Vrouwen komen met eigen radioprijs nu RadioRing genderneutraal is: ‘Deze wereld is nog niet gelijk’

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Vrouwen komen met eigen radioprijs nu RadioRing genderneutraal is: ‘Deze wereld is nog niet gelijk’

Bericht door Tammy » 23 jan 2024, 10:37

Afbeelding

Vrouwen komen met eigen radioprijs nu RadioRing genderneutraal is: ‘Deze wereld is nog niet gelijk’

Vier vrouwelijke radiomakers hebben een alternatieve radioprijs gelanceerd nu voor de Radioring geen enkele vrouw is genomineerd nadat de categorie presentator genderneutraal is geworden. Astrid de Jong is een van de initiatiefnemers van Radiovrouw 2023, een lijst met honderd vrouwelijke radiomakers. De andere vrouwen blijven liever anoniem. ,,Straks vinden mensen ons woke, feministisch en anti-radiomannen, wat natuurlijk niet zo is.”

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/show/vrouwen-komen-me ... ~a235041d/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hoe zielig kan een mens zijn, die gedachte bekroop mij toen ik dit artikel las.
Jarenlang dat gedram in de maatschappij over genderneutraal dit en genderneutraal dat en dan komt er een genderneutrale prijs aan en dan is het niet goed.
De reden ?

Er zijn geen vrouwen genomineerd…………
Het is toch ook niet de bedoeling dames dat er onderscheid word gemaakt tussen man en vrouw ?
Gewoon een radio prijs voor het beste programma, dat was toch de bedoeling ?
Behalve als de genomineerden alleen mannen zijn, dan gaan de dames zelf een zielige verkiezing uitschrijven.

Ik noem het woord zielig expres want men doet het ook nog anoniem, bang voor hun hachje staat in het artikel , en ze geven daarbij de mannenwereld weer de schuld.
Terwijl het gewoon hun eigen lafheid is om niet gewoon met je eigen naam op die vrouwenlijst te staan.
Als je een statement wilt maken doe het dan helder in alle openheid en niet onzichtbaar.

Wat een wereld en wat kunnen mensen toch vreselijk hypocriet zijn.
Paar jaar terug ook zoiets met tv prijs.
Ook vrouwen boos omdat het alleen mannen waren die genomineerd waren.
Die waren dat jaar gewoon beter dames, volgende keer beter, get over it.

Genderneutraal……..de meeste woke schreeuwers zijn daar helemaal niet klaar voor joh.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrouwen komen met eigen radioprijs nu RadioRing genderneutraal is: ‘Deze wereld is nog niet gelijk’

Bericht door Tammy » 23 jan 2024, 13:06

Afbeelding

Organisatie RadioRing: ‘Jammer dat vrouwen onze genderneutrale prijs zo oppakken’

AvroTros vindt het ‘uiteraard jammer’ dat vier vrouwelijke radiomakers een alternatieve radioprijs in het leven hebben geroepen. Met de alternatieve prijs van Radiovrouw 2023 willen de vrouwen aandacht vragen voor hun positie, nu geen enkele vrouw is genomineerd voor de genderneutrale categorie presentator bij de RadioRing.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/show/organisatie-radi ... ~a3c43bae/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vrouwen komen met eigen radioprijs nu RadioRing genderneutraal is: ‘Deze wereld is nog niet gelijk’

Bericht door Fenna » 23 jan 2024, 13:11

Tammy schreef:
23 jan 2024, 10:37
Ook vrouwen boos omdat het alleen mannen waren die genomineerd waren.
;P!
Het zijn slechte verliezers.
Ben je niet goed genoeg?
Dan ben je niet goed genoeg.
Deal er mee, maar ga dan niet sneu doen en zelf een prijs uitloven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrouwen komen met eigen radioprijs nu RadioRing genderneutraal is: ‘Deze wereld is nog niet gelijk’

Bericht door Tammy » 23 jan 2024, 13:35

Helemaal eens met wat je zegt Fenna.
Het is ook nog een publieksprijs lees ik dus luisteraars hebben gestemd en dit keer zijn dat dus alleen mannen geworden.
Wat niks zou moeten uitmaken want genderneutraal.

Het is zo kinderachtig deze vrouwenlijst .

Dat ze dat zelf niet zien, daar snap ik als vrouw zijnde dus helemaal niks van.
Je hebt als je wint straks geen officiële prijs maar een nep prijs in handen.
Ben je dan happy ? [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie