’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door taigitu » 30 dec 2017, 07:10

’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’
28 dec. 2017

Verschillende gasten van het tv-programma Dr. Phil die kampten met een verslaving, beweren dat zij drank en dr ugs kregen vooraf aan hun optreden in het programma. De STAT en de Boston Globe deden onderzoek naar het verhaal en tekenden het op.

In 2013 was het gast Todd Herzog die kijkers een schok bezorgde door compleet dronken te verschijnen in een aflevering van Dr. Phil. Uit een blaastest bleek dat hij drie keer de toegestane hoeveelheid om te mogen rijden had gedronken. Nu komt de inmiddels 32-jarige Todd echter met een onthullende verklaring. Hij zegt dat hij volledig nuchter arriveerde bij de tv-studio voor de opnames in Los Angeles.

In zijn kleedkamer vond hij echter een fles wodka, onweerstaanbaar voor een alcoholverslaafde als hij. Toen hij eenmaal de fles had leeggedronken, zou een medewerker van de show hem Xa nax, een kalmeringsmiddel, hebben gegeven ’om te kalmeren’. Hoewel hij zeker dankbaar is voor de hulp die hij ook wel degelijk kreeg van de tv-dokter, wil hij dit toch aankaarten. „Ik snap dat het tv is en dat ze willen laten zien hoe moeilijk ik het heb, maar wat als ik daar gestorven zou zijn? Ik weet het, dat klinkt verschrikkelijk.”

Hero 'ïne

Todd is niet de enige die de veelgeprezen en best betaalde tv-presentator beschuldigt. Meerdere gasten hebben gezegd dat hun gezondheid door de zogenaamde ’redder voor verslaafden’ op het spel werd gezet, door hen vooraf aan de show zonder medische zorg achter te laten of door hen aan dru gs te helpen tijdens een afkickfase. Zo zou een producer tot tweemaal toe gasten aan hero ïne hebben geholpen door hen naar een dealer in de buurt te verwijzen.

Eén van de medewerkers van de show sloeg alarm over de behandeling van de gasten. Volgens haar zou Phillip McGraw, de echte naam van Dr. Phil, zijn personeel bedreigen om te voorkomen dat ze naar de media gaan. Ook bevestigde zij dat gasten achteraf klaagden dat hun levens waren geruïneerd. Eén gast zou zelfs een zelfmoordpoging gedaan hebben na de show, volgens een ander personeelslid. Een woordvoerder van de show weigerde een interview te geven naar aanleiding van de uitspraken van de gasten. Hij ontkende dat er wodka in de kleedkamers zou hebben gelegen. Woordvoerders van CBS hebben niet onmiddellijk gereageerd.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... k-en-drugs
Nieuwe beschuldiging Dr Phil: zendtijd in ruil voor kopen behandelprogramma
30-12-2017

Dr. Phil ligt al vanaf donderdag onder vuur omdat hij verslaafde gasten aan drank en drugs zou hebben geholpen.
Nu blijkt uit een schokkend onderzoeksrapport dat hij deals sloot met klinieken: in ruil voor het afnemen van een door hem ontwikkeld behandelprogramma, zou hij hun naam noemen in de show. Ook dit nieuws komt naar buiten via STAT en The Boston Globe, die samen onderzoek deden naar de show.

Afbeelding
Dr. Phil McGraw en zijn zoon Jay McGraw; samen zouden zij een bedrijf hebben dat het behandelprogramma Pad naar Herstel verhandelt

Dr. Phil, ofwel Philip McGraw, blijkt samen met zijn zoon Jay eigenaar van een bedrijf dat het behandelprogramma Pad naar Herstel verkoopt. De behandeling houdt in dat deelnemers Dr. Phil in een virtual reality-omgeving ontmoeten, bijvoorbeeld in een bar of achtertuin, om te bespreken hoe ze triggers voor drank- of dru gsmisbruik kunnen voorkomen.

Af kick klinieken die het ’Pad naar Herstel’-programma van de McGraw’s kochten en toepasten, kregen een aanbod voor een felbegeerde plek in Dr Phil. Er zouden deals worden gesloten die voor beide partijen aantrekkelijk zijn. Greg Horvath, maker van de documentaire The Business of Recovery, een documentaire waarin wordt getoond hoe klinieken miljarden verdienen aan de behandeling van verslaafden, vertelt de kranten dat het een grote impact heeft wanneer Dr. Phil een kliniek noemt in zijn programma. „Vergelijk het met Oprah die een boek aanbeveelt; je schiet meteen de stratosfeer in.”

Boost aan inkomsten
In een statement van de show zelf aan de STAT en The Boston Globe wijzen medewerkers erop dat er maar twee van de twintig klinieken die het herstelprogramma van Dr. Phil gebruiken, werden genoemd in de shows in 2017. Volgens hen worden er geen beloftes gedaan aan klinieken dat zij een plek in het programma krijgen. Ook staat het bedrijf dat het behandelprogramma verhandelt, zo zeggen zij, compleet los van het bedrijf dat de tv-show produceert. „Elke suggestie dat het verschijnen in de show van Dr. Phil te danken is aan de aankoop of het gebruik van zijn programma is onjuist”, aldus de verklaring.

Een klant van het behandelprogramma vertelt echter in het verhaal van de kranten dat de salesmanager van Pad naar Herstel, Jim Shriner, hem zei dat het simpelweg beschikbaar hebben van het programma en dat aan potentiële cliënten te kunnen tonen, een boost zal geven aan de inkomsten van zijn kliniek. Hij zou letterlijk gezegd hebben: „Het is onze taak om jullie telefoons te laten rinkelen, de opnames zullen vanzelf volgen.”

Vermiste tieners
En dat terwijl het bewuste programma ondanks de tot heden goede reputatie van Dr. Phil, mogelijk helemaal niet de beste methode is die een kliniek tot zijn beschikking heeft, schrijft de krant. Om maar een voorbeeld te geven: Dr. Phil noemde in een recente show de kliniek voor tieners, Inspiration for Youth and Families in Fort Lauerdale ’één van de beste van het land’. Eigenaresse Karen Corcoran Walsh is een terugkerende gast in zijn show.

Nader onderzoek door de kranten wijst uit dat het personeel van deze tienerkliniek de laatste twee jaar 180 keer melding heeft gedaan bij de politie van tieners die vermist raakten. Een van hen wist van buitenaf dru gs te verkrijgen en een groep ontsnapte tieners overviel een dakloze man. Een woordvoerder van de show vertelde de media dat ’geen enkele afkickkliniek een vlekkeloos klachtenregister heeft’. De kliniek zelf heeft nog geen commentaar gegeven op dit verhaal.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... lprogramma
Ik hoorde in het nieuws van de week dat Dr. Phil terug kwam op de tv.
Er was veel commotie toen in Nederland toen dit programma werd geschrapt.
Zelf keek ik ook regelmatig naar die uitzendingen.
Maar wat ik nu lees daar schrik ik toch wel van.
Ik ben benieuwd hoe een en ander zich gaat ontwikkelen, en mocht het waar zijn, worden dan
de uitzendingen die deze week starten alsnog uitgezonden?

* In de tekst staat een paar maal het woordje 'dru gs, hero ïne en XA nax" met een spatie ertussen dus.
Dit omdat de tekst anders niet geplaatst werd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door herman50 » 30 dec 2017, 07:33

waarom is dit nou iets dat me niet verbaast.. heb veel en vaak gekeken en op het laatst met tegenzin, het viel op dat hij steeds meer een ego cq overwicht kreeg ,, heb toen ook idd met verbazing zitten kijken naar de afleveringen war z´n ´gasten´ zo stoned als een garnaal waren én hij toch z´n programma maakte .. wat ook opviel was de verheerlijking van z´n zoon Jay terwijl hij met geen woord repte over de tweede zoon ...-was muzikant- .. waar hij ook goed in was -vond ik- was het afkraken van mensen, hij heeft veel mannen die beschuldig waren van pedofilie ed, eerst helemaal de grond in geboord , om dan met droge oge te zeggen, ,,ja maar ik zeg niet dat het gebeurd is ,dat vond en vind ik zo´n peststreek...-later bleek de man 0.0procent schuldig ,maar was wel huis vrouw en baan kwijt --
maar dat hij terugkwam op tv , wow weet niet waarom, geld gebrek? ....he fijne dag nog verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door univers » 30 dec 2017, 09:30

Ik heb het altijd een gladdekker gevonden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door taigitu » 30 dec 2017, 11:24

Als je deze video's bekijk dan is deze jongeman niet de betrouwbaarste persoon.......
Laatst gewijzigd door taigitu op 30 dec 2017, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door Tammy » 30 dec 2017, 11:24

Ook ik heb jaren geleden hem ook vaak gezien .
Totdat ik me begon te irriteren aan hem.
Het arrogante en dan inderdaad dat promoten van die zoons van hem elke aflevering lang.
Toen kwam ook die enge vrouw van hem in beeld met haar huidverzorgingslijn , ook zij mocht even haar zegje doen bij elke aflevering.
Dat ze na elke uitzending al samen met haar man hand in hand uit beeld liep was al erg zat. :mrgreen:
Maar nu mocht zij haar bedrijf ook promoten.
Zelden zo'n eng fake gezicht gezien als die vrouw van hem.

Ik vind het dus heel leuk om te lezen dat hij door de mand valt.
Niet voor zijn gasten natuurlijk die dit hebben meegemaakt.
Want zijn arrogantie kent geen grenzen meer.
Hoe hij hooghartig tegen gasten deed stuitte mij al eerder tegen de borst.
Onnodig te vermelden dat ik al jaren geleden ben gestopt om naar deze man te kijken. :mrgreen:

Hij komt uit de stal van Oprah, keek ik ook vroeger naar en vond het toen leuk.
Totdat zij mij ook begon te irriteren met haar ik weet het beter houding.

Misschien moet ik naar dokter Phil voor mijn irritaties. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door taigitu » 30 dec 2017, 11:57

Toen hij bij Oprah in de show zijn optreden had, was hij inderdaad wat minder dominant zoals ik me herinner.
Maar met die eigen show werd zijn optreden strakker. Hij was op dat moment ook eigen baas
en niet meer afhankelijk van Oprah. Dan is het niet ongewoon dat ook zijn presentatie
veranderd in de loop van de jaren, dominanter (zoals ik het zie). Hij groeit in zijn rol,
en het ego wordt groter?
Het is niet zo dat ik met alles eens was zoals hij met gasten omging.
Maar ik ben 'allergisch' voor autoriteit, en ik voel me gevangen als iemand mij iets dringend
opleg, en dat gevoel speelt mee in het kijken naar zijn latere shows.
Dat kleurt mijn beoordeling over hem. Maar de gasten die hij in de uitzending had,
hadden wel iemand nodig die streng/strikt was met ze.


Een stukje Oprah en dr. Phil https://www.youtube.com/watch?v=-v9z522Z8WE

Dr. Phil's vrouw heeft een organisatie om vrouwen die in een relatie mishandeld worden, te helpen. https://www.youtube.com/watch?v=yKGc6uWg3ZA
Laatst gewijzigd door taigitu op 30 dec 2017, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door Tammy » 30 dec 2017, 12:09

Taigitu kan jij de linken erbij zetten van de filmpjes ? :grin:
Op mijn laptop kan ik ze niet gewoon zien.
Dat hebben anderen ook, ligt aan het forum.

Ja die ego van hem werd wel heel groot vond ik Taigitu.
Als iemand hem tegensprak werd hij altijd zo arrogant.
Die mensen in zijn uitzendingen hadden hulp nodig ja, maar bij hem?
Alles vertellen op tv voor heel de wereld ?
Ik snap dat nooit.

Sommige gasten zullen zeker niet de waarheid over hem vertellen, maar waar rook is is ook vuur.
Ik denk dat die man niet zuiver is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door herman50 » 30 dec 2017, 12:10

De man weet op bijna alle problemen raad als het op zijn gasten aankomt, maar in zijn eigen leven lijkt het steeds slechter te gaan. Momenteel is hij verwikkeld in een vechtscheiding en het ziet er niet naar uit dat het snel zal overgaan. Hij probeert zijn ex-vrouw nu onder druk te zetten, zodat ze een schandaalboek over hem niet zou publiceren.

Op televisie kan je met alle problemen en vragen steeds bij Dr. Phil terecht. In zijn eigen leven lijkt het iets minder te lukken om alles op te lossen. Zijn ex-vrouw Robin heeft namelijk plannen om een onthullend boek te publiceren over hun voorbije huwelijk. En naar verluidt ziet het er niet zo goed uit voor Dr. Phil.

“In het boek onthult Robin alle details over Phils slippertjes. Ze vertelt hoe hij haar al van in het begin van hun huwelijk bedroog en hoe ze eigenlijk al na zes maanden wilde scheiden”, vertelt een vriend van Robin. Toch besloten ze om met elkaars fouten te leren leven, maar blijkbaar is de maat
nu vol.

Hij probeert er dan ook alles aan te doen om te verhinderen dat het uitgegeven wordt. Als ze beslist om het boek uit te geven, dan loopt ze 200 miljoen dollar mis die ze normaal zou krijgen na de verdeling van de goederen. Hij beloofde haar zelfs drie miljoen op voorhand als ze alles laat vallen. Toch lijkt Robin nog te twijfelen, want ze beseft dat ze met het manuscript ook een goudmijn in handen heeft. Afwachten dus wat ze beslist. (HH)
http://www.clint.be/entertainment/dr-ph ... w-omkopen/
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door Tammy » 30 dec 2017, 12:23

Och gaan ze scheiden ?
Dat wist ik niet, daar gaat zijn gepoetste imago.
Zag er ook zo gemaakt uit elke keer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door univers » 30 dec 2017, 12:37

Heerlijk, gaan ze lekker weer met modder gooien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door taigitu » 30 dec 2017, 13:52

[quote=""Herman50"]

“In het boek onthult Robin alle details over Phils slippertjes. Ze vertelt hoe hij haar al van in het begin van hun huwelijk bedroog en hoe ze eigenlijk al na zes maanden wilde scheiden”, vertelt een vriend van Robin. Toch besloten ze om met elkaars fouten te leren leven, maar blijkbaar is de maat nu vol.

[/quote]
Ik constateer hier dat ze elkaar dan gewoon hebben gebruikt..... Vanaf het begin van het huwelijk?
Zij vond het blijkbaar niet zo erg want anders was ze al eerder vertrokken, toch?
Zij heeft die organisatie waarin vrouwen die in hun relatie worden mishandeld, en dan is ze toch
bij hem gebleven als ze geestelijk onder hem te leiden heeft.......? Niet geloofwaardig.
Ik denk dat ze heeft gewacht dat de 'pot' groot genoeg was om haar helft te krijgen als het tot een scheiding komt.
Zo niet, dan is ze in ieder geval geen goede ambassadrice/voorbeeld voor die organisatie.
En met haar handelen maakt ze zichzelf ongeloofwaardig en daarmee schaadt ze vele vrouwen
die haar woorden voor waar aannamen/aannemen. Heel jammer.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door taigitu » 30 dec 2017, 13:58

Tammy schreef:Taigitu kan jij de linken erbij zetten van de filmpjes ? :grin:
Op mijn laptop kan ik ze niet gewoon zien.
Dat hebben anderen ook, ligt aan het forum.
Ze staan erbij vermeld.
Veel plezier er mee!
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door Gast1 » 30 dec 2017, 18:52

taigitu schreef:Heel jammer.
Ik had het een en ander nog niet gelezen alhier in dit topic.
De telegraaf ... vind ik nou niet echt een geweldige krant en beschouw 'm als een roddelkrant.
Dus ging ik een beetje verder speuren en het blijkt niet enkel rook te zijn ...

Ik ken Phil uit het programma van destijds uit het programma met of van Oprah en dat 'zag er wel goed uit' ...
Maar gaandeweg -en ik heb een aantal 'shows' van hem gezien- ontwaarde ik steeds meer arrogantie bij Phil.
Ik herken veel van wat Tammy schreef.
Vaak was ik het tijdens zijn 'shows' niet met 'm eens en uiteindelijk keek ik niet meer.
Arrogant, veel ego en egocentrisch en vooral dominant.
Een 'gladde jongen' waarvan er 13 in een dozijn gaan.

Uiteindelijk blijkt alles rondom Phil een groot showgebeuren te zijn.

Jammer inderdaad, maar écht verbaasd ... nee hoor.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Dr. Phil gaf gasten drank en drugs’

Bericht door Tammy » 30 dec 2017, 20:05

Bedankt voor de linken Taigitu. :hands:
Heb ze net bekeken , klopt dat zijn vrouw ook die stichting had voor mishandelde vrouwen.
Was ik vergeten .

Ja Gast1 wat je zegt zo zie ik het inderdaad.
Jammer dat hij zo is geworden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie