Babbelhoek April

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek April

Bericht door Tammy » 14 apr 2017, 15:43

Alweer bijna weekend. :grin:
Maar voor mij zijn sinds een paar maanden alle dagen hetzelfde, dus als iemand zegt dat het dinsdag is geloof ik het ook hoor. :rolfl:

Nog leuke Paas plannen dit weekend jullie ? :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek April

Bericht door Gast1 » 14 apr 2017, 16:24

Ja, ik ga me weer lekker bezinnen en laat me plagen door de jeugd die komt :mrgreen:

Ik ben een geprezen individu.
Geprezen en begenadigd door de Kosmische kracht.
Ziet, ik maak een komisch dansje:

:chicken:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek April

Bericht door univers » 14 apr 2017, 16:33

Ziet, ik maak een komisch dansje:

:chicken:
Zo sta ik ook, als ik pissen moet. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek April

Bericht door Tammy » 14 apr 2017, 19:01

Leuke dansjes hebben jullie allebei. [joker]
Veel plezier alvast. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek April

Bericht door Susan » 14 apr 2017, 19:19

Tammy schreef:Alweer bijna weekend. :grin:
Maar voor mij zijn sinds een paar maanden alle dagen hetzelfde, dus als iemand zegt dat het dinsdag is geloof ik het ook hoor. :rolfl:

Nog leuke Paas plannen dit weekend jullie ? :grin:
Vergaat mij net zo Tammy, of het nu woensdag vrijdag of zondag is...soms geen verschil, ligt niet aan m'n leeftijd hoor :mrgreen:
fijn weekend gewenst in elk geval, hier stil, geen 'bijzondere' dingen verder. [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek April

Bericht door Tammy » 15 apr 2017, 09:43

Omdat ik nog steeds niet werk zijn alle dagen hetzelfde voor mij.
Vreselijk dat thuis zitten maar ja.

Jij ook fijn weekend Susan. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Babbelhoek April

Bericht door Vitharr » 15 apr 2017, 13:25

Gisteren had ik weer eens een ouderwets dwarse ervaring die ik jullie niet wil onthouden. Ik moest de stad in om pasfoto's te laten maken en werd daarbij aangesproken door een Iraanse activiste (die campagne mocht voeren in Nederland). Zij legde me uit dat in Iran veel misstanden zijn en gaf daar enkele voorbeelden van. Zij werkte daar voor een organisatie die met juristen de strijd aangaat met de overheid. En daar wilde ze mijn geld voor hebben.

Ze had ook een fotoalbum van de juristen als bewijs. Wat ik zag waren de typische zakkenvullers, en daar ging het mis. Ik ging in discussie met de vrouw en vroeg of ze duur waren. De vrouw bevestigde dat en zei dat ze daarom mijn steun nodig had. Ik dacht even na en zag een manier om daaraan te voldoen.

Ik zei dus dat ik geen geld ging geven omdat ik het 'bad people' vond die zichzelf wilden verrijken over het leed, of zelfs leven, van een ander. Maar ik zei ook dat ik haar doel wel wilde steunen. Dus bood ik haar aan om te bemiddelen met de juristen omdat ik ervan overtuigd was dat ik haar zo meer kon besparen dan ik ooit zou kunnen betalen.

Jullie snappen het al zeker? Het hoefde al niet meer. Alleen mijn geld was welkom. Sorry, maar op zulke momenten denk ik ook 'rot dan lekker op naar je eigen land en val mij niet lastig'. :evil:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek April

Bericht door univers » 15 apr 2017, 13:31

Afbeelding

Arm vrouwtje. :mrgreen:
Je vraagt toch aan zo'n vrouwtje of ze wel bij de volle verstand is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Babbelhoek April

Bericht door Gast1 » 15 apr 2017, 15:18

Vitharr schreef:Jullie snappen het al zeker?
Zeker, ik snapte het bij het lezen hiervan al:
Vitharr schreef:... en werd daarbij aangesproken door een Iraanse activiste ...
Gelukkig doet mijn 'snapper' het nog prima! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Babbelhoek April

Bericht door Vitharr » 15 apr 2017, 21:55

univers schreef:Arm vrouwtje. :mrgreen:
Je vraagt toch aan zo'n vrouwtje of ze wel bij de volle verstand is.
Duidelijk gevangen in de illusie dat alleen geld alles oplost. :wink:

Op de een of andere manier deed het me hier aan denken:
[

Als ik iets als een bijbel heb is het wel dit boek, 'Good to Great', van Jim Collins. Daar zouden veel bedrijven iets van kunnen leren. Iraanse activistes ook trouwens. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek April

Bericht door Tammy » 16 apr 2017, 09:46

Goed gehandeld Vitharr. ;P!
Vreselijk dit soort mensen en velen trappen erin.
Gelukkig jij niet. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Babbelhoek April

Bericht door Vitharr » 16 apr 2017, 10:17

Thnx Tam. Hey, ik zie dat de paashaas mijn tekst heeft gejat en ik mag ook niet wijzigen. Hieronder dan de tekst die er nog bij hoort.
Leaders of great companies ask: First Who, Then What?

If your company’s at a standstill, you may be asking the wrong question

In his book, Good to Great, Jim Collins creates a lasting and memorable metaphor by comparing a business to a bus and the leader as a bus driver. He emphasizes that it is crucial to continuously ask “First Who, Then What?”

You are a bus driver. The bus, your company, is at a standstill, and it’s your job to get it going. You have to decide where you’re going, how you’re going to get there, and who’s going with you.

Most people assume that great bus drivers (read: business leaders) immediately start the journey by announcing to the people on the bus where they’re going—by setting a new direction or by articulating a fresh corporate vision.

In fact, leaders of companies that go from good to great start not with “where” but with “who.” They start by getting the right people on the bus, the wrong people off the bus, and the right people in the right seats. And they stick with that discipline—first the people, then the direction—no matter how dire the circumstances.

He has also developed a linear process for implementation of the “First Who, Then What?” concept. Here are his steps:

1) Get the right people on the bus.

Leaders must be rigorous in the selection process for getting new people on the bus. Invest substantial time in evaluating each candidate and make systematic use of at least three evaluation devices (e.g., interviews, references, background, testing, etc.).

When in doubt, do not bring the person on the bus. Let a seat go unfilled—taking on extra work as needed—until you have found the right person. Ensure your company does an exceptional job of retaining the right people on the bus to perpetuate your good hiring decisions for a very long time.

2) Get the right people in the right seats.

Have 100% of the key seats on the bus filled with the right people. This doesn’t mean 100% of ALL seats have the right people, but 100% of the key seats. If you think there might be a “wrong who,” first give the person the benefit of the doubt that perhaps he or she is in the wrong seat. Whenever possible, give a person the chance to prove himself or herself in a different seat, before drawing the conclusion that he or she is a wrong person on the bus.

3) Get the wrong people off the bus.

Once you know you need to make a people change be rigorous in the decision, but not ruthless in the implementation. Instead, help people exit with dignity and grace so that, later, the vast majority of people who have left your bus have positive feelings about your organization. Autopsy hiring mistakes, applying the lessons systematically to future hiring decisions.

4) Put who before what.

When confronted with any problem or opportunity, shift the decision from a “what” question (“what should we do?”) into a “who” decision (“who would be the right person to take responsibility for this?”). Spend a significant portion of time on people decisions: get the right people on the bus, get the right people in the right seats, get the wrong people off the bus, develop people into bigger seats, plan for succession, etc. Develop a disciplined, systematic process for getting the right people on the bus. With each passing year, ensure the percentage of people decisions that turn out good versus bad continues to rise.

Once you fill your bus with the right people in the right seats, it becomes less a question of where you’re headed—and instead, how far you can go.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Babbelhoek April

Bericht door taigitu » 16 apr 2017, 12:10

Afbeelding

Iedereen prettige paasdagen gewenst.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek April

Bericht door univers » 16 apr 2017, 12:18

Die haan heeft flink zijn best gedaan. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Babbelhoek April

Bericht door taigitu » 16 apr 2017, 12:25

univers schreef:Die haan heeft flink zijn best gedaan. :mrgreen:
Hij werd er vrolijk van.........?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek April

Bericht door univers » 16 apr 2017, 12:34

Als ik in zijn schoenen stond, zou ik dat ook zijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek April

Bericht door Tammy » 16 apr 2017, 13:07

Heeft de paashaas jouw tekst gepikt Vitharr ?
Gelukkig staat het er nu wel goed op. :grin:

Vrolijk Pasen allemaal ! :peace: :loveU:

Enig plaatje Taigitu. :mrgreen:
Zit op IPad, lukt me nooit plaatje te plakken, dus de mijne komt nog. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek April

Bericht door Fenna » 16 apr 2017, 14:00

Vitharr schreef:Gisteren had ik weer eens een ouderwets dwarse ervaring die ik jullie niet wil onthouden. Ik moest de stad in om pasfoto's te laten maken en werd daarbij aangesproken door een Iraanse activiste (die campagne mocht voeren in Nederland). Zij legde me uit dat in Iran veel misstanden zijn en gaf daar enkele voorbeelden van. Zij werkte daar voor een organisatie die met juristen de strijd aangaat met de overheid. En daar wilde ze mijn geld voor hebben.

Ze had ook een fotoalbum van de juristen als bewijs. Wat ik zag waren de typische zakkenvullers, en daar ging het mis. Ik ging in discussie met de vrouw en vroeg of ze duur waren. De vrouw bevestigde dat en zei dat ze daarom mijn steun nodig had. Ik dacht even na en zag een manier om daaraan te voldoen.

Ik zei dus dat ik geen geld ging geven omdat ik het 'bad people' vond die zichzelf wilden verrijken over het leed, of zelfs leven, van een ander. Maar ik zei ook dat ik haar doel wel wilde steunen. Dus bood ik haar aan om te bemiddelen met de juristen omdat ik ervan overtuigd was dat ik haar zo meer kon besparen dan ik ooit zou kunnen betalen.

Jullie snappen het al zeker? Het hoefde al niet meer. Alleen mijn geld was welkom. Sorry, maar op zulke momenten denk ik ook 'rot dan lekker op naar je eigen land en val mij niet lastig'. :evil:
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek April

Bericht door Fenna » 16 apr 2017, 14:06

Vrolijk pasen allemaal :lente:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek April

Bericht door univers » 16 apr 2017, 15:14

Sorry, maar op zulke momenten denk ik ook 'rot dan lekker op naar je eigen land en val mij niet lastig'. :evil:
Dat zou ik nou nooit niet denken.
Wel zeg ik het gelijk voor de raap. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gesloten