Babbelhoek December

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gesloten
Gast1

Re: Babbelhoek December

Bericht door Gast1 » 03 dec 2017, 13:58

;P!

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Babbelhoek December

Bericht door herman50 » 03 dec 2017, 14:07

ja je moet er maar van maken wat je kan, het word altijd mooi afgespiegeld maar de werkelijkheid is zo anders, dus wat moet je doen,, m´n schoonzus is plots zo´n 4 jaar gelee weggebleven , m´n 2ling broer belde dat ie niet kwam vanmorgen , dan loop je te griepen en heb de pest in je lijf , weer dag alleen ,, maar na een mailtje bleek dat hij weer met geen mogelijkheid kon lopen, dus zeker trappen op niet -<woon 3hoog dus ja-> , nou dan maar ...... ja wat?, eerst een bakkie troost en de dag doorbrengen, .....vanmorgen effe weg maar t´was weer verdomd koud én regenachtig ... edoch zoals moeders veel zei, niet zeuren er zijn erge dingen in t leven , ... ja die had rake en goeie opmerkingen he fijne -mid-dag nog tesaam ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 03 dec 2017, 14:14

Wat rot voor je tweelingbroer herman50 dat hij moeite heeft met lopen.
Dan zijn trappen inderdaad even teveel.
Hoop dat hij gauw weer bij je op bezoek kan komen. :grin:

Hier is het ook triest grijs weer.
Geef mij maar een echte winter zoals het zou moeten zijn.
Zoals in de clip van Susan. [jaja]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek December

Bericht door Susan » 03 dec 2017, 14:26

Gast1 schreef:
Susan schreef:December mag van mij zoals het nu voelt 'geruisloos' voorbij gaan, niks doemdenken of zo,
maar de 'zin in iets' is nu helemaal verdwenen en heb weer duidelijk gezien nergens meer op te hopen, maar wat geweest is,
is waarschijnlijk 'zomaar' voorbij, nu de tijd verder alleen nog ondergaan zoals het per dag op me afkomt.
Daar sluit ik dan geheel bij aan in de zin dat de 'zin in iets' is nu helemaal verdwenen is (was, nu ik dit schrijf).
Dat heeft nogal wat redenen en dat heeft te maken met de inmiddels onvoorstelbare complexe situatie waar mijn vrouw en ik nu mee te maken hebben.
Zelfs het UWV en de advocaten van mijn werkgever en mij komen er bijna niet meer uit.
Ik hoop maar dat de rechters er uit gaan komen in het eerste kwartaal van volgend jaar ... :-|

Verleden vrijdagavond laat haalde mijn vrouw een brief van mijn werkgever uit de brievenbus dat ik binnenkort een gesprek heb met mijn werkgever in een hotel.
Dat gesprek gaat plaatsvinden op 11 december 2017 en het is precies op die dag, 11 december dus, dat het vijf jaar geleden allemaal begon met de 'ellende'.
Dat kan ik mij allemaal nog haarfijn herinneren Gast1, mede doordat de 12e t/m de 15e december 2012 voor mij zelf toen
heel bijzondere dagen en onverwachte gebeurtenissen waren.
Tijd kan soms ontzettend vlug gaan bij mooie dingen, maar tergend langzaam bij nare verdrietige zaken, tja, zo is het leven.
Ik krijg het allemaal niet meer uitgelegd aan mijn dierbaren ...
Toch hebben mijn vrouw en ik gisteren besloten om naar de kerstmarkt in Kevelaer te gaan.
Het was er steenkoud ... maar prachtig.
Voor de eerste keer werd het nu aldaar zo groots opgezet en er werd door een koor en solo heel fraai gezongen.
Er ontstond een 'sfeer' waarbij de koude voeten verdwenen en waarbij ik alweer voelde 'beschermt' te worden.
Dat kan ik me voorstellen en indenken in die sfeer, het zijn dan de lichtpuntjes voor velen, en ach, zo zijn er zó velen
van wie we lang niet in alle gevallen kunnen vermoeden wat zich daar 'achter hun deurtjes' allemaal aan ellende is, toch?
(maar daarom hoeven we beslist niet onze eigen ervaringen te verdoezelen of weg te stoppen, omdat 'het nóg erger kan',
want vergelijken op die manier is niet aan de orde, alsof onze persoonlijke pijn/verdriet dan niet noemenswaardig tellen...)
En dat gebeurde allemaal daar, 376 jaar geleden precies op de plek waar:
"een zeker Burger van Gelder, terwyl hy voor een kruis, dat digt by Kevelaar stondt, zijn gebed deedt, eene stem hoorde, die hem toeriep, dat hy daar ter plaatse eene Kapel moest stigten."
(tekst uit 1738, Hedendaagsche Historie of Tegenwoordige staat van Alle Volkeren, deel X, blz. 192-194)

In Nederland en België is Kevelaer vooral bekend als Maria-bedevaartsoord. Sinds 1642 wordt er in het plaatsje een als wonderbaarlijk beschouwde afbeelding van de Maagd Maria vereerd. Veel katholieken pelgrimeren jaarlijks naar dit genadebeeld, dat in Latijn bekendstaat als de Consolatrix Afflictorum, ofwel de "Troosteres der Bedroefden".

Hier de complete tekst uit 1738, Hedendaagsche Historie of Tegenwoordige staat van Alle Volkeren, deel X, blz. 192-194:

Slechts voor ingewijden zal dit te begrijpen zijn, maar nu ik dit op deze kille zondagmorgen lees, voel ik die kracht weer in mij.
Gisteren en vanmorgen waren dus 'helend' voor mij en ik ga door.
Ik wacht, waak en ik ben vooral dankbaar mijn zegeningen volop te kunnen tellen.
En dat wens ik iedereen toe, vooral al degenen die momenteel ziek zijn en geestelijk verzwakt zijn waarbij ik aan alle forumleden denk, die dat op enigerlei wijze hier kenbaar hebben gemaakt of niet.

En daarmee is deze vijfde decembermaand sinds 2012 alweer heel bijzonder, met nu 'het licht van boven' waarbij we deze herfst op 15 oktober maar liefst 5 klavertjes 4 hebben gevonden:
Dat historische verhaal kende ik, blijf het vaak bijzonder vinden hoe mensen daar mee omgingen en nu nog steeds waarde aan hechten, leuk
om het ook in die oude taal te lezen, prachtig.
Wie weet Gast1 hoe deze klavertjes 4 jullie nog daadwerkelijk 'geluk' brengen, :grin:
al moeten we soms accepteren dat het op een andere manier tot ons komt dan wij gedacht hadden....
en zien we het echter soms pas lange tijd daarna, als we terug kunnen blikken.
En verder sluit ik me aan bij jouw wens hier voor iedereen.
[wave]
Laatst gewijzigd door Susan op 03 dec 2017, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek December

Bericht door Susan » 03 dec 2017, 15:14

Tammy schreef:Susan voor mij is de December maand ook heel moeilijk zonder mijn tweelingzusje.
De magie die ik vroeger voelde is weg, maar ik herinner het me nog wel.
En soms sluit ik mijn ogen bij de kerstboom en ga terug in de tijd toen alles nog ok was.
Of ik kijk naar dat meisje dat danst in de clip die Gast1 plaatste.
En dan voel ik die warmte weer en dat probeer ik dan zo lang mogelijk vast te houden.
Ik hoop dat jij ook die warmte al is het maar even kan voelen ergens in deze maand. :wink:
Ja meidje, dat soort gemis is blijvend, al kan je het natuurlijk evengoed wel
gezellig maken toch? Dat doe je denk ik ook wel hoor [jaja] maar blijft knagen he.
Warmte van mijn dierbaren (heel dichtbij en van degene die ver weg is) voel ik gelukkig
heel goed Tammy, maar toch is er een groot gemis, en is nog iets bezig wat als een
verlies voelbaar is, waar ik hier verder liever niet openlijk op in ga. :wink:
:loveU:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 03 dec 2017, 15:28

Mooi dat je toch nog die warmte van dierbaren kan voelen Susan. :grin:
En de rest is privé lieve Susan. :wink:

Hou je taai en :knuffie:

Knuffel voor iedereen hier. :loveU:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek December

Bericht door Susan » 03 dec 2017, 16:01

herman50 schreef:ja je moet er maar van maken wat je kan, het word altijd mooi afgespiegeld maar de werkelijkheid is zo anders, dus wat moet je doen,, m´n schoonzus is plots zo´n 4 jaar gelee weggebleven , m´n 2ling broer belde dat ie niet kwam vanmorgen , dan loop je te griepen en heb de pest in je lijf , weer dag alleen ,, maar na een mailtje bleek dat hij weer met geen mogelijkheid kon lopen, dus zeker trappen op niet -<woon 3hoog dus ja-> , nou dan maar ...... ja wat?, eerst een bakkie troost en de dag doorbrengen, .....vanmorgen effe weg maar t´was weer verdomd koud én regenachtig ... edoch zoals moeders veel zei, niet zeuren er zijn erge dingen in t leven , ... ja die had rake en goeie opmerkingen he fijne -mid-dag nog tesaam ;)
;P!
Zo zie ik het ook, soms kunnen ergens niets tegen doen en moeten het dan nemen zoals het komt.
Dat is dan ook heel zuur Herman als je je daarop verheugd hebt, vooral als je dan verder de dag alleen door moet.
Ik hoop voor jullie beiden dat jouw broer weer gauw kan komen!
(ik ben ook een van een tweeling, eeneiig,we lijken precies op elkaar, zelfde stem ook, en mijn man is ook eentje van een tweeling, hij heeft een tweelingzus)
Je had een verstandige Moeder, klopt ook wel hoor wat ze zei, maar je mag best eens zeggen hoe vervelend, verdrietig en miserabel jij je voelt, dat vind ik beslist geen zeuren. (zo zal jou Moeder het denk ik ook niet gedacht/bedoeld hebben he)
Ik hoop dat jouw middag en avond toch mee zullen vallen.
[wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Babbelhoek December

Bericht door Gast1 » 04 dec 2017, 10:27

Dank voor jouw lieve reactie Susan.

:loveU:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 04 dec 2017, 15:35

Hehe eindelijk thuis, kom net uit Rotterdam.
Zat vanochtend met manlief al vroeg in de trein op weg naar ziekenhuis.
Groen licht voor de operaties gekregen , wachttijd vier of vijf maanden pffff.
Maar misschien eerder.
Onverwachts nog enkele onderzoeken en gesprek voor narcose en hartfilmpje nog extra enz.
Anders had ik speciaal daar terug voor moeten komen .
Standaard onderzoeken zijn dat voor elke operatie.

Hopelijk ben ik straks na veertig jaar van die ontstekingen af maar zijn verschillende operaties dus ben ik wel een jaar zoet mee met herstellen.
Maar het is niet anders.
Nu op de bank liggen ben bekaf. :mrgreen:

En vandaag Prednison afbouwen eindelijk, zal daarna weer verekken van de pijn maar de bijwerkingen zijn te zwaar .
En ik slikte het ook om bij de bruiloft van mijn dochter te kunnen zijn.
Maar nu ermee stoppen in paar weken tijd gelukkig.
Want ben helemaal opgeblazen lijk op Michelin poppetje of sumo worstelaar :rolfl:

Ciao en fijne dag iedereen nog. [wave]

Ooh Herman50 en Univers , de zon begon te schijnen een beetje in Rotterdam toen ik er was.
Zou dat door mij komen ?..............please say yes.
Make my day darlings . [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek December

Bericht door Gast1 » 04 dec 2017, 16:53

Jeetje Tammy, je schrijft wat over mij maar chapeau hoor, hoe jij er mee omgaat! ;P!

Dat de zon aldaar scheen, kwam enkel door jou.
Dat kan helemaal miet missen.

Hier is inmiddels het startsein (officieel) gegeven voor het megaproject aan de andere kant van de Maas, tegenover ons dorpje:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek December

Bericht door Susan » 04 dec 2017, 17:09

Tammy schreef: Groen licht voor de operaties gekregen , wachttijd vier of vijf maanden pffff.
Maar misschien eerder.
Onverwachts nog enkele onderzoeken en gesprek voor narcose en hartfilmpje nog extra enz.
Anders had ik speciaal daar terug voor moeten komen .
Standaard onderzoeken zijn dat voor elke operatie.

Hopelijk ben ik straks na veertig jaar van die ontstekingen af maar zijn verschillende operaties dus ben ik wel een jaar zoet mee met herstellen.
Maar het is niet anders.
Nu op de bank liggen ben bekaf. :mrgreen:

En vandaag Prednison afbouwen eindelijk, zal daarna weer verekken van de pijn maar de bijwerkingen zijn te zwaar .
Poeh Tammy, dat zal best een zware tijd worden zeg!
Heel veel moed en sterkte gewenst, en dat de komende tijd (en al vast voor de feestdagen) dragelijk zal worden
en niet de pijn gaat overheersen. Ik lees het vermoedelijk later wel. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek December

Bericht door univers » 04 dec 2017, 17:28

Zou dat door mij komen ?..............please say yes.
Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 05 dec 2017, 05:20

Wat een geweldig leuk forum is dit toch. :grin:
Ik maakte natuurlijk een grapje over dat de zon misschien scheen doordat ik in Rotterdam was. :mrgreen:
En kijk eens hoe jullie reageren , zo lief en leuk.
Bedankt allemaal vind ik heel mooi. :knuffie:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 05 dec 2017, 05:22

Succes Gast1 met het natuurgebied . ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Babbelhoek December

Bericht door Fenna » 05 dec 2017, 09:45

Tammy schreef: Hopelijk ben ik straks na veertig jaar van die ontstekingen af maar zijn verschillende operaties dus ben ik wel een jaar zoet mee met
Take your time girl.
Als alles voorbij is huppel je hopelijk weer als een lammetje door de wereld.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 05 dec 2017, 10:01

Dank je Fenna wie weet. :loveU:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek December

Bericht door univers » 05 dec 2017, 10:34

Houd moet Tammy.
Over een jaar kan jij dit ook.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 05 dec 2017, 10:57

Wat een vertrouwen heb je toch in me Univers. :rolfl:
Nou ikzelf nog. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 06 dec 2017, 04:58

:morgen:

Nog weinig vertrouwen in mezelf hoor. :mrgreen:
Kan sinds paar dagen amper lopen, mijn rechterheup doet zo'n pijn.
Kan bijna niet op mijn rechterbeen staan.
Wat is dit nu weer. :?
En 5 mg minder Prednison per dag , merk dat nu al.
Ik bouw af in 4 weken.
Elke week 5 mg eraf tot nul.

Gelukkig heb ik Netflix....................als die KPN monteur die straks komt om de boel aan te sluiten zijn werk goed doet. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 06 dec 2017, 05:01

8 December komt het tweede seizoen van The Crown.
Kan ik heerlijk kijken liggend op de bank, beetje afleiding.
Vind die serie zo mooi, de uitspraak van de Engelse taal is geweldig, ik kan daar zo van genieten. :grin:

https://www.youtube.com/watch?v=ME2umFQ_xBA

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gesloten