De 9 slechtste tech-voorspellingen ooit

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De 9 slechtste tech-voorspellingen ooit

Bericht door taigitu » 06 mei 2018, 11:30

De 9 slechtste tech-voorspellingen ooit

2-6-2015

Dat de ontwikkeling van technologie sneller gaat dan iemand kan voorspellen, blijkt wel uit onderstaande 9 misvattingen.

1. ‘Iedereen vraagt me altijd wanneer Apple een mobiele telefoon gaat maken. Mijn antwoord is: waarschijnlijk nooit.’ (David Pogue, The New York Times, 2006)

2. Er is…geen kans…dat er satellieten in de ruimte zullen worden gebruikt voor een betere ontvangst van radio, televisie of telefoon in de Verenigde Staten. (Tam Craven, lid van de federale communicatie-commissie, 1961)

3. ‘Ik denk dat er een markt is voor misschien vijf computers.’ (Thomas Watson, president van IBM, 1943)

4. ‘Computers wegen in de toekomst niet meer dan 1.400 kilo.'(Lloyd Bracey, Popular Mechanics, 1949)

5. ‘Iemand informeerde of ik een buitenlander was.’ (George Stephenson na de reactie van het parlement in 1821 toen hij zei dat een stoomlocomotief 16 kilometer per uur zou kunnen halen)

6. ‘Stofzuigers op kernenergie zijn binnen tien jaar realiteit.’ (Alex Lewyt, directeur van stofzuigerfabrikant Lewyt vacuum company, 1955)

7. ‘Televisie zal niet in staat zijn om een markt langer dan zes maanden vast te houden. Daarna hebben mensen er genoeg van om naar een houten kastje te staren.’ (20th Century Fox executive Darryl Zanuck, 1946)

8. ‘Het internet…die trendy en oversold community.’ (Clifford Stoll, Newsweek, 1995)

9. De Amerikanen hebben telefoons nodig, wij niet, wij hebben genoeg postbezorgers. (Sir William Preece, hoofd van het postkantoor, 1878 )

http://www.welingelichtekringen.nl/tech ... uters.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De 9 slechtste tech-voorspellingen ooit

Bericht door Gast1 » 06 mei 2018, 11:39

taigitu schreef:
06 mei 2018, 11:30
Dat de ontwikkeling van technologie sneller gaat dan iemand kan voorspellen, blijkt wel ...
Het blijkt wel dat het exponentieel snel gaat ...

gouwepeer

Re: De 9 slechtste tech-voorspellingen ooit

Bericht door gouwepeer » 06 mei 2018, 17:08

taigitu schreef:
06 mei 2018, 11:30

4. ‘Computers wegen in de toekomst niet meer dan 1.400 kilo.'(Lloyd Bracey, Popular Mechanics, 1949)
Punt 4 klopt. Mijn computer weegt inderdaad absoluut niet meer dan 1.400 kilo :mrgreen:
De allereerste computer, de Pascaline (1642) zat ook nog ruim onder dat gewicht.

Plaats reactie