PUTIN als president

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

PUTIN als president

Bericht door oktagon » 25 jan 2016, 20:39

Na Putin zijn benoeming tot president,na aftreden van Jeltsin en mogelijk gemaakt door Andropov,de ex-direkteur van de KGB,kreeg Putin als schoonzoon een bankierszoon,die goed boerde en met Chinezen een groot bedrijf had en Putin verder goede connecties (wrs. allemaal eerdere leden van de top van de UdSSR en natuurlijk lid van de CP,die net als in de DDR in het bezit kwamen van de verdwenen $150 Miljard DDR staats-eigendom)

zie een globaal Wiki-verslag:

The man reported to be Russian President Vladimir Putin's son-in-law has become the country's latest dollar billionaire, the Russian version of Forbes magazine reported on Tuesday.

Kirill Shamalov, 33, who according to the Reuters news agency is the husband of Putin's daughter Katerina Tikhonova, swelled his fortune to $1.2 billion following the sale of a stake in gas and petrochemical company Sibur to China's Sinopec in December, Forbes said. Shamalov sold a small part of his 21 percent stake in Sibur to Sinopec as part of the deal, according to Forbes.

He did not comment to Forbes on the figures.

Shamalov is the youngest son of Nikolai Shamalov, a longtime friend of Putin's and shareholder in Bank Rossiya, which U.S. officials have described as the personal bank of the Russian elite.
A Reuters report last year identified Tikhonova as Putin's daughter and claimed that she and Shamalov together owned assets worth about $2 billion including a multi-million-dollar villa in France.
Clarification: This article has been amended to make clear that Shamalov sold only a small part of his stake in Sibur to Sinopec.

Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: PUTIN als president

Bericht door oktagon » 15 jan 2017, 17:15

En verder een speech mbt. Trump en een New Order to reign the world !?

zie : https://www.youtube.com/watch?v=Bee70unn9aM

Putin heeft interesse in Zuid Afrika;synth.energy en vlootbases ( https://www.youtube.com/watch?v=J2ONbqJjlNY ); verdoofde panters (in Sochi Kaukasus) is speelgoed voor hem;!

zie : https://www.youtube.com/watch?v=wYr_5gRMFRU
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gast1

Re: PUTIN als president

Bericht door Gast1 » 15 jan 2017, 19:09

Jeetje oktagon, laat het los ...
Wij individuen kunnen dit niet beïnvloeden, dus waarom zou je het niet loslaten?
Waarom zou je 'meedoen aan deze waan'?

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: PUTIN als president

Bericht door oktagon » 15 jan 2017, 19:28

Wij kunnen als normaal mens zelfs de gemeentepolitiek niet beinvloeden,dat behoort B&W te doen;maar er is een gemeenteraad en degene met de big mouth (hollands is minder leuk om te horen) kan meestal zijn zin doordrijven.

Dus is de wereldpolitiek voor mij intrigerender dan landspolitiek;ons landje is op de wereldbol maar een heel klein plekje en heeft politiek weinig in te brengen.Het zijn meer de hele grote bedrijven met daarin de topmannen,die mede het wereldbeeld bepalen.

Dus ik blijf het huidige beeld heel intrigerend vinden en maak me er niet druk over;ik kan hier niets aan wijzigen en denk daar niet over,volg het met zeer veel belangstelling.

Als tienjarig jochie volgde ik op de europ.kaart de veroveringen van de edelgermanen in de UdssR ;was niet op de hoogte van de na de oorlog bekend geworden grote slachtpartijen door de Totenkopfbrigades der SS,die vooraf gingen aan de normale militaire bezetting door de Wehrmacht ,meest dienstplichtige Moffen.
Laatst gewijzigd door oktagon op 15 jan 2017, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: PUTIN als president

Bericht door Witte wel » 15 jan 2017, 19:31

Niks loslaten, goed bezig oktagon. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: PUTIN als president

Bericht door Gast1 » 15 jan 2017, 19:41

oktagon schreef:Dus ik blijf het huidige beeld heel intrigerend vinden en maak me er niet druk over; ik kan hier niets aan wijzigen en denk daar niet over, volg het met zeer veel belangstelling.
Helder oktagon, ik volg het ook -maar dan niet zo op youtube (veel blabla)- maar veel meer als 'amusement' ...

Gast1

Re: PUTIN als president

Bericht door Gast1 » 15 jan 2017, 19:42

Witte wel schreef:Niks loslaten, goed bezig oktagon. ;P!
Waarom zou je bijvoorbeeld 'niet loslaten' Witte wel?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: PUTIN als president

Bericht door Witte wel » 15 jan 2017, 23:13

Gast1 schreef:
Witte wel schreef:Niks loslaten, goed bezig oktagon. ;P!
Waarom zou je bijvoorbeeld 'niet loslaten' Witte wel?
Vrij eenvoudig toch Gast1. Waarom het pad bewandelen wat niet jou pad is. Bewandel de weg die jij geschikt acht en alles wat daar niet op thuis hoort is afleiding.
En dat is wat ik oktagon, en nog vele anderen, wil zeggen.
Jij hebt zelf mogen ervaren dat er vele afleidingen je pad hebben gekruist, waarom zou je een ander dan verwijzen naar een andere richting. Is de afleiding dan dominanter dan de werkelijkheid zou je denken.
Natuurlijk is loslaten soms iets wat je beter je eigen zou kunnen maken. Maar dat zou ook een beïnvloeding van buitenaf kunnen zijn dus loslaten is niet altijd de meest praktische optie. De mens is geneigd teveel los te laten in plaats van te trotseren en negeert daardoor wat er werkelijk gebeurd en daarmee ontvlucht je de omstandigheid. Er steekt nog een groot deel boven de grond als alleen het kopje van de vogel zich in de bodem verschuilt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: PUTIN als president

Bericht door Gast1 » 16 jan 2017, 10:49

Witte wel schreef:
Gast1 schreef:
Witte wel schreef:Niks loslaten, goed bezig oktagon. ;P!
Waarom zou je bijvoorbeeld 'niet loslaten' Witte wel?
Vrij eenvoudig toch Gast1. Waarom het pad bewandelen wat niet jou pad is. Bewandel de weg die jij geschikt acht en alles wat daar niet op thuis hoort is afleiding.
En dat is wat ik oktagon, en nog vele anderen, wil zeggen.
Witte wel, je weet dat ook ik er zo over denk.
Althans, dat zou je kunnen weten omdat je me inmiddels wel een beetje 'kent', toch?
Edoch ... in het openingstopic en de daarop volgende actie van oktagon lees ik respectievelijk gekleurde en vet gearceerde zinnen, uitroeptekens! en vraagtekens?!
Mensen doen dat niet zo maar ... en dus schreef ik dat wat ik schreef.
Oktagon heeft het voor mij opgehelderd en het is mij nu geheel duidelijk.
Overigens heeft hij met wijsheid geschreven en ben ik het geheel met hem eens.
"Hij blijft het huidige beeld heel intrigerend vinden" en ook dat ben ik met hem eens, hoewel ik het eerder amusant vind -op dit gebied dan-, dan intrigerend.
Helemaal en allemaal prima. ;P!
Witte wel schreef:Jij hebt zelf mogen ervaren dat er vele afleidingen je pad hebben gekruist, waarom zou je een ander dan verwijzen naar een andere richting.
Mijn eerder vraag aan jou is geen vraag meer, omdat je hier bevestigt dat je me dus inderdaad 'kent'.
Het 'verwijzen' wat je noemt, noem ik 'attenderen', en dat is toch heel iets anders dan iemand doorsturen ...
Witte wel schreef:Is de afleiding dan dominanter dan de werkelijkheid zou je denken.
Het is maar helemaal de vraag wat 'de afleiding' en wat 'de realiteit' is, mijn waarde Witte wel ... :wink:
De afleiding kan voor iemand immers net zo wel 'de realiteit' zijn als wat voor weer een ander 'de realiteit' een of 'de afleiding' kan zijn.
Realiteit is in mijn perceptie iets wat ik kan waarnemen in 'mijn omgeving'.
Mijn realiteit, mijn werkelijkheid is zoals ik het waarneem en beleef en die zal geheel anders zijn dan iemand die direct aan zee of in de bergen woont.
Of in het poolgebied of als inboorling in een tropisch oerwoud.
Of als mensen die in een oorlogsgebied wonen.
Ik kan me hooguit proberen 'in te leven' hoe zij hun 'realiteit ervaren en ... geloof het of niet ... ik ben daar dus heel sterk mee bezig geweest.
Zo sterk dat ik me intens gelukkig én verdrietig voelde.
Dat laatste kreeg steeds meer de overhand en het gebeurde jaren geleden dat ik er niet meer van kon slapen.
Het gebeurde zelfs niet alleen dat ik er niet van kon slapen, soms huilde ik in de nacht én het deprimeerde mij.
Ik kon die 'realiteit' niet meer loslaten.
Een en ander heb ik nogal uitgebreid in dit forum uit de doeken gedaan met onder andere deze clip:
:post: MJ ...

... Hoewel de realiteit -mijn realiteit- steeds mooier leek te worden tot voor ruim vier jaar geleden.

Op dit moment ben ik aan het proberen 'psychisch te overleven' ...
Witte wel schreef:Natuurlijk is loslaten soms iets wat je beter je eigen zou kunnen maken.
Maar dat zou ook een beïnvloeding van buitenaf kunnen zijn dus loslaten is niet altijd de meest praktische optie.
De mens is geneigd teveel los te laten in plaats van te trotseren en negeert daardoor wat er werkelijk gebeurd en daarmee ontvlucht je de omstandigheid.
Je schrijft het en ik deel met jou -met jullie- mijn ervaringen.
Niemand hoeft daar iets mee te doen.
Maar ik schreef dus dat wat ik hierboven schreef over 'het niet kunnen loslaten' ... het -die 'realiteit'- verscheurde me.
Geloof het of niet.
Witte wel schreef:Er steekt nog een groot deel boven de grond als alleen het kopje van de vogel zich in de bodem verschuilt.
Ik ben zo vrij om me daar -die metafoor- zelf niet onder te scharen.
De laatste vier jaren ben ik nogal wat confrontaties aangegaan en ik schrik niet terug.
Dat wat ik kan doen en dat wat ik kan beïnvloeden, dat doe ik én dat doe ik met resultaat.
Momenteel ben ik nu vooral voor mezelf aan het vechten en het voelt vaker als een lijdensweg.
Maar mijn inzichten hebben zich de laatste jaren niet alleen bevestigd, ze hebben zich ook vergroot.
Het systeem is hartstikke rot en de overheid blijft falen.
De overheid is zo rot als een mispel en het is prima dat de burger in opstand komt en daar ben ik er één van.
Een die dat in zijn directe omgeving kenbaar maakt en ook laat gelden.
Een die letterlijk en figuurlijk aan de bel heeft getrokken en geoormerkt is als klokkenluider.
Een die op de barricaden klimt en voor niets aan de kant gaat.
Maar ik ben ook beschoten en vele kogels hebben mij geraakt.
Ik ben gewond en het bloeden gaat door ...
Ja, het heeft een impact als je als struisvogel het hoofd niet in het zand steekt.
Zelfs door het zelf te benoemen kun je 'afgemaakt' worden als narcist of als iemand die lijdt aan persoonsverheerlijking.
Als 'zelfbevrediger' of wat dan ook.
Ook dit is de realiteit -mijn realiteit-.
Maar 'het fijne hiervan' is, dat ik dat los kan laten.
Waarom ik het dan benoem?
Gewoon, omdat het de realiteit is.

Terug naar de verwijzingen van oktagon.
Hij verwees naar een paar youtube-video's en hier een citaat van iemand die ik waardeer:
Witte wel schreef:En dan te bedenken dat het overgrote deel van wat de media naar buiten brengt volstrekte onzin is en vaak subliminaal wordt gedirigeerd om de mens een beeld in te prenten en te laten aannemen.

Daarom ... wat is nou werkelijk realiteit?
Voor mij is dit echter geen enkele vraag meer ... :wink:

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: PUTIN als president

Bericht door oktagon » 16 jan 2017, 12:05

Putin en de New World Order:

Je kunt uit dit soort sites met info wel begrijpen, dat de macht van personen en families veel meer invloed heeft dan onze westerse democratie;in china bijv zijn het families die bijna alles beheersen en onder hun controle hebben.

In feite is de mensenwereld qua macht gelijk aan de dierenwereld;de sterkste persoon beheerst zijn groep dan wel onderdanen;een echte democratie kan wrs in een mensenwereld niet worden opgebouwd,elk mens is in diverse mates een egoist en moet zichzelf zien te handhaven anders valttie tussen wal en schip en wordt vergetene,vermalen in de massa,etc.

Pierre,wees blij dat je in ons deel van de wereld leeft en niet ergens in midden Balkan,midden siberia of ergens vergeten in China.
Ik adviseerde je al eerder om,net als ik ,wat verfrissing op je body te laten vallen en wel elke ochtend
om je wholisme te versterken; lichaam en geest.Mij lukt dat al ruim een half jaar in een jaar afkoeling!

Wat Putin betreft: lookat: https://www.youtube.com/watch?v=KRbYZgJ5N2k :peace:
Laatst gewijzigd door oktagon op 16 jan 2017, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gast1

Re: PUTIN als president

Bericht door Gast1 » 16 jan 2017, 14:03

oktagon schreef:Pierre,wees blij dat je in ons deel van de wereld leeft en niet ergens in midden Balkan, midden Siberië of ergens vergeten in China.
Ik adviseerde je al eerder om, net als mij, wat verfrissing op je body te laten vallen en wel elke ochtend om je wholisme te versterken; lichaam en geest.
Mij lukt dat al ruim een half jaar in een jaar afkoeling!
Ik ben dat niet vergeten digitale vriend en zoals je al in mijn teksten bevestigingen vindt is dit deel van de wereld waar ik woon, mijn enige en échte directe werkelijkheid.
Mijn werkelijk bevindt zich 'in' mij en direct 'om' mij.
Precies zoals de avatar van Witte wel dat laat zien:

Afbeelding

Een wijs gekozen avatar ;P!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: PUTIN als president

Bericht door Witte wel » 28 jan 2017, 23:46

Vanaf de post van oktagon Trump in "conclaaf" met CIA: kan je de opvolgende posten verwijderen. De posten zijn al gekopieerd en elders gepost. De Trump post en de opvolgende horen in die andere topic thuis en zijn vervangen door andere posten. Deze posten zijn daardoor niet meer noodzakelijk en om deze topic over Putin schoon te houden is het beter alles te verwijderen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: PUTIN als president

Bericht door Tammy » 29 jan 2017, 07:19

Ok ga ik nu verwijderen dan. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: PUTIN als president

Bericht door gusteman » 29 jan 2017, 07:24

univers schreef:Kopiëren en plakken. :mrgreen:
Dat kan je doen, maar berichten worden altijd gerangschikt volgens het tijdstip waarop ze werden geplaatst.

Dit kan er voor zorgen dat een bericht op een plaats komt te staan waar er geen enkele samenhang is met de andere berichten ..... kan behoorlijk verwarrend zijn hoor.
Tammy schreef:... want berichten verplaatsen is me nog nooit gelukt.
Is nochtans behoorlijk eenvoudig hoor, lieve Tammy, in het beheerderspaneel heb je de mogelijkheid om dit te doen. Het is wel al eventjes geleden, maar als ik me goed herinner kies je voor "Bericht bewerken" waarna je onderaan de mogelijkheid hebt om te verwijderen, verplaatsen of kopiëren. Om heel zeker te zijn zou ik zo'n beheerderspaneel nog eens moeten kunnen bekijken, dan komt het wel weer terug .... is zoiets als fietsen, dat leer je ook nooit meer af. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: PUTIN als president

Bericht door Tammy » 29 jan 2017, 07:27

Ik heb de uitleg Gusteman maar het is me niet gelukt, ligt aan mij.
De rest kan ik wel zoals verplaatsen enz.
Maar dank je. :grin:

Ik heb de berichten verwijderd die Witte wel aangaf.

Vanaf hier graag weer ontopic. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: PUTIN als president

Bericht door oktagon » 29 jan 2017, 12:59

Het Univers-systeem K.P. werkte bij mij om de miskramen te verplaatsen.Wel vooraf markeren, Tammy!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie