goedenavond allemaal :D

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
G.E.K.

goedenavond allemaal :D

Bericht door G.E.K. » 06 aug 2015, 23:33

Hier G.E.K. :D
de letters staan voor: Gods Eigen Kind ;)
ik ben 41jaar jong en helaas nog vrijgezel, zie er jonger uit dan ik ben .... men schat mij doorgaans op een jaar of 26 of 27, waarom [think] in ieder geval zit het wel in de familie, aangezien mijn oma en moeder hetzelfde ervaren. (ook zij worden jonger geschat dan ze werkelijk zijn ;) )
o ... ja, ik ben een vrouw :grin: en de laatste tijd veel bezig met haken en breien, het grappige is dat toen ik ermee begon, ik daarna pas hoorde dat het weer helemaal 'in' is om te haken en breien, ik had er gewoon weer zin in, verder niks ....
ehm .... verder houd ik van puzzelen (kruiswoord en crypto) en lezen en knutselen en pixelen vind ik ook leuk.
Ook ben ik ooit begonnen met een cursus Turks, gewoon omdat het me leuk leek :D hihihih
maar helaas heb ik dat even (nu reeds vier jaar alweer *zucht*) in de koelkast moeten leggen ivm priveomstandigheden. Wél ben ik van plan om het ooit weer op te pakken.
Sowieso ben ik erg leergierig en ik hoop hier iets te leren wat ik nog niet weet en uiteraard hoop ik dat anderen ook van mij iets willen/kunnen leren.

ik ben benieuwd wat dit forum te bieden heeft en ga lekker op onderzoek uit ;)

veel liefs,

G.E.K.

ps: mochten er nog vragen zijn ..... stel ze gerust. (of ik antwoord is ten tweede ..... hahahaha *1* )

gusteman

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door gusteman » 07 aug 2015, 01:31

Hoi, beste G.E.K (what's in a name? :mrgreen: )

Zoals het betaamt laat ik maar beginnen met je welkom te heten. Op dit forum kan je echt over zowat alles "een boom opzetten", zolang het fatsoenlijk blijft. Ik wens je hier veel snuister- en ontdek plezier. ;P!

Grappig, mijn echtgenote is ook 41 geworden vorige dinsdag. Kan ik meteen vergelijken. :grin:

Je schrijft dat je leergierig bent, zelf ben ik vooral nieuwsgierig, ik weet graag van alles het wat, hoe en waarom.
Af en toe kom ik het vrij snel te weten, meestal duurt het wat langer voor mijn kennishonger gestild is. Zo blijft een mens bezig, nietwaar?

Naar jou toe ben ik ook al heel nieuwsgierig, namelijk naar de oorsprong, reden, achtergrond van je forumnaam "Gods Eigen Kind".
Kan je daar iets meer over vertellen?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Tammy » 07 aug 2015, 04:52

Hallo G.E.K. :grin:

Van harte welkom op het forum.
Er is genoeg te lezen in de vele onderwerpen die we hier hebben zoals je ziet.
Bedankt ook voor de uitleg van je naam, klinkt beter dan wat ik eerst dacht. :mrgreen:

Ik wens je heel veel plezier hier. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door univers » 07 aug 2015, 06:07

Welkom.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door gouwepeer » 07 aug 2015, 07:13

G.h.u.w. :mrgreen:
(Gouwepeer heet u welkom)

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Vitharr » 07 aug 2015, 07:34

Welkom G.E.K. :grin:

Ik ben een 39 jarige vrijgezelle man die ooit zomaar aan een cursus Russisch is begonnen die ook in de kast verdween wegens privé omstandigheden. (toevallig had ik hem deze week weer eens vast.) Breien vond ik ooit ook leuk maar in mijn puberteit ben ik gezwicht voor sociale druk. :mrgreen:

Leuk om te lezen dat het vaker voorkomt. Hoef ik minder aan mezelf te twijfelen. :mrgreen:

Heel veel plezier gewenst op het forum G.E.K., enne, laat je vooral niet gek maken. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Gast1 » 07 aug 2015, 09:30

Mooi plaatje Univers, illustreert mooi waar we hier op Aarde vandaan komen en 'dat deze Aarde' (God) ons omarmt.
Wees welkom Gods Eigen Kind.

Mooi ... 'Gods eigen kind' en daarom een toepasselijk lied van mij voor jou:
Mijn conditionering 'plaagt' mij om jouw afkorting te gebruiken, dus neem ik de moeite om jouw forumnaam voluit te schrijven.
Het benieuwt mij waarom je voor deze naam gekozen hebt.
Ik lees dat je 'helaas' nog vrijgezel bent en dat ze je jonger inschatten, dan dat je werkelijk bent.
Het eerste is duidelijk, maar het tweede niet.
Wat vind je ervan dat ze je jonger inschatten?
Wat doet het met je dat je helaas nog vrijgezel bent? ...

Haken en breien kan heel ontspannend werken en ik heb het zelf ook een poosje gedaan.
Blijkbaar wordt dat als 'vreemd' ervaren als een man dat doet.

Dit forum is geheel iets anders dat de hobby's die je momenteel uitoefent.
Is het puur nieuwsgierigheid of waar ben je naar op zoek?

Ik huppel hier al een redelijke poos rond en stel degenen, waar ik een sterke vibratie mee voel, vaak erg kritische vragen.
Altijd met de beste bedoelingen en nooit bedoeld om iemand onderuit te schoffelen.
Door kritische vragen te stellen, althans dat is mijn ervaring, open zich bij de ander nog meer deurtjes, waardoor ik beter 'naar binnen' kan kijken.

Ik vind het fijn als ik vragen stel, om dan ook antwoorden te krijgen.
Het is mij vaak opgevallen als ik dan 'erg dichtbij' de persoon kom met mijn vragen, dat er in 7 talen gezwegen wordt.
Dat 'zwijgen' zegt dan meer dan 1000 woorden omdat ik dan op 'een blokkade' stuit.
Ik ben dan zo iemand, die die blokkade graag 'open breekt'.
Ten eerste om de ander er mee proberen te helpen en ten tweede zodat ik de ander beter begrijp.

Als ik structureel geen antwoorden op mijn vragen krijg, staak ik op een gegeven moment met vragen te stellen. :wink:

Veel plezier hier en ik zie jouw antwoorden, of niet ...

Il guercio

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Il guercio » 07 aug 2015, 10:45

Allereerst heet ook ik jou welkom, G.E.K! Ik heb zo´n idee dat het overgrote deel van de leden man is, dus een vrouwelijke kijk zal heel verfrissend werken, zo lijkt mij!
Ik heb het gevoel na de bovenstaande berichten te hebben gelezen, dat de manlijke leden wel ``iets`` in jou zien. Ik denk dat als je een man zou zijn geweest je niet met een lied welkom was geheten! Vandaar dat het zo leuk is dat je lid van ``de bende`` bent geworden. Ik behoor er pas sinds een klein aantal dagen toe.
Maar waar het om gaat: leuke, interessante, boeiende (hoewel het uiteraard wel zo is dat dat wat voor de een leuk, interessant af boeiend is, een ander verveelt) stellen, of op vragen reageren. Ik zou zeggen, begin eens met een vraag over breien, want ik blijf het fascinerend vinden met twee naalden een wollen draad zo te manipuleren dat er een patroon van in elkaar geknoopt draad tevoorschijn komt. Op een ochtend in de trein op weg naar mijn werk en ook tijdens mijn werk, kon ik niet stoppen erover te denken wat er nu met de draad gebeurt tijdens het breien.
In ieder geval, maak er wat leuks van. Ik heb gezien dat er veel verschillende gebieden hier zijn voor verschillende vragen, dus leef je uit! [joker]

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Zoeker » 07 aug 2015, 11:04

Welkom GEK.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door taigitu » 07 aug 2015, 12:10

Afbeelding

Welkom G.E.K. Heel veel lees- en schrijfplezier.
Het moet me van het gebreide hart......... Afbeelding
Ik weet niet of ik de enige ben of zal zijn, maar je nickname zo te zien en lezen geeft me een
enigszins een vervelend gevoel om zo een persoon aan te spreken/schrijven.
En dat vanuit de associatie dat het woord 'gek' vaak negatief gebruikt wordt.
Maar een vraag: 'Gods Eigen Kind'. Pleonasme......... of heeft hij ook On-Eigen Kinderen?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Tardis » 07 aug 2015, 15:17

Met enige aarzeling ook een welkom van mij, net als taigitu vanwege de op mij onprettig overkomende afko en het pleonasme.

Daar staat tegenover dat ik breiende en hakende mensen heb leren kennen als goed volk, dus het zal wel goed zitten met jou als forumlid. :hands:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Einstein01 » 07 aug 2015, 17:43

Hoi gek, ik ben ook zo'n gek, maar ik brei niet.

Veel plezier hier!
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Fenna » 07 aug 2015, 20:09

Welkom, veel plezier op dit forum GEK
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door entropy » 07 aug 2015, 20:19

Fenna schreef:Welkom, veel plezier op dit forum GEK
Het is niet 'GEK' maar 'G.E.K.' :mrgreen: subtiel verschil. [joker]

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Fenna » 07 aug 2015, 20:27

Ach, haastige spoed is zelden goed.
Ben gelukkig niet de enige, zie Zoeker.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Zoeker » 07 aug 2015, 21:15

Fenna schreef:Ach, haastige spoed is zelden goed.
Ben gelukkig niet de enige, zie Zoeker.

Ik geef het goede voorbeeld!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Vitharr » 07 aug 2015, 21:48

Zoeker schreef:
Fenna schreef:Ach, haastige spoed is zelden goed.
Ben gelukkig niet de enige, zie Zoeker.

Ik geef het goede voorbeeld!
Dakhazen ... :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door univers » 07 aug 2015, 21:50

Ik geef het goede voorbeeld!
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Vitharr » 07 aug 2015, 21:52

Einstein01 schreef:Hoi gek, ik ben ook zo'n gek, maar ik brei niet.!
Probeer het eens, ik kan het je aanraden. Meesterlijke combinatie met zware filosofische gedachten over zwaartekracht. En misschien kunnen we patronen uitwisselen? :mrgreen:

Deze jongen gaat trouwens in oktober naar Oostenrijk om Schauberger's familie te bezoeken. Verslag volgt uiteraard. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: goedenavond allemaal :D

Bericht door Gast1 » 08 aug 2015, 09:13

Il guercio schreef:Allereerst heet ook ik jou welkom, G.E.K! Ik heb zo´n idee dat het overgrote deel van de leden man is, dus een vrouwelijke kijk zal heel verfrissend werken, zo lijkt mij!
Ik heb het gevoel na de bovenstaande berichten te hebben gelezen, dat de manlijke leden wel ``iets`` in jou zien. Ik denk dat als je een man zou zijn geweest je niet met een lied welkom was geheten! Vandaar dat het zo leuk is dat je lid van ``de bende`` bent geworden. Ik behoor er pas sinds een klein aantal dagen toe.
Die laatste zin laat zien dat je dus ook weinig van reacties van 'de mannen hier' weet.
Voor mij maakt het niet uit of het een man of een vrouw is, ik zou immers eender reageren.
Jammer dat je ook een 'onderscheid' maakt en dat je op deze wijze (mogelijke) glans weg haalt.
Gods eigen kind (zoals ik al schreef:)
Mijn conditionering 'plaagt' mij om jouw afkorting te gebruiken, dus neem ik de moeite om jouw forumnaam voluit te schrijven.
wordt immers 'warm' verwelkomt en in feite vertroebel jij het water.
Jammer toch, altijd weer dit soort mensen met een vooroordeel en een 'veroordeling' ...

Plaats reactie