Welke film heb je als laatste gezien?

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
Gast1

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Gast1 » 25 okt 2014, 10:20

Gisterenavond bekeken op Netflix:
Wauw, wat raakte die film mij. Will Smith is waarlijk een veelzijdig acteur.
In een bepaald opzicht kreeg ik zoveel herkenning, dat ik het niet meer 'droog' hield.
Wat ik echter gedaan heb, verbleekt bij wat hij allemaal doet en laat zien in deze film.
Wauw, wauw en nog eens wauw ...

Ik geen 'm: [*] [*] [*] [*] [*]

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Maxi » 25 okt 2014, 20:55

De eerste keer dat ik de film zag vond ik hem maar saai.

De tweede keer dat ik hem zag begreep ik de film beter en was het inderdaad heel pakkend.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Maxi » 25 okt 2014, 21:00

Tet schreef:Limitless (2011)

[*] [*] [*] [*/]
Wanneer klungelende aspirant-schrijver Eddie Morra de designerdrug NZT neemt, verandert zijn miserabele leventje op slag: de obscure chemische substantie rekt zijn breinfuncties op tot in het absurde. Het powerpeppilletje blijft bepaald niet zonder terugslag in deze enerverende en ook amusante thriller. Toonde regisseur Burger al in het fraaie The Illusionist zijn gevoel voor drama en stijl, hier pakt hij opnieuw uit - en voert ook eventjes het tempo op. De manische hoofdrol van Alleman-op-superdoping past Cooper als een handschoen. Naar The Dark Fields van Alan Glynn.
Ik vond het wel een leuke vlotte film, maar er zaten een paar plot holes in die het hele gegeven minder geloofwaardig maken.

Goede film, ik begon de film zonder verwachtingen en zonder enig idee wie er in mee doet of waar het over gaat.
Wel dat was een verassend ;P!

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Maxi » 25 okt 2014, 21:02

Catch .44 met Bruce Willis

0 sterren voila. :?

Gast1

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Gast1 » 26 okt 2014, 07:47

Limitless heb ik ook nog niet zo lang geleden gezien.
Schitterende film en vooral de (onverwachte) afsluiting ;P!

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 30 okt 2014, 11:34

Gattaca (1997)

[*] [*] [*] [*]
Slimme sf-film met uitstekende rollen van een interessant samengestelde cast en stemmige beelden van Slawomir Idziak (Dekalog). Vincent (Hawke) leeft in een maatschappij die alle waarde hecht aan DNA: degene die niet 'genetisch verbeterd' is, wordt geminacht. Vincent is zo'n In-Valid, maar ondanks zijn kansloosheid wil hij astronaut worden. Onder zijn motto 'There's no gene for fate' werkt hij zich een weg naar de astronauten-academie Gattaca, door de identiteit aan te nemen van een hoogbegaafde Valid genaamd Jerome (Law). Nu nog tijden lang aan de zware beveiliging ontkomen en tegelijk aan de hoogste fysieke en mentale eisen voldoen.
Na een tip van Entropy in deze topic heb ik van de week Gattaca gezien op Netflix.
Verassend goede film, en erg mooi vormgegeven.
Films over dystopische samenlevingen is een genre waar ik graag naar kijk, en Gattaca schetst de kijker een toekomstbeeld waar we niet al te ver vandaan zijn.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door univers » 03 nov 2014, 10:59

Onze Tammy al gezien ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 04 nov 2014, 05:14

Ik zit me rot te lachen hier nu. :rolfl: :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 04 nov 2014, 06:11

Ik heb het nu al 20 keer gezien. [joker]


On his bike ?..................hilarisch ! :rolfl: :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 08 nov 2014, 11:43

Brutti, Sporchi e Cattivi (1976)

[*] [*] [*] [*] [*/]
In een krottenwijk aan de rand van Rome woont een gezin van vijftien leden in een zelfgebouwde barak. Het gezinshoofd heeft op zijn werk een oog verloren en daarvoor een premie van één miljoen lire ontvangen die hij angstvallig voor zijn familieleden verstopt houdt. Als hij verliefd wordt op een prostituée en haar ook onderdak geeft, leidt de afgunst van zijn gezin tot drastische daden. Uitbundige, harde en soms verrassend poëtische sociale komedie over het sub- proletariaat dat kansarm is en weinig onderlinge solidariteit kan voelen, al leidt de praktische noodzaak toch weer tot saamhorigheid. Het scenario is van Ruggero Maccari en regisseur Scola. Het camerawerk is van Dario Di Palma.
Van de week weer eens een van mijn all time favorites gekeken; Brutti, Sporchi e Cattivi.
Geweldige film en de inktzwarte humor heeft mij weer eens goed aan het lachen gekregen.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Fenna » 08 nov 2014, 21:12

Geweldige film Tet, ik ben blij dat je dit plaatste want ik was de titel al een tijd kwijt.
Deze film is toch het voorbeeld geweest voor Flodder?
Flodder kon nog niet in de schaduw staan van deze film.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 09 nov 2014, 11:27

Geen idee Fenna, het zou zo maar kunnen.
Maar wat je zegt; het is geen vergelijk.

Ik weet niet hoe je Italiaans is maar ik zag dat de film in zijn geheel op Youtube staat.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Fenna » 09 nov 2014, 12:32

Mijn Italiaans is bar slecht. :-(
het houdt ongeveer op bij Si senior, no senior of seniorita, gracie, uno, due, tres, quatro (misschien is het ook wel Spaans :grin:)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door univers » 09 nov 2014, 12:55

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 09 nov 2014, 16:04

Fenna schreef:Mijn Italiaans is bar slecht. :-(
het houdt ongeveer op bij Si senior, no senior of seniorita, gracie, uno, due, tres, quatro (misschien is het ook wel Spaans :grin:)
Dan kunnen wij elkaar een mano geven Fenna. :wink:
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tammy » 10 nov 2014, 05:39

Ik lees half Spaans en half Italiaans Fenna, maar well done meid.! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Gast1 » 10 nov 2014, 08:15

Verleden vrijdagavond gezien via Netflix.
Geen echt 'hoogstandje' maar wel boeiend en heel spannend.

Toch van mij: [*] [*] [*] [*] [*]

Vooral voor dat wat er uitgesproken wordt ......... :wink:
Herkenning alom.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Fenna » 10 nov 2014, 08:29

Tammy schreef:Ik lees half Spaans en half Italiaans Fenna, maar well done meid.! :mrgreen:
als ge maar leut hebt :chicken:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tet » 16 nov 2014, 11:57

District 9 (2009)

[*] [*] [*] [*/]
Buitenaardse wezens arriveren in een gigantisch ruimteschip, dat blijft hangen boven Johannesburg, Zuid-Afrika. In het schip treffen technici ontredderd rondglibberende, garnaalachtige wezens aan. Ze huisvesten in kampen lijkt een oplossing, voor de zekerheid met prikkeldraad eromheen. Verpaupering volgt. Decennia later moeten 'de garnalen' verhuizen, een operatie die wordt uitgevoerd onder leiding van de wat sullige ambtenaar Wikus Van De Merwe (Copley). Stekelige, intelligente sf levert venijnig commentaar op vreemdelingenhaat en machogedrag, waarbij blank en zwart niet worden gespaard. Oscarnominaties voor het script, de montage, de effecten en voor Beste Film.
Sterke film, niet alledaagse sci-fi.
Een film met een boodschap.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Welke film heb je als laatste gezien?

Bericht door Tardis » 20 nov 2014, 12:04

Grimm (2003) van Alex van Warmerdam.

Gisteravond werd Grimm in mijn favoriete filmhuis vertoond. Dit in het kader van 'psychoanalyse & film', een maandelijkse avond waarin de film van die avond door een psycholoog of filmwetenschapper (ja, die bestaat ook) wordt ingeleid. Na afloop volgt een nagesprek met het publiek onder leiding van de inleider van de film. Dit vind ik iedere keer de moeite waard, ook omdat er interessante films aan bod komen.

Grimm begint met Hans en Grietje. Maar de volwassen acteurs die nu Jacob en Marie heten hebben een onbepaalde leeftijd, ze gedragen zich soms als kinderen van een jaar of zes, zeven, soms als pubers of jong volwassenen en wat broer en zus precies voor elkaar voelen wordt ook nooit helemaal duidelijk. Ze worden door hun vader in het grote bos achter gelaten omdat hij ze geen eten kan geven. Gelukkig vinden ze in het bos een huisje waar een boer en een boerin wonen. Ze kunnen daar hun buik vol eten, maar nog voordat ze helemaal uitgegeten zijn stuurt de boer het meisje naar bed. De jongen moet ook naar bed, maar dan met de boerin om haar te behagen want de boer krijgt hem niet meer omhoog en zijn vrouw lust er wel pap van. Onder bedreiging van een jachtgeweer staat de boer de jongen aan te moedigen om goed zijn best te doen. Na afloop worden broer en zus opgesloten want morgen is er weer een dag en wil mevrouw nog eens. Ze weten uit hun gevangenis te ontsnappen (hilarische scène, de zaal bulderde van het lachen) en gaan dan niet terug naar huis waar het koud is, maar naar Spanje. In een brief van hun moeder, die Marie in haar jaszak vond, staat dat daar een oom woont en die zal voor de kinderen zorgen.

Wie al eerder films van Alex van Warmerdam gezien heeft weet dat dit geen standaard verhalen zijn en niets is wat het lijkt. Grimm bevat een aantal verwijzingen naar bijbelse verhalen en sprookjes (duh) waardoor allerlei associaties worden opgeroepen waarmee hij het publiek graag op het verkeerde been zet door niet te doen wat het publiek verwacht dat er straks zal gebeuren.

Ik had Grimm nog nooit gezien en heb er met plezier naar gekeken.

[*] [*] [*] [*]

Er is geen trailer beschikbaar, maar ik vond wel een fragment.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie