik heb alle cd´s van Lisa in de kast staan (en tevens alle van Dead can dance, waarin zij samen met de prachtige stem van Brendan Perry een harmonieuze eenheid vormde).

https://youtu.be/mPDLJ1UU2Uk

Ik ga nu eens kijken en beluisteren wat Gast1 voor mij in petto heeft.

Plaats reactie