Babbelhoek Februari

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 27 feb 2017, 11:33

Ok Vitharr, ben je gedicht aan het ontrafelen in combinatie met de muziek.
Ben er nog niet uit, maar dat komt nog wel. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door univers » 27 feb 2017, 12:01

Misschien een hulpmiddel voor je Tam.
Vitharr in volle glorie. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 27 feb 2017, 14:15

Spellbound.......de gefascineerde.......en de tovenaar heeft me betoverd........

Vitharr is zoekende naar iets volgens mij in de spirituele wereld, dat is mijn gedachte bij dat prachtige gedicht.
Maar ik kan het mis hebben. :wink:

Pow WoW dans Univers, heb ik twee keer in het echt gezien.
Ongelooflijk mooi, voor mij zijn het de mooiste mensen qua cultuur enz. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Vitharr » 28 feb 2017, 18:43

Tammy schreef:Spellbound.......de gefascineerde.......en de tovenaar heeft me betoverd........

Vitharr is zoekende naar iets volgens mij in de spirituele wereld, dat is mijn gedachte bij dat prachtige gedicht.
Maar ik kan het mis hebben. :wink:
Ik ben zeker zoekende. Of dat in de spirituele wereld is hangt af van je eigen standpunt denk ik. In a way, I am trying to fulfill my destiny. :wink:

Ik ben een ontzettend eigenzinnige weg ingeslagen. Maar die weg is heel eenzaam. Dat vind ik niet prettig. Ik kan het heel moeilijk uit leggen maar het gedicht zegt heel veel over mijn kijk op de wereld. Sommigen noemen die inderdaad spiritueel, en deels is dat ook zo. In die zin dat het een bepaalde vorm van zingeving is die mijn leven richting geeft.

Sinds het faillissement van mijn inmiddels ex-ex-werkgever ben ik mijn geluk een beetje kwijt. Ik ben niet ongelukkig, en zeker niet depressief, maar wel regelmatig cynisch en sarcastisch. Ik ben ontzettend goed in zaken realiseren maar toch is mijn leven niet compleet omdat ik een gemis ervaar aan zaken die je vrijwillig moet krijgen. Dat is lastig uit te leggen.

Mijn zelfwaardering hangt niet van externe factoren af is een 'afwijking' die men geconstateerd heeft. Als ik tevreden over mezelf ben raakt het me niet als iemand me een eikel vind. Andersom betekent dat helaas ook dat een compliment niets doet als ik mezelf een eikel vind. Dat legt mij behoorlijke beperkingen op. Ik heb 1 keer moeten ervaren hoe het leven is als ik mezelf waardeloos vind. Dat was indrukwekkend kan ik je helaas verzekeren. Toen ben ik gestopt met afhankelijk zijn met waardering van anderen. Dat is een spectaculaire ervaring kan ik je gelukkig ook verzekeren. :mrgreen:

Het is zeker een verbetering geweest voor mij en ik heb me daarna bijzonder ontwikkeld. Soms laten die bijzondere spelregels me paden bewandelen die ik noodzakelijk vind, maar niet prettig. Ik kan dat heel goed scheiden. Het resultaat is dat ik soms mezelf een beetje kan verliezen als ik te goed mijn best doe.

Terug naar het gedicht zoek ik mezelf momenteel een beetje maar ook dat wat ik mis. En grappig genoeg is dat allemaal te verbinden aan het gedicht. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gesloten