Babbelhoek December

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Gesloten
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 01 dec 2017, 04:42

Afbeelding


Welkom in de babbelhoek van de maand December. :grin:

De feestmaand is weer aangebroken.

Verhip hoor ik nu iets op het dak ? [think]

Ach het zal de wind wel zijn............Afbeelding :mrgreen:

Hopelijk over een paar weekjes een witte kerst . :winter:

Veel plezier hier . :kerstmuts:


Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Babbelhoek December

Bericht door Gast1 » 01 dec 2017, 07:53

Mooi plaatjes Tammy ;P!

Omdat ik een 'warmte-mens' ben, is december voor mij een van de 'warmste' maanden.
En ook ik vind een witte kerst prachtig.
Ik denk dat ik deze kerstmaand in tegenstelling tot al mijn eerdere 60 kerstmaanden, alle verdriet op Aarde maar eens -voor even dan- los ga laten.
Heel even feestvieren.

Daar-is-ie-weer Tammy:
Morgen ga ik samen met mijn vrouwtje naar dit plekkie:

Afbeelding

Aldaar zal dan een prachtige kerstmarkt opgemaakt zijn met liveopnamen van de WDR.
Daar kwamen we gisterenmiddag pas achter.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek December

Bericht door univers » 01 dec 2017, 08:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Babbelhoek December

Bericht door taigitu » 01 dec 2017, 09:59

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 01 dec 2017, 10:33

Daar is het meisje weer Gast1 ! :grin:
Geweldig om haar weer te zien. ;P!
Geniet morgen met je vrouw van jullie uitje.

Univers en Taigitu , wat een mooie plaatjes ook.
Deze babbelhoek is nu al prachtig. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Babbelhoek December

Bericht door Kristof Piessens » 01 dec 2017, 10:46

Tis weer feestmaand...maar zal er sober in zijn, wat vooral telt is samenzijn en de perikelen van de voorbije jaar bijleggen of vergeten, het is geen tijd om in vrede nog eens ruzie te gaan maken.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 02 dec 2017, 11:26

Soms is ruzie onvermijdelijk Kristof.
Het hoort soms bij het leven. :-|

Maar het is een mooi streven van je. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Babbelhoek December

Bericht door Kristof Piessens » 02 dec 2017, 11:40

Tammy schreef:Soms is ruzie onvermijdelijk Kristof.
Het hoort soms bij het leven. :-|
Ruzie is op die wijze enkel nodig wanneer je iets wil begrijpen of doorhebben dan pas besef je de waarde van die ruzie. Het is niet altijd gemakkelijk, weet ik ook maar begin met je eigen gedachten op orde te houden dan de ruzie op te rakelen vanwege de doelstellingen waar toch wat tijd voor nodig is om dat te laten uitkomen.

Ikzelf zit in een bijzondere situatie die het risico kunnen inhouden dat iets niet zal lukken, aanstaande maandagnamiddag heb ik een sollicitatiegesprek waarbij ik voorzichtig moet zijn met wat ik bespreek en de vragen die ik nodig heb om te kunnen inschatten wat de verwachtingen zullen zijn, mogelijks kan het zijn dat ik in de loop van het nieuwe jaar aan een nieuwe job kan beginnen, maar zit met een dilemma in verband de plannen om te reizen naar Rusland in het kader van het wk voetbal, maar anderzijds....heb ik een betere alternatief om te reizen tijdens wk van 2022, misschien verruil ik het reizen naar Rusland met het reizen naar SA.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 02 dec 2017, 12:00

Ruzie is nooit makkelijk , niemand doet dat voor zijn lol denk ik.
Ikzelf heb geen ruzie in mijn leven op het ogenblik, al jaren niet.
Maar ik heb ze wel gehad en kan niet zeggen of ik ze nooit meer ga krijgen.
Hoop het niet maar time will tell.

Succes maandag met je sollicitatie Kristof. :grin:
Wat leuk dat je naar het WK wilt in Rusland.
Hoelang wilde je daar blijven ?

Bedoel je met SA Zuid-Australië of Saudi-Arabia ?
Of iets anders ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Babbelhoek December

Bericht door Kristof Piessens » 02 dec 2017, 13:13

Hmm, wist niet dat SA stond voor sadie arabie of zuid australie...dat laatste noem ik gewoon australie als geheel dus SA staat voor een land als geheel Saudi-Arabia...

Daar staat de volgende WK gepland in 2022
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 02 dec 2017, 13:27

Bij Google tikte ik SA in en daar stond zuid Australie als 1 van de vele benamingen. :mrgreen:
Vandaar, ik zeg ook gewoon Australie hoor. :grin:


https://nl.wikipedia.org/wiki/SA

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Babbelhoek December

Bericht door herman50 » 02 dec 2017, 14:16

vind het naar nu al te weten dat als men de fijne dagen is vergeten , alles weeg gewoon is
dus heel veel gekissebis, na ge goede wensen en fijn bregin , slaan ze mekaar de hersenpan weer in ,, maar zo was het en zal het wel altijd blijven ...

fijne namiddag nog ......<<<<t is hier verdimmes mistig :roll:

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 03 dec 2017, 08:36

Ja herman50 zo gaat dat helaas.
Vind ik ook altijd met staakt het vuren tijdens kerst in sommige oorlogsgebieden.
Even niet schieten en daarna wel.
Heb ik altijd zo schijnheilig gevonden.
Maar het is niet anders helaas.
Mooi plaatje. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 03 dec 2017, 08:39

:morgen:

Iemand nog leuke plannen voor vandaag ? :chicken:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek December

Bericht door univers » 03 dec 2017, 08:44

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Babbelhoek December

Bericht door univers » 03 dec 2017, 08:47

Iemand nog leuke plannen voor vandaag ?
Ben me eigen aan het klaarmaken, in zo meteen de sneeuw in te duiken.

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Babbelhoek December

Bericht door Susan » 03 dec 2017, 11:21

December mag van mij zoals het nu voelt 'geruisloos' voorbij gaan, niks doemdenken of zo, maar de 'zin in iets' is nu helemaal verdwenen en heb weer duidelijk gezien nergens meer op te hopen, maar wat geweest is, is waarschijnlijk 'zomaar' voorbij, nu de tijd verder alleen nog ondergaan zoals het per dag op me afkomt.
Kerstmarkten zijn echter op veel plaatsen juist wel weer leuk en gezellig.
De afgelopen jaren zouden we al een paar keer ergens oa naar Duitsland gaan om een kerstmarkt te bezoeken, even over de grens bij Nijmegen, in de historische parken van Kleef en ook naar Düsseldorf, dit jaar naar Kevelear was de bedoeling, ben er al vaker geweest en hierdoor ook veel foto's kunnen laten zien van deze mooie sfeervolle stad, is altijd al leuk het hele jaar door. Maar steeds was óf het weer te slecht, óf er moest onverwacht gewerkt worden, ziekte verhinderde het ook een keer. Of het dit jaar wel gaat lukken is nog afwachten. Onze zoon zou dan rijden, maar ook hij moest regelmatig deze weken extra werken door zieke collega's. We zullen zien, zo'n ramp is het nu ook weer niet, gewoon jammer. :grin:
Evengoed iedereen een gezellige mooie december gewenst op wat voor wijze je het ook door brengt tijdens de feestdagen etc.
Voor de sneeuwliefhebbers alvast: https://www.youtube.com/watch?v=JG268jSVEEY
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Babbelhoek December

Bericht door Gast1 » 03 dec 2017, 12:06

Susan schreef:December mag van mij zoals het nu voelt 'geruisloos' voorbij gaan, niks doemdenken of zo,
maar de 'zin in iets' is nu helemaal verdwenen en heb weer duidelijk gezien nergens meer op te hopen, maar wat geweest is,
is waarschijnlijk 'zomaar' voorbij, nu de tijd verder alleen nog ondergaan zoals het per dag op me afkomt.
Daar sluit ik dan geheel bij aan in de zin dat de 'zin in iets' is nu helemaal verdwenen is (was, nu ik dit schrijf).
Dat heeft nogal wat redenen en dat heeft te maken met de inmiddels onvoorstelbare complexe situatie waar mijn vrouw en ik nu mee te maken hebben.
Zelfs het UWV en de advocaten van mijn werkgever en mij komen er bijna niet meer uit.
Ik hoop maar dat de rechters er uit gaan komen in het eerste kwartaal van volgend jaar ... :-|

Verleden vrijdagavond laat haalde mijn vrouw een brief van mijn werkgever uit de brievenbus dat ik binnenkort een gesprek heb met mijn werkgever in een hotel.
Dat gesprek gaat plaatsvinden op 11 december 2017 en het is precies op die dag, 11 december dus, dat het vijf jaar geleden allemaal begon met de 'ellende'.

Ik krijg het allemaal niet meer uitgelegd aan mijn dierbaren ...
Toch hebben mijn vrouw en ik gisteren besloten om naar de kerstmarkt in Kevelaer te gaan.
Het was er steenkoud ... maar prachtig.
Voor de eerste keer werd het nu aldaar zo groots opgezet en er werd door een koor en solo heel fraai gezongen.
Er ontstond een 'sfeer' waarbij de koude voeten verdwenen en waarbij ik alweer voelde 'beschermt' te worden.
En dat gebeurde allemaal daar, 376 jaar geleden precies op de plek waar:
"een zeker Burger van Gelder, terwyl hy voor een kruis, dat digt by Kevelaar stondt, zijn gebed deedt, eene stem hoorde, die hem toeriep, dat hy daar ter plaatse eene Kapel moest stigten."
(tekst uit 1738, Hedendaagsche Historie of Tegenwoordige staat van Alle Volkeren, deel X, blz. 192-194)

In Nederland en België is Kevelaer vooral bekend als Maria-bedevaartsoord. Sinds 1642 wordt er in het plaatsje een als wonderbaarlijk beschouwde afbeelding van de Maagd Maria vereerd. Veel katholieken pelgrimeren jaarlijks naar dit genadebeeld, dat in Latijn bekendstaat als de Consolatrix Afflictorum, ofwel de "Troosteres der Bedroefden".

Hier de complete tekst uit 1738, Hedendaagsche Historie of Tegenwoordige staat van Alle Volkeren, deel X, blz. 192-194:
Kevelaar, een Dorp omtrent twee uuren van Gelder (Geldern) gelegen, was eertyds eene geringe Buurt van agt of tien Huizen; doch derzelver getal is tot op omtrent tweehonderd vermeerderd. Dit dorp heeft zyne opkomst eeniglyk te danken aan het Lieve Vrouwen Beeldje, dat 'er bewaard en van alle kanten bezogt wordt. Men vertelt, dat zeker Burger van Gelder, terwyl hy voor een kruis, dat digt by Kevelaar stondt, zijn gebed deedt, eene stem hoorde, die hem toeriep, dat hy daar ter plaatse eene Kapel moest stigten. Eerst sloeg hy 'er geen' agt op; doch deeze stem een en andermaal vernoomen hebbende, gaf hy 'er zyne huisvrouw kennis van. Die zag 's nagts de gedaante van een Kapelletje, met een Papieren Lieve Vrouwen Beeldje daar in, dat juist hetzelfde scheen te zyn, dat haar korts te vooren, door een' Soldaat, die uit Luxemburg kwam vertoond was. De goede luiden schraapten zo veel by een, dat zy een Heilig Huisje opregtten. Met veel moeite wisten ze ook het Maria prentje te bekomen, dat in het gestigte Kapelletje geplaats werdt, en terstond al veel aanloops van Offeraars en Nieuwsgierigen kreeg. Dit gebeurde in 't jaar 1641. De Priester van Kevelaar en eenige Monniken hielden 'er 't oog op, en droegen zorg, dat het gerugt van verscheidene wonderdaadige geneezingen zig door 't gantsche Land verspreidde. Men stigtte eerlang een steene Kapel, en het Beeld kreeg door den tyd zoveel Verwonderaars, dat Kevelaar te klein werdt, om hun van het nodige te voorzien. Men trok Huis aan Huis, en bragt het Dorp in dien staat, dat het tegenwoordig voor veelen van de beste Hollandsche Dorpen niet hoefde te zwigten. Jaarlyks geschieden 'er omtrent honderd en vyftig plegtige Ommegangen, De kleinsten zyn van veertig Persoonen. De Grootsten maaken 'er wel twee of drie duizend uit. Deze komen te voet en op karren van de omleggende Steden, en sommigen heel uit Holland. Ieder Ommegang of Processie offert eene versierde Waskaars. Die de zwaarste brengen, krygen den lof van eene meer dan gemeene Eerbiedigheid voor de H. Maagd. Men bewaart Waskaarsen te Kevelaar, die misschien wel tagtig of honderd ponden gewigts konnen haalen. Die gaarne van eenige kwaal geneezen waren, offeren doorgaans een wassen afbeeldsel van het Lid, daar zy de pyn in lyden. In de Processie gaan de Mannen en de vrouwen al zingende en speelende agter malkanderen, om het Kapelletje, daar het Beeld in bewaard wordt.
Bron: Wikipedia

Slechts voor ingewijden zal dit te begrijpen zijn, maar nu ik dit op deze kille zondagmorgen lees, voel ik die kracht weer in mij.
Gisteren en vanmorgen waren dus 'helend' voor mij en ik ga door.
Ik wacht, waak en ik ben vooral dankbaar mijn zegeningen volop te kunnen tellen.
En dat wens ik iedereen toe, vooral al degenen die momenteel ziek zijn en geestelijk verzwakt zijn waarbij ik aan alle forumleden denk, die dat op enigerlei wijze hier kenbaar hebben gemaakt of niet.

En daarmee is deze vijfde decembermaand sinds 2012 alweer heel bijzonder, met nu 'het licht van boven' waarbij we deze herfst op 15 oktober maar liefst 5 klavertjes 4 hebben gevonden:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 03 dec 2017, 13:40

Hoever ben je al met sneeuwzwemmen Univers ? :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Babbelhoek December

Bericht door Tammy » 03 dec 2017, 13:47

Susan voor mij is de December maand ook heel moeilijk zonder mijn tweelingzusje.
De magie die ik vroeger voelde is weg, maar ik herinner het me nog wel.
En soms sluit ik mijn ogen bij de kerstboom en ga terug in de tijd toen alles nog ok was.
Of ik kijk naar dat meisje dat danst in de clip die Gast1 plaatste.
En dan voel ik die warmte weer en dat probeer ik dan zo lang mogelijk vast te houden.
Ik hoop dat jij ook die warmte al is het maar even kan voelen ergens in deze maand. :wink:

Gast1 nog steeds geen afsluiting van je werk lees ik.
Niet normaal hoe lang dat duurt zeg. :-|
Wat mooi van die klavertjes vier en een mooie dag in Kevelaer gisteren .
Hou je taai en hoop dat de zon eens weer hard gaat schijnen voor je. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gesloten