Babbelhoek Juni

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Susan » 25 jun 2016, 16:08

Tammy schreef::morgen:

Stukken van het dak van mijn huis zijn kapot.
Stukje verzekeringswerk die alleen geld voor de schilder op zolder, rest eigen geld.
We krijgen nog een offerte, en dan moeten ze het maar maken.

Regen maakt meer kapot dan je lief is. :mrgreen:
Wij zagen het op tv wat er zoal naar beneden kwam daar in
delen van Limburg en Brabant..... :shock: :shock:
Griezelige gewaarwording lijkt mij dat hoor!
En nu maar zien of je het redelijk/goed vergoed krijgt Tammy, en al die andere
mensen, soms lijkt het wel of we voor nop die verzekeringen afgesloten hebben... [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Tammy » 25 jun 2016, 16:16

Ja Susan, het heeft gespookt hier.
Alleen de schilder word vergoed, het dak schijnbaar niet.
Inderdaad, waar betaal ik eigenlijk premie voor he ? :-|

Ik weet de prijs nog niet, hoop niet heel veel.
Maar het moet gemaakt worden.

Alles ok met jou ? :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Vitharr » 26 jun 2016, 11:19

Wegens consignatiediensten moet ik regelmatig bereikbaar zijn en om die reden kreeg ik een nieuwe telefoon van mijn werkgever. Ik mocht niet kiezen (anders hadden ze gewoon mijn abonnement kunnen betalen en had ik mijn oude telefoon gehouden) en kreeg een Samsung A5. Peperduur en state of the art ... zegt men dan.

Het eerste wat me opviel is wat ik er allemaal niet mee kon, en met mijn oude wel. Voor mij een hinderlijk gemis, en we konden dus niet echt vriendjes worden. Nog geen 24 uur in mijn bezit glipt het smartboard .. eeuh, de smartphone al uit mijn handen omdat hij te groot is om fatsoenlijk op te bergen. En tot mijn verbijstering beukt de originele beschermhoes direct een monsterlijke barst in het scherm. Mijn oude telefoon is 7 jaar lang heel de wereld over gestuiterd en functioneert nog prima zonder beschadigingen.

Direct op dag 1 begint het ding al te mekkeren dat er apps geupdate moeten worden. Ik denk nog; 'dat kan, want hij is net nieuw', dus geef ik toestemming. Wegens verbindingsproblemen kost het wat moeite en begint de telefoon pas echt met updaten terwijl ik op de motor terug naar huis rijdt. En thuisgekomen heb ik dus tot mijn stomme verbazing 2 smsjes ontvangen. De eerste was 'pas op, je zit op 80% van je datalimiet' en dankzij 4g kreeg ik binnen enkele minuten de tweede 'je MB's zijn nu echt op, je betaald 2 euro per 100 MB.'. Tot mijn verbijstering zie ik dat ik in dat korte ritje 1,5 GB heb verbruikt. Bizar in vergelijking met mijn oude telefoon die nog geen 100MB per maand verbruikt bij intensief gebruik. Later ontdek ik dat de telefoon me voorgelogen heeft. 'updaten' bleek installeren van nieuwe (cr)apps te zijn die ik toch nooit ga gebruiken.

Ik dien een klacht in bij de systeembeheerder. Die lacht het weg en adviseert me om alleen thuis via mijn eigen WIFI te updaten. De verbluffing op zijn gezicht als ik aangeef dat ik thuis toevallig heb gekozen voor een mobiel netwerk met ook 1 GB als limiet is opmerkelijk. Hij weet wat ik doe, en kan zich niet voorstellen dat dat in 1 GB past. 'Ruimschoots' verzeker ik hem. :wink:

Ik gebruikte mijn telefoon ook als wekker. En dus doe ik dat met de nieuwe ook. Dat gaat prima. Maar daarna gebeurt iets irritants. De telefoon beseft dat ik wakker ben en gaat om aandacht vragen! Hij wil me vanalles vertellen, en verrek, alweer 'updaten'. Dat gaat niet door. Ik zoek de (cr)apps op die me zo hinderlijk lastigvallen en schakel ze uit.

Na een week maak ik de balans op. Ik blijk een week lang bijna continu gestoord te zijn door de telefoon, en ben de rest van de tijd kwijt geweest aan het voorkomen daarvan door het opzoeken en uitschakelen van de betreffende (cr)apps. Inmiddels heb ik ook ontdekt dat sms-en, mailen en whatsappen een complete nachtmerrie is geworden omdat de telefoon me continu wil helpen wat me een enorme portie extra handelingen oplevert. Ik probeer diverse instellingen, maar geen 1 lijkt te doen wat ik wil.

Ik denk na over de beste manier om een einde aan die ergernis te maken. Het enige nadeel aan mijn oude telefoon is dat ik aan het eind van dit jaar geen Whatsapp meer kan gebruiken omdat Whatsapp me in de steek laat en mijn telefoon niet meer ondersteunt. Heb ik het perse nodig? Nee. Wil ik de nieuwe ergernis accepteren om het te kunnen gebruiken? Ook nee!

En dus los ik het als volgt op. Ik stuur de mensen met wie ik Whatsapp een berichtje met de mededeling dat ik voortaan Whatsapp met mijn nieuwe telefoon. Wel geef ik direct aan de telefoon niet meer bij me te dragen. Bij haast dus sms-en of bellen naar mijn oude nummer. Vervolgens stel ik de nieuwe telefoon in als WIFI toegangspunt voor het geval ik eens 4G internet zou willen gebruiken thuis en daarna schakel ik alle gesprekken door naar mijn oude telefoon. Meesterlijke oplossing, ik kan hem iedereen aanraden! ;P! :mrgreen:

Op naar de volgende 7 jaar met mijn Nokia E72! :chicken:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door univers » 26 jun 2016, 11:40

Nog geen 24 uur in mijn bezit glipt het smartboard .. eeuh, de smartphone al uit mijn handen omdat hij te groot is om fatsoenlijk op te bergen. En tot mijn verbijstering beukt de originele beschermhoes direct een monsterlijke barst in het scherm.
Heb je niet stiekem een hamer gebruikt. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Vitharr » 26 jun 2016, 11:54

Nee hoor, ik bezweer je dat het een natuurlijk proces betrof. :mrgreen:

Het is een combinatie van ontwerpmissers. Mijn oude telefoon is dusdanig uitgebalanceerd dat de accu het zwaarste gedeelte is. En daar landt hij dus ook op. Bij de nieuwe ligt het zwaartepunt vreemd genoeg aan de glaskant en daardoor landt hij al ongelukkig. Omdat het scherm de hele voorkant in beslag neemt heeft men geprobeerd om de beschermhoes zo min mogelijk op dat glas te zetten. Het gevolg is dat er dus klemmetjes voor in de plaats gekomen zijn.

En dat tesamen zorgt ervoor dat de telefoon dus precies op dat klemmetje land, waarna het klemmetje het glas verbrijzelt. In 1 week tijd zijn er hier 4 gesneuveld op exact dezelfde manier.

Vooruitgang he? :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Susan » 26 jun 2016, 12:42

Tammy schreef:Ja Susan, het heeft gespookt hier.
Alleen de schilder word vergoed, het dak schijnbaar niet.
Inderdaad, waar betaal ik eigenlijk premie voor he ? :-|

Ik weet de prijs nog niet, hoop niet heel veel.
Maar het moet gemaakt worden.

Alles ok met jou ? :grin:
Nou, dat schiet niet erg op dan, wat heb je daar nu aan, schilderwerk lijkt me goedkoper
dan het dak én de dakpannen herstellen... [think]
Zouden ze geen dakpannen kunnen ontwerpen die goed waterbestendig afdekken, maar dan met
een soort verende laag op de bovenkant? Die de grote hagelstenen 'terug' laten stuiteren...
Ik zie het voor me...ál die dingen weer omhoog springend naar...tja moeten toch ergens heen..
nee, beetje gekkigheid en is ook geen oplossing geloof ik. :mrgreen:

Met mij gaat het verder goed, maar ik heb zachtjes aan de kriebels en moet beginnen met alle
spullen in huis te sorteren en nu dus inpakken. Kan ook niet elke dag zo bezig zijn, soms noodgedwongen even 'niks' doen. We moeten overal veel ruimte maken voor een grote renovatie.
Wat echt nodig is voor dagelijks gebruik hier houden, de rest gaat compleet met kasten, bedden enz tijdelijk naar een opslagplaats die we gehuurd hebben.

We weten nu pas dat het blok waar wij wonen het eerst aan de beurt is,echter nog steeds niet of we hier wel kunnen blijven tijdens al dat 'gedoe', de aannemer moet nog langs komen...we zullen zien wanneer, maar over niet te lange tijd beginnen ze al...
Plus er spelen nog andere dingen die me onduidelijk zijn, weet niet goed meer waar 'k aan toe ben, dat voelt niet fijn en zo maakt alles bij elkaar onrustig.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Tammy » 27 jun 2016, 05:48

Wat kan je toch heerlijk vertellen Vitharr !! :rolfl:
Ik heb genoten ! [joker]
Ik denk na over de beste manier om een einde aan die ergernis te maken. Het enige nadeel aan mijn oude telefoon is dat ik aan het eind van dit jaar geen Whatsapp meer kan gebruiken omdat Whatsapp me in de steek laat en mijn telefoon niet meer ondersteunt.
Ik heb mijn tweede nieuwe BlackBerry, Whatsapp ondersteunt die ook niet meer aan het einde van het jaar.
Jammer dan, moeten mensen me maar een gewone sms sturen.
Het zal me een worst wezen.
Ik ben BlackBerry fan door het toetsenbord.
Kan ook touchscreen gebruiken maar dat haat ik.
Ik heb dus 2 in 1 maar BlackBerry heeft weer verlies gelezen, jammer, vind het geweldig toestel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Tammy » 27 jun 2016, 05:52

Susan, jouw oplossing klinkt wel leuk hoor voor het dak. :mrgreen:
Onder de dakpannen is ook schade, dus ik zal het toch moeten laten maken.

Een verbouwing neemt veel tijd in beslag.
Kalm aan Susan, zo te horen gebeuren er teveel dingen tegelijk.
Hoop dat er gauw weer een rustige periode komt straks voor je.

Take care lieve meid. :knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Gast1 » 27 jun 2016, 09:44

Sterkte Tammy en Susan.
Ik lijk een beetje in rustiger vaarwater te komen en wellicht dat elke lezer weet, hoeveel ik van mijn omgeving houd.
Ik heb jullie er al vaak mee naar toe genomen en voor degene die 8 minuutjes lekker wil ontspannen, hier een vimeo van het kasteel vlak bij mij, op nog geen 10 minuutjes lopen van mijn woning.
In de vimeo heb ik daar een vlaag van op kunnen vangen en ik woon tegen de rand van het grote bos op de achtergrond:

https://vimeo.com/172221710

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Tammy » 28 jun 2016, 04:03

Wat een prachtig kasteel Gast1. :grin:
Als ik kastelen zie dan denk ik aan jonkvrouwen en ridders.
Brandende toortsen voor verlichting en rijkelijke gedekte tafels met gebraden zwijnen en liters wijn.
Kastelen hebben iets magisch. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Gast1 » 28 jun 2016, 08:46

En precies zo beleef ik dat dan ook Tammy.
Ik ben verzot op oude kastelen, burchten, kloosters en kerken.
Hoe ouder hoe liever, maar Barok en Rococo vind ik ook prachtig.
Doordat ik heel veel musea heb bezocht en schilderijen heb bekeken (bestudeerd) kan ik me welhaast een levendige voorstelling maken, van hoe dat geweest is.
Ik droom dat werkelijk vaker weg en soms lijkt het wel of ik mij dan kan herinneren, dat ik dat zelf heb meegemaakt.
Ik ben een dromer en leef daadwerkelijk in een droomwereld.
Een werkelijke droomwereld en dat lijkt een tegenstelling, maar dat is het niet voor mij. :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Susan » 28 jun 2016, 11:32

Tammy schreef:Susan, jouw oplossing klinkt wel leuk hoor voor het dak. :mrgreen:
Onder de dakpannen is ook schade, dus ik zal het toch moeten laten maken.

Een verbouwing neemt veel tijd in beslag.
Kalm aan Susan, zo te horen gebeuren er teveel dingen tegelijk.
Hoop dat er gauw weer een rustige periode komt straks voor je.

Take care lieve meid. :knuffie:
:loveU:

Zo heeft iedereen tijden dat over het algemeen genomen de dingen aardig rustig en gelijkmatig verlopen Tammy, dan opeens komen er een aantal minder fijne, maar daar bij ook verdrietige zaken tegelijk die een tijd je aandacht 'gevangen' houden en die je ook niet eventjes naast je neer kan leggen ofwel los laten. Nu zijn wij aan de beurt om een lange adem te hebben....maar als het even kan lassen evengoed ook dagen in om even heel iets anders te gaan doen hoor, of weg gaan.
Komt wel weer goed, onkruid vergaat niet sieske :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Susan » 28 jun 2016, 11:54

Gast1 schreef:Sterkte Tammy en Susan.
Ik lijk een beetje in rustiger vaarwater te komen en wellicht dat elke lezer weet, hoeveel ik van mijn omgeving houd.
Ik heb jullie er al vaak mee naar toe genomen en voor degene die 8 minuutjes lekker wil ontspannen, hier een vimeo van het kasteel vlak bij mij, op nog geen 10 minuutjes lopen van mijn woning.
In de vimeo heb ik daar een vlaag van op kunnen vangen en ik woon tegen de rand van het grote bos op de achtergrond:

https://vimeo.com/172221710
;P!
Goed om te horen hoor Gast1, mag ook wel eens na al die jaren! Toch?

Prachtig om weer te zien dat kasteel zo en mooie muziek trouwens.
Ik zei het pas geleden nog, 'k zou wel eens een tijdje op die manier te leven willen mee maken
op zo'n kasteel (maar dan nog véél groter! :mrgreen: ) te leven zoals in vroegere tijden.
Compleet met die mooie kleding, ook baljurken om in grote balzalen dan te gaan dansen enz.
(niet ruilen met nu hoor...want onder andere dat standsverschil ligt me niet)

Nu maar hopen dat het zachtjes aan inderdaad 'rustig varen' blijft he voor jullie :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Gast1 » 28 jun 2016, 16:25

:post:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Tammy » 29 jun 2016, 05:39

Dan raad ik Susan en Gast1 de serie The Tudors aan.
Schreef ik al eerder in de Media hoek: raad een serie aan.

Daar zie je de prachtige kostuums en dansen aan het hof.
Een juweeltje van een serie. :wink:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Gast1 » 29 jun 2016, 09:21

Ik ken de serie, dank.
Ik was 'Outlander' nog aan het volgen en heb na een aantal aflevering (8) afgehaakt.
Aanvankelijk interessant en ook spannend maar op een bepaald moment vond ik de 'sex' een ietwat prevaleren.
Dat leek even niet op te houden waardoor het interessante en het spannende bij mij verdween.
Ik denk dat ik die serie dadelijk weer eens ga oppakken en mogelijk heb ik te snel afgehaakt.

Laatst heb ik deze mini-serie bekeken:

Afbeelding

Ik kan 'm je aanraden Tammy ... spannend, soms een beetje teleurstellend en dan weer schitterend spannend.
Superboeiend en overwacht. ;P!
Ik wacht op het vervolg wat dit jaar gaat uitkomen.

Gast1

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Gast1 » 29 jun 2016, 12:52

Ik heb 'Outlander' hervat en realiseerde me dat ik af heb gehaakt bij deel 7.
Ik weet ook waarom en ... dat houd ik privé, maar begrijpen doe ik mezelf nu wel.
Ik heb zojuist deel 8 en 9 bekeken ... en daar heb ik beslist geen spijt van!
Wauw!!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Tammy » 29 jun 2016, 15:24

Ascension heb ik ook gezien Gast1 en wacht ook op het tweede seizoen. :grin:
Toen ik er achter kwam wat er echt aan de hand was , was ik even heel verbaasd.
Maar heel goed die verhaallijn. ;P!

Outlander vond ik mooi maar de allerlaatste aflevering vind ik zeer akelig.
Ik verklap het niet, maar ik werd er een beetje onpasselijk van.
Hoop als er nieuwe afleveringen komen dat aspect waar jij het eigenlijk ook een beetje over hebt achterwege blijft.
Maar voor de rest vond ik het erg mooi.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Gast1 » 29 jun 2016, 17:06

Geloof het of niet Tammy (vandaag is al zo'n dag), heden heb ik deel 8-9-10 én 11 gezien.
Ik ben enorm ontroerd en stel mijn mening helemaal bij.
Het was geen seks, maar het was passie wat ik zag.
Passie, vuur en werkelijk échte liefde.
Liefde die heel ver gaat en waarschijnlijk 'zat ik eerder even gevangen in mijn conditionering'.
Ongelooflijk wat dat toch nog steeds op blijft spelen.
Ik ben er achter gekomen, waarom deel 7 iets op 'een negatieve wijze' met me deed.
Sterker nog, het 'verscheurde' mij zelfs en ik weet nu waarom, het is iets heel moois.
Muziek kan veel zeggen ...
In werkelijkheid was het dus juist iets heel positiefs, gelardeerd met schoonheid wat erg mooi verfilmd is.
Ik heb het heel gemakkelijk weten 'om te buigen' en dus anders te zien.
Het maakt mij blij.

Outlander is een prachtige serie met erg mooie close-ups en Natuurscenes.
Wauw, wellicht dat ik vanavond deel 12 en 13 ga bekijken.

Ik blijf je laten weten wat ik er van vind, immers ... jij bent de tipgeefster ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Juni

Bericht door Tammy » 30 jun 2016, 05:18

Dat is goed Gast1, laat maar weten. :grin:
Mooi dat je toch verder bent gaan kijken.
En het anders ziet.
Ik heb alleen moeite met de laatste aflevering, die mocht van mij minder zijn.
Ik vind de natuuropnames ook zeer mooi.
Have fun en ik hoor het wel. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gesloten