Bud Spencer overleden

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bud Spencer overleden

Bericht door Tammy » 28 jun 2016, 04:24

Afbeelding



AMSTERDAM - De maandag overleden acteur Bud Spencer en zijn vaste schermpartner Terence Hill waren de ongekroonde koningen van de komische knokfilm. Onder aangenomen namen vierden de twee Italianen jarenlang triomfen in de Europese bioscopen.

De maandag overleden acteur Bud Spencer en zijn vaste schermpartner Terence Hill waren de ongekroonde koningen van de komische knokfilm. Onder aangenomen namen vierden de twee Italianen jarenlang triomfen in de Europese bioscopen.

Als ‘De Vier Vuisten’ beleefden zij in de jaren 60 en 70 slapstickachtige avonturen, terwijl Bud Spencer er ook nog een succesvolle solocarrière op na hield. In 2003 maakte hij met landgenoot Ermanno Olmi Singing behind the Screens ( Cantando dietro i praventi), waarin hij een oude kaperkapitein speelde, onze gids in een mythisch verhaal over moord, wraak en uiteindelijk verzoening Het was zowat de zeventigste film van de zwaarlijvige acteur, die dit optreden niettemin als zijn acteerdebuut beschouwde. In een interview met De Telegraaf vertelde hij destijds waarom hij dat zo zag.

,,Voordat Ermanno Olmi me vroeg voor deze rol, werd ik altijd gecast als een karikatuur, een soort stripfiguur. Mijn fysieke verschijning woog het zwaarst. Drie, vier generaties zijn met die karikatuur opgegroeid en hebben hem omhelsd. Nu pas, in Singing behind the screens, wordt er van me verwacht dat ik acteer. Ik haal dit keer geen atletische toeren uit, gooi niemand omver en maai niet met mijn vuisten. Ik zit, en ik vertel.’’

Een heel verschil met zijn eerste optreden op het witte doek, een zwijgende figurantenrol als lijfwacht van Nero in de Hollywood-klassieker Quo vadis (1950). Carlo Petersoli heette hij toen nog gewoon en een filmloopbaan was zo ongeveer het laatste waarop hij zijn zinnen had gezet. Hij had andere ambities en mede daaraan dankte hij zijn imposante lijf: Carlo wilde een topzwemmer worden en begon al jong te trainen om dat doel te bereiken.

Zijn inspanningen hadden resultaat. Tien jaar lang was hij nationaal kampioen vrije slag en ook verdedigde hij de eer van Italië op de Olympische Spelen van Helsinki (1952) en Melbourne (1956). Op de individuele zwemnummers viel hij buiten de prijzen, maar als lid van het Italiaanse waterpoloteam sleepte hij op zijn eerste Spelen wel een gouden plak in de wacht. Onderwijl behaalde Carlo Petersoli ook een andere titel: in Rome studeerde hij af als meester in de rechten.

Lees HIER het volledige artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bud Spencer overleden

Bericht door Tammy » 28 jun 2016, 04:33

Als kind zijnde heb ik zo genoten van dat duo. :mrgreen:
Vooral Terrence Hill met die prachtige ogen.
Het waren dus Italianen met anderen namen en anderen stemmen , dat wist ik toen niet. [joker]

Kostelijke simpele westerns, heb me rot gelachen toen.
Wat een mooie tijd was dat.
Later kwam ik er ook achter dat hij Olympisch zwemmer was geweest.

Hieronder dit komische duo . :mrgreen:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bud Spencer overleden

Bericht door taigitu » 28 jun 2016, 06:27

.

Ook ik heb genoten van hun films.
Hieronder één van de films die ik nooit heb gezien.
Hij is Nederlands ondertiteld.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bud Spencer overleden

Bericht door Fenna » 28 jun 2016, 08:20

Weer een oude icoon overleden.
Ik vond die films heerlijke luchtige onderbroeken lol.
Achterover leunen met een zak chips op de bank en lachen om die twee maffe Italianen.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Bud Spencer overleden

Bericht door Gast1 » 28 jun 2016, 08:38

Hihihi ... Ja, precies zo.
Soms vraag ik me af of jij niet een zus van mij bent ;P!

Ook ik heb genoten en tot huilens toe gelachen dat ik dacht er in te stikken.
Verstand helemaal op nul en niet serieus beleven.
Bijzonder dat hij toch nog redelijk oud is geworden en dat wat ik nu gelezen heb van hem, was ik heel even kwijt.
Ik weet nog dat hij bij Rudi Carrell te gast was, leuk om even te zien:
Helaas, hij heeft zich weer gemengd met de kosmos en zo zag hij er op jongere leeftijd uit:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bud Spencer overleden

Bericht door Tammy » 02 jul 2016, 06:09

Ze spraken ook al Duits ! :rolfl: :hahaha:


Taigitu, jouw film kende ik dus niet.
Dank je voor het plaatsen.

Och Rudi Carrel, mijn moeder kende die, zaten volgens mij op dezelfde school.
Vond zijn shows vroeger altijd zo leuk. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bud Spencer overleden

Bericht door Tammy » 02 jul 2016, 06:17

Deze 2 Italiaanse cowboys waren meer dan die komische films. :grin:

Terrence Hill speelt in een prachtige serie die zich afspeelt in de Dolomieten.
Nog steeds die mooie ogen. :wink:

En in zijn eigen taal. :mrgreen:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie