Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Bericht door Tet » 17 dec 2014, 12:40

Afbeelding
DEN HAAG - Goed nieuws voor wie maar geen genoeg kan krijgen van de gebroeders Gé en Arie Temmes, wethouder Tjolk Hekking, de Vieze Man en de Positivoos. Sinds kort zijn de typetjes van Kees van Kooten en Wim de Bie non-stop te zien op hun eigen ‘Koot&Bie-kanaal’ op YouTube.
Het kanaal is 'actueler, kritischer en leuker dan ooit', belooft het Haagse cabaretduo. Via het kanaal kun je al tientallen sketches terugkijken. Het kanaal wordt elke week geüpdatet met filmpjes uit het archief.
'Er staat al veel van ons op YouTube, maar dat is allemaal door liefhebbers en fans gedaan', vertelt Wim de Bie. 'Nu hebben we een plek waar we zelf kunnen plaatsen wat wij vinden dat gedeeld moet worden.' Van Kooten en De Bie proberen vooral filmpjes te plaatsen die nu nog steeds leuk zijn.
De komende weken worden in ieder geval alle 112 afleveringen van Keek op de week online gezet. Dat was een programma dat jarenlang op zondag na het journaal werd uitgezonden. De typetjes van Van Kooten en De Bie bespraken daarin de actualiteiten. 'Veel daarvan is nooit op dvd uitgekomen', aldus De Bie.
Zelf komen de cabaretiers regelmatig dingen tegen die al ver waren weggezakt in het geheugen. 'Het is heel grappig om nu de sketches over de actualiteiten van toen weer te zien', vertelt De Bie. 'Je verbaast je over hoeveel dingen nu nog steeds spelen!'
omroepwest.nl
https://www.youtube.com/user/VanKootenenDeBieTV

Mozeskriebel, dat is aardig van de mannen! :grin:
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Bericht door Tardis » 17 dec 2014, 13:32

Jeemig de peemig wat is geüpdatet toch een fijn dicteewoord.

Dank voor de link!
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Bericht door Gast1 » 17 dec 2014, 17:12

Daar sluit ik geheel bij aan ;P!

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Bericht door Tet » 17 dec 2014, 17:47

Tardis en Gast1, ben blij dat het gewaardeerd wordt. :grin:

Ik vind het echt een bijzondere aardige geste van de mannen om veel van hun materiaal op Youtube te zetten, temeer je bij de VPRO webwinkel diverse (verzamel)dvd’s kunt aanschaffen van van Kooten en de Bie.

Ik heb bedacht dat het voor de liefhebbers een aardig idee is als ik elke dag een clipje van de heren in deze topic te plaats.
Op deze manier zal deze topic in de loop der tijden ons eigen Koot & Bie kanaal worden.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Moeder en zoon kopen een boek

Bericht door Tet » 17 dec 2014, 17:48

Moeder Carla wil lekker lezen, zoon Frank wil lekker leven.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Bericht door univers » 17 dec 2014, 18:02

Is toch heerlijk die kluiverdijkers humor.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

De Vieze Man in het bos

Bericht door Tet » 18 dec 2014, 10:45

De Vieze Man duikt op in het bos - Meneer Foppe en zijn hondje schrikken zich een hoedje.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Het Nieuwe Bed

Bericht door Tet » 19 dec 2014, 10:48

Thea Ternauw heeft slaapproblemen. Echtgenoot Theo stelt een SLAT-relatie voor
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Bericht door Tet » 19 dec 2014, 10:51

Bij nader inzien vind ik het toch een beetje overdreven van mezelf om elke dag een nieuw clipje van Koot & Bie te plaatsen. :wink:

De link naar hun Youtube-kanaal is immers bekend, en daar ging het om.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Bericht door Tet » 20 dec 2014, 10:52

DEN HAAG - De Vieze Man is het populairste type op het officiële YouTube-kanaal van Van Kooten & De Bie. De sketch waarin Kees van Kooten als Vieze Man een bonbon proeft ('oh ja... nou komt het nat...!') is al bijna 7.000 keer bekeken, blijkt vrijdagmiddag. Ook de scène waarin hij een slipje koopt is favoriet. De Vieze Man-filmpjes lijken daarmee de populairste van alle Koot & Bie-filmpjes.


De mythe rond het ontstaan van de Vieze Man is minstens net zo leuk als het typetje zelf. Ooit in de jaren tachtig liep geestelijk vader Kees van Kooten te wandelen in een bos met dochter Kim. Een verwarde smoezelige man kwam toen naar hem toe en waarschuwde hem dat hij maar beter niet verder kon lopen met de kleine meid. 'Want daar verderop, daar liggen er twee. In de bosjes. Die zijn met elkaar bezig'. Van Kooten zag meteen dat dat niet waar was, maar dat de vreemde man er een kick van kreeg om dat te zeggen.

Televisiegeschiedenis

'Hoe zag die man er dan uit?', vroeg Wim de Bie hem later aan de keukentafel. Het signalement was duidelijk te geven: regenjas, vet haar, zweer bij de mond'. 'Een vieze man!", oordeelde Van Kooten. Diezelfde week nog was het nog altijd zo populaire typetje geboren. De sketch in het bos werd gewoon nagespeeld. Wim de Bie is de keurige wandelaar met hondje. Met één van de allereerste zinnen die De Vieze Man zou uitspreken werd televisiegeschiedenis geschreven: 'Ik zou maar uitkijken met dat hondje, want daar liggen er twee...'

omroepwest.nl
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 690
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Oneindig Van Kooten & De Bie op hun eigen YouTube-kanaal

Bericht door Rudolf I » 19 jul 2015, 09:06

Ik ben een gelukkiger man nu ik dit topic heb gevonden. De humor is geweldig en vol enthousiasme vertolkt. Met zo'n youtube -kanaal is het weer een stuk leuker.
Bedankt daarvoor Tet!

Dit is mijn favoriete filmpje:
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Plaats reactie