Zomaar........

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Zomaar........

Bericht door taigitu » 24 nov 2016, 10:12

Zomaar iets plaatsen omdat je op dit moment raakt,
of omdat het je blij maakt,
of omdat het je iets aanreikt zonder woorden.

Het kan van alles zijn wat even iets positiefs in je naar boven haalt.
Een mooie herinnering,
of een stukje hoop voor iets wat je net nodig hebt,
of wat energie om verder te kunnen,
een inzicht wat je verder brengt naar wijsheid.

Van onderstaande video geniet ik en zie hoe het oud-zijn
ook beleeft en genoten kan worden.
Genieten voor de degenen die blijven dansen
en voor mij die daar weer van kan genieten.....
Zomaar.........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zomaar........

Bericht door Tammy » 30 nov 2016, 15:27

Ik kende dit filmpje al maar het blijft genieten. :grin:
Schitterend om te zien dat elegantie nog bestaat, tenminste bij de oudere generaties wel. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Zomaar........

Bericht door Gast1 » 04 mar 2017, 10:13

En ... 'Zomaar' iets onbaatzuchtig doen voor een ander kan nog veel mooier binnenkomen bij die persoon, dan dat deze een compliment krijgt ... ;P!
Ik weet waarover ik schrijf ...

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zomaar........

Bericht door herman50 » 04 mar 2017, 10:59

het is misschien niet leuk,maar sta steeds versteld van die opgewonden mensen , waarom ?, en voor de goeie orde , over paar jaar -3- heb ik er ook 70jaar opzitten dus .... maar ik heb tot heden <en dat blijft zo denk ik> eerbied voor een iemand, m´n moeder, deze dame ziet er niet naar uit dat ze koters heeft groot gebracht,,
het is ´knap´ maar daar is voor mij alles mee gezegd ,, ik bedoel zomaar :-|
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zomaar........

Bericht door taigitu » 04 mar 2017, 11:38

herman50 schreef:het is misschien niet leuk,maar sta steeds versteld van die opgewonden mensen , waarom ?, en voor de goeie orde , over paar jaar -3- heb ik er ook 70jaar opzitten dus .... maar ik heb tot heden <en dat blijft zo denk ik> eerbied voor een iemand, m´n moeder, deze dame ziet er niet naar uit dat ze koters heeft groot gebracht,,
het is ´knap´ maar daar is voor mij alles mee gezegd ,, ik bedoel zomaar :-|
Wat een oordelen en aannames.........
Ik neem mijn petje af voor deze dame en zal haar bedanken voor haar optreden, mocht ik haar
tegenkomen. Zij geniet van haar leven zelfs op leeftijd en heeft een passie die ze duidelijk uitstraalt.
Ik lees jou hier als een bijna 70-jarige, zure man, die het blijkbaar nodig heeft om dit plezier wat
dit danspaar heeft af te kraken en daarnaast de dame qua uiterlijk.
Alsof haar uiterlijk de 'sporen' van moederschap zou moeten dragen om eerbied voor te hebben?
Ze ziet er ongelooflijk goed uit, is zeer lenig en het is heerlijk om haar te zien dansen........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zomaar........

Bericht door univers » 04 mar 2017, 12:02

Ze ziet er ongelooflijk goed uit, is zeer lenig en het is heerlijk om haar te zien dansen........
Ik wou maar dat ik zo lenig was.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zomaar........

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 12:34

Ik weet niet Herman50 hoe jij vrouwen die koters hebben groot gebracht ziet. :mrgreen:
Maar ze hoeven niet allemaal uitgezakt en weet ik veel wat eruit te zien hoor.
Deze dame ziet er fantastisch uit en heeft lol.
En of ze kinderen heeft zal me een worst wezen, een vrouw is meer dan alleen maar een persoon die kinderen op de wereld zet.
Ze is in de eerste plaats vrouw, moeder zijn komt later of helemaal niet.
Moet een vrouw zelf weten. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zomaar........

Bericht door herman50 » 04 mar 2017, 12:41

wil een ding kwijt , dat wat ik nu denk , mijn gedachtes zijn , die zomaar opkomen bij het lezen, .... fijne dag nog .... o behalve dan bedankt dat dit een epileptische aanval op wekte ----
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zomaar........

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 12:44

Afbeelding
De twee vriendjes voordat Jax zijn haar had geknipt .

Jax (5) wil zelfde kapsel als vriend: 'Dan kan de juf ons niet uit elkaar houden'.

Een 5-jarig jongetje uit het Amerikaanse Louisville vertedert de wereld met een uitspraak die hij tegen zijn moeder heeft gedaan. De kleine Jax Rosebush wilde precies hetzelfde kapsel als zijn donkere vriendje Reddy zodat de juf geen verschil meer zou zien tussen de twee.

Afbeelding


,,Ik kan niet wachten tot ik maandag weer naar school kan'', lachte hij. ,,Onze juf zal Reddy en mij niet meer uit elkaar kunnen houden." Dat Reddy donker is en hij blank, leek voor de kleine jongen geen argument.


Bewijs.

Mama Lydia Rosebush was zo aangedaan door de gedachtegang van haar zoon, dat ze het verhaal deelde op Facebook. ,,Als dit geen bewijs is van het feit dat vooroordelen en haat aangeleerd zijn, dan weet ik het ook niet meer", schrijft ze. ,,Het enige verschil dat Jax ziet tussen hem en zijn zwarte vriendje, is hun haarstijl."

Het bericht werd in minder dan een week tijd al 73.000 keer geliket, 42.500 keer gedeeld en er werd bijna 4.000 keer gereageerd. ,,Hartverwarmend", klinkt het. En: ,,Kon iedereen de wereld maar zien zoals deze jongen", ,,Hopelijk blijven die twee vrienden voor het leven, ze zien er zo gelukkig uit" en ,,Voor mij zijn ze écht een tweeling".

Schattig.

,,Ongelofelijk", aldus Lydia. ,,Ik heb dit gewoon gedeeld omdat mijn kindje schattig en grappig is. En omdat ik het grappig vond dat hij niet eens opmerkt dat ze een verschillende huidskleur hebben. Als hij Reddy omschrijft, vermeldt hij dat nooit. Ik vond het een mooie boodschap in een tijd die vaak geregeerd wordt door onverdraagzaamheid."


En dan te bedenken dat de twee jongetjes elkaar bijna niet hadden ontmoet. Eddy en zijn broertje Enock werden geboren in Afrika en enkele jaren geleden geadopteerd door Kevin Weldon en zijn vrouw Debbie, een blank koppel. ,,Mijn zonen lijken niet op me, maar we zijn toch een familie", zegt Weldon. ,,We hebben dezelfde achternaam, we houden van elkaar en ooit zullen onze jongens onze familienaam voortzetten."


BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Ik krijg zelden nog een glimlach op mijn gezicht als ik het nieuws van de wereld lees.
Maar deze twee jochies hebben het voor elkaar gekregen. :mrgreen:
Werkelijk geweldig !
Misschien een idee om die zeurkousen die tegen Zwarte Piet zijn even dit bericht te laten lezen ?
Kunnen ze zien dat kinderen totaal anders kijken dan gefrustreerde volwassenen.
Ze zien een grote vriend als ze Zwarte Piet zien en geen slaaf van honderden jaren geleden.
Deze jongetjes zijn werkelijk pareltjes voor deze wereld. [clap]
Ik kan ze wel opvreten als ik die koppies zie, schitterend ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zomaar........

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 12:48

Herman50, dat is niet de bedoeling van wat er geschreven word hoe jij die dame ziet dat je daardoor een aanval krijgt. :-|
Het is gewoon een antwoord op jouw bericht.
Jij ziet de dame totaal anders dan ik en sommige anderen leden.
Jij vertelt erover en wij ook.
Moet kunnen niet ? :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zomaar........

Bericht door herman50 » 04 mar 2017, 12:57

oke , maar de opmerking,,;;
Ik lees hier als een bijna 70-jarige, zure man, die het blijkbaar nodig heeft om dit plezier wat dit danspaar heeft af te kraken en daarnaast de dame qua uiterlijk

doet ook niet getuigen om iets neer te zetten dat een ander niet kwetst of je/ik kan rekenen als ´gewone´ opmerking , maar ja voor de rest denk ik een heleboel , dan staat het niet meer zwart op wit voor eeuwig

´´
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zomaar........

Bericht door Tammy » 04 mar 2017, 13:10

Jij mag net als een ander gewoon schrijven wat je er van vind.
Als je het niet ermee eens bent kan je dat gewoon kenbaar maken .
Maar het is niet de bedoeling dat je een aanval krijgt.
Dat vind ik heel erg. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zomaar........

Bericht door taigitu » 04 mar 2017, 13:37

herman50 schreef:oke , maar de opmerking,,;;
Ik lees hier als een bijna 70-jarige, zure man, die het blijkbaar nodig heeft om dit plezier wat dit danspaar heeft af te kraken en daarnaast de dame qua uiterlijk

doet ook niet getuigen om iets neer te zetten dat een ander niet kwetst of je/ik kan rekenen als ´gewone´ opmerking , maar ja voor de rest denk ik een heleboel , dan staat het niet meer zwart op wit voor eeuwig

´´
Herman, jij beschrijft wat dat dansende paar bij jou oproept .....
Ik beschrijf wat jouw reactie bij mij oproept.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zomaar........

Bericht door taigitu » 04 mar 2017, 13:43

Tammy schreef:
Ik krijg zelden nog een glimlach op mijn gezicht als ik het nieuws van de wereld lees.
Maar deze twee jochies hebben het voor elkaar gekregen. :mrgreen:
Werkelijk geweldig !
Het is inderdaad een leuk bericht. Ik las het van de week.
Het onderscheid maken de volwassenen en de kinderen worden er mee 'vergiftigd'.
Mijn oudste zoon, toen 6 jaar, maakte ook eens een opmerking van 'zwarte piet, toen hij naar
een donkere dame wees die in uitbundig rood was gekleed. Ik heb hem uitgelegd dat die mevrouw
uit een heel warm land kwam waar elke dag de zon scheen en zij daarom zo bruin was.
Hij heeft nooit meer zo'n opmerking gemaakt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zomaar........

Bericht door herman50 » 05 mar 2017, 13:15

herman50 schreef:het is misschien niet leuk,maar sta steeds versteld van die opgewonden mensen , waarom ?, en voor de goeie orde , over paar jaar -3- heb ik er ook 70jaar opzitten dus .... maar ik heb tot heden <en dat blijft zo denk ik> eerbied voor een iemand, m´n moeder, deze dame ziet er niet naar uit dat ze koters heeft groot gebracht,,
het is ´knap´ maar daar is voor mij alles mee gezegd ,, ik bedoel zomaar :-|

toch blijft het me volgen ,want waar staat dat ik dit niet knap vind dat ik aan het af te kraken ben, zal het anders lezen als jij maar ,, geef -als er een komt- in vervolg een antwoord op wat er staat niet wat je ´denkt´ én neerzet
je hebt al met egoïst gegooid ,met als het moeilijk word krijg je geen antwoord, nu zure 70 er ...<schreef OVER 3 jaar!!!!>,, nog een fijn en gezellige zondagmiddag
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Zomaar........

Bericht door Gast1 » 05 mar 2017, 21:00

Herman, sta mij toe;

Van de bedoelde video geniet ook ik en zie hoe het oud-zijn ook beleeft en genoten kan worden.
Genieten voor de degenen die blijven dansen en voor mij die daar weer van kan genieten ...
Daarmee herhaal ik de woorden van taigitu en ik denk er dus hetzelfde over, ik vind het prachtig om te zien.

Ik lees dat je verstelt staat van die opgewonden mensen en dat je er over drie jaar ook 70 jaar op hebt zitten.
Eigenlijk weet ik niet wat de daar mee bedoelt.
Vervolgens heb je het over eerbied en dat heb je maar voor een iemand, en dat is je Moeder.
Uiteraard kan dat en het is fijn om te lezen dat je je Moeder eerbiedigt, maar verder werkelijk niemand anders?
Ik vind dat bijzonder, maar tot nu toe is er nog geen 'veroordeling' in dat wat je schrijft.

De dansende dame ziet er volgens jou niet uit of ze 'koters' heeft grootgebracht.
Ik vraag me af wat dat met de clip te maken heeft en ik lees dit van jou als een veroordeling.
Wat heeft dit met 'koters' groot brengen te maken en hoe dient een Moeder er volgens jou er dan uit te zien?
Hier 'veroordeel' je wis en waarachtig met een bepaalde vooringenomenheid.
Ik vind dat niet netjes van jou en vraag me af wat je hier werkelijk zelf van vindt.

Mijn Moeder is bijna 84 jaar en ziet er allerminst uit als een Moeder die 8 (lees: acht) kinderen heeft grootgebracht.
Ze weegt 58 kg en is heel mooi slank, wandelt elke dag een kilometertje of 6 met haar hondje en kan met de handen in haar zijde, elkaar de ellebogen achter haar rug aanraken zonder hulp.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zomaar........

Bericht door herman50 » 06 mar 2017, 08:00

bedankt voor je rustige en duidelijke uiteenzetting Gast1, oke ik geef toe heb op sommige punten denk ik meer neergezet als ik had moeten doen, sorry daarvoor , ,,én nee er is geen andere vrouw -in m´n leven- dus blijft het bij m´n moeder <welke helaas is overleden en na opname haar 8 jaar niet meer gezien tót bij haar crematie :-| > maar goed
fijn dat jouw moeder er nog zo fier in het leven staat ,, chapau <<OPRECHT gemeend>>
he bedankt en nog fijne dag verders :hands:
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Zomaar........

Bericht door Gast1 » 06 mar 2017, 08:43

:post:

:hands:

Gast1

Re: Zomaar........

Bericht door Gast1 » 09 nov 2017, 16:59

Deze muziek raakte wat bij mij ... en nog steeds:
Ik ben helemaal weg van haar stem ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zomaar........

Bericht door taigitu » 13 nov 2017, 11:10

3 jaar en niet te stoppen.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie