Babbelhoek Februari

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 01 feb 2017, 06:23

Welkom in de babbelhoek van de maand Februari. :grin:


Have fun. :chicken:



Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 01 feb 2017, 06:32

Hai Gusteman, hoe gaat het met je ? :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door gusteman » 02 feb 2017, 00:14

Nou, lieve Tammy, alles bij elkaar genomen gaat het behoorlijk goed.
Ben nog steeds even eigenzinnig als altijd, heb pas nu dit berichtje van jou gelezen (alhoewel ik deze morgen wel gezien had dat we samen online waren). :oops:

Eigenlijk kom ik niet zo vaak in de babbelhoek, 'small talk' is niet echt mijn ding ..... maar ik lees het af en toe wel eens ... zoals nu dus.

Hoe het met me ging, was de vraag?
Heel langzaam, bijna onmerkbaar bergaf.
Tot nu toe kreeg ik om de zes weken een kuur met immunoglobulinen maar de neuroloog vond dat er niet voldoende 'beterschap' te merken viel, vanaf vrijdag zal dit nu dus om de vier weken gebeuren.
Beterschap is een groot woord hoor, er wordt eigenlijk mee bedoeld dat de ontsteking kan worden 'ingekapseld' zodat ze zich niet verder door zet en er niet nog meer beschadiging aan het zenuwstelsel wordt aangebracht.
De zenuwen die al geraakt zijn zullen zich nooit meer herstellen, daar moet een mens leren mee leven denk ik dan maar.
Het vervelendste is dat de aftakeling zo ontzettend langzaam gaat waardoor het niet opvalt; er is een vorm van gewenning en aanpassing.
Alleen gebeurt het af en toe dat ik eens iets wil doen wat ik al geruime tijd niet meer heb gedaan om dan vast te stellen ..... dat het mij niet meer lukt; waardoor ik mij dan weer realiseer hoe belangrijk een gezond functionerend lichaam wel is.

Ik besef nu wel goed wat Beethoven moet hebben gevoeld toen hij volledig doof was geworden; zulke prachtige composities gecreëerd en ze niet meer kunnen beluisteren.

Ain't life a bitch? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 02 feb 2017, 07:02

Wat vind ik dit erg om te horen Gusteman.
Ik weet dat je om de 6 weken naar het ziekenhuis moet.
Nu dus om de 4 weken.
Gelukkig gaat de ziekte niet hard maar heel langzaam.
Maar dat neemt niet weg dat alles steeds wat minder word.
Wat was de naam van jouw ziekte ?
Je hebt het een keer lang geleden verteld.
Ik had er nooit over gehoord.

Life kan inderdaad een bitch zijn Gusteman.
Daar ben ik allang achter gekomen.

Rustig aan en ik hoop dat je nog heel lang nog het meeste kan blijven doen.

:knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door gusteman » 02 feb 2017, 08:06

Tammy schreef:Wat was de naam van jouw ziekte ?
  • Chronische
    Inflammatoire
    Demyeliniserende
    Polyneuropathie
Valt onder de groep spierziekten alhoewel het eigenlijk gaat om aantasting van het zenuwstelsel.

Voor wat extra uitleg zie "klik".

Doe jij het ook maar rustig aan, lieve Tammy, een lichaam zit vernuftig in elkaar maar er hoeft niet veel fout te gaan opdat dit wondere mechanisme helemaal komt vast te zitten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 02 feb 2017, 13:32

Dank je voor de naam Gusteman.
Dat is niet niks wat je hebt.
Kalm aan Gusteman.

Doe ik ook.
Mijn cardiofitness zit even in de ijskast.
Heb ontsteking in bovenbeen, al jaren maar is moeilijk aan het doen nu.
Ik heb chronische ontstekingen in heel mijn lijf al meer dan 35 jaar, ik weet niet beter.
Maar dit staat mijn herstel in de weg.

Dus over uurtje naar ziekenhuis en gesprek met chirurg, kijken of hij kan opereren zodat ik straks mijn cardiofitness weer kan oppakken.
Want ik moet mijn hart sterker maken en dat lukt nu niet.
Operatie maakt het niet beter maar geeft even verlichting, zodat ik kan gaan trainen verder.
Ben al vaker geopereerd.

Het menselijke lichaam lijkt sterk maar is dat absoluut niet.
Het is een zeer kwetsbaar iets.

Take care Gusteman. :loveU:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Vitharr » 02 feb 2017, 14:47

Tammy schreef:Het menselijke lichaam lijkt sterk maar is dat absoluut niet.
Het is een zeer kwetsbaar iets.
Maar het is ook niet ontwikkeld om zo lang mee te gaan Tam. Het lichaam zelf is inderdaad kwetsbaar maar de kracht schuilt volgens mij in de manier hoe het organisme daarop reageert.

Ik heb zelf terugkerende ontstekingen op mijn achterwerk. Toen ik 16 was heb ik de eerste hele kleine gehad omdat ik een scheur in de buddyseat van mijn brommer had en na een regenbui dus een vochtige kont kreeg. Iedere keer komt het ding groter terug en ik ben er op mijn dood van want er is niets aan te doen om het te voorkomen en toen het ding eenmaal de grootte van een hoofd had bereikt is hij onder mijn huid geschoten naar plekken waar ik slapeloze nachten van kreeg.

Maar damn Tam, zoals mijn lichaam dat ding toch steeds weer weet te overwinnen en op te ruimen vind ik gewoon bizar! Mijn lichaam is een vriend die ik heel goed heb leren vertrouwen. Ik vertrouw hem zelfs met mijn leven en mocht hij ooit tekort schieten dan lag dat zeker niet aan een gebrek aan inzet! :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 03 feb 2017, 06:56

Jeetje Vitharr , dat is ook erg wat jij hebt zeg.
Ook dus een hoop pijn.

Ik krijg de operatie niet, gisteren naar chirurg geweest.
Veel te link zei hij om te opereren omdat de hartaanval zo kort geleden nog is.
Narcose of ruggenprik is te gevaarlijk.
Na hartaanval zijn de eerste 6 maanden het gevaarlijkst om een tweede aanval te krijgen.
Dus hij begint er niet aan.
Ook niet dat ik de bloedverdunners dan 3 dagen zou moeten laten staan.
Die beschermt de stent die ik heb.
Al met al word er dus niks gedaan.

Maandag weer cardiofitness in ziekenhuis maar dan met pijnstillers op de loopband.
Anders lukt de revalidatie nooit meer.

Mooi Vitharr dat jij jouw lichaam als je vriend ziet.
Heb ik nooit gedaan en vertrouwen heb ik er ook nooit in gehad.
Mijn lichaam doet al pijn elke dag sinds ik 20 jaar ben.
Van mij mogen ze het in volgend leven vervangen door robot onderdelen zoals de bionische vrouw. :mrgreen:

Dat zou ik geweldig vinden. :wink:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door univers » 03 feb 2017, 07:13

Vervelende berichten allemaal.
Kop op, Tam, hou je taai.
Laat zien, dat je de Iron Lady bent.
Sterkte meisje. :knuffie:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 03 feb 2017, 07:16

Doe ik Univers, leuke benaming Iron Lady. :mrgreen:
Doe mijn best amigo, en jij ook kalm aan he ?
Pas goed op jezelf. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door gusteman » 03 feb 2017, 08:38

Tammy schreef:Van mij mogen ze het in volgend leven vervangen door robot onderdelen zoals de bionische vrouw. :mrgreen:

Dat zou ik geweldig vinden. :wink:
Zal jammer genoeg een wensdroom blijven vrees ik, lieve Tammy.

Robot onderdelen die een lichaamsdeel moeten vervangen (zoals in de bionische mensen uit de sci-fi verhalen) mogen dan nog tien tot honderd keer sterker en efficiënter zijn dan hetgeen ze vervangen, ze zitten nog altijd vast aan een menselijke structuur van botten, pezen en spieren.
Het robot gedeelte zal sterk genoeg blijken te zijn maar de botten waaraan het bevestigd is blijven even zwak en breekbaar als het gedeelte wat werd vervangen ..... waardoor die robot onderdelen er gewoon afgerukt worden als er krachten worden gebruikt die de weerstand van het lichaam overstijgen.

Vergeet dus maar al die verhaaltjes over buitengewone krachttoeren door bionische supermensen, dat is science fiction en zal het ook blijven.

Gast1

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Gast1 » 03 feb 2017, 09:19

gusteman schreef:Eigenlijk kom ik niet zo vaak in de babbelhoek, 'small talk' is niet echt mijn ding ..... maar ... :
Dat 'maartje' is-'t-'m Guus.
Hier lees ik vaak 'de mens' achter het mogelijk gekozen pseudoniem.
Dank voor het delen van wat je hier schreef en mijn hart is bij je: 'Sterkte met alles', vind ik altijd een beetje zwak klinken, maar toch ... :-|
Dank voor alles wat je met ons deelt. ;P!

Jeetje Iron Lady en Vitharr ... :-|

Gast1

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Gast1 » 03 feb 2017, 09:43

Iets 'andere stof' ... Rotterdam!

Gisteren ben ik met mijn vrouwtje een dagje in Rotterdam geweest.
Museum Boijmans Van Beuningen bezocht, de markthal en eigenlijk toch wel de gehele binnenstad bekeken.
Wijdste straten zoals bijvoorbeeld de 'Binnenrotte' die Rotterdam prachtig aan het opknappen is.
Maar ook de parkjes die Rotterdam aangelegd heeft en aan het doen is bij de Laurenskerk.
Op 28 oktober 2016, de verjaardag van Erasmus, onthulden blijkbaar burgemeester Ahmed Aboutaleb en voorzitter Steven Lamberts op het Grote Kerkplein bij de Laurenskerk het Erasmus Monument.
Het Comité Erasmus Icoon van Rotterdam had een prijsvraag uitgeschreven om de plek te markeren waar Erasmus op 28 oktober 1466 werd geboren.
Erg mooi om te zien en dan allemaal die hoogbouw aan de Weena, de 'kijk-kubus', de -oude- havens, de blaak en het stadhuis.
Het Centraal station, het beursplein en de beurstaverse ... wauw ...
Maar enkel de Markthal is alleen al een bezoek waard. Jeetje zeg ... :shock: :shock: :shock:

Ik zal later nog een paar foto's plaatsen.
Rotterdam is zeer zeker een bezoek waard en als dorpsjongetje zijnde was ik dan dus ook behoorlijk onder de indruk.
Eigenlijk ben ik dat geloof ik altijd wel ... :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 03 feb 2017, 12:56

Was de markthal mooi Gast1 ?
Rotterdam is lang geleden voor mij, zou niet meer weten hoe het eruit ziet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Gast1 » 03 feb 2017, 16:04

De markthal in Rotterdam is werkelijk prachtig zoals ik al schreef Tammy.
Ik zal later nog een paar foto's plaatsen.
Plaatjes zeggen immers meer dan 1000 woorden ... :wink:

Overigens heb ik zojuist vernomen dat we misschien toch nog winter gaan krijgen vanaf aanstaande woensdag of donderdag.
Dus wie weet?:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 03 feb 2017, 16:05

Gusteman, dat weet ik nog zo net nog niet wat jij zegt over supermensen waar ik het over had dat dat altijd sciencefiction zal blijven.

Ik denk in de toekomst dat dat wel kan.
Misschien bestaat het al in geheime laboratoriums.
Dat denk ik al heel lang.
Net als dat sinds Dolly het schaap werd die is gekloond, ik altijd het vermoeden heb gehad dat de eerste mens ook al is gekloond.

Dus ik zou altijd de optie open houden Gusteman dat het kan.
Want veel weten we als burgers niet wat er al kan.
Maar ik geloof dat men met heel veel zaken zeer ver is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 03 feb 2017, 16:08

Dan wacht ik rustig op de foto's. :mrgreen:
Winter ? :shock: ........hmmm ik moet het nog zien amigo. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Gast1 » 03 feb 2017, 18:29

Tja, dat zeggen ... heu ... schrijven ze

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Vitharr » 03 feb 2017, 22:45

Tammy schreef:Gusteman, dat weet ik nog zo net nog niet wat jij zegt over supermensen waar ik het over had dat dat altijd sciencefiction zal blijven.

Ik denk in de toekomst dat dat wel kan.
Misschien bestaat het al in geheime laboratoriums.
Dat denk ik al heel lang.
Net als dat sinds Dolly het schaap werd die is gekloond, ik altijd het vermoeden heb gehad dat de eerste mens ook al is gekloond.

Dus ik zou altijd de optie open houden Gusteman dat het kan.
Want veel weten we als burgers niet wat er al kan.
Maar ik geloof dat men met heel veel zaken zeer ver is.
Ik ook. En hoewel ik gusteman in een eerdere dialoog met jou al eens heb beticht van het hebben van een gebrek aan fantasie moet ik hem hier wel gelijk geven, maar jou ook!

Gusteman heeft gelijk omdat hij over Cyborgs spreekt. Wat hij bedoelt is dat de zwakste schakel de sterkte van de keten bepaalt. Ik kan dus een titanium arm aan mijn schouder hangen, maar als dat alles is (zoals gebruikelijk bij Cyborgs waar het echt draait om half mens/half machine) dan zal mijn schouder breken als ik teveel kracht zet met die arm.

Een absurd scifi voorbeeld waar jij dan weer gelijk hebt (naast de voor de hand liggende Seven of Nine) is 'the ship who sang' van Anne McCaffrey. Ik weet niet of je graag (Engels) leest maar deze boekenserie zou jou zeker aanspreken. Het schetst een toekomstbeeld waar mensen met lichamelijke aangeboren handicaps een leven krijgen als een bijzonder soort Cyborg. Men zet de hersens in een soort 'pod' en kan zo'n 'pod' aansluiten op grote machines zoals ruimteschepen. Omdat dit vanaf de geboorte gebeurt neemt de 'persoon' de machine waar als zijn/haar lichaam. En de boekenserie gaat dus over een dame die je zeker zou mogen die een ruimteschip is geworden.

Interessante denkpiste vind ik zelf. De serie is overigens gestopt vanwege het feit dat mensen weer 'politiek correct' wilden zijn en meenden dat gehandicapten als wegwerpartikel werden weggezet. Het heet 'fic-tie'. :wink:

En dan hebben we natuurlijk nog andere scenario's die mogelijk ook van toepassing zijn en waarvoor je misschien niet meer hoeft te wachten tot een eventueel volgend leven. Wat te denken van het 'downloaden' van je persoonlijkheid waar momenteel keihard aan gewerkt wordt. Of het besturen van zaken met je gedachten waar we het hier op het forum al eens eerder over gehad hebben (en wat toen ten onrechte telekinese werd genoemd)

Maar terug naar de Bionic Woman. (prachtige vrouw overigens. :shock: ) Een getraind menselijk lichaam kan meer kracht ontwikkelen dan het bottenstelsel aankan. YouTube staat vol met gruwelijke voorbeelden daarvan. Op dat vlak moeten dus andere opties gekozen worden en momenteel lijken we in te zetten op 'exo-skeletten'. Vooral het leger van de VS sleutelt daar driftig aan maar in China heeft de regering overwogen om bejaarde Chinezen op het platteland in zo'n ding te hijsen omdat hun kinderen naar de stad waren getrokken en de oudjes dus niet productief meer waren. In eerste instantie klonk dat heel eng, maar later bedacht ik me dat veel bejaarden een moord voor zo'n mogelijkheid zouden doen. Jij bestuurt het ding, het ding levert de arbeid voor jou. Dan is doorwerken voor die Chinese oudjes misschien nog wel leuk ook?

Opties genoeg dus. (he gusteman? *1* )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Februari

Bericht door Tammy » 05 feb 2017, 06:20

Zeker opties genoeg, mooi en interessant om te lezen Vitharr wat je allemaal schrijft. :grin:
Van die Chinezen oudjes wist ik niet.
Dat is wel een uitkomst zeg.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gesloten