Insekten plagen

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Insekten plagen

Bericht door taigitu » 26 aug 2017, 17:22

Wel een beetje laat maar ik zie nog steeds fruitvliegjes
en af en toe een hardnekkige vlieg, een pestkop.
INSECTEN PLAGEN

Met de zomer voor de deur alvast wat handige tips tegen vervelende insecten:

Vliegen: Deze tip is een typische zomer tip. In de zomer als het lekker weer is staat nog wel eens de deur naar buiten open. Lekker wat frisse lucht naar binnen maar helaas ook vliegen. Een hor werkt niet altijd. Een tip om vliegen buiten de deur te houden.
Pak een diepvrieszakje en vul dat voor de helft met koud water. Doe het zakje goed dicht met een touwtje en hang dit in het deurkozijn waar de vliegen binnenkomen. De vliegen kijken niet recht vooruit maar schuin, ze hebben dan breedbeeld. Zo komen ze niet naar binnen. Het werkt echt!

Wespen:
Als je in de zomer lekker in je tuin zit met een drankje kan het zijn dat je gezelschap van wespen krijgt.
Wespen komen namelijk op zoetigheid af maar om op een vreedzame manier van de wespen af te komen hebben wij de volgende tip:
Neem een soepkommetje gevuld met koud water met daarin enkele hele kruidnagels. Zet dit neer daar waar je de wespen niet wilt hebben. Het geeft een lekkere lucht af en is niet schadelijk.

Fruitvliegjes:
Nare beestjes zijn dat. Vooral in de zomer zijn ze vaak in je keuken te vinden. Met de volgende tip zijn ze zo verdwenen. Om ervoor te zorgen dat de vliegjes verdwijnen, zet je een bakje met 1 dl azijn en een druppel vloeibare zeep neer. De vliegjes zijn zo weg.

Mieren
Met de zomer komen ook de mieren. Het zijn kleine en onschuldige beestjes maar je hebt ze liever toch niet in en rond het huis. Verdelgingsmiddelen zijn doeltreffend maar niet goed voor de gezondheid.
Mieren kun je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten. Met een dag zijn ze voor maanden weg. Wanneer ze weer terug komen, herhaal je het trucje nog een keer. Doeltreffend en niet schadelijk voor de gezondheid.

http://users.skynet.be
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Insekten plagen

Bericht door Tammy » 27 aug 2017, 11:11

Mijn fruitvliegjes zijn allang verdwenen Taigitu. :grin:
Maar bedankt voor de tips, wie weet heb ik ze een keer weer nodig. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Insekten plagen

Bericht door Kuikentje » 08 sep 2017, 18:18

ik mep er gewoon op. :knots:
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Insekten plagen

Bericht door univers » 08 sep 2017, 18:58

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie