Welke film heb je als laatste gezien?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gast1

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Gast1 » 30 mar 2015, 11:21

Jazeker, maar dat doe ik niet.
Dat heb ik van jou geleerd. :wink:
Ik geef voorinformatie en het is slechts mijn mening.
Iemand die mij redelijk kent, zal weten waarom ik deze film zo goed vind.
Oordeel zelf ...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 30 mar 2015, 11:58

??? ik geef in principe altijd een toelichting als ik een film beoordeel.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 11 apr 2015, 07:14

Ik ben dol op dit soort films, heerlijk Amerikaans. :mrgreen:
En alles wat met de goverment te maken heeft daar vind ik interessant.
In September ben ik weer in die stad, na mijn bezoek in Wyoming.

Mijn hotel ligt op 10 minuutjes van de White House .
Ik ga gewoon aanbellen of ik op de koffie mag. [joker]
Ik ben al een keertje binnen geweest daar met rondleiding jaren geleden , die geven ze niet meer.
Was zeer indrukwekkend. ;P!

Ik weet dat veel mensen niet van dit soort films houden.
Maar ik vind ze leuk, het hoeft niet altijd diepzinnig te zijn.
Ik heb genoten.


Nog 5 maandjes................America here I come. :wink:
Obama zet de koffie maar vast op. :mrgreen:


[*] [*] [*]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door univers » 11 apr 2015, 07:29

Ik ga gewoon aanbellen of ik op de koffie mag. [joker]
Neem een Afbeelding mee.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 11 apr 2015, 07:31

Ooh ja ik moet wel iets meenemen natuurlijk. [joker]
Zal ook wat tulpenbollen from Holland meenemen, ze hebben een grote tuin daar, zal wel plaats voor zijn. :hahaha:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Witte wel » 11 apr 2015, 23:38

Ik zou klaprozen voor hem meenemen. Hij heeft best wel wat vrienden die daar erg veel mee hebben dus daar scoor je best wel goed mee denk ik.
Tulpen is zo afgezaagd en eh, klaprozen zijn ook best wel nederlands hoor.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Gast1 » 12 apr 2015, 08:04

Tardis schreef:??? ik geef in principe altijd een toelichting als ik een film beoordeel.
Oei.
Sorry Tardis, jouw reactie heb ik 'over het hoofd' gezien.
Ja, dat klopt wat je schrijft, maar toch ...
Ik meen me te herinneren dat we het wel eens hebben gehad of het raadzaam is om een film 'aan te raden' ...
Dat is langer geleden en ik ben het even kwijt ...
Tammy schreef:[Olympus Has Fallen] Ik weet dat veel mensen niet van dit soort films houden.
Maar ik vind ze leuk, het hoeft niet altijd diepzinnig te zijn.
Ik heb genoten.

[*] [*] [*]
Ja, ik vond die film sensationeel.
Ook ik heb genoten ;P!

Inmiddels heb ik naar deze film gekeken:
Grandioos! ;P!
Eerste 3 kwartiertjes 'moet' je er even doorheen en daarna ... wow.

[*] [*] [*] [*] [*]

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 12 apr 2015, 12:40

Gast1 schreef:
Tardis schreef:??? ik geef in principe altijd een toelichting als ik een film beoordeel.
Oei.
Sorry Tardis, jouw reactie heb ik 'over het hoofd' gezien.
Ja, dat klopt wat je schrijft, maar toch ...
Ik meen me te herinneren dat we het wel eens hebben gehad of het raadzaam is om een film 'aan te raden' ...
Ja, dat herinner ik me nog goed. Ik maak daarom ook verschil tussen dit topic (Welke film heb je als laatste gezien?) en het topic Raad een film aan. Dat was vanwege de film Life of Pi die iemand zelf zo geweldig vond dat ze iedereen opriep die film te gaan bekijken. Ik had Life of Pi daarvoor al gezien en had me om verschillende redenen zo aan die film zitten ergeren dat ik hem halverwege heb afgezet. Van dat aanraden heb ik toen wat gezegd. Voor mij was dat ook een les en daarna ben ik voorzichtig met aanraden, smaken verschillen zo van elkaar. Sindsdien leg ik ook kort uit waar de film over gaat en wat ik er zelf wel of niet goed aan vond.

Interstellar had ik destijds wel aangeraden omdat die film heel wat onderwerpen aansnijdt die in dit M&W discussieforum regelmatig voorbij komen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Gast1 » 12 apr 2015, 13:47

Tardis schreef:
Gast1 schreef:
Tardis schreef:??? ik geef in principe altijd een toelichting als ik een film beoordeel.
Oei.
Sorry Tardis, jouw reactie heb ik 'over het hoofd' gezien.
Ja, dat klopt wat je schrijft, maar toch ...
Ik meen me te herinneren dat we het wel eens hebben gehad of het raadzaam is om een film 'aan te raden' ...
Ja, dat herinner ik me nog goed. Ik maak daarom ook verschil tussen dit topic (Welke film heb je als laatste gezien?) en het topic Raad een film aan. Dat was vanwege de film Life of Pi die iemand zelf zo geweldig vond dat ze iedereen opriep die film te gaan bekijken. Ik had Life of Pi daarvoor al gezien en had me om verschillende redenen zo aan die film zitten ergeren dat ik hem halverwege heb afgezet. Van dat aanraden heb ik toen wat gezegd. Voor mij was dat ook een les en daarna ben ik voorzichtig met aanraden, smaken verschillen zo van elkaar. Sindsdien leg ik ook kort uit waar de film over gaat en wat ik er zelf wel of niet goed aan vond.

Interstellar had ik destijds wel aangeraden omdat die film heel wat onderwerpen aansnijdt die in dit M&W discussieforum regelmatig voorbij komen.
Yep, ik herinner me. ;P!
Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb Life of Pi ook gezien en op dat moment maakte het wel een grote indruk op mij.
Ik bekeek de film precies op een moment dat ik met bepaalde gedachten bezig was.
Life of Pi 'paste op dat moment precies in mijn straatje', zeg maar.
Nu kijk ik er wat meer beschouwend tegen aan, maar de filosofie geldt nog steeds mij mij. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door univers » 17 apr 2015, 06:48

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door univers » 05 mei 2015, 05:43

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 06 mei 2015, 04:02

Ik heb net je laatste film gezien over Mars Univers.
Heel mooi thanks. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 12 mei 2015, 12:29

Vanmiddag ga ik naar Ex Machina. Deze film gaat over kunstmatige intelligentie en past daarmee in een rijtje films als Blade Runner, Her, A.I. en de TV serie Real Humans. Blade Runner wordt trouwens in juni opnieuw in de bioscoop uitgebracht en die versie heet dan The Final Cut.
Anyhow, is het een variatie op het bijbelverhaal in Genesis? De robot lijkt op een vrouw, heet 'Ava', en keert zich zo te zien tegen haar 'creator' zodra ze zich van haar sterfelijkheid bewust wordt. Ik ben benieuwd of de makers van Ex Machina er met een fris idee tegenaan zijn gegaan, of dat het een herhaling is van wat we al eerder gezien hebben. Ik zal vanavond verslag doen.
edit: Zojuist terug van de bioscoop. Ex Machina vind ik de moeite waard om te gaan bekijken. Natuurlijk zijn er al andere films in het genre gemaakt, hierboven noem ik er een paar, maar omdat de loop van het verhaal van Ex Machina een paar verschillende kanten op kan gaan en niet te voorspellen is wat het zal worden blijft de ontknoping voor het publiek onvoorspelbaar. Daardoor is het van begin tot eind een boeiende film.

[*] [*] [*] [*]
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 19 mei 2015, 11:39

Gisteren zag ik Ventoux. De trailer geeft een goed beeld van de draad van het verhaal, dus daar hoef ik niets over te schrijven. Ventoux bevat veel ingrediënten die we in Nederlandse producties vaak tegenkomen: opspelende frustraties uit het verleden, geheimen die geopenbaard worden, diepzinnigheid versus oppervlakkig geneuzel, enz. De karakters zijn wat zwaar aangezet en je vraagt je af waarom deze verschillende karakters nou zo dik met elkaar bevriend zijn. Een typisch Nederlandse film dus, en daar ben ik normaal gesproken niet dol op, maar deze keer vond ik het toch een onderhoudend verhaal waar ik tot het eind tamelijk geboeid naar heb gekeken.

[*] [*] [*]
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 31 mei 2015, 16:32

Het is weer een typische Alex van Warmerdam film geworden. Dat is een garantie voor merkwaardige karakters die in bizarre situaties terecht komen. Schneider vs. Bax is minder raadselachtig dan Borgman (zijn vorige film) en een soort recht-toe-recht-aan western die zich vooral afspeelt in de rietvelden van de Lage Landen. Ook in cinematografisch opzicht de moeite waard om te bekijken.

[*] [*] [*]
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 05 jun 2015, 11:35

Kijk jij deze films altijd in de filmhuizen Tardis ?
En als dat zo is is er elke week een nieuw aanbod ?
Want jij plaatst vaker bijzondere films die buiten het gangbare genre vallen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 05 jun 2015, 11:53

Ja, ik heb een Cinevillepas. Daarmee kun je voor 19 Euro per maand in Nederland naar meer dan 30 aangesloten filmhuizen en onbeperkt film kijken. In Utrecht zijn er 3 filmhuizen die daar aan meedoen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 05 jun 2015, 16:46

Wat leuk zeg Tardis. :grin:
Veel plezier met alle films. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 11 jun 2015, 11:13

Good Kill

Een ex-piloot (gespeeld door Ethan Hawke) zit tegenwoordig voor zijn werk in een container aan de rand van Las Vegas. Van daaruit bestuurt hij een drone die 3 km hoog boven Afghanistan vliegt en naar Taliban strijders speurt. Vanuit de drone lanceert hij raketten om de strijders uit te schakelen. Deze laffe manier van oorlogsvoering begint aan zijn geweten te knagen, temeer omdat hij regelmatig onschuldige slachtoffers maakt. De film gaat over de schijnheiligheid van de V.S. waarin blijkbaar alles is geoorloofd als het kan worden vergoelijkt als onderdeel van de bescherming van alle Amerikaanse burgers, of ze nou aangevallen worden of niet. De tegenstelling tussen de woestijn in Afghanistan, waar de bevolking in oorlog leeft en bestookt wordt vanuit een woestijn bij Las Vegas, waar de bevolking onbekommerd feest viert, is schrijnend en om als toeschouwer woedend van te worden.

Iedereen die de actualiteit een beetje volgt weet dat dit werkelijk gebeurt en dat de soldaten die achter de knoppen zitten vroeg of laat last krijgen van hun geweten. Wat dit betreft is Good Kill geen verrassende of controversiële film. Toch is het goed om de Amerikaanse versie van fascisme en het kwaadaardige verschijnsel van ontmenselijkte oorlogsvoering te tonen vanuit de belevingswereld van de Amerikaanse burger die er mee in aanraking komt. Wat dat laatste betreft zou je ook de berichten op het discussieforum van IMDb over Good Kill moeten lezen om een beeld te krijgen van hoe Amerikaanse burgers denken over oorlogvoering in het algemeen en over deze film in het bijzonder.

http://www.imdb.com/title/tt3297330/boa ... _=tt_bd_sm

[*] [*] [*] [*] [*] Voor het gekozen onderwerp.

[*] [*] [*] Voor de uitvoering van de film.

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door univers » 15 jul 2015, 07:24

Templars New Lost Knights Treasure Gold Documentaries 2015
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie