Welke film heb je als laatste gezien?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 11 mei 2014, 07:37



Deze film heeft diepe indruk gemaakt op mij.
Vooral de scene met die 2 soldaten toen ze gingen staan........


[*] [*] [*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Maxi » 17 mei 2014, 23:52

Gangs of New York

[*] [*] [*/]



Four Rooms
[*]
Zijn eigenlijk 4 scenes/short films in 4 verschillende Hotel kamers Waarvan maar één goed en grappig is.

#1: Honeymoon Suite - The Missing Ingredient
[*]
#2: Room 404 - The Wrong Man
[*/]
#3: Room 309 - The Misbehavers
[*] [*] [*]
#4: Penthouse - The Man From Hollywood
[*/]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 25 mei 2014, 18:43



Een waar mooi eerbetoon voor de originele Star Trek waar ik mee ben opgegroeid vroeger. :wink:
Heel mooi. [clap]


[*] [*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 02 jun 2014, 15:53



Waarschijnlijk word deze film een trilogie.
Hij krijgt van mij de volle 5 sterren.
Want het is een film om over na te denken.


[*] [*] [*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 23 jun 2014, 16:30




[*] [*] [*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 19 aug 2014, 11:36

Non-stop zag ik gisteren op DVD. Sinds 9/11 vliegen op belangrijke lijnvluchten twee Air Marshals mee om de passagiers te beschermen tegen kapers. Liam Neeson speelt zo'n Air Marshal. Hij krijgt opeens verontrustende sms-jes met de eis om binnen 20 minuten 150 miljoen dollar op een geheim bankrekeningnummer te storten. Gebeurt dat niet, dan zal over 20 minuten een passagier gedood worden. En dit herhaalt zich daarna net zo lang totdat het geld op de rekening is gestort.

Dit is niet het genre speelfilm waar ik voor naar de bioscoop zou gaan, maar ik moet toegeven dat het verhaal al snel best spannend wordt. Zoals zo vaak in Hollywoodproducties is de ontknoping om verschillende redenen niet om over naar huis te schrijven en bleef ik na afloop weer met een katerig gevoel zitten. Dat de CGI niet overtuigt is niet de hoofdreden, maar draagt wel bij aan mijn teleurstelling.

[*] [*] [*]

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 28 aug 2014, 09:10

Tijdens het zomerfestival in het filmhuis waar ik graag kom werd La Grande Bellezza nog eens vertoond. Deze Italiaanse film had ik al gezien toen hij regulier in de bioscoop draaide en ik wist eigenlijk niet goed wat ik er van vond. Nu ik hem een tweede keer gezien heb ben ik er wel heel enthousiast over, het is waarschijnlijk zo'n film die een cultstatus gaat verwerven. Vergelijkbaar met films als The Big Lebowski en Blade Runner, die allebei niet begrepen werden door het publiek toen ze werden uitgebracht, maar in de loop van de tijd een enorme groep fans verwierven.

La Grande Bellezza (de grote schoonheid) gaat over een 65-jarige man die in zijn jonge jaren een roman schreef waar hij zoveel geld aan verdiende dat hij de rest van zijn leven teerde op zijn roem en het middelpunt wil zijn van ieder hedonistisch feest, ingegeven door een niet te bevredigen behoefte tot vermaak en om tot de essentie van schoonheid te komen. Tijdens dit oppervlakkige leven kreeg hij geen ideeën voor een volgend boek omdat hij, cynisch geworden, geen schoonheid aan het leven kon ontdekken.

La Grande Bellezza kreeg dit jaar een Oscar voor de beste niet-Engelstalige film. De film speelt zich af in het historische centrum van Rome en is een lust voor het oog, vol anzichtkaart-achtige cinematografie.

[*] [*] [*] [*] [*]
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Fenna » 28 aug 2014, 20:48

Vond het helemaal niks, slecht acteerwerk, slecht camerawerk, neh geen aanrader als je van fantasy/actie houdt. Deze lijkt mij beter maar daar moet ik nog even op wachten :-(
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 29 aug 2014, 13:16

Gisteravond zag ik Maps To The Stars. Er spelen bekende acteurs in mee maar ik vond het geen geweldig verhaal.

[*] [*]
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 08 sep 2014, 11:34

American Hustle

[*] [*] [*] [*]
Oplichter Irving Rosenfeld (Christian Bale met buik, baard en bril) en zijn minnares en zakenpartner Sydney Prosser (Amy Adams met naveldiep decolleté) worden eind jaren zeventig door FBI-agent Richie DiMaso (Bradley Cooper) gedwongen tot medewerking bij de ontmaskering van corrupte politici. Met als lokaas FBI-agenten verkleed als rijke sjeiks. Op Abscam-operatie gebaseerd verhaal over manipulatie, liefde en ambitie is een soort Pulp Fiction-light. Minder origineel en gewelddadig, maar met elkaar lustig bespelende, campy personages en vermakelijke dialogen.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 09 sep 2014, 11:00

Dallas Buyers Club (2013)

[*] [*] [*] [*/]
Biografisch drama, losjes gebaseerd op het leven van Ron Woodroof (hier uitbundig gespeeld door McConaughey), een Texaanse redneck met voorliefde voor drank, drugs en prostituees, die anno 1985 wordt gediagnosticeerd met hiv. Bijgestaan door een transgender (Leto) en welwillende arts (Garner) begint hij een handel in illegale medicijnen voor medeslachtoffers. Canadese regisseur Vallée (C.R.A.Z.Y.) vertelt stijlvol en onsentimenteel, maar weet nooit helemaal onder de huid van zijn ietwat groteske personages te kruipen. Neemt niet weg dat McConaughey en Leto puik acteerwerk leveren.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 10 sep 2014, 11:10

12 Years a Slave (2013)

[*] [*] [*] [*] [*/]
12 Years a Slave is gebaseerd op het ongelofelijke verhaal van Solomon Northup (Chiwetel Ejiofor). Hij leefde in de 19e eeuw, voorafgaand aan de Amerikaanse burgeroorlog, als vrije zwarte man met zijn gezin in New York. Dan wordt Solomon ontvoerd en verkocht als slaaf in het zuiden. Hij vecht om niet alleen te overleven, maar ook zijn waardigheid te behouden. Als slaaf wordt hij geconfronteerd met de verschrikkelijke wreedheid van een slaveneigenaar (Michael Fassbender) en onverwachte vriendelijkheid. Na 12 jaar ontmoet hij een Canadees (Brad Pitt) die zijn leven voorgoed verandert.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 10 sep 2014, 14:43

Tet, het valt me op dat je qua speelfilms ongeveer dezelfde smaak hebt als ik. [jaja] Ik meen me te herinneren dat je Terrence Malick's films zeer hoog waardeert, dat kwam ter sprake n.a.v. The Tree of Life. Die vond ik zelf nou juist niet zo sterk, maar The Thin Red Line behoort tot mijn favoriete films. Heb je die inmiddels gezien?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 10 sep 2014, 17:51

Hallo Tardis,

Dat viel me ook al op aan de hand van de films die je in deze topic plaatst en de ratings die je hiervoor geeft.
Ik kan me inderdaad herinneren dat wij over Terrence Malick hebben gesproken.
The Tree of Life ben ik vorig jaar aan begonnen maar ik kon het niet opbrengen om deze film uit te kijken; ik denk dat je daar echt een bui voor moet hebben. Dat ga ik ook zeker nog doen want deze film maakte absoluut indruk op mij.
Die formation scene bijvoorbeeld; buitenaards mooi.
Ik heb deze scene hieronder geplaatst.

Op dit moment ben ik zo beetje elke avond een film aan het kijken.
Dit omdat ik mijn avonden nuttiger wil besteden dan gedachteloos surfen op internet, of nog gedachtelozer zappen op de tv.
Deze week ga ik i.i.g. The Thin Red Line kijken, en zal je laten weten wat ik hiervan vind.

Onlangs heb ik Fading Gigolo in bezit gekregen en heb een heel klein stukje gekeken, en vond het geweldig.
Dank voor de tip Tardis! Ook deze film ga ik komende tijd kijken.

Heb jij Badlands al gezien? Die behoort namelijk weer tot een van mijn lievelingsfilms.
truth is stranger than fiction

Gast1

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Gast1 » 10 sep 2014, 19:07

The Tree of Life raakte bij mij 'al mijn weten' aan.
Ik vond 'm meesterlijk.

Die scène (clip) is prachtig Tet.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 10 sep 2014, 22:02

Ja, Badlands heb ik lang geleden gezien. Ik herinner me vagelijk een Bonny & Clyde achtig verhaal, ik zou die film weer eens moeten gaan bekijken.

The Tree of Life was voor mij misschien te veel herkenbaar als in: ja dit weet ik al lang. Het kan zijn dat ik teleurgesteld was omdat ik na ruim twee uur filmbeelden bekijken eigenlijk niets nieuws zag of hoorde.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 11 sep 2014, 09:13

The Grand Budapest Hotel (2014)

[*] [*] [*] [*] ½
Monsieur Gustave, de flamboyante conciërge van vijfsterrenhotel Grand Budapest (energiek en met perfecte timing gespeeld door Ralph Fiennes) probeert in 1932 samen met piccolo Zero (Revolori) uit handen van de fascisten te blijven. Voor het eerst schemert er in Andersons jongensboekwereld iets van de boze buitenwereld door. Wat nog niet wil zeggen dat The Grand Budapest Hotel niet meer herkenbaar is als een Wes Anderson-film. De malle personages, bonte kleuren en hyperrealistische omgeving zijn gebleven. Net als de droogkomische humor, de tomeloze energie en de bijzondere aandacht voor vorm en aankleding.
Zeer grappige film!
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 12 sep 2014, 11:04

True Grit (2010)

[*] [*] [*] [*] [*/]
Joel en Ethan Coen hebben ons al een beetje laten proeven van hun westernkwaliteiten met No Country For Old Men, maar met True Grit gaan de twee broers helemaal los in het genre.

Mattie Ross (Hailee Steinfeld) is een goedgebekte jonge dame van veertien jaar oud. Haar leeftijd houdt haar echter niet tegen om de dood van haar vader te wreken. Ze zal er hoogstpersoonlijk op toezien dat de dader, de ietwat slome schurk Tom Chaney (Josh Brolin), zijn verdiende loon krijgt en daar hoort volgens mevrouw een eerlijk proces niet bij. Om die taak te volbrengen, huurt ze een U.S. Marshal in, Rooster Cogburn (Jeff Bridges), een vent met 'True Grit', vrij vertaald iemand die je niet bepaald in een donker steegje wil tegenkomen. LaBoeuf (Matt Damon), een Texas Ranger, heeft ook plannen met Chaney en besluit mee te gaan door het indianenreservaat, op zoek naar de schurk. De spanningen tussen de drie lopen echter zo hoog op, dat het nog maar de vraag is of ze Chaney überhaupt vinden.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 12 sep 2014, 11:17

True Grit is dermate goed dat ik die wel met volle overtuiging in de rubriek 'raad een film aan' zou hebben geplaatst. Ik ben voorzichtig met het aanraden van films, vandaar dat ik de laatste tijd vooral in dit topic over films schrijf, maar True Grit vind ik echt een topper waarvan ik verwacht dat een hele grote groep mensen deze film ook het bekijken waard vindt.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie