May the Force be with you

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

May the Force be with you

Bericht door Tammy » 28 dec 2016, 15:43

You changed your hair Leia.............forever beautiful.

Ondanks dat ik een Star Trek fan van het eerste uur ben , was Star Wars ook leuk.

R.I.P

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: May the Force be with you

Bericht door taigitu » 28 dec 2016, 21:00

Ik hoorde het vanmorgen van mijn zoon.
Ze was een sterke vrouw.
Carrie Fisher worstelde met bipolaire stoornis

Minder dan een maand voor haar dood schreef de gisteren overleden Star Wars-actrice Carrie Fisher (60) nog een aangrijpende column over haar leven met een bipolaire persoonlijkheidsstoornis. Al van jongs af aan werd ze heen en weer geslingerd tussen momenten dat ze zich geweldig voelde en diepe depressies.
AD 28-12-16

In de Britse krant The Guardian stak ze op een aangrijpende manier een lotgenote een hart onder de riem. ,,Zie het als een uitdaging om een held te zijn voor anderen", schreef ze. Fisher was 24 jaar toen ze te horen kreeg dat ze manisch-depressief was. ,,En ik kon het op dat moment niet aanvaarden", vertelt ze. ,,Vier jaar later nam ik een overdosis. En slaagde ik er eindelijk in om af te kicken. Pas toen zag ik in dat het de enige verklaring was voor mijn gedrag."

Ze ging naar een zelfhulpgroep voor mensen met een verslaving en dat deed haar beseffen dat er nog mensen zijn met soortgelijke problemen. En ook dat erover praten kan opluchten. ,,Eerst vond ik er maar niets aan", schrijft Fisher. ,,Het was alsof ik verplicht werd om bij een groep mislukkelingen zoals ikzelf aan te sluiten en telkens een uur lang stil te zitten. Totdat iemand me zei dat ik die meetings helemaal niet leuk hoefde te vinden, maar dat ik er gewoon naartoe moest gaan. Het zou vanzelf komen.''

Overkant
,,Ik was niet verplicht om alles leuk te vinden wat ik deed. Voeger was dat een excuus om op te geven. Maar nu moest ik het dus gewoon dóén, ook als het niet leuk was. Tot ik vanzelf aan de overkant belandde. Hoe lang het ook duurde en hoe oneerlijk het allemaal ook leek. Het móést. Dat was een compleet nieuw gegeven voor me.''

In haar column steekt ze de briefschrijfster een hart onder de riem. ,,Onze ziekte is een uitdaging en we hebben geen andere keuze dan de strijd aan te gaan", schrijft ze. ,,Zie het als een kans om een held te zijn. Niet als in 'ik woon in Mosoel en ik heb een aanslag overleefd', maar emotioneel. Het is een kans om een goed voorbeeld te zijn voor anderen die met dezelfde ziekte te kampen hebben. En dat is waarom het zo belangrijk is om een groep te vinden met lotgenoten. Om je ervaringen te delen en troost te vinden in de overeenkomsten met wat je zelf meemaakt."

,,Het feit dat je contact met mij hebt gezocht, vergt trouwens moed. Bouw daarop voort. Baan je een weg door die gevoelens van verslagenheid en wanhoop en geef niet op. Want dat is de makkelijke oplossing. Ik zal je zien aan de overkant. Als je bipolaire zuster. Ga ervoor en toon me wat je in je mars hebt."

http://www.ad.nl/home/carrie-fisher-wor ... ~ada8e9d0/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: May the Force be with you

Bericht door Tammy » 29 dec 2016, 06:12

Ja dat was ze zeker Taigitu.
En een dag later overlijd haar moeder Debbie Reynolds.
Debbie is voor mij de link to the past.
Mede door haar ben ik zo gek op musicals en droomde ik van Broadway.
Zij was op dansgebied de beste danseres in dat genre die ik ooit heb gezien.
R.I.P. en greetings to Gene.

Volgens mij was Gast1 een beetje verliefd op haar, dacht dat hij dat een keertje schreef. :wink:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: May the Force be with you

Bericht door Gast1 » 29 dec 2016, 08:05

Tammy schreef:Volgens mij was Gast1 een beetje verliefd op haar, dacht dat hij dat een keertje schreef. :wink:
Nee hoor :wink:
'Tammy' was een van mijn eerste liefdes en die Tammy was deze Tammy:
Haar naam is Debbie Watson en dat was een tv-serie op het Duitse net.
Voor jou echter plaatste ik vaker deze hieronder staande clip, omdat jouw naam mij aan haar deed herinneren:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: May the Force be with you

Bericht door Tammy » 29 dec 2016, 08:10

Aha nu snap ik het Gast1. :grin:
Thanks voor de uitleg. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: May the Force be with you

Bericht door Gast1 » 29 dec 2016, 08:27

@ your service :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: May the Force be with you

Bericht door Tammy » 06 jan 2017, 12:22

Afbeelding

Dit is de mooiste tekening die ik ooit heb gezien.

Door de broer van Carrie geplaatst.

Ongelooflijk ontroerend , hoe het eens begon voor ze...

Voor altijd vereeuwigd in deze prachtige tekening.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie