VI naar Talpa

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

VI naar Talpa

Bericht door Tammy » 29 mar 2018, 08:48

Afbeelding

VI-trio Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp naar Talpa.


Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen maken de overstap van RTL naar Talpa. De drie mannen verlaten de zender komende zomer voor een avontuur bij het bedrijf van John de Mol.

In een reactie aan NU.nl laat RTL woensdagavond weten de mannen te bedanken voor hun inzet bij de zender.

"Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp hebben jarenlang een grote en succesvolle bijdrage geleverd aan de opbouw van RTL7. We hebben veel met ze meegemaakt, goeie tijden en af en toe ook roerige tijden. Nu maken ze gezamenlijk de transfer naar Talpa, we wensen ze veel succes."

Talpa zegt dat de contracten van Genee, Derksen en Van der Gijp nog niet getekend zijn, maar het drietal is wel een voorstel gedaan.

Het trio, dat met Voetbal Inside op maandag gemiddeld tussen de 700.000 en 800.000 kijkers trekt en op vrijdag ongeveer een half miljoen, heeft bij RTL een aflopend contract. Ze gaven dit seizoen al meermaals aan te twijfelen over hun toekomst, mede omdat het programma geregeld onder vuur lag.

Volgende slag.

Volgens het AD zal Voetbal Inside vanaf komend seizoen met dezelfde inhoud op dezelfde dagen en tijdstippen (maandag en vrijdag van 20.30 uur tot 22.00 uur) te zien zijn bij Veronica, maar dan hoogstwaarschijnlijk onder een andere naam.

Van 2008 tot 2015 luisterde het programma, dat al zeventien jaar bestaat, ook al naar een andere naam. Toen heette het Voetbal International vanwege de samenwerking met het gelijknamige blad, waarvan Derksen jarenlang hoofdredacteur was.

De overname van de 69-jarige Derksen, de 56-jarige Van der Gijp en de 50-jarige Genee is voor De Mol de volgende grote slag nadat eerder op woensdag bekend werd dat de mediamagnaat persbureau ANP heeft overgenomen.

Televiezierring.

Het grootste succes van Voetbal Inside was het winnen van de Televizierring in 2011. Het van origine voetbalpraatprogramma wordt geroemd omdat het een veel breder publiek trekt dan alleen voetballiefhebbers, maar kwam geregeld in opspraak vanwege vermeende vrouwonvriendelijke en homofobe uitspraken van Derksen en Van der Gijp.

Een 'grap' van Van der Gijp, die zich als vrouw had verkleed en zei voortaan door het leven te willen gaan als Renate, deed dit jaar nog veel stof opwaaien. Met zijn act verwees Van der Gijp naar de Belgische VTM-journalist Bo Van Spilbeeck, die sinds kort door het leven gaat als vrouw.

Politieke partijen D66, PvdA, VVD en GroenLinks spraken hun afkeuring uit over de kwestie. Ook enkele sponsors van het programma namen nadrukkelijk afstand van de 'grap', maar ze trokken zich niet terug.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VI naar Talpa

Bericht door Tammy » 29 mar 2018, 08:53

De hele aflevering kijk ik nooit want voetbal interesseert mij niet.
Maar wel stukjes via Youtube en ik lach me elke keer rot.
Ik vind de humor leuk, zij praten zoals men vroeger deed , voordat alles onder een vergrootglas lag.
Soms iets te ordinair qua woordgebruik maar voor de rest ok.
Alles met een knipoog.
Een verademing vind ik. :mrgreen:



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VI naar Talpa

Bericht door Tammy » 29 mar 2018, 08:59

Die Jan Boskamp slaat altijd, wat een leuke vent is dat zoals hij lacht. :hahaha:






Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: VI naar Talpa

Bericht door univers » 29 mar 2018, 09:05

Die Jan Boskamp slaat altijd, wat een leuke vent is dat zoals hij lacht.
Is een Rotterdammer, allemaal leuke kerels. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VI naar Talpa

Bericht door Tammy » 29 mar 2018, 09:05





Hoe bak je de fileetjes aan ?.................................in de pan. :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl: :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VI naar Talpa

Bericht door Tammy » 29 mar 2018, 09:07

Ja dat weet ik Univers, geweldige lui. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie