hersenonderzoek

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
Plaats reactie
moondancer

hersenonderzoek

Bericht door moondancer » 20 mar 2007, 10:47

ik plaats het maar hier omdat ik denk dat het hier het beste past
ik heb een tijdje terug en test gedaan op internet voor een onderzoek over de hersenen en paranormale dingen
je kreeg een aantal vragen en die heb ik dus beantwoord ook kon je aangeven of je mee wilde werken aan een hersenonderzoek om te kijken of het iets lichamelijks was of dat het echt bestond
tja ikke gelijk aanmelden
en heb meteen een antwoord gekregen dat ik wel voldeed aan het beeld wat ze zochten
dus binnenkort naar utrecht war ze een scan gaan maken en allerlei onderzoekjes gaan doen
ook willen ze kijken naar mijn bloed (haha zit daar iets geks in dan?)
maar goed miscchien kan ik een beetje meewerken aan de wetenschap door mee te werken hieraan\
ben erg benieuwd

Divisie HersenenB01.206 UMC UtrechtHeidelberglaan 1003584CX Utrecht Geachte heer/ mevrouw, Kort geleden heeft u op de website http://www.verkenuwgeest.nl of http://www.testuwovertuiging.nl een vragenlijst ingevuld over stemmen horen en andere bijzondere eigenschappen. Hierbij stond vermeld dat u mogelijk benaderd zou worden om mee te werken aan wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van uw antwoorden en de gegevens die u verder heeft verstrekt, is gebleken dat u binnen de doelgroep valt. Wij willen u dan ook uitnodigen aan ons onderzoek deel te nemen. Voor dit onderzoek wordt u uitgenodigd op het UMC Utrecht waar u uitgebreid informatie krijgt over ons onderzoek en in de gelegenheid wordt gesteld vragen te stellen. Vervolgens worden in een interview van ongeveer anderhalf uur gesproken over uw eigenschappen en talenten. Ook wordt nagegaan of u psychische klachten heeft. Er wordt dan tevens wat bloed bij u afgenomen, voor onderzoek naar erfelijke aanleg. Een deel van de mensen die op het UMC Utrecht zijn uitgenodigd wordt na afloop gevraagd om mee te doen aan een tweede onderzoek waarbij met MRI een zeer uitgebreide scan van het hoofd gemaakt wordt. Zowel de vorm, functie als de verbindingen van de hersenen worden zeer gedetailleerd onderzocht. Deze scan zal in totaal 60 minuten duren. MRI is een veilige techniek, waarvan geen nadelige gevolgen bekend zijn en er wordt ook geen gebruik gemaakt van röntgenstraling. Wanneer u besluit deel te nemen, kan dit uw zelfkennis verdiepen en uw interesse vergroten in de werking van de hersenen. Tevens levert u een bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek. Deelname aan de studie is volledig vrijwillig en u kunt zich dan ook op ieder moment uit dit onderzoek terugtrekken. Voor vragen of eventuele klachten rondom het onderzoek kunnen deelnemers altijd bij een onafhankelijke arts terecht. Deelnemers ontvangen een vergoeding van €20.00 in vorm van een cadeaubon voor het interview en de bloedafname en nogmaals €20.00 indien er ook aan de MRI scan deelgenomen wordt. Uiteraard worden eventuele reiskosten vergoed. Als u interesse heeft in deelname, wilt u dan uw telefoonnummer vermelden zodat wij contact met u kunnen opnemen om een afspraak te maken? Wij hopen u voorlopig voldoende geïnformeerd te hebben. Voor meer vragen kunt u contact opnemen middels dit e-mail adres. Met vriendelijke groet, Het Verken Uw Geest team, Dr. Iris SommerDrs. Kirstin DaalmanDrs. Thomas RietkerkMSc. Kelly Diederen

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 20 mar 2007, 16:04

Wat leuk Moondancer :D
Wil je hier laten weten hoe het is gegaan?
Ben heel erg benieuwd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie