Boeren voeden vee met snoep

Al het andere... waar we verder praten met een hapje en een drankje.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Boeren voeden vee met snoep

Bericht door taigitu » 17 jun 2018, 19:06

Boeren voeden vee met snoep

23 januari 2017

Vorige week had een vrachtauto een klein ongelukje op de Dodge County Highway in de Amerikaanse staat Wisconsin.
Geen groot nieuws, ware het niet dat er daardoor miljoenen rode Skittles op de weg terechtkwamen.
Was de vrachtwagen op weg naar een fabriek waar het snoep in zakjes wordt gedaan? Waarom alleen rode Skittles?
Vragen, vragen en nog eens vragen. En nu is er antwoord gekomen.

De vrachtauto was op weg naar een grote boerderij. Het snoep dient als voer voor de koeien daar. Waarom Skittles?
Heel eenvoudig, het is goedkoper dan mais, het voer dat traditioneel aan koeien wordt gevoerd. Ja, een snoepje kost minder geld dan
een natuurproduct dat in Wisconsin gewoon langs de kant van de weg groeit. Fabrikant Mars heeft tegenover CNN toegegeven dat snoep
met een productiefoutje soms als voer wordt verkocht.

Alleen hoort dat afgekeurde snoep te worden gemengd met andere ingrediënten, deze Skittles waren bedoeld als het enige voer voor de koeien.
Bovendien ontkent Mars dat deze snoepjes uit een van hun fabrieken afkomstig zijn. Het mysterie blijft dus.

http://www.faqt.nl/recent/boeren-voeden-vee-met-snoep/

Afbeelding

Hoe krijgen ze het verzonnen.... suiker, suiker, suiker......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door taigitu » 17 jun 2018, 19:17

Mars wil teruggehaalde repen verwerken tot veevoer
Foto van 'Jordy Kruse'


3 MRT 2016

Mars heeft vorige week miljoenen Marsen, Snickers en Milky Ways teruggehaald omdat er mogelijk stukjes hard plastic in de repen zouden kunnen zitten.
De producent wil het teruggehaalde voedsel misschien gaan verwerken tot veevoer.

De mogelijke stukjes plastic in de repen zouden vooral voor kinderen gevaarlijk zijn.
Volgens Mars hebben dieren veel grotere keelgaten, waardoor de kans op verstikking nihil is.

Klinkt als een goed plan. Het zou natuurlijk zonde zijn om al die repen zonder pardon in de container te gooien.
Toch is Land- en tuinbouwvereniging ZLTO niet erg enthousiast over de plannen van de snoepfabrikant.
„Dit lijkt mij niet wenselijk. Je gaat toch geen snoep voeren aan dieren als dat eerst is afgekeurd voor mensen’’,
aldus Maarten Leseman van ZLTO tegenover Omroep Brabant.
Het is niet ongebruikelijk om overblijfselen van menselijk voedsel te verwerken tot veevoer, maar dan mogen er geen gevaarlijke dingen in het eten zitten.

Voorlopig worden de teruggehaalde repen opgeslagen.
Binnen enkele weken zal Mars beslissen wat er met het snoepgoed gaat gebeuren.

https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... ot-veevoer

Afbeelding

Ja, ja, Mars die snoep geschikt vind voor de koeien?
Wat denk je dat de koeien gaan doen als hun snoepgoed wordt afgepakt.
Door de suiker kunnen ze 'agressiever' zijn geworden en laten ze zich niets meer af pakken.......

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Gast1 » 18 jun 2018, 07:18

Tja ...

Het is om de grond in te zakken.
We fokken de Aarde op door er (chemische) meststoffen in te stoppen, resultaat: opgefokt gras, groenten en al wat dies meer zij ...
Dat opgefokte gras wordt gegeten door dieren die dus ook opgefokt worden en de mensen eten die dieren die vervolgens daarna ook -letterlijk en figuurlijk- opgefokt geraken.
Met dat snoep er bij ... raken we het spoor nog meer bijster.

Langer geleden schreef Tammy dat haar buurkinderen zo schreeuwen/krijsen.
Die ervaringen had ik niet met de kinderen van mijn buren, niet wetende dat dat nog zou gaan volgen.
Inmiddels heb ik veel meer van die ervaringen opgedaan en ben het met Tammy eens.

Kinderen krijsen en schreeuwen oorverdovend.
Dat zou aan mijn leeftijd kunnen liggen, maar mijn eigen kinderen -leeftijd tussen 26 en 31 jaar- zeggen dat ook.
Kinderen lijken ook agressiever en opstandiger te zijn dan ... vroeger.

Zou dat een gevolg kunnen zijn van al die opfokkerij of is er dadelijk weer een leger wetenschappers voor nodig om dat te bevestigen.
'Gamen' is immers inmiddels ook 'erkend' door de wetenschappers als 'verslavend' ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Fenna » 18 jun 2018, 08:49

Daar komt dus de zoete melk met brokken vandaan [yum] :trillip:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Fenna » 18 jun 2018, 09:20

Gast1 schreef:
18 jun 2018, 07:18
Kinderen krijsen en schreeuwen oorverdovend.
Dat zou aan mijn leeftijd kunnen liggen, maar mijn eigen kinderen -leeftijd tussen 26 en 31 jaar- zeggen dat ook.
Kinderen lijken ook agressiever en opstandiger te zijn dan ... vroeger.

Zou dat een gevolg kunnen zijn van al die opfokkerij of is er dadelijk weer een leger wetenschappers voor nodig om dat te bevestigen.
'Gamen' is immers inmiddels ook 'erkend' door de wetenschappers als 'verslavend' ...
Ik denk dat dit een andere oorzaak heeft Gast1.

Ik zou dat eerder zoeken in het feit dat alles gehaaster moet en ouders geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Vele ouders dumpen hun kind al op zeer jonge leeftijd op de crèche, soms al als het nog maar drie manden oud is terwijl de binding met de ouder dan nog niet voltooid is.
Ouders vervreemden van hun kinderen en weten vaak niet eens de behoeften van hun eigen kind.
Als ze beiden moe van het werk terug komen hebben ze geen zin om naar de verhalen van het kind te luisteren, want zij hebben immers gewerkt, en het kind word dan als lastig ervaren en vaak met een playstation op de bank gezet zodat het maar stil is.
Spelletjes spelen samen met pa en moe, vergeet het maar want zij moeten boodschappen doen, eten koken en de huishouding, dus staat het kind er alleen voor terwijl het soms letterlijk schreeuwt om aandacht.

Ik zag eens op een camping een stel jonge ouders met een klein kindje van ongeveer twee jaar.
Zij waren van die yuppen types waarbij alles om perfectie en carriere draait en in dat perfecte plaatje paste blijkbaar dus ook een kind.
Dat ze totaal niet wisten hoe en wat de behoeften van zo'n kleintje was werd wel duidelijk toen ik hen zag kijken naar die kleine die op dat moment de grootste pret had in een regenplas.
Het stond daar te stampen in de plas en het was aan het kraaien van plezier tot groot ongenoegen van de ouders.
Ik hoorde haar zeggen tegen haar man "ze hadden hier toch ook een crèche?'
Dat gezicht van die moeder vergeet ik nooit meer.
Ze was zo 'not amused' omdat die kleine nat en vies werd.
Ik had op dat moment haar zo graag even met haar smoelwerk door die plas willen trekken, maar mijn vent zei "bemoei je d'r niet mee!".
Misschien had ik op dat moment ook wel een suikermomentje :wink: maar haar reactie deed mij als moeder van de 'oude stempel' pijn, ik kon haar wel smoren.

Ik wil wel even een voetnoot plaatsen.
Niet alle ouders kiezen vrijwillig voor de crèche, sommigen moeten om het hoofd boven water te houden na bijvoorbeeld een scheiding o.i.d.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Gast1 » 18 jun 2018, 09:27

Fenna schreef:
18 jun 2018, 09:20
Ik denk dat dit een andere oorzaak heeft Gast1.
Mag ik dat nuanceren Fenna?
Ik denk dat die andere oorzaak er zeker aan bij kan dragen en mogelijk is het des te erger, dat beide oorzaken aan dat gedrag van die kinderen bijdragen.
'Opgejaagd' gecreëerd voedsel echter, blijft daar m.i. een belangrijke speler in. :wink:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Fenna » 18 jun 2018, 09:41

Het zal ongetwijfeld invloed hebben, maar ik verwacht dat de hoofdoorzaak gebrek aan aandacht van de ouders is.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Gast1 » 18 jun 2018, 12:18

Fenna schreef:
18 jun 2018, 09:41
Het zal ongetwijfeld invloed hebben, maar ik verwacht dat de hoofdoorzaak gebrek aan aandacht van de ouders is.
De ... [think] ... ah! ... 'beste mensen' wetenschappers zullen daar op termijn wel helderheid in scheppen denk ik zo. [jaja]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door univers » 18 jun 2018, 14:03

Daar zijn het ook wetenschappers voor. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Tammy » 18 jun 2018, 14:13

Even beetje offtopic:

Fenna schreef :
Ik had op dat moment haar zo graag even met haar smoelwerk door die plas willen trekken, maar mijn vent zei "bemoei je d'r niet mee!".
Wat ben ik dol op Fenna , heerlijke vrouw. ;P!

Dat wou ik even kwijt en nu weer ontopic. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Fenna » 18 jun 2018, 14:58

Thanks.
D'r zijn ook die daar anders over denken.
Die types die ik echt met de smoel door de modder trek.
Mijn vent zei niet voor niets "bemoei je d'r niet mee!". :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Boeren voeden vee met snoep

Bericht door Tammy » 18 jun 2018, 15:03

Jouw man boft met jou , tenminste iemand met pit. :grin:
Girlpower . :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie