Raad een boek aan

Plaats hier alles over wat er in de media (films, tv programma's en boeken) verschijnt. Ook cultureel gerelateerde onderwerpen zoals festivals, bijeenkomsten, muziek en kunst.
alifoeroe

Raad een boek aan

Bericht door alifoeroe » 09 feb 2005, 20:54

raad mensen op dit forum een boek aan en zet er een ISBN nummer bij, zodat ze het boek kunnen bestellen..... 8)

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 09 feb 2005, 20:58

De Celestijnse Belofte

Afbeelding

schrijver: James Redfield

ISBN 90-225-1810-8 of 90-225-2581-3


De roman DE CELESTIJNSE BELOFTE beschrijft de zoektocht naar een manuscriptdat diep in het regenwoud van Peru ligt te wachten op ontdekking.Onmiskenbaar bevat het manuscript een schat aan wijsheid, maar er zijn mensendie verspreiding van deze kennis willen tegenhouden. De hoofdpersoon wordtin zijn zoektocht dan ook tegengewerkt door vertegenwoordigers van het gezag, dieafbrokkeling van hun macht vrezen wanneer de inzichten uit het geschrift zoudenworden ontsluierd. Ondanks het steeds weer dreigende gevaar wordt de tocht voortgezeten geeft het manuscript zijn uitzonderlijke geheimen één voor één prijs - aan de hoofdpersoon,maar ook aan de lezer.*

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 10 feb 2005, 14:12

Ben je ervaren?

Afbeelding

schrijver: William Sutcliffe

ISBN: 90-5333-767-9


Beschrijving:

Liz reist met Dave naar India omdat ze behoefte heeft aan gezelschap tijdens haar spirituele zoektocht naar het diepste wezen van haar ziel. Dave reist met Liz naar India omdat hij met haar naar bed wil.

Al snel realiseert Dave zich dat hij een vreselijke fout gemaakt heeft. Hij kan de hitte niet verdragen, hij vindt het Indiase eten smerig' hij wordt somber van de armoede, hij heeft een hekel aan de toeristen - en hij haat Liz.

En Liz? Ze is hopeloos verliefd op India, op de bedelaars, op alle nieuwe mensen in haar leven: Jeremy (die zich Indiër tussen de Indiërs voelt), Jonah (die al tien jaar geen schoenen draagt omdat 'het onmenselijk is het contact met de aarde te verliezen') en vooral Fee en Caz (die drie maanden lang lepralijders verzorgden in Udaipur).

William Sutcliffe schetst een hilarisch beeld van twee rugzaketoeristen die ver van huis op zoek zijn naar zichzelf. Ben je ervaren? is een meesterlijke satire op hun zelfgekozen lijden - en een weldaad voor de thuisblijvers.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 10 feb 2005, 19:42

Afbeelding

Waren de goden kosmonauten

Mijn eerste boek en ik was verkocht op 12 jarige leeftijd.
Deze man stemt je tot nadenken, een must voor iedereen met een open mind :D

ISBN nr 90-202-3252-5


Veel leesplezier!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Noes

Bericht door Noes » 11 feb 2005, 23:38

Honderd jaar eenzaamheid- Gabriel Garcia Marquez

Met dit boek won Marquez de Nobelprijs. Fantastisch, surrealistisch, magisch-realistisch en dramatisch. Een vertelling over de familie Buendia die vele generaties overspant in het zuid-amerikaanse dorpje Macondo. Is het mooiste boek dat ik ooit heb gelezen!

Afbeelding


ISBN: 9029072520

mira

Bericht door mira » 12 feb 2005, 00:39

HET ALIEN LOGBOEK

Afbeelding

Het meest actuele en compleetste onderzoek naar UFO’s en buitenaardsen

Auteur: Jim Marrs

Tirion 1998

ISBN 90 512 1750 1

Bibliotheeknr. 552.9 marr

440 blz.



Beschrijving:

De buitenaardsen zijn onder ons. De Amerikaanse auteur Jim Marrs sprak met experts op alle terreinen die met UFO’s verband houden, baseerde zich op tot nu toe ontoegankelijke regeringsdocumenten en geheime militaire ondernemingen en bestudeerde de enorme hoeveelheid publicaties over buitenaardse verschijnselen.

Op deze manier stelde hij een compleet overzicht samen van oude en nieuwe gegevens over onder meer graancirkels, dierenverminkingen, prehistorische astronauten, verslagen van moderne astronauten, uitvluchten op regeringsniveau en eenduidige gegevens van UFO-waarnemers. Op deze wijze wordt zonder meer duidelijk dat de aarde op grote schaal is en wordt bezocht door buitenaardse wezens, een gegeven dat al sinds de jaren veertig bekend is, maar dat angstvallig geheim gehouden is.

Marrs doet bovendien een aantal redenen aan de hand waarom men op regeringsniveau niet wil dat die gegevens uitlekken.

Een compleet overzicht dat tot de laatste letter blijft boeien.

arie

Bericht door arie » 15 feb 2005, 18:13

Spiegel van de hemel
Graham Hancock & S. Faiia
de mysterieuze vondsten van oer-astronomen of het onderzoek naar verloren beschavingen

ISBN: 9051217781

Beschrijving:

Op verschillende plaatsen in de wereld- van Mexico tot India en van Egypte tot Peru- bevinden zich mysteieuze bouwwerken, waarvan we niet weten wanneer, hoe, waarom en door wie ze gebouwd zijn. Al deze bouwwerken zijn opgetrokken uit megalithisch gesteente, dat zelfs met de modernste techniek niet in positie is te brengen. Bovendien doen de bouwwerken een gedetailleerde kennis van de sterrenkunde veronderstellen.

Uit het onderzoek van Graham Hancock blijkt dat verschillende van dez bouwwerken door hun positionering in verband gebracht kunnen worden met de data uit het verleden: zo hhort de oude stad Tiahuanaco bijvoorbeeld bij het jaartal 15.000 v.Chr.

Graham Hancock ziet hierin de hand van een oude, verdwenen beschaving met een zeer goed ontwikkelde kennis en astronomie- een beschaving waarvan wij geen weet meer hebben. Zijn overtuigende betoog wordt op bijzondere wijze geïllustreerd door de fraaie kleurenfoto's van zijn vrouw Santha Faiia.
[/img]

arie

Bericht door arie » 15 feb 2005, 18:17

The Biggest Secret
The Book That Will Change the World

David Icke

ISBN: 0952614766


Dit is een adembenemend en opwindend boek dat alleen kan worden gelezen met een open geest. David Icke beschrijft aan de hand van grondig gedocumenteerde bewijzen hoe onze Planeet slachtoffer is van nietsontziende overheersing door slechts een klein aantal zeer "machtigen der aarde". Een aanrader voor iedereen die zijn spirituele grenzen wil verleggen op zoek naar Waarheid. Er is meer tussen hemel en aarde dan de mensheid wordt toegestaan te weten, met andere woorden: "we worden belazerd waar we bij staan."

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 15 feb 2005, 18:40

Klausbernd Vollmar
Handboek der droomsymbolen
2000 droomsymbolen en trefwoorden van A tot Z als sleutel tot het onbewuste
Prijs: 18,50
Pagina's: 272

ISBN: 90 6378 356 6
Bindwijze: Paperback

Afbeelding

Door de eigentijdse en volledige, maar vooral begrijpelijke uitleg van de vele symbolen en trefwoorden mag dit 'droomlexicon' tot het meest actuele standaardwerk in de huidige droomliteratuur worden gerekend.
Tegenwoordig kan aan een symbool niet langer slechts één betekenis worden toegeschreven; elk symbool bezit een heel spectrum aan betekenissen. De therapeutisch zeer ervaren auteur maakt bij zijn interpretatie onder meer gebruik van de psychologische duiding volgens C.G. Jung, S. Freud én van de vele uiteenlopende stromingen en scholen van droomverklaring.

Behalve een grondige uitleg van de klassieke droomthema's, schroomt Klausbernd Vollmar niet zich te wagen aan meer actuele droombeelden zoals 'televisie', 'milieuvervuiling' of 'fax'. Of droombeelden zoals 'giraffe', 'kanarie' en 'dinosaurus', waaraan, ondanks dat ze een belangrijke rol in het droomleven kunnen spelen, in de gangbare droomliteratuur veelal weinig aandacht wordt geschonken. Op doeltreffende en inzichtelijke wijze helpt het Handboek der droomsymbolen u de symbolen in uw dromen te begrijpen en hun waardevolle boodschappen praktisch te vertalen naar het dagelijks leven.

Een onmisbare aanvulling op de bestaande droomliteratuur.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 15 feb 2005, 18:45

Klausbernd Vollmar en Johannes Fiebig
Dromen en Droomduiding
Het beleven en begrijpen van de achtergronden en de symboliek van dromen

omvang: 128 blz.
formaat: 140 x 215 mm
illustraties: zwart/wit
bindwijze: garenloos gebrocheerd
prijs: 11,50

ISBN: 90 6378 454 6

Afbeelding

Nooit eerder waren dromen belangrijker en spannender als vandaag de dag. Meer dan ooit houdt men zich bezig met dromen en hun interpretatie. Steeds meer mensen zijn in staat hun dromen niet alleen te dromen, maar ook de erin vervatte boodschap te herkennen waardoor zij een reële kans hebben hun dromen te verwerkelijken. Toch worden velen nog steeds geplaagd door akelige nachtmerries en/of onsamenhangende droomvisioenen die een onaangenaam en onzeker gevoel achterlaten. In dit boek beschrijven de auteurs de essentiële grondbeginselen van droomduiding en worden de volgende punten uitvoerig behandeld:

- geschiedenis van de droomduiding
- psychologie van dromen
- typische droommotieven zoals vliegen, vallen, machteloosheid, sprakeloosheid enz.
- nachtmerries, terugkerende dromen, voorspellende dromen, waarschuwende dromen, wensdromen, levensdromen, aanmoedigende dromen
- interpreteren van 'droomboodschappen'
- droomduiding voor de beginner
- actuele trends in droomduiding en nieuwe uitgangspunten
- droomduiding tot een aangrijpende belevenis maken
- oefeningen en praktische tips
- met droomlexicon

Anet

Bericht door Anet » 03 mar 2005, 19:33

Zijn wij godenkinderen

van: Erich von Daniken


Erich von Daniken reiste naar Jemen om de sporen te onderzoeken die
Koning Salomo en de koningin van Sheba nalieten in Arabische en Ethiopische legenden. Hij vond de resten van oude bouwwerken die de
stekking van de legende bewijzen: Koning Salomo moet over een techniek hebben beschikt die hem in staat stelde in zeer korte tijd heen en weer te reizen tussen ver uiteen gelegen plaatsen.
Hoe kwam Salomo aan deze techniek? Om dat te ontdekken nam Von Daniken Salomo's afstammeling, tot aan aartsvader Abraham en diens vader Therach, onder de loep. In oude sagen wordt Abraham "Zoon des
hemels" genoemd en wordt beweerd dat hij zelf reizen in het heelal zou
hebben gemaakt. En Erich von Daniken ging nog verder terug.
Tot Adam en Eva, het mystieke paar met wie alles ooit begonnen is.

De jonge wetenschap van de moleculaire antropologie houdt zich bezig
met vooronderzoek op genetische basis en heeft al vastgesteld dat de
mensheid is ontstaan uit een zeer kleine "basis-poulatie" die uit hoogstens drie paren bestond.
Vormt dit moderne genenonderzoek misschien een bevestiging van oer-
oude legenden die overal ter wereld van een kunstmatige ingreep spreken
- van een "schepping" van de homo sapiens door vreemde buitenaardse wezens? Zijn alle mensen door een bemanning van onbekenden "goden"
geprogameerd? Dragen wij vreemde, onaardse genen in ons?
Erich von Daniken heeft het net vav zijn theorieen nog strakker aangehaald en nieuwe controversen opgeworpen


ISBN NR.: 9021837951

Romaine

Bericht door Romaine » 05 mar 2005, 10:14

Het beste boek wat ik ooit heb gekocht!

Afbeelding

Bestellen via http://www.servire.nl

De natuur is bezield en wij kunnen daarmee communiceren.
Vanuit dit uitgangspunt, laat Hans Andeweg u in dit boek ontdekken, dat wij met verschillende technieken kamerplanten, tuin, bomen of bos kunnen beïnvloeden. Kleuren, muziek, reiki, homeopathische middelen en symbolen komen ter sprake. Hij gaat uitvoerig in op de theorie van de resonantietherapie. Deze is verwant aan de denkbeelden van Rupert Sheldrake. In de afgelopen jaren is de resonantietherapie een werkzame methode gebleken.
Andeweg geeft een tal van praktische oefeningen en adviezen om de uitstraling van planten te leren herkennen en beoordelen. Als volgende stap leert hij u hoe u zelf planten, tuinen en bossen energetisch kunt behandelen, waardoor ze merkbaar en meetbaar gezonder en vitaler worden. Wie 'groene vingers' heeft, past deze technieken onbewust al toe!
In resonantie met de natuur is een fascinerend stukje 'new science', maar ook een heel praktisch boek voor iedereen die met meer gevoel en meer succes met planten wil omgaan. Ir. Hans Andeweg is bioloog. Hij werkte voor een instituut dat zieke bossen behandelt met de resonantietherapie. Hij is thans zelfstandig adviseur.

Anet

Bericht door Anet » 16 okt 2005, 13:31

Afbeelding

CIP
Stilstaan
Willy Schuyesmans; ill. Joep Bertrams
© Averbode; Apeldoorn; Altiora, 1995 - 112 blz.;
ISBN 90-317-1149-7
NUGI 221

Beginfragment:

'Ziezo', zei Benjamin. 'Nu ben ik dood. Mijn hart staat stil.'
Hij ging rechtop zitten in het hoge ziekenhuisbed, keek even naar de aan- en uitflitsende rode lampjes en glimlachte. Het alarm gilde en hij hoorde stappen op de gang. Benjamin liet zich van zijn bed glijden, wierp een vlugge blik op zijn dode lichaam en ging toen bij het raam staan.
De nachtverpleger rende naar binnen. Hij keek, heel even maar, naar de cijfers en de flikkerende lampjes op de zwarte apparaten tegen de muur. Het leek wel een kerstboom, dacht Benjamin. De verpleger drukte op de alarmknop en beukte meteen daarna met zijn volle gewicht op het dode lijf in het bed.
'Laat maar', zei Benjamin, terwijl hij op de vensterbank ging zitten. 'Het helpt niet meer. Ik ben dood.'
De verpleger hoorde hem niet of wilde niet luisteren. Benjamin haalde zijn schouders op en bleef glimlachend kijken naar de man die zo zijn best deed om hem weer tot leven te wekken.
Snelle stappen op de gang. De dokter die nachtdienst had, stormde naar binnen.
'Wat is het?'
'Hartstilstand. Ik geloof nooit dat ik het weer op gang krijg.'
Terwijl hij dit zei, bleef de verpleger onophoudelijk en ritmisch op Benjamins borstkas slaan. Intussen drukte de dokter een zuurstofmasker op de mond van Benjamin.
'Uch..., uch..., uch...'
Telkens als de verpleger op Benjamins hart drukte, pufte hij van inspanning.
'Niet zo hard', lachte Benjamin. 'Straks breek je mijn ribben nog.'
De harde, groene lijn op het schermpje, die eerst nog af en toe wat bibberde, bleef nu strak en onbewogen. Een kale pieptoon.
Benjamin gleed van de vensterbank en ging vlakbij het bed staan, naast de dokter.
'Ik denk dat je maar beter kunt ophouden. Ik ben dood.'
'Ik denk dat we maar beter kunnen ophouden', echode de dokter. 'Hij is dood.'
De verpleger richtte zich hijgend op.
'Onbegrijpelijk', zei hij. 'Hoe kan dat nu zo plots? Twee uur geleden was alles nog goed. Hij is gisteren van de intensieve verzorging overgebracht. Maandag mocht hij naar huis.'
De dokter zuchtte. Hij zette de apparaten af, zodat het piepen ophield en het opeens heel stil werd. Dan nam hij het beeldje van Kuifje dat naast Benjamins hoofdkussen lag in zijn hand, bekeek het even nadenkend en zette het toen behoedzaam op het nachtkastje tussen de autootjes.
'Hoe oud was hij?'
'Negen', antwoordde de verpleger.
'Tien!' zei Benjamin. 'Pas geworden. Groot feest geweest.'
'Bel jij zijn ouders?'
De verpleger knikte zwijgend. Benjamin had medelijden met hem.
'Ach, trek het je niet aan', zei hij. 'Ik heb toch een mooi leven gehad.'
'Zo kort', mijmerde de verpleger.
'Maar fel', besloot Benjamin.
Hij streek met zijn hand over de fuchsiakleurige vlieger die mama en papa voor hem hadden meegebracht en die aan een hoek van het bed hing.
'Alleen vliegeren had ik nog eens willen doen.'
'Tot straks. Doe jij het nodige?'
De dokter ging weg.
'Dag', zei Benjamin. 'En bedankt.'
De verpleger knikte.
'Tot straks.'


--------------------------------------------------------------------------------

Benjamin ging weer op de vensterbank zitten. Het was nu helemaal stil in het ziekenhuis. Op de oranje-gele autoweg in de verte was het zelfs nu nog druk. De auto's zelf kon hij niet zien. Alleen de dubbele vlek van hun lichten die snel voorbijgleed.
'Net glimwormen', dacht Benjamin.
Hij probeerde te raden welke auto achter welke lichten schuilging, maar hij kwam niet verder dan een ruwe opdeling in vrachtwagens en personenwagens. De maan stond in haar laatste kwartier kaal aan de hemel. De sterren verbleekten in het gele natriumlicht. Behalve één heel heldere ster, laag bij de oostelijke horizon. Benjamin kneep zijn ogen halfdicht om haar beter te kunnen zien.
'Die lijkt wel splinternieuw', dacht hij.
Hij knipoogde en even leek het of de ster naar hem pinkte.
Benjamin wilde het raam openzetten, maar hij kreeg de kruk niet omhoog. Het was net of hij helemaal geen kracht meer had in zijn armen. Hij probeerde het nog eens. Toen het maar niet wilde lukken, ging hij op het bed liggen naast zijn lichaam en dacht na.
Het was me het weekje wel geweest. Het was ook allemaal zo vlug gegaan. Benjamin dacht aan die dag op school, vlak voor de paasvakantie, nog geen drie weken geleden. In de klas zat hij naar het bord te staren waarop grote, gekleurde cirkels verschenen. De stem van zijn juffrouw werd helemaal dun en wit. Hij kon niet meer verstaan wat ze zei, maar haar woorden klonken na alsof ze door een rioolbuis in zijn oor werden geschreeuwd. Plots stond ze heel dicht bij hem en vroeg wat er scheelde.
'Niets', had Benjamin gezegd. En toen was het over.
Tijdens het speelkwartier had hij op de bank gezeten, onderuitgezakt en moe. Wel tien van zijn vriendjes hadden hem gevraagd wat er scheelde, want dat waren ze van hem niet gewend. Hij had geen zin gehad om te ravotten. Hij had zich moe en lusteloos gevoeld.
Nu moest Benjamin erom lachen. Wist hij veel dat zijn hart er toen al genoeg van had en dat liet merken ook?
Hij draaide zich op zijn zij en keek naar zijn dode lichaam naast hem. Wat lag hij daar rustig, zijn ogen dicht, zijn lippen ietsje getuit. Zijn voorhoofd was wit en glom een beetje. Alsof er een heel dun laagje doorschijnende was op lag.
'Bleekscheet', zei Benjamin. 'Wat ben jij een bleekscheet!'
Hij proestte het uit en ging rechtop zitten om zijn bleke lijf beter te kunnen bekijken. Hij legde zijn hand een beetje aarzelend op zijn voorhoofd en schrok ervan hoe koud hij al was. Toch trok hij zijn hand niet terug. Hij streek ermee door zijn haar, traag en bedachtzaam, zoals hij dat duizenden keren gedaan had voor de spiegel. Hij drukte zijn wijsvinger op zijn borst als bij een aftelrijmpje.
'Iene miene mutte, Benjamin in de grutten.'
Benjamin bukte zich voorover en legde zijn oor op zijn borst. Dat had hij wel eens bij zijn vriendjes gedaan: luisteren naar elkaars hart. Benjamin glimlachte. Het bleef doodstil. Hij richtte zich weer op en ging verder met zijn aftelrijmpje:
'Iene miene neus, die nooit meer zal ruiken.'
De geur van kamperfoelie op een zomeravond, van stoofpot met konijn pruttelend op het vuur, de geur van de bibliotheek die uiteenvalt in duizend verhalen, de geur van verbrande benzine achtergelaten door een snelle wagen, de geur van door de zon gebakken bosgrond na een langverwachte regenbui.
'Iene miene mond, die nooit meer zal praten.'
Ik hou van je ik heb honger kom je mee spelen geef me een zoen kijk een torenvalk papa ik ga mee dank je wel hoe werkt dat fietsen om ter eerst ik ben moe ik wil beter worden. Woorden.
'Iene miene oren, die nooit meer zullen horen.'
Esther, die zingt op haar kamer. Het druppen van een lekkende kraan. Een muis die piept. De trein naar zee. Het huilen van de wind in april. De nachtegaal in de beemden achter het huis. Het fluisteren van een tekenpotlood op papier. 'Iene miene ogen, die nooit meer zullen zien.'
De zon, die rood en groot opkomt boven de mistige beemden. De film Daens met lieve Antje. De watervallen met de zon. Het gezicht van mama. Boeken, boeken, boeken.
'Nooit meer boeken lezen', mijmerde Benjamin. 'Ach, ik heb er al zoveel gelezen. Zoveel avonturen beleefd. Het is goed geweest.'
Op de gang klonk gegiechel van jonge meiden. Twee verpleegsters duwden de brede deur van de kamer open en liepen druk pratend naar binnen. De ene hield een paar handdoeken vast, de andere droeg een teil met heet water. Ze kwamen het lijk wassen.
Benjamin drukte nog een vluchtig zoentje op zijn eigen koude voorhoofd en sprong van het bed. Van op zijn geliefde plekje aan het raam keek hij naar de meisjes.


Ik heb dit boekje met plezier gelezen en kon mijn ogen niet droog houden.
Een aanrader voor iedereen ...

laksmi

Bericht door laksmi » 03 feb 2006, 12:37

Carlos Ruiz Zafon

De schaduw van de wind

543 blz. (paperback)
19,95 euro
ISBN:9056720783

Spannende, intrigerende en vuistdikke roman over de zoektocht naar een vergeten auteur, zijn boeken en het Barcelona tussen 1945 en 1966.

De 11 jarige Daniël wordt door zijn vader meegenomen naar 'het kerkhof der Vergeten Boeken'. Hier mag hij een boek uitzoeken en houden. Daniël kiest 'De schaduw van de wind' van de auteur Carax. Gefascineerd leest hij het boek in één nacht uit en besluit op zoek te gaan naar meer informatie over deze vreemde verdoemde auteur en zijn bizarre werk. Tijdens de zeer spannende en langdurige zoektocht blijkt Daniël in een spinnenweb van personages en gebeurtenissen terecht te komen. Stap voor stap weet Daniël het geheim te ontrafelen - daarbij geholpen door een stoet aan vreemde - raadselachtige en soms zeer obscure personages.


Zeer mooi verhaal, de schrijfstijl met zijn metaforen en poetische inslag, echt de moeite waard om te lezen.

(hoe krijg ik hier omslag van het boek als plaatje erbij???)

Anet

Bericht door Anet » 17 mar 2006, 11:50

Afbeelding

DE WITTE PIRAMIDE

Sporen van buitenaardsen in het Verre Oosten

Auteur: Hartwig Hausdorf

Tirion 1997

ISBN 90-5121-667-x

Bibliotheeknr. 420.19 haus

187 blz.


Beschrijving:
In de Chinese provincie Honan bevindt zich een heuvel die sinds jaar en dag bekend staat als de ‘grafheuvel van Koning Ma Yin’. In die heuvel - de witte piramide - vonden in 1972 grootscheepse opgravingen plaats die een aantal opzienbarende vondsten aan het licht brachten: een balsemvloeistof waarvan de samenstelling tot op heden onbekend is, maar waardoor het lichaam van de dode intact en soepel bewaard is gebleven; medische handboeken waaruit blijkt dat de Chinese wetenschap al in 168 v.Chr. op de hoogte was van de aard van de ziekte kanker en de verwijdering van tumoren; een kaart van de omloop der planeten die aantoont dat de Chinezen in die tijd al wisten dat de zon het centrum van het zonnestelsel was en dat de omloopperiode van de planeet Venus ca. 584 dagen bedraagt; en een topografische kaart die verbluffende overeenkomsten vertoont met een satellietfoto. Hoe kwamen de oude Chinezen aan deze kennis?

In een museum in het verre Oosten kwamen onlangs vondsten te voorschijn die eeuwenlang verloren gewaand werden en die duiden op een noodlanding die buitenaardsen zo’n 12.000 jaar geleden in dit deel van de wereld gemaakt moeten hebben. Waren zij de goddelijke bouwmeesters van de witte piramide?

In deze meeslepende uitgave toont Hausdorf overtuigend aan dat de bewoners van het verre Oosten voortdurend contact met buitenaardsen hebben gehad en dat de onheilspellende ontvoeringen van de laatste jaren niets anders kunnen zijn dan vormen van hernieuwd contact, maar nu met de nakomelingen van de ‘goden’, de buitenaardse bezoekers die aan de wieg hebben gestaan van de oosterse beschaving en mogelijk de stamvaders zijn geweest van dit geslacht.

Met nog niet eerder gepubliceerd fotomateriaal.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 18 jan 2007, 16:09

gup/lis schreef:hoi na het boek van erich von danniken ging voor mij al heel wat ogen open, (gevoel zat er al :mrgreen: )ben daarna boek van James redfield gaan lezen(Celestijnse Belofte)!
Via dat boek kon ik de belangerijkste resten van de puzzel uit mijn leven op zijn plaats zetten, een schitterend boek dat ieder op zijn eigen manier kan lezen en om wat mee doen !!!
2 tips meer van james is 11 inzicht en de weg naar SHIMBALA :lol: :lol: :mrgreen:
Romaine schreef:Lees ook eens Het Veld van Mc Taggart. En ook het boek In resonantie met de natuur van Hans Andeweg1
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 18 jan 2007, 16:23

LoupGaroux schreef:Voor de weerwolf fans onder ons kan ik twee boeken van harte aanraden. Ze zijn ietwat apart, maar zeker de moeite waard.

Allereerst Gebeten, en de opvolger daarvan, Gevangen, beide door Kelley Armstrong. Ze heeft er meer geschreven, al heeft de rest niet dezelfde hoofdpersonen (en een ander thema) als Gebeten en Gevangen. Een opvolger voor Gevangen is eveneens in de maak, en zal volgend jaar uitkomen.
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 18 jan 2007, 16:25

American Dawn schreef:Nog een profetisch verhaal in de "stijl" van orwell.
Interessante link en online boek (Brave new world)

Aldous Huxley's Brave New World is a startling depiction of someone's vision of utopia. This fictional novel, written in 1932, is in same genre as Orwell's 1984 and W.M. Miller, Jr.'s A Canticle of Leibowitz, which all deal with philosophical and ethical controversies brought about by advances in science and technology in a future society.

Huxley examines whether scientific advances could destroy human and political values. He expresses this concern in this satirical novel. Is it possible for a society to neglect individual dignity in the process of worshipping science and machines?

In this brave new world, people are created on an assembly line, and there are no mothers and no fathers. People are typecast into their area of profession from before birth, if you could call it that. People are given drugs to control themselves, and there is no personal freedom. It also illustrates that a utopia created can be an Eden or a hell, depending on the point of view.

Although this book was written more than 60 years ago, a renewed interest is warranted because most of the technologies introduced in this book have, in part, become realities. Example of this are that doctors are able to produce children with specific traits based on the gene pool of the chosen donors. Also, there are now drugs which can control moods, if that is desired. In our society today, there are people who are strongly against anyone using these advancements.

This book will capture you by appealing to your emotions. An example of this would be when Linda, the Savage's mother, is dying, and all of the little, assembly line, children are watching and making fun of her. This is also especially important because no one else in that society has a mother.

If the reader has ever wondered about the problems inherent in a technological society, this book will be highly interesting.

http://www.bibliomania.com/0/0/100/1956/frameset.html
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 07 mar 2007, 05:58

Afbeelding

Piet Smolders behoeft geen nadere introductie, hij is een leven lang bezig geweest met schrijven- en vertellen over ruimtevaart, sterrenkunde en aanverwante zaken. Piet is een gelauwerd man, publiceert z'n artikelen in de boezem van de gevestigde wetenschappelijke orde, heeft uitstekende contacten met een aantal kosmonauten, publicisten op sterrenkundig terrein en andere hoogwaardigheidsbekleders en was directeur van het 'Artis Planetarium'.

Piet Smolders is onomstreden en heeft een indrukwekkende (wetenschappelijk georiënteerde) CV. Het is daarom opmerkelijk dat Piet nu komt met een boekwerkje getiteld: ET, geen mythe maar werkelijkheid". Dit weekend heb ik zijn jongste geesteskind tot me genomen en ik kan niet anders dan constateren dat "ET" sympathie opwekt. Anders dan bijvoorbeeld Marcel van Beurden, bewijst Smolders dat hij een open geest heeft die met het klimmen van de jaren niets aan spankracht heeft ingeboet. Vanzelfsprekend komen we in "ET" een 'up to date' opsomming tegen van wetenschappelijke gegevens aangaande het universum. Kern van zijn betoog echter is dat het UFO fenomeen (zo oud als de mensheid), meer aandacht verdient van het wetenschappelijke establishment omdat het licht kan werpen op een vraag die ons al eeuwen lang bezighoudt: "zijn wij alleen in het universum".



In eenvoudige en begrijpelijke taal neemt Smolders ons mee naar de uiterwaarden van sterrenkundige- en evolutionaire inzichten, lardeert zijn betoog met "gekaderde citaten" van wereldberoemde aardbewoners om uiteindelijk uit te komen bij het centrale gegeven van zijn betoog: "waarschijnlijk zijn wij niet alleen", met name de legio UFO waarnemingen door gekwalificeerde waarnemers rechtvaardigen wetenschappelijke aandacht. Ik ben bijzonder benieuwd naar de reactie van de gevestigde orde, maar weet op voorhand waar het op uit zal draaien. In het beste geval wordt Smolders genegeerd, in het slechtste geval wordt karaktermoord gepleegd op zijn persoonlijkheid en etaleert de skeptische gemeenschap opnieuw haar onvermogen grenzen te verleggen, nieuwe denkbeelden te accepteren en vooruitgang te waarderen. Ongezond skepticisme heeft niets van doen met wetenschap; in verwrongen vorm is het een geloof dat rust op pijlers van vooringenomenheid en koerst op aandelen van behoudzucht.

Met gezond skepticisme is overigens niets aan de hand, 80 tot 90% van de UFO waarnemingen is immers verklaarbaar en het is de taak van iedere onderzoeker aan "waarheidsvinding" te doen. Het gaat mis wanneer op voorhand wordt aangenomen dat UFO's niet bestaan en waarnemingen categorisch onder de mat worden geveegd, zelfs wanneer er sprake is van gekwalificeerde waarnemers. De auteur scoort hiermee (een voor de hand liggend) punt. Smolders laat astronaut Gordon Cooper regelmatig aan het woord en besteedt nog al wat aandacht aan Roswell en Socorro, niet op het belerende toontje dat we van beroepsdebunkers gewend zijn, maar oprecht nieuwsgierig en bereid zich te laten overtuigen door het bewijsmateriaal. Dat doet deugd.

Piet Smolders heeft geen diepgravend UFO werk geschreven, verre van dat. "ET" is een populair wetenschappelijk georiënteerd werkje, dat een grote schare redelijk geinteresseerde lezers zal aanspreken. Het meest interessante aan het boekje is dat het geschreven is door een man die voortkomt uit het "establishment" en rekenschap af wil leggen van een voortschrijdend inzicht dat wij niet alleen zijn in het universum en wellicht al duizenden jaren worden bezocht door wezens (en voertuigen) die we niet begrijpen. Smolders pleit voor een wetenschappelijke benadering van het fenomeen, erkenning dat het bestaat en nader onderzoek door betrouwbare onderzoekers die geen loopje nemen met de waarheid.

Benieuwd hoe de 'beroepsdebunkers' reageren. Ik weet het al: struisvogels. Ze doen net of Piet niet bestaat, steken de kop in het zand, halen hem er weer uit en schreeuwen even hard als voorheen, struisvogels zonder kop, kippen zonder kont, hersenen zonder hoofd.

Lang leve Piet.
Ik gun hem een ontvoering naar de uiterste uiterwaarden van het universum.
Piet is een Nannin-gaatje.

Grtzzzz,

Jan Blei




Bron:http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/Col ... ept06.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 09 mei 2007, 21:20

DE 12e PLANEET

Afbeelding

Wanneer, waar en hoe astronauten van een andere planeet naar de aarde kwamen en de homo sapiens schiepen.

Auteur: Zecharia Sitchin

Uitgeverij: Globaal 2000 (1e druk 1980)

ISBN 90-805599-1-1

Bibliotheeknr: 420.19 SITC

315 blz.




Beschrijving:

In dit revolutionaire boek, resultaat van een dertigjarige studie, heeft de schrijver oeroude teksten, kosmologiën en pas ontdekte kaarten van ruimtevluchten naar de Aarde bijeen gebracht… om tot de schokkende conclusie te komen dat wij afstammelingen zijn van de Nefilim, een superieur ras op Mardoek, de twaalfde planeet.

U leest in dit boek over oude geschriften in steen die aantonen waar, wanneer, hoe en waarom, astronauten van een andere planeet zich op Aarde vestigden, huwden met prehistorische vrouwen en aldus de homo sapiens, de denkende mens, schiepen.

Het Amerikaanse blad “Library Journal” schreef over dit boek: ‘Opwindend… Geloofwaardig…’

De Twaalfde Planeet levert de documentatie voor een nieuwe radicale theorie. Een boek dat zeker evenveel, zo niet meer, aandacht zal trekken als von Däniken's "Waren de Goden Kosmonauten".

Plaats reactie