Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80634
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Tammy » 27 mei 2016, 12:40

Afbeelding

De nieuwste optische illusie van een koppel dat elkaar omhelst op het strand levert flink wat vraagtekens op. Het vraagt enig inzicht om deze knuffelknoop te ontwarren.

Het is een hersenbreker: wie staat er vooraan, wie achteraan? Hoe kan dit, zonder photoshop? Waarom staan die vier voeten zo en niet omgekeerd? Draait de man zijn hoofd? Nee, toch? Heeft de vrouw een kussen of zo tussen haar armen? Waar eindigt de man en begint de vrouw?

Redditgebruiker Blood_Reaper postte het beeld online met de boodschap: ,,Dit doet pijn aan mijn hersenen..." Zelfs als je weet hoe de vork in de steel zit, dan nog heeft je brein er moeite mee.


>>>>>>>>>>>>>

Bij de bronvermelding hieronder kan je het antwoord vinden. :mrgreen:
Maar zelfs dan heb ik er moeite mee om het echt te zien.
Eigenlijk kan ik het nog steeds niet ontrafelen. [joker]



BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Gast1 » 27 mei 2016, 13:13

Hoe kan dit, zonder photoshop?
Welnu, heel simpel ... de foto is gefotoshopt.
En ook nog slecht ook.
Bij de benen aan de linkerzijde zie je hoe de kleuren en aftekeningen in elkaar overlopen.
Aan de linker bovenzijde van de broek van de man loopt de blauwe kleur door naar boven en dat is op z'n minst gezegd toch wel erg vreemd.
Niks geen optisch bedrog dus, dat wat bedrog is, is de foto zelf. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80634
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Tammy » 28 mei 2016, 03:06

Ik heb geen idee Gast1 of de foto fake is. :grin:
Ik krijg het beeld niet goed in mijn hoofd, ook niet met de uitleg erbij. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Gast1 » 29 mei 2016, 07:33

Tammy schreef:Ik heb geen idee Gast1 of de foto fake is. :grin:
Ik wel, zie ... deze is ook gefotoshopt:

Afbeelding

Deze is niet gefotoshopt:

Afbeelding

... en over deze twijfel ik nog:

Afbeelding

Ik bedoel, het is niet de eerste keer dat een zoon bij de geboorte op zijn Vader lijkt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Kristof Piessens » 29 mei 2016, 07:45

:knots:

Heel verhaal geschreven [doh]

Terwijl het antwoord heel simpel te wijten was aan een kledingstuk die voor een optische illusie zorgde....

Maar goed, nu weet ik waarom en is dat ook vrij normaal dat ze zo zeldzaam zijn !!

Niets photoshop dus.
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 29 mei 2016, 08:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Kristof Piessens » 29 mei 2016, 07:45

sakker
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 29 mei 2016, 08:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Kristof Piessens » 29 mei 2016, 07:45

sakker
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 29 mei 2016, 08:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80634
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Tammy » 29 mei 2016, 07:53

Ja het verzenden is helaas wat traag hier.
Niet jouw fout dus. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Zie jij de oplossing van deze optische illusie?

Bericht door Gast1 » 29 mei 2016, 08:25

Kristof Piessens schreef: :knots:

Die foto...is inderdaad een optische illusie dat waarschijnlijk wel gefotoshopt is...

Hoe zie je dat er is niets mis is aan de knuffelhouding...

tis gewoon aan de kleding te zien...waarschijnlijk hebben ze eerst de vrouw gefotografeerd dan de man en de twee plaatjes op elkaar geplaatst waardoor de taille van de vrouw op de voorgrond werd gebracht en de taille van de man verdwijnt achter de taille van de vrouw...

Ik denk eerder het omgekeerde, het koppel werd gefotografeerd maar eenmaal de foto in fotoschop is er een functie waarbij je de taille van de man wegwist en de taille van de vrouw zichtbaar wordt...

Dat laatste zal dan weer met het eerste rijmen van de twee plaatjes apart op elkaar waarbij de taille van de man op voorhand ongeveer werd weggewist, opgeslagen en dan pas over de taille van de vrouw geplakt !

Ofwel....de meest plausibele weg is gewoon de benen onder de broekspijpen verplaatsen in een bewerkingsprogramma...dus hebben ze twee versies van dat koppel getrokken en de benen onder de broekspijpen of andere delen verwisseld/gecombineerd met de andere versie...en dat past behoorlijk goed in dat illusie !!
Een heel verhaal terwijl Tammy het volgende schreef:
Tammy schreef:Bij de bronvermelding hieronder kan je het antwoord vinden. :mrgreen:
Maar zelfs dan heb ik er moeite mee om het echt te zien.
Eigenlijk kan ik het nog steeds niet ontrafelen. [joker]



BRON.*even klikken Kristof Piessens*

Plaats reactie