Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Vitharr » 27 mar 2017, 20:00

Djeezus. Ik kom net niet zo heel erg vrolijk thuis van een dag die niet zo lekker liep en ook nog eens 1,5 uur overwerk opleverde. Ik zet de TV aan en wil wat te eten gaan maken. Dan zie ik iets op TV wat mijn aandacht trekt. Vanwege het vervolg wil ik het niet eens delen.

Een dier wat in de natuur al lang overleden was komt via een meisje bij een liefhebbend gezin terecht. Dat gezin was 1 van de honderden die zich aangeboden hadden. Het dier heeft een probleem, en daar vinden ze een typisch menselijke oplossing op. Het dier is een knokker, het dier is blij.

Vervloekt als het is kijken we niet alleen in de ruimte in het verleden. Ook de doorsnee TV show is nog net niet over de houdbaarheidsdatum heen. Zo ook dit programma. In het programma wordt verteld dat het dier een eigen Facebook pagina heeft. Dus ik zoek die op.

2 jaar is verstreken. En het zijn geen beste jaren geweest valt te lezen. De vrouw werd ernstig ziek, het gezin moest verhuizen en kon het dier niet de zorg en aandacht meer geven die het verdiende. Dus zoekt het gezin naar een nieuw thuis. Ze vinden dat in de vorm van een opvang, speciaal voor zulke dieren. Met pijn in hun hart nemen ze afscheid en het dappere dier vertrekt met het vliegtuig naar zijn nieuwe thuis.

Krap 24 uur later verschijnt een bericht op de Facebookpagina van het dier. De opvang heeft na bezoek van 2 dierenartsen besloten om het dier in te laten slapen. Het zou lijden. Over de ex-eigenaresse wordt gezegd dat zij door haar liefde verblind was en daarom niet zag hoe zwaar het dier het had.

De ex-eigenaresse is niet gebeld. Ze leest dit nieuws op de Facebookpagina van het dier...........Sorry.

Achteraf blijkt de opvang gemaild te hebben. Gemaild. WTF?

Dit is te belachelijk voor woorden, maar het gebeurt. Het IS gebeurt en ik werd er ziek van. Ik denk dat ik beide partijen begrijp. Wat ik NIET begrijp is waarom de opvang zich niet verzekerd heeft van contact met de ex-eigenaresse. Niet eens voor haar, maar voor het dier. Wat een verschrikkelijke 24 uur is dat geweest. En dan zo eindigen...

Al mijn respect is bij dat dier. :loveU: :loveU: :loveU:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Vitharr » 27 mar 2017, 20:06

Afbeelding
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door taigitu » 27 mar 2017, 20:50

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Gast1 » 28 mar 2017, 06:43

Als je zo thuis komt Vitharr, dan kan ik me voorstellen te wensen dat Floortje Dessing je een keer komt bezoeken ergens op een vruchtbare atol waar je prima kunt leven met een levensgezellin.
Gewoon 'weg van alles' ... :-| ................ en dan vooral weg van de media.
Back to basic ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Tammy » 28 mar 2017, 07:28

Wat vreselijk tragisch. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Vitharr » 28 mar 2017, 20:49

Ik heb een raar verzoek Tam. Taigitu's post heeft me een aantal zaken in doen zien. Ik heb de TV maatschappij aangeschreven en mijn beklag gedaan dat er geen waarschuwing bij zat. Wat ik zag deed me denken aan de manier waarop ik mijn Joey heb moeten laten gaan. Ik moest dat ventileren, maar niet hier. Als de rest van de auteurs er geen bezwaar tegen heeft mag dit topic van mij verwijderd worden. Ik zal dan het plaatje reposten onder een andere titel.

Het is niet goed om de negativiteit die aan deze tragiek kleeft te vermenigvuldigen. Mijn excuses daarvoor. Het raakte me echt. :loveU:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Gast1 » 29 mar 2017, 08:09

Vitharr schreef:Als de rest van de auteurs er geen bezwaar tegen heeft mag dit topic van mij verwijderd worden.
[think]

Ik heb er uiteraard geen bezwaar tegen, 'maar' ... ... ... ... en dat 'maartje' lijkt nu dus alsof ik er dus wel bezwaar tegen heb.
Welhaast dagelijks lees ik iets waar ik minder vrolijk van wordt, los van het gegeven of ik wel écht vrolijk ben.
De échte vrolijkheid doet me immers vooral denken aan mijn jeugdjaren.
In deze jaren wist ik immers bijna niets van mensen en hun handelswijze.
Noem het maar 'puur' of 'onschuldig', maakt niet uit.
Ik keek en las vooral in Natuurboeken en over hoe prachtig deze wereld -'ons Aards paradijs'- wel niet is.

Dat 'pure' en die 'onschuldigheid' ging er steeds meer af naar mate de tijd verstreek, daar ik de mens steeds beter leerde kennen.
Ik wist me aan te passen aan het menselijk gedrag der schijnvolwassenen en zo verwerd ik er ook een.
Echter op één punt bleef ik zeer onvolwassen: ik bleef het vertrouwen houden in de schijnvolwassenen.
Andere zeer wijze schijnvolwassenen noemen dat naïviteit en ik bleef dat blijkbaar niet kwijtraken.
Inmiddels heb ik echter nu, in mijn 60-ste levensjaar een punt bereikt, wat lijkt op het punt wat ik bereikte in mijn 50-ste levensjaar.

In mijn 50-ste levensjaar werd ik volwassen, al zijn er tal van mensen die dat betwisten.
In mijn 60-ste levensjaar schijn ik mijn naïviteit te verliezen en dit laatste vind ik toch wel jammer.

Ik heb eens even gekeken naar het aantal 'vervangende woorden' van vrolijk en ik vond er maar liefst 48.
Al die 48 woorden verliezen hun waarde wanneer ik 'het nieuws' of tal van andere berichtgevingen lees, waarbij er natuurlijk ook er hele mooie berichtgevingen zijn.

Tal van zaken stemmen mij -mijn geest- droevig en er zijn meer droevige berichten dan vrolijke berichten.
Het is echter de zaak hoe wij hier mee om kunnen gaan en ik geloof dat dat punt steeds meer nadert voor mij.
Heel even aandacht voor een stukje van Fenna: Framing

Toch?
Which one will win ... the one you feed?
Raar is dat wij schijnvolwassenen toch altijd weer iets hebben met 'goed' of 'slecht' en met 'winnen' of 'verliezen'.
Het zijn slechts woorden die wegwaaien in de wind, ze betekenen minder dan niets.
Er is geen goed of slecht en nog minder is er iets te verliezen of te winnen.
Die laatst genoemde zijn slechts bestemd voor het gedoodverfde ego.

Het is 'de kunst' -maar nog meer de prudentie- om de balans te vinden en mijn astrologisch sterrenbeeld -weegschaal- staat daar symbool voor.
Ik weet het, ook dit riekt naar ego maar niets is minder waar.
Volgens mythologie is de weegschaal verbonden met de Griekse godin van rechtvaardigheid, Themis (de personificatie van orde en recht).
Bijzonder is dat de Weegschaal het enige teken is uit de dierenriem dat gesymboliseerd wordt door een levenloos voorwerp in plaats van een mens of dier.
Wanneer een weegschaal in balans is, is er geen goed, slecht, verlies of gewin.
In balans zijn is niet oordelen, het evenwicht beschrijft een situatie waarin zonder verstoring geen verandering zal plaatsvinden.
Een bijna onmogelijke zaak?

Het zijn zaken die voorkomen bij organismen en wellicht dat daarom de weegschaal als enige misschien wel 'levenloos' is ...
Maar in die weegschaal -en dat wordt vaak vergeten- bevindt zich ook leven -al is het in een andere vorm-.
En juist die vorm, komt in alles voor: het is de Kosmische Kracht op moleculair niveau in de microkosmos die tevens in de macrokosmos vertegenwoordigd is.
Dat ben jezelf en die wetenschap volledig te doorgronden en nog meer te begrijpen, kan je 'vrolijker' maken dan dat je kunt beseffen.

Ik zal dit later nog eens na gaan lezen om te kijken of ik het er mee eens ben. :wink:
Kom, ik sluit af met een mooi muziekstuk, vrolijk en minder vrolijk ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door univers » 29 mar 2017, 08:30

Ik hoop het voor jou, dat alles weer vlug in balans komt.
Je begrijpt wat ik bedoel.
Sterkte.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Tammy » 29 mar 2017, 11:31

Ik weet als geen ander wat triestheid en verdriet is beste Vitharr.
Kon het maar weg gaan maar sommige gebeurtenissen zijn niet weg te poetsen.
Van mij hoeft deze topic niet weg.
Maar ik respecteer je vraag en verzoek , jij bent iemand die aan anderen denkt en dat maakt jou zo bijzonder Viking.
Ik ken meer mensen hier op het forum waar de wereld meer van zou moeten hebben.

Geef nog even een extra bevestiging hieronder mijn bericht en ik zal je topic sluiten.
En naar het Zwarte Gat verhuizen, verwijderen kan niet want anderen hebben al gereageerd.
Dat kan ik niet maken.

En nooit sorry zeggen Vitharr voor iets wat met gevoelens te maken heeft.
Dat maakt namelijk al het verschil van de wereld met hoe je bent als mens.

Take care. :knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Vitharr » 30 mar 2017, 18:50

Dag lieve Tam,

Ik heb besloten om me weer te bedenken. Het mag absoluut blijven staan. Het was gewoon nog niet af.

Het volgende hoorde er nog bij eigenlijk:

Misschien is het soms beter om een leven te vieren dan om een dood te rouwen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Gast1 » 31 mar 2017, 06:03

Vitharr schreef:Misschien is het soms beter om een leven te vieren dan om een dood te rouwen. :wink:
Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven ...
Op een of andere wijze voel ik een soort van verbondenheid met de huskaroo puppy ... in doen en laten zijn mijn handen gebonden, maar zo ben ik niet geboren.
En dat is mijn verschil met dit schattige diertje ... :-|

Wellicht dat ik in de loop van de volgende week ga uitleggen waarom dit is.

Gast1

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Gast1 » 31 mar 2017, 06:20

univers schreef:Ik hoop het voor jou, dat alles weer vlug in balans komt.
Je begrijpt wat ik bedoel.
Sterkte.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zie het niet meer zitten.
Dank je wel vriend.
Ik ben -denk ik- volledig gesloopt, maar zeker heel erg verdrietig wat mij nu overkomt.
Deze levenslessen zijn heel zwaar, maar gelukkig zijn mijn dierbaren en ik gezond.
Zelfs dát durf ik nu bijna niet meer te schrijven of te zeggen.
Op een-of-andere manier is er nog een kleine waakvlam in mij ...
Het zijn de allerkleinste zegeningen die feitelijk ongelooflijk groot zijn die ik toch nog steeds kan tellen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door univers » 31 mar 2017, 06:41

Deze levenslessen zijn heel zwaar, maar gelukkig zijn mijn dierbaren en ik gezond.
Dat is het alle belangrijkste. en gelukkig krijg je daar steun van.
Zelfs dát durf ik nu bijna niet meer te schrijven of te zeggen.
Niet stoppen, maar doorgaan, laat je eigen niet de mond snoeren.
Weet dat ik makkelijk kan praten, sta niet in jou schoenen.
Maar 1 van mijn levenslessen is nooit opgeven, en doorgaan tot het uiterste.
Het doet even zeer, maar de waarheid zal zegevieren.
Kom op, kop omhoog, en niet in het zand steken.

Afbeelding

Het is beter van je af te schrijven, dan op te kroppen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Gast1 » 31 mar 2017, 07:34

Dank je ... dit lieve berichtje van jou vrolijkt mij toch wel weer op. ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Tammy » 31 mar 2017, 08:27

Ok Vitharr, dan blijft het staan. :wink:
En prachtig filmpje.

Ik denk aan je Gast1, hou vol.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Fenna » 31 mar 2017, 10:04

Ik weet niet exact wat er speelt Gast1, ik zal iets gemist hebben omdat ik al een tijdje niet meer zo actief op het forum ben maar als ik jou berichten zo lees komt het bij mij binnen en ligt het mij als een steen op mijn maag.
Je moet weten dat je hier vrieden hebt die jou graag een hart onder de riem willen steken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Fenna » 31 mar 2017, 10:42

Vitharr schreef:Het raakte me echt. :loveU:
Dat kan ik mij héél goed voorstellen.

Het lijden van het hondje waarover werd gesproken had ook wel eens heimwee kunnen zijn, Husky's zijn sterk aan hun baas gehecht en zeer inteligent en en zo'n verandering wat voor een mens al een hele impact heeft, is voor het hondje nog heftiger.
Het werd door zijn "roedel" verstoten in zijn beleving.
Ik vraag mij dan ook af of de betreffende dierenartsen daar ook wel eens bij nadenken, ik hoor dierenartsen nog véél te vaak zeggen dat dieren geen emoties kennen.
Toen ik de filmpjes bekeek had het dier veel plezier en was er naar mijn mening geen sprake van lijden.
Het is diep en diep triest dat dit prachtige levenslustige dier zo aan zijn eind moest komen.

Ik heb mijn hond twee maanden geleden zelf moeten laten inslapen omdat hij niet meer kon lopen vanwege een hersenbloeding, hij is bijna 12 geworden, maar hij was ook echt "op".
We zagen zijn einde al een tijdje aankomen, maar als ik zijn vermoeide lichaam vergelijk met die energie van de Huskaroo Husky, kan ik alleen concluderen dat dit hondje daar nog lang niet aan toe was.

Maar ja, de mens denkt altijd alles beter te weten en vind zichzelf de inteligentste diersoort, maar als je mij vraagt, wij zijn tot veel dingen instaat maar toch zo dom als een achterend van een koe.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Fenna » 31 mar 2017, 21:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Gast1 » 02 apr 2017, 11:21

Gast1 schreef:Ik ben -denk ik- volledig gesloopt, maar zeker heel erg verdrietig wat mij nu overkomt.
Deze levenslessen zijn heel zwaar, maar gelukkig zijn mijn dierbaren en ik gezond.
Zelfs dát durf ik nu bijna niet meer te schrijven of te zeggen.
Op een-of-andere manier is er nog een kleine waakvlam in mij ...
Het zijn de allerkleinste zegeningen die feitelijk ongelooflijk groot zijn die ik toch nog steeds kan tellen.
Dank voor jullie lieve berichten Fenna, Tammy en Univers.
Wat er heeft gespeeld -en nog- is erg heftig Fenna (dank voor jouw lieve plaatje met spreuk) en ik kan er hier niet alles over kwijt.
Het is een soort van 'strijd' met mijn werkgever en verleden woensdag kreeg ik 2 erg vervelende berichten binnen.
Die berichten hadden nogal een impact op mij, maar ... verleden vrijdagmorgen kreeg ik een soort van golf van energie binnen.

Ik geef niet op ... en deze week hoop ik meer te weten in de mogelijke 'oplossingen'.
Ik kan nu wel met 'eer en geweten' zeggen en schrijven dat de overheid rot is -en niet enkel de overheid-.
Dat wist ik al heel erg lang, maar nu heb ik persoonlijk de bevestigingen gekregen.

The battle goes on ... :-|

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Niet lezen als je vrolijk bent en wilt blijven

Bericht door Fenna » 02 apr 2017, 14:13

Welcome to the club Gast1.
Na jaren te hebben gewerkt, nooit iemand te hebben belogen of bedrogen en toch zijn tegengewerkt door alles en nog wat, heb ik een pantser gekregen en denk nu alleen maar aan mijn familie en dierbaren.
In dit soort tijden leer je de waarde van goede familie en vrienden kennen.
Ik schrijf bewust "goede familie" omdat ik van sommigen van hen ook de pot op moet.
Dit klinkt allemaal erg negatief maar het helpt wel om jezelf te beschermen en dingen te relativeren of ze er toe doen of niet.
Jij bent een gevoelsmens Gast1 en daarom vreet het zo aan je.
Probeer dingen bij je langs te laten glijden en maling te hebben aan veel zaken die er niet echt toe doen.
Jij weet hoe het werkelijk in elkaar zat met je werk en hebt daar naar eer en geweten naar gehandeld, ik verwacht van jou tenminste niet anders.
Laat de kop nooit hangen, hoe moelijk het soms ook mag zijn want dan hebben zij echt gewonnen.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie