Raad een film of serie aan

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Raad een film of serie aan

Bericht door Tammy » 09 mar 2005, 13:42

Raad een film aan die jij hebt gezien waarvan je denkt dat het de moeite waard is

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 09 mar 2005, 13:44

Afbeelding

Prachtige film over the Philadelpia Experiment. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 09 mar 2005, 14:27

Afbeelding

Mijn lievelingsfilm, aliens die in de oceaan leven en Ed Harris mijn favourite acteur speelt er in mee :D


Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 09 mar 2005, 15:14

Enemy mine (1985)
Regie: Wolfgang Petersen
Met: Louis Gossett jr (Jeriba "Jerry" Shigan, Darc alien), Dennis Quaid (Willis "Will" E. Davidge), Brion James (Tubbs), Lance Kerwin (Wooster), Scott Kraft (Jonathan), Herb Andress (Hopper), Peter Jurasik, Doug Robinson (Walker)
Schrijvers: Gebaseerd op: Barry Longyear (kort verhaal: Enemy mine); Script: Edward Khmara; Muziek: Maurice Jarre

Afbeelding

2092. In de 21e eeuw werd er eindelijk vrede op Aarde bereikt maar door een aanval van de buitenaardse Dracs gaat de strijd verder in de ruimte. Door een ongeluk komt een Aardse piloot op een vijandige planeet, waar hij gevangen wordt genomen door een Drac. Ze zitten echter beiden in hetzelfde schuitje en zullen moeten samenwerken en elkaars cultuur en taal leren kennen om de tijd op de verder onbewoonde planeet vol te maken in afwachting van redding.

Di Lana

Bericht door Di Lana » 09 mar 2005, 18:01

Stargate
Afbeelding

Before they unleashed the idiotic mayhem of Independence Day and Godzilla, the idea-stealing team of director Roland Emmerich and producer-screenwriter Dean Devlin concocted this hokey hit about the discovery of an ancient portal capable of zipping travelers to "the other side of the known universe." James Spader plays the Egyptologist who successfully translates the Stargate's hieroglyphic code, and then joins a hawkish military unit (led by Kurt Russell) on a reconnaissance mission to see what's on the other side. They arrive on a desert world with cultural (and apparently supernatural) ties to Earth's ancient Egypt, where the sun god Ra (played by Jaye Davidson from The Crying Game) rules a population of slaves with armored minions and startlingly advanced technology. After being warmly welcomed into the slave camp, the earthlings encourage and support a rebellion, and while Russell threatens to blow up the Stargate to prevent its use by enemy forces, the movie collapses into a senseless series of action scenes and grandiose explosions. It's all pretty ridiculous, but Stargate found a large and appreciative audience, spawned a cable-TV series, and continues to attract science fiction fans who are more than willing to forgive its considerable faults. --

Ik heb de film pas gekocht, echt een geweldige film :D

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 10 mar 2005, 13:57

Afbeelding
Om bij te janken, zo mooi! :D
Getrouwde vrouw is 2 dagen alleen in huis, zit in een uitgeblust huwelijk, Clint komt de weg vragen en er ontstaat een romance, prachtig gespeeld door deze top acteurs.

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 13 mar 2005, 01:51

Afbeelding

Lost in Translation

A movie star with a sense of emptiness, and a neglected newlywed meet up as strangers in Tokyo and form an unlikely bond.

Ik vond hem echt super!
Echt een gevoels film.
Super geacteerd, en onwijs goed geregiseerd!
Fantastisch als je van wat anders houdt.
Heel apart.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Zaza

Bericht door Zaza » 13 mar 2005, 22:41

Mysterieus:

-It's all about love
van Thomas Vinterberg.
http://www.cinema.nl/cinema/movies/inde ... s=15909531
-Donnie Darko

Aliens:

-Close encounters of the third kind
-Cocoon

Die laatste twee zijn vrij oud, maar erg mooi vind ik zelf, lekker rustig ook, geen exploderende hoofden enzo 8) .

Zaza

Bericht door Zaza » 13 mar 2005, 22:46

Via deze link kan je ook framenten zien van Donnie Darko,
http://www.cinema.nl/cinema/movies/inde ... es=7429687

Di Lana

Bericht door Di Lana » 13 mar 2005, 23:56

deheerst schreef:Afbeelding

Lost in Translation

A movie star with a sense of emptiness, and a neglected newlywed meet up as strangers in Tokyo and form an unlikely bond.

Ik vond hem echt super!
Echt een gevoels film.
Super geacteerd, en onwijs goed geregiseerd!
Fantastisch als je van wat anders houdt.
Heel apart.
Ja dat was zeker een goeie film. Een heel aparte sfeer. :D

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 14 mar 2005, 01:22

Voor iedereen die hem nog niet gezien hebben. ik kan iedereen "The green mile" aanraden. http://www.imdb.com/title/tt0120689/

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2005, 15:35

Anet schreef:
Close encounters of the third kind
-Cocoon

Die laatste twee zijn vrij oud, maar erg mooi vind ik zelf, lekker rustig ook, geen exploderende hoofden enzo .

Deze twee films vind ik geweldig en heb ze al vele malen gezien.
Ze blijven prachtig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 mar 2005, 16:13

Exploderende hoofden?
Hahaha,
bedoel je scanners?
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Zaza

Bericht door Zaza » 15 mar 2005, 16:22

Huh? Scanners?

Wa is da?

Zaza

Bericht door Zaza » 15 mar 2005, 16:25

Tammy schreef:Anet schreef:
Close encounters of the third kind
-Cocoon

Die laatste twee zijn vrij oud, maar erg mooi vind ik zelf, lekker rustig ook, geen exploderende hoofden enzo .

Deze twee films vind ik geweldig en heb ze al vele malen gezien.
Ze blijven prachtig.
Ja mooi hè,
vond het wel zielig voor die oudjes toen ze hun superpowers weer kwijt waren.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2005, 16:30

Vond het zeker mooi Zaza :D
In de film gaan sommige oudjes mee met het ruimteschip, ik zou dat ook doen , en jij?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 mar 2005, 16:31

Scanners is een oude film uit 81 dacht ik.
There are 4 billion people on earth. 237 are Scanners. They have the most terrifying powers ever created... and they are winning.


--------------------------------------------------------------------------------

Their thoughts can kill!


--------------------------------------------------------------------------------

10 Seconds: The Pain Begins. 15 Seconds: You Can't Breathe. 20 Seconds: You Explode.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Zaza

Bericht door Zaza » 15 mar 2005, 16:34

Ja absoluut,
altijd wel in voor een avontuurtje 8)
nou je het zegt..ik meen me te herinneren dat ik het behoorlijk dom vond dat sommigen niet mee wilden,
dat leek me een nogal eenmalige kans namelijk.

Zaza

Bericht door Zaza » 15 mar 2005, 16:37

deheerst schreef:Scanners is een oude film uit 81 dacht ik.
There are 4 billion people on earth. 237 are Scanners. They have the most terrifying powers ever created... and they are winning.


--------------------------------------------------------------------------------

Their thoughts can kill!


--------------------------------------------------------------------------------

10 Seconds: The Pain Begins. 15 Seconds: You Can't Breathe. 20 Seconds: You Explode.
Aja, kan me er iets bij voorstellen :mrgreen:

Zaza

Bericht door Zaza » 15 mar 2005, 16:38

Vonden jullie Signs ook zo slecht?

Plaats reactie