Babbelhoek Augustus

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gast1

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Gast1 » 21 aug 2017, 09:54

Susan schreef:Van het andere topic
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 55#p309655
maar even mee genomen naar hier, omdat het ook een laatste reactie was daar in dat topic van Pierre:
Tammy schreef:
Wat zit er in vredesnaam in die biertjes die jij vanmiddag heb gedronken Gast1, wat jij in andere topic zei ? [joker]
Dát vroeg ik me ook meteen af ...

:rolfl:
Heel scherp van jou vriendin, want ik ben klaar op dat topic dus Uni verliest zijn weddenschap, zou ik die met hem aangegaan zijn.
Maar jij weet wel dat ik nooit wed, toch? :wink:
Susan schreef:Dat wat ik nu las 'verklaart' een hoop qua manier van schrijven van jou gisteren... :mrgreen:
Vandaag stond er al heel wat anders.
Of ging er alsnog, behalve het hondje, nu vandaag ook een kater mee als gezelschap... *1* *1*

Even serieus nu, ik vond het wel leuk om die gekkigheid te lezen hoor (met een hele grote korrel zout genomen) had wel door hoe de vlag er voor stond,
maar ik hoop echt dat je het deze zonnige zondag ook weer zo getroffen hebt.
Hihihi ... ik heb geen kater gehad hoor, die zou zich overigens ook nooit met het hondje verstaan. :wink:
Zoals je kunt lezen was het gisteren een heel geslaagde middag, waarbij ik je dank voor de mooie clip.

Hahaha ... vandaag gaat het gebeuren hoor.
Het is wederom prachtig weer en ik ga me dadelijk omkleden en mijn rugzak vullen.
Daarna gaat het hondje voorop in de mand van de fiets, en ik ga een flink stuk fietsen met hem .. heu ... haar.
Ze beleeft de tijd van haar leven.

:loveU:

Overigens heb ik jou vanmorgen ook nog een tweetal mailtjes gezonden, via het normale mailadres. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Tammy » 21 aug 2017, 13:25

Ik ga geen oordeel geven natuurlijk hoe je met je moeder moet omgaan die kanker heeft Gast1.
Ik wil alleen maar zeggen dat hoe jouw moeder zich voelt heel normaal is in haar situatie.
Hoop dat ze snel opknapt. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Tammy » 21 aug 2017, 13:30

Net terug uit Rotterdam, was stil daar vond ik.
Verleden keer veel drukker maar is ook vakantie natuurlijk.
Ging met trein en eerste keer eerste klas.
Ging goed zo, zeker weten dat ik plaats had want anders lukt het me niet.
Ben doodmoe, eens even tukkie doen. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Gast1 » 21 aug 2017, 17:34

Tammy schreef:Ik ga geen oordeel geven natuurlijk hoe je met je moeder moet omgaan die kanker heeft Gast1.
Ik wil alleen maar zeggen dat hoe jouw moeder zich voelt heel normaal is in haar situatie.
Hoop dat ze snel opknapt. :peace:
Je bent een grote schat hoor, dank je wel.
En uiteraard gedraagt ze zich heel normaal zoals na zo'n operatie maar ik ken mijn Mammie.
En ze is ook heel blij met mij dat ik haar een beetje (nou ja, 'beetje') push.
Dat heeft ze nodig en dat weet en dat zegt ze mij ook.
Wij houden superveel van haar en andersom. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Tammy » 21 aug 2017, 17:48

Ik heb allang in de gaten hoeveel jullie van je moeder houden. :grin:
En zij van jullie.
Wat lijkt het mij toch leuk om een moeder te hebben die van je houd en dat je dan ook dol bent op je moeder.
Ik ken dat helemaal niet, maar lijkt mij geweldig als je dat hebt, jullie boffen ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Gast1 » 21 aug 2017, 17:52

Ik ook met jou :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Susan » 21 aug 2017, 18:41

Na enige aarzeling reageer ik toch even....het zijn tenslotte privé zaken die heel gevoelig liggen, en daar ben ik heel voorzichtig mee
om ze zo openlijk neer te zetten waar ....ogen dit óók lezen he....

Schitterend wat ik hier allemaal las Gast1!
En prachtig hoe je dit aangepakt hebt met jouw Moeder , want dát is nu precies wat ze nodig heeft, om haar begrijpelijke (en bekende angst na zoiets ingrijpends wat bij de meeste mensen groot is, ook bij andere ernstige aandoeningen)
houding naar het 'gewone en dagelijkse' leven weer te vinden en op te gaan pakken.
Het lijkt vaak cru en hard, maar is wel de enige manier om deze mensen niet te lang daar in te laten zitten.
Terwijl juist te voorzichtig zijn, hun genezingsproces danig vertraagt, helaas weet ik dit door meerdere ervaringen ook persoonlijk.

Jouw Moeder zal toch al moeten leren leven met het weten dat ze kanker had immers, dat is geen geringe opgave, plus
de angst dat bij het minste geringste wat komende tijden 'anders' voelt in haar buikstreek vooral! het bij haar meteen op
gaat laaien van: o, jee, het zal toch niet weer...enz.
Ook dat hoort er allemaal bij en kan wel jaren parten spelen. Jullie kennen elkaar door en door, juist van jou kan en zal ze dit
eerder als steun ervaren, dan het te omzeilen en te voorzichtig zijn in aanmoedigen.
Dikke kus hier voor, jouw Moeder mag blij zijn met jou als doortastende Zoon! ;P! Ze kan meteen verder, mét hulp, dat is wel hard nodig.
En ik kan in dit geval zeggen dat ik weet waar ik het over heb :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Gast1 » 21 aug 2017, 19:11

Susan schreef:Na enige aarzeling reageer ik toch even....het zijn tenslotte privé zaken die heel gevoelig liggen, en daar ben ik heel voorzichtig mee
om ze zo openlijk neer te zetten waar ....ogen dit óók lezen he....

Schitterend wat ik hier allemaal las Gast1!
En prachtig hoe je dit aangepakt hebt met jouw Moeder , want dát is nu precies wat ze nodig heeft, om haar begrijpelijke (en bekende angst na zoiets ingrijpends wat bij de meeste mensen groot is, ook bij andere ernstige aandoeningen)
houding naar het 'gewone en dagelijkse' leven weer te vinden en op te gaan pakken.
Het lijkt vaak cru en hard, maar is wel de enige manier om deze mensen niet te lang daar in te laten zitten.
Terwijl juist te voorzichtig zijn, hun genezingsproces danig vertraagt, helaas weet ik dit door meerdere ervaringen ook persoonlijk.

Jouw Moeder zal toch al moeten leren leven met het weten dat ze kanker had immers, dat is geen geringe opgave, plus
de angst dat bij het minste geringste wat komende tijden 'anders' voelt in haar buikstreek vooral! het bij haar meteen op
gaat laaien van: o, jee, het zal toch niet weer...enz.
Ook dat hoort er allemaal bij en kan wel jaren parten spelen. Jullie kennen elkaar door en door, juist van jou kan en zal ze dit
eerder als steun ervaren, dan het te omzeilen en te voorzichtig zijn in aanmoedigen.
Dikke kus hier voor, jouw Moeder mag blij zijn met jou als doortastende Zoon! ;P! Ze kan meteen verder, mét hulp, dat is wel hard nodig.
En ik kan in dit geval zeggen dat ik weet waar ik het over heb :grin:
Hihihi ... ik heb jouw erg mooie tekst 'gevangen'. :uhhhm:
Dus verwijderen is er niet meer bij.
Je schrijft precies wat ik bedoel en ook precies zoals het is, maar ja ... je kent mij best wel goed.
Dank je wel vriendin.

:loveU:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Tammy » 22 aug 2017, 08:44

Lief wat je zei tegen mij Gast1 , thanks. :knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Gast1 » 22 aug 2017, 08:46

:rolleys:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Susan » 22 aug 2017, 09:41

Gast1 schreef:Hihihi ... ik heb jouw erg mooie tekst 'gevangen'. :uhhhm:
Dus verwijderen is er niet meer bij.
Je schrijft precies wat ik bedoel en ook precies zoals het is, maar ja ... je kent mij best wel goed.
Dank je wel vriendin.

:loveU:
'tis aal goud mienjong :grin:
Meestal verwijder ik het alleen als het misplaatst blijkt te zijn met wat ik schreef/plaatste,
dat zal heus nog wel eens voor komen denk ik.

Fijne dag verder gewenst, en ook jij Tammy, kop op meid met alles he, niet gemakkelijk in wat je ondergaat.
[youtube-2]https://www.youtube.com/watch?time_cont ... xClQ_pInzc[/youtube-2]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Tammy » 22 aug 2017, 19:32

Bedankt Susan. :loveU:

Ja het is even geduld hebben tot de operaties begin volgernd jaar.
Tot dan pillen daarom ging ik gisteren naar Rotterdam.
Prednisolon is enigste wat wat helpt, maar wilde ze niet verlengen want is zwaar middel.
Daarom erheen om te zeggen dat ik die wel wil.
Is maar voor drie maanden, om wat fit te worden voor de grote dag in November van dochter.
Drie dokters tegenover me maar hield mijn poot stijf. [jaja]
Ik heb ze nu , hopelijk kan ik straks wat wandelingetjes maken enz.
Moet gaan bewegen na 8 maanden gekluisterd aan huis zitten.
Het hart moet ook beweging krijgen.
Dus ik ga aan de slag zo goed als het kan. :grin:

Plaatje kan ik niet zien, maar zal mooi zijn. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Susan » 23 aug 2017, 11:36

Dat zijn onderdaad erg zware medicijnen Tammy, heel vervelend dat het zo moet om het
dragelijk te houden, maar ik snap daarom ook die artsen wel.
Gezien de eventuele bijverschijnselen die op zouden kunnen treden na lange tijd.
Ik hoop dat je er in elk geval iets aan hebt om in november er van te kunnen genieten!

Hier schrik me af en toe ook lam door wat soms medicijnen kunnen doen, dan moeten ze
aangepast of veranderd worden, maar ook door de aandoeningen die mijn man heeft
waardoor hij bijv vaak duizelig is en pas nog weer een uitval in een deel van zijn hand had,
alsof het verlamd raakt, is niet zo want een tijdje er na functioneert alles weer goed, maar
evengoed kan het een keer iets heel anders zijn natuurlijk, maakt niet rustig en dat is ook
geen kwestie van 'er aan wennen' , wel goed op andere bij komende signalen blijven letten
of er wat anders mee speelt. Spanningen zijn in deze ook grote boosdoeners en zoals iedereen
dat mee maakt in het leven, ontkomen wij daar natuurlijk ook niet altijd aan, plus onkruid
vergaat niet zomaar, toch? :mrgreen:

Het was geen plaatje wat ik er bij had gezet, het was een muziekclip voor jullie beiden,
maar wat ik ook deed, het lukte niet en bleef het een wit vlak.
Waar het aan ligt...ik weet het niet want later bij het topic 'waar luister je naar' kon
het gewoon wel. 'k Zal het zo nog eens proberen.

Mijn laptop die nu bijna 10 jaar oud is heeft ook weer kuren, vastzittende toetsen, start niet soms
niet, of wil niet uit..kan niet altijd vlot kopiëren enz.
Ik denk dat hij eerdaags weer helemaal nagekeken moet worden en dan ben ik hem misschien een tijd kwijt,
of een nieuwe aanschaffen...ik had al een nieuwe laptop een paar jaar geleden, maar die heb ik na
amper gebruikt te hebben cadeau gedaan aan m'n dochter toen ze jarig was, want ze zat zonder en
had er plotseling eentje heel hard nodig ivm haar werk en studie daar naast.

Andere clip alsnog voor jullie nu:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Tammy » 23 aug 2017, 12:31

Ja Susan sterk spul maar het is even niet anders, en het kan altijd erger.
Hoop dat dit een beetje helpt.
Snap jouw zorgen om je man heel goed, en de bijwerkingen kunnen soms heel akelig zijn.
Ik heb de biologische injecties die Rotterdam wilde dat ik die ging gebruiken olk afgeslagen.
Het breekt je afweersysteem af waardoor tuberculose, longontstekingen en kanker een grotere kans krijgen om binnen te komen.
Dat soort bijwerkingen gaan mij te ver.
Ik heb het over Humira injecties.
Google maar eens, daar begin ik niet aan, vonden ze ook niet leuk maar ik heb mijn grenzen.

Hoop dat je man stabiel blijft, en wie weet weer wat beter word.

Mijn laptop van ruim tien jaar word binnenkort vervangen door nieuwe.
Zoooooo traag en loopt vast enz.
Verleden maand nieuwe Tablet gekocht ook, die was ook oud de vorige en ook heel traag.
Eens moet alles even vernieuwd worden. :grin:

Dank je voor de muziek ! ;P!

Take care. :loveU:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Susan » 24 aug 2017, 18:11

Tammy schreef: Ik heb het over Humira injecties.
Google maar eens, daar begin ik niet aan, vonden ze ook niet leuk maar ik heb mijn grenzen.:
Dit kende ik niet Tammy die Humira injecties, maar kan me indenken dat je dit niet aandurft hoor... [think]
Hoop dat je man stabiel blijft, en wie weet weer wat beter word.
Stabiel blijven is ook het beste wat we mogen verwachten, beter worden zal het niet meer, wel zachtjes minder worden.,
maar dat weet ik al lang hoor, het is zo als het is.
Verleden maand nieuwe Tablet gekocht ook, die was ook oud de vorige en ook heel traag.
Eens moet alles even vernieuwd worden. :grin:
Helaas heb ik niets anders dan m'n 'lapje', zo noem ik mij laptop altijd, dus we zullen zien hoe het gaat, ik heb daar straks in het
andere topic heel lang over gedaan om het te kunnen plaatsen, maar gelukt :grin: kan op niets anders terug vallen omdat ik verder niets heb als Tablet en zo.
[wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Susan » 24 aug 2017, 18:11

:shock: :shock: dubbel....
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Gast1 » 25 aug 2017, 07:30

Tammy, hoe heette die link ook alweer waarmee je foto's razendsnel kunt plaatsen (i.p.v. 'Tinypic') ?

Gast1

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Gast1 » 25 aug 2017, 07:34

Susan schreef:Mijn laptop die nu bijna 10 jaar oud is heeft ook weer kuren, vastzittende toetsen, start niet soms niet, of wil niet uit..kan niet altijd vlot kopiëren enz.
Ik denk dat hij eerdaags weer helemaal nagekeken moet worden en dan ben ik hem misschien een tijd kwijt, of een nieuwe aanschaffen ...
Heb je 'm wel eens goed schoon laten maken Susan?
Mijn kinderen doen dat zelf na elk verstreken jaar.
Er kan heel veel stof in komen wat zich vast gaat zitten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door univers » 25 aug 2017, 07:42

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Babbelhoek Augustus

Bericht door Gast1 » 25 aug 2017, 08:47

:loveU:

Gesloten