Weer een nieuweling hier... hallo :)

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Daysleeper

Weer een nieuweling hier... hallo :)

Bericht door Daysleeper » 30 aug 2006, 03:05

Hallo,

Ik zag dat het gebruikelijk is om je als nieuw lid even voor te stellen, dus zal ik dit ook maar even doen.
Na telkens dezelfde titels (Nieuw! Nieuw hier! etc) te hebben gelezen staakte ik al snel het zoeken naar een originele titel, excuses daarvoor. :wink:

Maar ik zal me dan maar even voorstellen,
Hier gaan we dan...
Ik ben Zine, 16 jaar en woon in België.
Ik studeer Menswetenschappen en zal in september aan mijn laatste jaar middelbaar beginnen. Cultuurwetenschappen is één van mijn richtingsvakken. Verleden schooljaar hebben we ons bezig gehouden met filosofie, wat me ontzettend heeft weten te boeien en waar ik graag boeken over lees (aanraders zijn altijd welkom!).

In mijn vrije tijd hou ik me veel bezig met muziek, dat is zowat alles voor mij. Ik ben er zelfs iets teveel aan gehecht dan dat ik zelf wil als ik eerlijk ben, ik zou mij een wereld zonder muziek niet kunnen voorstellen, ik denk dat ik compleet zou doorslaan. :shock:
Als er iemand geïnteresseerd zou zijn in de muziek die ik luister mogen jullie altijd iets laten weten, maar misschien is dit niet zo interessant voor jullie, dan zou ik jullie al meteen in mijn allereerste topic lastigvallen met een hele muzieklijst terwijl het jullie niets kan schelen... dan heb ik het al meteen verprutst hier :wink:

Verder ben ik volop bezig met een aantal vrienden om een nieuw jeugdhuis op te richten in de buurt. Dit zou over enkele maanden open gaan, veel werk dus, maar ik amuseer me rot.

Daarbij zit ik ook nog in een jongerenbeweging die zich bezighoudt met vormingen, acties of betogingen i.v.m. de oorlog in Irak, het Palestijns - Israëlisch conflict, etc.

Ik denk dat dit wel volstaat, jullie weten nu al heel wat over mij.
Reacties zijn altijd welkom natuurlijk!

Groetjes,

Zine

Animal

Bericht door Animal » 30 aug 2006, 06:50

Welkom en heel veel plezier hier.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 30 aug 2006, 11:11

Hey welkom !! :)

The Return

Bericht door The Return » 30 aug 2006, 11:33

Hee Zine,

wat voor muziek? (leuk intro trouwens)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 30 aug 2006, 11:37

Als we zijn naam moeten geloven slaapt hij nu en dan zal hij vannacht of later vanavond pas weer reageren ;) .

MMe

Bericht door MMe » 30 aug 2006, 11:58

Welkom :)

Anet

Bericht door Anet » 30 aug 2006, 12:13

Hoi Daysleeper! See you on the forum! 8)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 30 aug 2006, 15:30

Hai, ook van mij welkom :D
Je bent een veelzijdig persoon zo te lezen, mag ik wel. :wink:
Ik wens je veel plezier hier.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 30 aug 2006, 16:35

Gooie daahg 8)
Van welke muziek houd jij :o


Veel plezier hier :D (moet wel kunnen [think] )

Daysleeper

Bericht door Daysleeper » 30 aug 2006, 16:35

FoX schreef:Als we zijn naam moeten geloven slaapt hij nu en dan zal hij vannacht of later vanavond pas weer reageren ;) .
Hij?
Oh, bedankt hoor :P

Anet

Bericht door Anet » 30 aug 2006, 16:46

Tjonge Fox, hoe kan je zo'n fout maken?
Wist je niet dat Zine een meisjesnaam was? :?
(ik ook niet :oops: ) :lol:

Daysleeper

Bericht door Daysleeper » 30 aug 2006, 16:55

Ik ben ontzettend blij dat er toch wel gevraagd wordt naar de muziek die ik luister, dus zal ik hier eens een lijstje neerzetten :D

Ik weet bijna niet hoe ik hieraan moet beginnen :o
Eerst en vooral moet ik zeggen dat ik ongelooflijk veel van reggae hou!
Dat kan ik nu eens op eender welk moment van de dag volop van genieten: Bob Marley & The Wailers, Damian Marley, Ziggy Marley, Stephen Marley, Peter Tosh, Horace Andy, UB40, The Israelites, Black Uhuru, etc.
Verder heb ik onlangs nog een cd van Manu Chao gekocht, Clandestino, wat ik nu vb aan het beluisteren ben :wink: . Heerlijke cd trouwens! Uit een liedjestekst van die cd heb ik ook mijn onderschrift gehaald! (het betekent: "Hier sluiten we de ogen niet")

Voor de rest hou ik ook ontzettend veel van Bob Dylan, Neil Young, The Doors, Marc Bolan, J.J. Cale, Johnny Cash, Billie Holiday, Louis Armstrong, enz om tot rust te komen.
Iets recentere dingen: R.E.M., Moby, Pearl Jam, The Raconteurs, Wolfmother,...

Aangezien zowat al mijn vrienden naar techno, dance, groove en electro toestanden luisteren ben ik er zonder het goed te beseffen ook stilaan ingerold. Ik kan me geen techno-mens ofzo noemen, ik ken er ook nog niet veel van. Maar op nummers van vb Fisherspooner, Daft Punk, The Subs, Telex, Tiga, The Prodigy, Dave Clarke, Laurent Garnier, Ed & Kim, Carl Cox enz kan ik me kostelijk amuseren :D.

Hier ga ik het bij houden,
maar nu ben ik wel nieuwsgierig naar de muziek die jullie luisteren! :wink:

Daysleeper

Bericht door Daysleeper » 30 aug 2006, 16:58

Anet schreef:Tjonge Fox, hoe kan je zo'n fout maken?
Wist je niet dat Zine een meisjesnaam was? :?
(ik ook niet :oops: ) :lol:
Haha dat maakt helemaal niet uit hoor!
Ik ben na 16jaar gewoon al zo gewend aan mijn naam en aan het feit dat ik een meisje ben dat ik er niet meer aan denk dat het bij de meeste mensen nogal verwarrend kan zijn als ze alleen mijn naam zien :D

The Return

Bericht door The Return » 30 aug 2006, 17:04

Ik zie dat je meer van de exotische kant bent wat betreft muzieksmaak. Om eerlijk te zijn kan raggae me niet echt boeien, alhoewel ik laatst wel een album van matisyahu gedownd hebt maar dat was meer uit pure nieuwsgierigheid.
Verder zit The Urban Dance Squad nog enigzins bij mijn favorieten die die invloed passeert, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Mijn muzieksmaak is verschillend. Dat is niet direct bij een stijl te rijmen wat betreft interesse. Mijn lijstje kan je hier vinden: http://www.last.fm/user/Krettis/

Alhoewel wat daar staat als meest beluistert ik nog niet direct het meest hoef te waarderen.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 30 aug 2006, 17:07

Fox dach zeker Zine din Zidane [think]

hahaha techno ja zeg ik niet te veel over vind TEKNO leuker kan je link geven kan je TEKNO luistere als je wilt :)
mjah van Ragea wordt je hardstikke stoned.
Ken al die artiesten niet die je net opnoemde (wel techno-scene dan)

Naja dit luister ik vooral

Early-Hardcore(incl: happy en happy-house)
Hardcore
Hardstyle
Extrem-Hardstyle
Harddance
Lounge
(en dan nog afentoe Speedcore, Splitcore, dance, Pop)

Daysleeper

Bericht door Daysleeper » 30 aug 2006, 17:21

The Return schreef:Mijn muzieksmaak is verschillend. Dat is niet direct bij een stijl te rijmen wat betreft interesse. Mijn lijstje kan je hier vinden: http://www.last.fm/user/Krettis/

Alhoewel wat daar staat als meest beluistert ik nog niet direct het meest hoef te waarderen.
Ben eens een kijkje gaan nemen,
welke waardeer je dan wel het meest?
Er staan wel een aantal fijne dingen tussen moet ik zeggen.

Daysleeper

Bericht door Daysleeper » 30 aug 2006, 17:24

Pro-raver schreef:hahaha techno ja zeg ik niet te veel over vind TEKNO leuker kan je link geven kan je TEKNO luistere als je wilt :)
mjah van Ragea wordt je hardstikke stoned.
Ken al die artiesten niet die je net opnoemde (wel techno-scene dan)

Naja dit luister ik vooral

Early-Hardcore(incl: happy en happy-house)
Hardcore
Hardstyle
Extrem-Hardstyle
Harddance
Lounge
(en dan nog afentoe Speedcore, Splitcore, dance, Pop)
Haha ja, die link naar TEKNO is altijd welkom! :D
Van Extrem-Hardstyle ken ik helemaal niks.. het is zelfs de eerste keer dat ik dat woord hoor!
En Lounge kan echt ontzettend zalig zijn...

En wat je daar zei over stoned worden van reggae, haha ja dat klopt wel :D je wordt er lekker rustig van en ik word er zelfs gelukkiger van, en dat zonder stoned te zijn!

Ravertje

Bericht door Ravertje » 30 aug 2006, 17:27

zal zo ff links geven :)
Kan je ook gelijk link geven van Extrem-Hardstyle :)
ff geduld hebbe :D

Anet

Bericht door Anet » 30 aug 2006, 17:27

Bob Dylan is een uitermate goede keus van je, Zine!! ;P!

The Return

Bericht door The Return » 30 aug 2006, 17:27

Pff...hmm.
Nou op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar

This Beautiful Mess
The Spirit That Guides Us
Oceansize
Joy Division
dEUS
The Dears
MEW
Nick Cave
My Morning Jacket
Wilco

Eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan :). Maar sommige geklasseerden ook buiten de top 50 zijn soms net even iets anders.

Gesloten