'Liesl von Trapp' op 73-jarige leeftijd overleden

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

'Liesl von Trapp' op 73-jarige leeftijd overleden

Bericht door Tammy » 19 sep 2016, 03:29

Afbeelding

De Amerikaanse actrice Charmian Carr, die Liesl Von Trapp speelde in de filmmusical The Sound of Music, is op 73-jarige leeftijd in Los Angeles overleden. Dat heeft haar familie meegedeeld, meldt The Hollywood Reporter.

Carr overleed zaterdag aan complicaties bij een zeldzame vorm van dementie.

Carr was 21 toen zij als oudste Von Trapp-dochter het lied I Am Sixteen Going on Seventeen zong. Zij speelde daarna nog maar één filmhoofdrol, tegenover Anthony Perkins in Evening Primrose (1966).

Zij verliet de filmwereld en begon onder eigen naam een ontwerpfirma, waarbij zij Michael Jackson tot haar klantenkring kon rekenen. In het boek Forever Liesl (2000) tekende zij haar ervaringen bij de opnamen van The Sound of Music op. Een jaar later verscheen Letters to Liesl, dat was geïnspireerd door de duizenden brieven die zij in de loop der jaren van haar fans ontving.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Liesl von Trapp' op 73-jarige leeftijd overleden

Bericht door Tammy » 19 sep 2016, 03:38

Wat een triest nieuws. :-|
Ik ben dol op die film en vond haar prachtig.
Haar manier van praten, hoe ze eruit zag, alles.

Ik wiegde mijn dochter in slaap vroeger met liedjes van de Sound of Music.
En ik zong uit volle borst op de fiets met mijn dochter achter in het kinderzitje als ik haar naar de kleuterschool bracht en later lagere school.
En dochterlief zong mee, alles in het Engels.
Voorbijgaande fietsers keken verward om naar ons, maar daar gaven we niks om. :mrgreen:

R.I.P 'Liesl von Trapp' , je bracht zonlicht in mijn wereld toen door je rol in die fantastische film.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie