Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 11:28

Afbeelding

AD-columnist en schrijver Özcan Akyol is genomineerd voor de Pim Fortuyn Prijs 2018. Dat heeft de jury zondag bekendgemaakt. Naast Akyol zijn ook hoofdredacteur Esther Voet van het Nieuw Israëlitisch Weekblad, Youri Albrecht, directeur van De Balie en columnist Theodor Holman voorgedragen.

Akyol schrijft volgens jurylid Joost Eerdmans "al jaren onverbloemd en autonoom over de multicuturele samenleving". Youri Albrecht organiseert "onverschrokken debatten over splijtzwammen van deze tijd".

Esther Voet noemt de jury een "onvervalst strijder om de joodse stem vrij te laten klinken". Holman raakt volgens de jury onderwerpen die anderen liever mijden.
De Pim Fortuyn Prijs is de jaarlijkse prijs voor 'de meest Fortuynistische persoon' in Nederland. De winnaar moet een strijder voor het vrije woord zijn en stelling durven nemen in het maatschappelijk debat.

'Belangrijker dan ooit'.

Volgens Eerdmans is de prijs belangrijker dan ooit. Mensen die voor hun mening uitkomen, worden volgens hem steeds vaker op een bepaalde manier bedreigd.
In 2017 ging de prijs naar columnist Ebru Umar. In de jaren daarvoor kregen opiniemakers Leon de Winter en Afshin Ellian de prijs.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 11:34

Van mij mag hij de prijs krijgen.
Ik vind het een verademing om zijn columns te lezen .
Wat een open blik heeft die man.
Zijn reisverslag op tv genaamd de zonen van Eus ? als ik het goed heb was prachtig.

Dit is een man waar veel mensen met zijn achtergrond een voorbeeld aan kunnen nemen.
En ook al die mensen die bij Pauw en DWDD zitten met hun wegkijk gedrag.
Deze man benoemt zowel de positieve als de negatieve zaken met een helderheid die ik mooi vind. [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Gast1 » 06 mei 2018, 11:36

En weer ga ik met je mee ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 11:45

Dat dacht ik al Gast1. :mrgreen:
Heb jij die documentaire gezien van hem in zijn geboorteland ?
Ik vond dat mooi gefilmd.
Hoop dat hij de prijs wint.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Tammy » 07 mei 2018, 19:26

Afbeelding

Özcan Akyol weigert nominatie Fortuynprijs na kritiek.

De nominatie van AD-columnist en schrijver Özcan Akyol voor de Pim Fortuyn Prijs 2018 heeft geleid tot een hoos aan kritiek vanuit rechts-extremistische én linkse hoek. De schrijver heeft de jury per e-mail laten weten zich terug te trekken voor de nominatie.

,,Ik ben de jury zeer erkentelijk voor de nominatie, maar ik denk dat de andere genomineerden meer in aanmerking komen voor deze prijs, omdat ze het gedachtegoed van Fortuyn beter verspreiden", aldus Akyol.

Nestbevuiler.

Via Facebook, Twitter en andere kanalen krijgt de schrijver een lading kritiek over zich heen. Zo zou hij zich moeten distantiëren van de prijs, zou hij een nestbevuiler zijn en zou hij niet in aanmerking mogen komen omdat hij 'tegen de Islam' is.
,,De prijs is verbindend bedoeld, maar leidt helaas tot polarisering. Ik wil niet dat die giftige dynamiek de prijs besmet."

Naast Akyol zijn ook hoofdredacteur Esther Voet van het Nieuw Israëlitisch Weekblad, directeur van De Balie Youri Albrecht en columnist Theodor Holman voorgedragen.

Onverbloemd en autonoom.

Akyol is genomineerd voor de prijs omdat hij volgens jurylid Joost Eerdmans 'al jaren onverbloemd en autonoom over de multicuturele samenleving' schrijft.

De Pim Fortuyn Prijs is een jaarlijkse prijs voor de meest Fortuynistische persoon in Nederland. De winnaar moet een strijder zijn voor het vrije woord en stelling durven nemen in het maatschappelijk debat.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Zeer spijtig om te lezen. :-|
Hij is iemand die helder en eerlijk over de multiculturele samenleving spreekt en schrijft.
Van mij had hij de prijs mogen winnen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Gast1 » 08 mei 2018, 05:58

Van mij ook Tammy en ik heb de documentaire inderdaad gezien, die je aanhaalde.

Arminius

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Arminius » 08 mei 2018, 07:38

Ja, je vooral laten beïnvloeden door de groepsdruk [nestbevuiler] Als mij dat zou overkomen zou ik er juist nog harder tegenaan gaan. Lijkt mij zo dat hij weinig heeft begrepen van de woorden van Pim.
Ze kunnen me van de wereld rammen, maar mijn ideeën blijven bestaan.

Geef die prijs dus inderdaad maar aan een ander. Ebru Umar ofzo, maar die heeft hem waarschijnlijk al eens gekregen.

Gast1

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Gast1 » 08 mei 2018, 07:55

Arminius schreef:
08 mei 2018, 07:38
Ja, je vooral laten beïnvloeden door de groepsdruk [nestbevuiler] Als mij dat zou overkomen zou ik er juist nog harder tegenaan gaan.
Hihihi ... dit is grappig Arminius, zie wat je mij schreef:
Arminius schreef:
08 mei 2018, 07:30
Goh, je lijkt mij wel. Geloof mij het is niet goed voor je gezondheid je zo druk te maken. Vorige week lag ik daardoor opeens op de hartafdeling. Ook jij moet meer leren los laten.
En precies deze woorden zou ik nu kunnen gebruiken naar jou toe, toch? :wink:

En daar is dan die smiley, die de tekst 'liever' maakt, dan dat ze geïnterpreteerd zou kunnen worden.



Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Fenna » 08 mei 2018, 08:37

Tammy schreef:
06 mei 2018, 11:34
Van mij mag hij de prijs krijgen.
Ik vind het een verademing om zijn columns te lezen .
Wat een open blik heeft die man.
Zijn reisverslag op tv genaamd de zonen van Eus ? als ik het goed heb was prachtig.

Dit is een man waar veel mensen met zijn achtergrond een voorbeeld aan kunnen nemen.
En ook al die mensen die bij Pauw en DWDD zitten met hun wegkijk gedrag.
Deze man benoemt zowel de positieve als de negatieve zaken met een helderheid die ik mooi vind. [clap]
;P!
Jammer dat hij zich heeft laten beïnvloeden door intimidaties.
Hij heeft zoals Arminius al schreef weinig begrepen van de woorden van Pim Fortuyn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schrijver Özcan Akyol genomineerd voor Pim Fortuyn Prijs 2018

Bericht door Tammy » 08 mei 2018, 08:40

Arminius schreef :
Ja, je vooral laten beïnvloeden door de groepsdruk [nestbevuiler] Als mij dat zou overkomen zou ik er juist nog harder tegenaan gaan. Lijkt mij zo dat hij weinig heeft begrepen van de woorden van Pim.
Aan de ene kant heb je gelijk wat je zegt.
Maar aan de andere kant snap ik hem ook.
Hij is behoorlijk bedreigd na de documentaire reeks in zijn vaderland.
Hij heeft gezin met klein kind.
Ik denk dat hij een afweging heeft gemaakt dat het dat niet waard is.
Want die schreeuwers zijn gevaarlijk, veel gevaarlijker dan we denken.
En Pim heeft dat helaas ondervonden.

Ikzelf zou ook doorgaan, zou me fanatieker maken.
Maar hij beslist anders, ik denk mede door zijn gezin.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie