HBO Nederland stopt uitzendingen op 31 december

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

HBO Nederland stopt uitzendingen op 31 december

Bericht door Tammy » 29 sep 2016, 04:59

Afbeelding

HBO Nederland stopt per 1 januari volgend jaar met uitzenden. Ziggo-klanten hoeven niet te vrezen. De tv-aanbieder werkt aan een alternatief om populaire series als Game of Thrones, Girls, True Detective en Silicon Valley aan te bieden aan abonnees.

Het moederbedrijf van Ziggo, Liberty Global, is deels eigenaar van HBO Nederland. De zogeheten licentie is exclusief. Dat betekent dat abonnees van concurrent KPN géén toegang meer krijgen tot het aanbod van HBO.

,,Na zorgvuldig afwegen, besloten de Joint Ventures-partners dat dit zakelijk gezien de beste beslissing is'', wil een woordvoerster van HBO International kwijt.

,,Wij geloven dat de Nederlandse klant beter kan worden bediend met een alternatieve manier om alle titels van HBO te kunnen aanbieden. HBO en Ziggo zullen later dit jaar dit alternatief voor de Nederlandse markt bekend maken.''


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: HBO Nederland stopt uitzendingen op 31 december

Bericht door Tammy » 29 sep 2016, 05:10

Ik vind dit een vreemde beslissing en denk dat Ziggo hier een slaatje uit wilt slaan.
HBO heb ik nooit gehad, wel erover nagedacht toen ik nog Filmnet had.
Was 15 euro per maand en HBO ook.
Vond dat te duur allebei tegelijk , maar filmnet vond ik op een gegeven moment ook niks meer.
Weinig vernieuwend en ineens veel Aziatische en Franse films.
Daar vond ik niks aan.
Toen UPC overging in Ziggo heb ik na paar maanden opgezegd.
Waardeloos vind ik Ziggo.
Heb nu andere provider.

Ben zeer tevreden over Netflix die ik nu heb maar weet dat bij alle drie deze diensten een fractie word weergegeven van alle films enz.
De echte Amerikaanse doorgifte van films en series en documentaires is vele malen groter dan de Europese versie waar deze diensten zich op hebben gericht.
Dat vind ik heel jammer.
Snap niet dat daar verschil in zit.

HBO is in Amerika veel groter in aanbod dan HBO in Europa.
Zelfde geld voor Netflix.
Dat zouden ze moeten veranderen een keer.
Hoort geen verschil in te zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie