Paul Coelho - De strijders van het licht

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paul Coelho - De strijders van het licht

Bericht door taigitu » 07 jul 2014, 10:03

De strijder van het licht is betrouwbaar.

Hij begaat enkele fouten, soms ziet hij zichzelf als belangrijker dan hij werkelijk is.
Maar hij liegt niet.

Wanneer hij bij het vuur zit, praat hij met zijn vrienden en vriendinnen. Hij weet dat het
Universum zijn woorden nooit vergeet en ze bewaart als een getuigenis van zijn denken.

En de strijder denkt: waarom zeg ik zoveel, als ik zo vaak niet in staat ben om mijn
woorden in daden om te zetten.

Het hart antwoord: 'Wanneer je in het openbaar je ideeën verkondigt, zul je ook moeten
proberen ernaar te leven.

En omdat hij denkt dat hij is wat hij verkondigt, verandert de strijder uiteindelijk in wat hij
zegt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paul Coelho - De strijders van het licht

Bericht door taigitu » 07 jul 2014, 10:08

Een strijder hoort een engel en een duivel ruziën om zijn hand waarmee hij het zwaard voert.

Zegt de duivel: "Je zult wankelen. Je zult het juiste moment niet weten. Je bent bang'.
Zegt de engel: 'Je zult wankelen. Je zult het juiste moment niet weten. Je bent bang'.

De strijder staat paf. Ze zeggen precies hetzelfde.

De duivel vervolgt: 'Ik help je als je wilt'.
En de engel zegt: 'Ik help je'.

En in een flits begrijpt de strijder waarin het verschil schuilt.
De woorden zijn identiek, maar de bondgenoten niet.

Dan kiest hij voor de helpende hand van de engel.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie