Welke film heb je als laatste gezien?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 21 sep 2014, 10:55

Crazy Heart (2009)

[*] [*] [*] [*]
De aan lager wal geraakte countryzanger Bad Blake (Bridges) financiert zijn overvloedige drankmisbruik door op te treden in treurige dranklokalen. Op een dag wordt Blake geïnterviewd door de charmante journaliste Jean (Gyllenhaal), en tussen de twee springt een vonk over. Na een rauw begin wordt de film iets aan de zoete kant, maar dat wordt gecompenseerd door uitstekend spel van Duvall als Blakes manager, van Gyllenhaal en van Bridges, die voor de film eindelijk zijn eerste Oscar kreeg. Een mooi liedje van Ryan Bingham en T-Bone Burnett kreeg ook een Oscar.
Mooie ingetogen film, Jeff Bridges speelt weer de sterren van de hemel en weet vergane glorie levensecht weer te geven.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 22 sep 2014, 10:48

The Proposition (2005)

[*] [*] [*] [*/]
Engelse kapitein Stanley heeft een zware opdracht: beschaving brengen in de Australische outback anno 1880. Tussen Stanley en zijn beschaving staan onder andere aboriginals met speren en Ierse outlaws met pistolen en geweren. Het scenario voor deze eerste Australische western schreef zanger Nick Cave. En hij schreef een verhaal even donker en tegenstrijdig als zijn muziek: intens en dromerig, gewelddadig en romantisch. Regisseur Hillcoat, die eerder al videoclips voor Cave maakte, filmde op locatie en met veel gevoel voor sfeer en detail.
Rauwe, grimmige en inderdaad ook dromerige Australische western.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 23 sep 2014, 10:38

Oldboy (2003)

[*] [*] [*] [*]
Regievirtuoos Park (Sympathy for Mr./Lady Vengeance) ontfermde zich over een extreme Japanse wraakmanga, waarin aartsrotzak Oh (Choi) na een dronken avond ontwaakt in een hotelkamerachtig vertrek. Daar blijft hij 15 jaar lang opgesloten, met louter de tv als gezelschap. Na zijn plotselinge vrijlating is het uur der wrake aangebroken: in een storm van visueel briljante, inhoudelijk nihilistische cinema ontrolt zich de tragedie van een afgestompt en treurig menswezen. Juryprijs in Cannes 2004. Dringend advies aan de Partij voor de Dieren-stemmer: ga vóór de octopusscène in de sushibar even de hond uitlaten.
Geweldige film, geweldig verhaal! Ik kan hem aanraden.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 26 sep 2014, 11:02

Mary and Max (2009)

[*] [*] [*/]
In deze warmbloedige kleianimatie wordt de achtjarige Mary (stem Toni Collette) gepest op school. Zij heeft geen vrienden, en schrijft daarom vanuit Australië naar een willekeurig persoon in de Verenigde Staten. De aan het syndroom van Asperger lijdende Max (stem Philip Seymour Hoffman) is 44 en kan niet op een normale manier vrienden maken, maar begint toch een bijzondere penvriendschap met haar. De film zit vol geslaagde visuele grappen en ingenieuze woordgrappen. Ondanks de klei een ontroerende menselijke ode aan de vriendschap. Regisseur Adam Elliot ontving in 2003 een Oscar voor zijn korte kleianimatie Harvie Krumpet.
Ondanks de lovende recensies en een plaats in de IMDb Top 250 is deze film niet aan mij besteed.
Ik vind het te makkelijk; men neme twee buitenbeentjes en melkt hun ‘beperkingen’ uit om eens lekker op het gevoel van de kijker in te spelen met een feel good sausje er overheen.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 01 okt 2014, 10:47

Sunshine (2007)

[*] [*] [*] [*/]
Omdat de zon steeds zwakker schijnt, dreigt het leven op aarde uit te sterven. De enige oplossing is om een ruimteschip vol plutonium naar de zon te sturen, om hem met een flinke knal weer aan de praat te krijgen. De kleine bemanning moet tijdens de lange reis wel goed tegen de straling worden beschermd. Boyles sf-film begint ijzersterk, met fascinerende beelden van bezielde, soms getroebleerde wetenschappers in hun ruimteschip, met op de achtergrond steeds de zon als overweldigende oerkracht. Dat de film eindigt als horrorfilm is een beetje teleurstellend.
Beetje vage film met een onverwachte plotwending aan het einde, maar ik ga hem toch nog een keer kijken vanwege de beelden en de sfeer die neergezet wordt.
truth is stranger than fiction

Gast1

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Gast1 » 01 okt 2014, 11:36

Yep, nog niet zo lang geleden gezien.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 02 okt 2014, 11:07

Carnage (2011)

[*] [*] [*] [*/]
Een film die zich in real time afspeelt binnen vier muren, laat dat maar aan Polanski over. Het benauwde strijdtoneel van dienst is een chique appartement in New York, waar twee stellen elkaar treffen om de ruzie tussen hun elfjarige zonen uit te praten. Het bezoek begint vluchtig en beleefd, maar binnen tachtig minuten is de boel onherstelbaar ontploft. Carnage ontstijgt zelden het niveau van gefilmd toneel, maar voor wie van stevig acteerwerk houdt is dat geen probleem. De formidabele cast stelt niet teleur.
De acteurs acteren geweldig in deze film, maar het verhaal wordt gaandeweg steeds ongeloofwaardiger.
Het lijkt wel een klucht.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 02 okt 2014, 19:31

Die film had ik al een keertje gezien Tet.
Vond grappig en zeer goede acteurs.
Weet helaas niet meer hoe het eindigde, is al tijdje geleden.
Ligt niet aan de film, maar aan mijn geheugen, is een zeef aan het worden lijkt het wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 02 okt 2014, 21:01

Nou ja de laatste scene zitten ze alle vier nogal vertieft te zijn door al het geruzie.
Want het was een megabattle; de stellen tegen elkaar, de partners tegen elkaar en dan nog de mannen tegen de vrouwen.

Er zat eigenlijk niet echt een einde aan de film; hij hield gewoon op.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 04 okt 2014, 07:24

Ok Tet, dank je voor de uitleg.
Ik herinner me de ruzies wel, meesterlijk geacteerd. :grin:


Zeer vermakelijke leuke film. :mrgreen:
De eerste film Red had ik al eens gezien, die was ook leuk.
Uitstekende acteurs en gewoon een leuke film om te zien met veel humor.


De oudjes doen het nog goed ! [joker]


[*] [*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 04 okt 2014, 07:30


Ondanks de geweldige cast vond ik het een zeer matige film.
Deprimerend en vreemd sfeertje alla Tarantino waar ik niet van hou.


[*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 04 okt 2014, 07:55

Prachtige film met de helaas te vroeg overleden Paul Walker.
Indringend en aangrijpend deze film.
En de laatste scene is zo ontroerend.


[*] [*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 06 okt 2014, 19:37

Gone Girl

[*] [*] [*] [*]

David Fincher heeft het hem weer geflikt. Ik heb vanmiddag Gone Girl gezien en ik vind het de beste thriller van de laatste jaren. Het is een dijk van een filmscript met als centraal thema: wat is er precies gebeurd, wie kunnen we vertrouwen en wie niet? Ben Affleck speelt een overtuigende rol en zijn tegenspeelster Rosamund Pike (waar ik nog nooit van gehoord had) is ook geweldig. Ga dat zien!
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door taigitu » 12 okt 2014, 11:15

The Viking Sagas (1995). Former Mr. Universe Ralph Moeller stars as a Viking warrior in this epic, multi-generational account of the lives of the Nordic avengers. The story begins with the flight of Kjartan (Moeller) from the clutches of his mortal nemesis, Ketil (Hinrik Ólafson), a rather vicious lout. On a quest to avenge the death of his father, our hero unites with fellow good guys to combat his morally-impaired enemies, who are out for his head. Senseless violence, steamy romance, and male bonding ensue. Director:Michael Chapman. Writers: Michael Chapman (story), Dale Herd (screenplay). Stars: Ralf Moeller, Ingibjörg Stefánsdóttir and Sven-Ole Thorsen.
Full movie
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 12 okt 2014, 11:51

Ran (1985)

[*] [*] [*] [*] [*/]
In het 16de-eeuwse Japan voelt veldheer Hidetora Ichimonji (Nakadai) zijn einde naderen. Hij roept zijn drie zoons bijeen en vertelt dat hij zijn rijk onder hen wil verdelen. De jongste zoon protesteert, hij heeft weinig vertrouwen in zijn oudere broers. Hij wordt prompt onterfd. Dit op King Lear gebaseerde drama mag als een van Kurosawa's beste werken worden beschouwd. De fraaie voorganger Kagemusha (1980) was volgens de oude meester slechts een vingeroefening voor Ran. De regisseur werkte tien jaar aan de film en voltooide hem op 75-jarige leeftijd. De prachtige kostuums, art direction en het uitstekende spel maken van Ran een overrompelend, melancholiek meesterwerk.
Prachtige film, ik kan niets toevoegen aan wat hierboven staat. [clap]
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 12 okt 2014, 12:13

The Good, the Bad, the Weird (2008)

[*] [*] [*] [*]
In de jaren dertig van de vorige eeuw strijden de Koreanen 'The Weird', 'The Bad' en 'The Good' om een schatkaart

In de jaren dertig van de twintigste eeuw, wanneer Korea onder bewind staat van de Japanners, vertrekken veel Koreanen naar Mantsjoerije om te overleven. In dit woestijnachtige gebied is de meedogenloze bandiet 'The Bad' ingehuurd om een schatkaart in handen te krijgen, die zich aan boord van een Japanse trein bevindt. Deze schatkaart is echter inmiddels al gestolen door 'The Weird', een onverbeterlijke treinrover. Ook premiejager 'The Good' bevindt zich op de trein met als missie 'The Bad' in te rekenen. Nu achtervolgen de drie elkaar, elk zo met zijn eigen doel.

Met deze Zuid-Koreaanse Western, die in Azië een enorme hit was, brengt regisseur Ji-woon ('A Tale of Two Sisters') een ode aan Sergio Leone's 'The Good, the Bad and the Ugly'.
Erg grappige film, geweldige karakters. [tu]
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 19 okt 2014, 08:35

Gisterenavond gezien, het blijven heerlijke films voor mij. :grin:


[*] [*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 21 okt 2014, 03:52


Een film die je aan het denken zet als je de eind scene ziet.
Het is te hopen dat als wij mensen deze planeet verlaten het niet zo doen.
Vond zeer mooie film.


[*] [*] [*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 22 okt 2014, 10:05

Limitless (2011)

[*] [*] [*] [*/]
Wanneer klungelende aspirant-schrijver Eddie Morra de designerdrug NZT neemt, verandert zijn miserabele leventje op slag: de obscure chemische substantie rekt zijn breinfuncties op tot in het absurde. Het powerpeppilletje blijft bepaald niet zonder terugslag in deze enerverende en ook amusante thriller. Toonde regisseur Burger al in het fraaie The Illusionist zijn gevoel voor drama en stijl, hier pakt hij opnieuw uit - en voert ook eventjes het tempo op. De manische hoofdrol van Alleman-op-superdoping past Cooper als een handschoen. Naar The Dark Fields van Alan Glynn.
Ik vond het wel een leuke vlotte film, maar er zaten een paar plot holes in die het hele gegeven minder geloofwaardig maken.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 23 okt 2014, 10:49

Hector and the Search For Happiness. Vermakelijke film, maar ik zou het niet omschrijven als een comedy. Dit is vooral een zoektocht, in het Engels quest, wat ook een genre is. De titel verklapt al waar de film over gaat. Veel bekende gezichten, ook die van de Nederlandse acteur Barry Atsma.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie