stenen en kristallen

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
gouwepeer
Onderzoeker

stenen en kristallen

Bericht door gouwepeer » 28 mar 2015, 11:31

Vorig weekend heb ik bij Lichtpuntje kristallen mijn collectie weer uitgebreid met stenen:

Klik op de foto om in een groter formaat te kunnen zien.
Afbeelding
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.

Fenna
Kletskous

Re: stenen en kristallen

Bericht door Fenna » 28 mar 2015, 20:45

Prachtige labradoriet.
.............................................................................................
Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen.
Khaled Hosseini.

Tammy
Forumbeheerster

Bericht door Tammy » 29 mar 2015, 05:59

Ziet er prachtig uit Gouwepeer. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer
Onderzoeker

Bericht door gouwepeer » 21 jun 2015, 17:34

En weer een uitbreiding op mijn collectie :D

Afbeelding
(klik op de foto voor een grotere afbeelding)

univers
Observer

Bericht door univers » 21 jun 2015, 18:46

Mooie stenen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Pierre
PC

Bericht door Pierre » 21 jun 2015, 19:08

Zéker!
Geloof het of niet ...

gouwepeer
Onderzoeker

Bericht door gouwepeer » 23 aug 2015, 22:32

Afgelopen zaterdag weer een aantal mooie stenen gehaald bij lichtpuntje kristallen.

(klik op de foto voor een groter formaat)
Afbeelding

De achterste rij, van links naar rechts:
Seleniet Goud uit Spanje
obsidiaan
amethist

De middelste rij, van links naar rechts:
rutiel-met-hematiet
rood fantoomkwarts
elbaiet-veelkleurig-toermalijn
nunderiet

De steen vooraan:
crocoiet

taigitu
Professor

Bericht door taigitu » 24 aug 2015, 15:40

Je hebt mooie stenen Gouwe Peer.
Je bent ze aan het verzamelen begrijp ik. De kleuren en tekening van de stenen zijn prachtig.
Is het de interesse voor de stenen en hun oorsprong de reden om ze te verzamelen of heb
je, naast hun bijzondere vormen en kleuren, ook interesse voor wat ze voor de mens en de
gezondheid kan betekenen?

Zelf heb ik enkele grote stenen en een allerlei 'trommelsteentjes'. En ik heb stenen/steentjes voor sieraden.
Ik ben momenteel bezig met hematiet- en magnetietkralen om ze te verwerken naar sieraden.
Het blijft boeiend om er mee bezig te zijn.
...................................................................................Afbeelding

gouwepeer
Onderzoeker

Bericht door gouwepeer » 26 aug 2015, 19:09

Mijn eerste steen heb ik destijds uit laten pendelen. Daarna ben ik mij meer in stenen gaan verdiepen.
De winkel in Heerle (N.B.) is erg gezellig ingericht zodat je heel rustig, onder het genot van een kopje koffie, rond kan kijken en voelen. Inmiddels is een bezoek aan die winkel een soort van dagje uit geworden.
De meeste stenen koop ik omdat ze goed voelen, maar sommige heb ik ook puur vanwege het uiterlijk gekocht.
Binnenkort ga ik ook van alle stenen uit mijn verzameling een aparte webpagina maken, met per steen een foto en beschrijving. Nou alleen nog tijd daarvoor zien te vinden :mrgreen:

univers
Observer

Bericht door univers » 26 aug 2015, 19:48

De meeste stenen koop ik omdat ze goed voelen,
Ik doe mijn ogen dicht, en ga met mijn hand over de stenen heen om de energie te voelen.
Met de pendel breng ik het negatieve weer in balans.
Ik heb dik over de 100 verschillende soorten stenen.
Gebruik er veel voor genezing.
Het meest gebruik ik bergkristal en magnetiet.
Lapaz Lazuli heb ik als ketting altijd omhangen.
Je hebt een hoop mooie sierstenen tussen zitten.

gouwepeer
Onderzoeker

Bericht door gouwepeer » 27 aug 2015, 20:41

gouwepeer schreef: Binnenkort ga ik ook van alle stenen uit mijn verzameling een aparte webpagina maken, met per steen een foto en beschrijving.
De eerste 4 staan online :wink:

Pierre
PC

Bericht door Pierre » 28 aug 2015, 06:54

univers schreef:Lapaz Lazuli heb ik als ketting altijd omhangen.
Ik ook.
Sinds een jaartje of 2.
Lapis Lazuli is een bijzondere steen en was al sinds de oudheid bekend.
Er werd in de stad Ur al in 4000 v.Chr. in gehandeld. Het was een van de handelsproducten van de handel tussen Sumer, Dilmun en Meluhha.
Het was ook in het oude Egypte zeer geliefd. Het werd bijvoorbeeld gebruikt voor het dodenmasker van Toetanchamon.
Er was in het hele Midden-Oosten zo veel vraag naar dat er al in de 13e eeuw v.Chr. imitaties vervaardigd werden.
Uit de stad Sidon zijn bijvoorbeeld rolzegels bekend van koning Annipi en zijn vader Adummu die met behulp van kobalt-zouten een donkerblauwe kleur gegeven zijn.

Mooie site gouwepeer ;P!
Geloof het of niet ...

taigitu
Professor

Bericht door taigitu » 28 aug 2015, 12:56

gouwepeer schreef:Mijn eerste steen heb ik destijds uit laten pendelen. Daarna ben ik mij meer in stenen gaan verdiepen.
De meeste stenen koop ik omdat ze goed voelen, maar sommige heb ik ook puur vanwege het uiterlijk gekocht.
Binnenkort ga ik ook van alle stenen uit mijn verzameling een aparte webpagina maken, met per steen een foto en beschrijving. Nou alleen nog tijd daarvoor zien te vinden :mrgreen:
Ik ben me er ook jaren geleden er in gaan verdiepen. Hoofdzakelijk het deel van de invloed op de mens.
Mijn eerste grote aankoop was een ametist, ongeveer zo een als op de foto.

Afbeelding

Daarna kocht ik middelgrote en veel kleine, handzame stenen.
Om bij me dragen of als sieraad. Ook Lapis Lazuli is mijn steen voor meerdere redenen.

Als je bijvoorbeeld wilt weten of een steen voor jou de juiste is, op dat moment, kan je dat
met de hulp van een ander ook ontdekken. Sta er wel open voor om het te ervaren.
Als je denkt dat dat niet zal lukken is dat een 'selffulfilling prophesy'. Je beïnvloed jezelf vooraf.

En dat kan je zo doen:

1. Je kan kijken naar de verschillende stenen en dan proberen aan te voelen welke je het
meeste aantrekt. En dat kan van alles zijn, kleur, vorm of grootte.....
Of je kan je gezondheids-ongemakken goed omschrijven en kijk dan welke steen die klachten
vermeldt waarop die zou werken.

2. Dan ga je die steen testen, en wel op de volgende manier.
Hier heb je een 'assistent' bij nodig. En dat kan een familielid of vriend(in) zijn.
Eerst ga je staan als een vogelverschrikker met je armen helemaal wijd, en je handen als vuisten.
Neem je voor om je armen zo wijd te houden met al je kracht.

Afbeelding

Hou die positie aan. Nu moet je assistent proberen je RECHTERarm naar beneden te drukken
door op je vuist te duwen of trekken. Dat kan misschien wat moeilijk gaan maar met veel
kracht zal dat haar/hem lukken.

Neem de steen die je aandacht trekt, of hebt gekozen n.a.v. van de beschrijving die je
opzocht, in de LINKERhand.
Maak weer een vuist. Ga weer met je beiden armen helemaal wijd staan.
Nu moet je assistent opnieuw je RECHTERarm proberen naar beneden te duwen.
Als je nu de juiste steen voor jou op dat moment in je linkerhand hebt, zal het je assistent
moeilijker vallen om de LINKERhand naar beneden te krijgen. Dat is de werking van de steen.
De energie van de steen versterkt op dat moment jouw kracht om je arm horizontaal te
houden ondanks de druk die er op wordt uitgeoefend.

De linkerkant van je lichaam geeft weer wie jij wezenlijk bent.
De rechterkant van je lichaam geeft weer hoe jij je wilt laten zien aan de buitenwereld.
Dat is in gezichten van mensen te zien. Bekijk maar eens een foto en bedekt de helft.
Je ziet dan twee verschillende mensen.
Daarom moet je de steen ook in je linkerhand houden om dat wezenlijke deel te 'raadplegen/testen'.
http://gelaatkunde.blogspot.nl/2013/11/ ... ezelf.html

Deze manier van ontdekken wat goed voor je is kan je ook met andere dingen doen.
Zo kan je bijvoorbeeld ook je voeding testen of die wel juist is (wat ook kan verschillen van
periode tot periode door onderliggende of tijdelijke problemen) voor je.
Je zou het bijvoorbeeld kunnen uitproberen met suikerklontjes en een appel ........
Hoe reageer je op de afzonderlijke voedingsstoffen.
Maar dat even terzijde.
...................................................................................Afbeelding

taigitu
Professor

Bericht door taigitu » 28 aug 2015, 13:09

univers schreef: Met de pendel breng ik het negatieve weer in balans.
Ik heb dik over de 100 verschillende soorten stenen.
Gebruik er veel voor genezing.
Het meest gebruik ik bergkristal en magnetiet.
Mag ik vragen hoe je werkt. Leg je stenen op de persoon die je behandeld, bv. op chakra's?
Of laat je mensen stenen bij zich dragen voor een bepaalde periode per dag
of langer? Bemerk je ook dat stenen soms kunnen barsten tijdens het dragen en dan als 'uitgewerkt' zijn?

univers
Observer

Bericht door univers » 28 aug 2015, 20:11

Leg je stenen op de persoon die je behandeld, bv. op chakra's?
Ter ontspanning leg ik de stenen op de chakra's.
Op de plekken waar men pijn heeft plak ik meestal een steen op, bij kneuzingen of brandwonden leg ik bergkristal op, het verzacht de pijn en je ziet de zwellingen wegtrekken.
Maar als ik mensen behandel, doe ik dat meestal met de pendel, dan beheers ik de energie, kan ik makkelijker onder controle houden.
Met migraine doe ik het met mijn handen, voel ik beter waar de kern zit, en kan mij dan ook beter concentreren.
Als laatste breng ik met de pendel alle chakra's in balans.
Het zelfde pas ik bij mijn eigen ook toe.
Of laat je mensen stenen bij zich dragen voor een bepaalde periode per dag
of langer
Ik adviseer wel mensen om bepaalde stenen te dragen.
Zelf plak ik een magnetiet op mijn onderrug, daar zit de centrale plek waar al mijn pijn vandaan komt, het trekt door mijn heupen zo naar mijn voeten, dat je amper kan lopen, heb ik die steen opgeplakt, dan loop ik weer als een kieviet en geen centje pijn meer.
Bemerk je ook dat stenen soms kunnen barsten tijdens het dragen en dan als 'uitgewerkt' zijn?
Ik voel wel wanneer ze ontladen moeten worden en je ziet het ook, maar dat er 1 gebarsten is, heb ik nooit mee gemaakt.

taigitu
Professor

Bericht door taigitu » 29 aug 2015, 19:04

Mooi, zoals je er mee werkt. Het draagt bij aan bewustwording.
Ik behandel momenteel niemand met magnetiseren of Jin Shin Jyutsu.
Ik voel wel mijn lichaam steeds meer in balans komen en zal binnenkort wel weer gaan
behandelen. Met stenen werk ik wel voor mezelf en ben bezig met magnetiet en hematiet
o.a. als armband die een acupunctuurpunt raakt aan de binnenkant van mijn pols.
Op dat punt bereik ik met mijn armband mijn probleemgebieden.
Een paar jaar geleden waren kettingen met magnetiet en andere kraaltjes populair maar
ondingen om te dragen. Je had één lange draad die je om je arm of nek moest wikkelen.
De magneetkralen hielden dan de ketting op zijn plek, althans dat zou moeten.....
Deze magnetietkralen van die oude kettingen gebruik ik nu met hematietkralen als armband.
Leuk om te zien en functioneel. Ik kan zo allerlei stenen combineren naar eigen inzicht.
Afbeelding
univers schreef:Wel adviseer wel mensen om bepaalde stenen te dragen.
Zelf plak ik een magnetiet op mijn onderrug, daar zit de centrale plek waar al mijn pijn
vandaan komt, het trekt door mijn heupen zo naar mijn voeten, dat je amper kan lopen,
heb ik die steen opgeplakt, dan loop ik weer als een kieviet en geen centje pijn
meer.
Is het niet bijzonder dat je dit met stenen kan bereiken.....
Voor ik dit fenomeen leerde kennen waren stenen dode dingen en dan blijkt dat je het
helemaal mis hebt. Over het algemeen zijn half-edelstenen een 'zachte' manier om heling
te bevorderen. Maar prima zoals jij met je rug reageert op magnetiet.
Gebruik je daar geen bergkristal bij?
Taigitu schreef: Bemerk je ook dat stenen soms kunnen barsten tijdens het dragen en
dan als 'uitgewerkt' zijn?
univers schreef:Ik voel wel wanneer ze ontladen moeten worden en je ziet het ook,
maar dat er 1 gebarsten is, heb ik nooit mee gemaakt.
Ik heb het één keer meegemaakt bij een vriendin dat de steen barstte.
Dat was tijdens een 'explosieve' periode in haar leven.
Maar in het algemeen kunnen er kleine stukjes afbreken, de steen kan dof worden,
of je ziet een klein barstje in de steen die eerst gaaf was.
Dan moeten ze gereinigd en opgeladen worden. Dat doe ik meestal met stomend, koud
water (niet te lang voor magnetiet) en voor het opladen leg ik de steen in mijn amethist-geode.
Het kan ook heel goed op een brok bergkristal. Die reinigt en laad op, voor zover ik weet.

Met de pendel werk ik bijna nooit. Ik ben zekerder met de 'vogelverschrikker-methode'.
En om te kijken hoe of waar een lichamelijk probleem zit gebruik ik ook gewoon mijn
handen die ik ongeveer 30 centimeter van het lichaam houd en zo het hele lichaam lang ga.
Tijdens de behandeling voel ik vanzelf in hoeverre er een onbalans/probleem zit door de pijn in het midden van mijn handen of mijn lichaam.

univers
Observer

Bericht door univers » 29 aug 2015, 19:49

Magnetiet ontlaad ik in met getrommelde hematieten. en opladen met een magneet.
In de witte boekenwinkel verkopen ze een boekje " De bijzondere kracht van helende stenen " van Gisela Schreiber.
Je vind er de beschrijving van 100 helende stenen en hun geneeskrachtige werking.
De toepassing en het gebruik van helende stenen.
De rol van helende stenen in de mythologie en de oudheid.
Een overzicht van de belangrijkste ziekten en kwaaltjes en hun behandeling met helende stenen.
Informatie over de wisselwerking tussen de edelsteen, therapie, astrologie en chakra's.

Pierre
PC

Bericht door Pierre » 29 aug 2015, 19:56

taigitu schreef:Ik heb het één keer meegemaakt bij een vriendin dat de steen barstte.
Dat was tijdens een 'explosieve' periode in haar leven.
Maar in het algemeen kunnen er kleine stukjes afbreken, de steen kan dof worden,
of je ziet een klein barstje in de steen die eerst gaaf was.
Ik heb onlangs een Amethist geschonken gekregen van een erg lieve vriendin.
Ik draag hem in mijn broekzak (bijna) steeds bij me.
Deze steen barstte niet, maar begon op een bepaald moment af te brokkelen.
Dat was gisteren.
Er was geen sprake van dat deze afbrokkeling zou gaan gebeuren, daar het een vrij massieve steen was.
Tijdens dat afbrokkelen verkeerde ik in een heel vervelende situatie.
Iemand die ik volledig vertrouwde, kwam zijn afspraken niet na.
De steen 'brokkelde' en dat is nu gestopt.
Ik kan zelfs geen enkele brokkeling meer ontdekken.
Ik ben na gaan denken of hem niets naars is overkomen (omdat hij zijn afspraak niet is nagekomen), maar voelen doe ik dat niet.
Misschien kon hij zijn afspraken ook niet na komen, maar ik mistte zijn reactie, zoals; "Het gaat helaas niet lukken."
Vannacht om 03:20 uur heb ik hem een mailtje gestuurd.
Mijn gevoel is nu, sinds een uurtje geleden, beter.
Ik voel dat er iets 'positiefs' is gebeurd, maar ik kan er geen vinger op leggen.
Ik begrijp niet dat ik deze druk zo lang vol kan houden ...

Vandaag een flink stuk gefietst en morgenvroeg om 06:30 uur zit ik in de kano.
Mijn vriend brengt ons met twee kano's dan 15 km. verderop en samen gaan we dan vanaf Lomm naar Well kanoën via de Maas.
Mijn Amethist gaat mee ...

Ik denk dat ik mijn Lapis lazuli ook om mijn hals doe.
Geloof het of niet ...

taigitu
Professor

Bericht door taigitu » 29 aug 2015, 21:19

univers schreef:Magnetiet ontlaad ik in met getrommelde hematieten. en opladen met een magneet.
In de witte boekenwinkel verkopen ze een boekje " De bijzondere kracht van helende stenen " van Gisela Schreiber.
Je vind er de beschrijving van 100 helende stenen en hun geneeskrachtige werking.
De toepassing en het gebruik van helende stenen.
De rol van helende stenen in de mythologie en de oudheid.
Een overzicht van de belangrijkste ziekten en kwaaltjes en hun behandeling met helende stenen.
Informatie over de wisselwerking tussen de edelsteen, therapie, astrologie en chakra's.
Bij dat opladen van magnetiet met een magneet vraag ik me af of er verschil kan zijn
tussen zoals jij het doet en opladen met de energie van een amethist en/of een
bergkristal. En dan bedoel ik dat de energie van een amethist of bergkristal in ontstaan
tijdens honderden (duizenden/miljoenen?) jaren. En dan qua zuiverheid en werking op ons
lichaam. Hoe zie jij dat.
Ik heb verschillende boeken van edelstenen en halfedelstenen enz. Ook op het internet is
er redelijk wat info te vinden. Ik let nooit zo op auteurs bij boeken, ik blader en 'proef'
een boek voordat ik het koop. Dus ik zou moeten kijken of deze schrijfster erbij staat.

taigitu
Professor

Bericht door taigitu » 30 aug 2015, 00:31

Pierre schreef:Ik heb onlangs een Amethist geschonken gekregen van een erg lieve vriendin.
Ik draag hem in mijn broekzak (bijna) steeds bij me.
Deze steen barstte niet, maar begon op een bepaald moment af te brokkelen.
Dat was gisteren.
Er was geen sprake van dat deze afbrokkeling zou gaan gebeuren, daar het een vrij massieve steen was.
Tijdens dat afbrokkelen verkeerde ik in een heel vervelende situatie.
Ja, dat kan gebeuren door de interactie van de energie van jou met die van de steen.
De hardheid van de steen is daarin medebepalend.
Verzorging: eenmaal per maand moet de steen onder stromend warm water ontladen worden. Leg hem daarna tussen bergkristalsteentjes om op te laden. De steen mag niet in de zon, dan verbleekt hij.
Gebruik: een getrommelde steen, een amethistgeode voor in huis, sierstukken, sieraden.

De naam amethist komt uit het Grieks en betekent ’niet onder invloed’. Dat is ook de helderheid van geest die de steen geeft. Deze werking was al in de oudheid bekend en de steen had daardoor veel waarde.
Amethist is een uitstekende meditatiesteen. Neem hiervoor in beide handen een geslepen amethist. Donkere amethist werkt het sterkste.
Is er geen zuivere amethist te krijgen, gebruik dan het meer algemene amethistkwarts. Dit is amethist zonder kristalvorming met banden van ingesloten melkachtige kwarts. Probeer zo donker mogelijke stenen te vinden.
Wanneer de amethist uitgewerkt raakt zal de kleur veranderen of helemaal verdwijnen. Reinig hem dan ook zeker eenmaal per maand goed.
Amethist bevordert de ontwikkeling van de spiritualiteit en kan paranormale activiteit stimuleren.

Amethist geeft rust en zuivert een gespannen sfeer. Hij heeft een kalmerende werking en wordt gebruikt bij angsten. Plaats een amethistgeode in vertrekken waar u rust nodig heeft.
De steen werkt goed tegen slapeloosheid veroorzaakt door een drukke dag. Leg een stuk amethist op het nachtkastje of een trommelsteen onder uw kussen. Daarnaast helpt amethist ook bij nachtmerries.
Om dromen intensief te kunnen beleven kan een donkere amethist gebruikt worden. Om dromen enigszins bewust te kunnen sturen is een lichte amethist geschikt.
Sporen van mangaan in amethist bevorderen creativiteit en zijn goed voor de geestelijke ontwikkeling. Als u geconcentreerd moet werken plaats dan een geode naast u. De steen verbetert het geheugen.
De steen maakt hyperactieve kinderen rustiger en evenwichtiger.
Plaats een amethistgeode in de kamer van een pasgeboren baby om de overgang van de baarmoeder naar de wereld te vergemakkelijken.
Amethist is een steen van vriendschap, hij zorgt voor naastenliefde.

Bij hoofdpijn en migraine. Draag een amethist aan een ketting om de oorzaken van de hoofdpijn, bijvoorbeeld negativiteit, weg te nemen
Amethist heeft een zuiverende werking op de bloedvaten en kan helpen bij bloedarmoede.
Bij huidkwalen, zoals bijvoorbeeld acné, kan wassen met amethistwater helpen.
Bent u gebeten door een insect, wrijf dan met een getrommelde steen over de plek om de zwelling te doen slinken en voor verkoeling van de beet.
Pijn verzachtend, doet verkrampingen verdwijnen, helpt bij kneuzingen en verwondingen.
Bij stijve rugspieren masseert u de rug met een getrommelde steen of met amethistolie.

Plaats reactie