... In the Picture ... (deel 6)

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
The Return

Bericht door The Return » 28 mei 2007, 16:49

Wie zou nog eens een keer willen ontmoeten?
Waar komen smurfen vandaan?
Als je een broodje smeert wat leg je er het liefste als beleg op?
Ga je nog vaak uit?
Als je uitgaat, wat ga je dan het liefste doen?
Stamp je vaak kinderen de grond in?
Vind je ook dat kinderen slaan moet? (ik wel)

Maïca

Bericht door Maïca » 28 mei 2007, 16:55

Wat is je gemeenste wens?
Hmm...ik heb ooit wel eens iemand die wat minder leuk (=zwak uitgedrukt) met mij omging toegewenst dat ze ergens op een onbewoond eiland zonder voedsel zou neerstorten. Maar tegenwoordig ben ik wat minder haatdragend.
Kan je een goocheltruc?
Ja. Ik kan van een lucifer het kopje weggoochelen. Ook kan ik kinderen 'hypnotiseren' (erg geliefd bij mijn leerlingen) en een vingerhoed laten verdwijnen. :mrgreen: :mrgreen:
Wie is je favoriete forummer hier?
Ik heb nooit lievelingetjes dus hier ook niet. :P [neenee]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 28 mei 2007, 16:57

Wie is je favoriete forummer hier?
Ik heb nooit lievelingetjes dus hier ook niet. :P [neenee]
Zou ik ook antwoorden :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

The Return

Bericht door The Return » 28 mei 2007, 16:59

Politiek correcten.... :|

Maïca

Bericht door Maïca » 28 mei 2007, 17:08

Ik zie het al Maica, ik stel de vraag nog een keer over 50 jaar
Haha ja ik denk dat ik er dan wel uit ben ;)
Wie zou nog eens een keer willen ontmoeten?
Mijn oma.
Waar komen smurfen vandaan?
Waar de smurfenhuisjes staan.
Als je een broodje smeert wat leg je er het liefste als beleg op?
Filet Americain of kipfilet.
Ga je nog vaak uit?
Minder vaak dan ik zou willen, helaas.
Stamp je vaak kinderen de grond in?
Nee, de grond is daar te hard voor.
Vind je ook dat kinderen slaan moet?
Nee. Als ik zelf kinderen zou hebben, dan vind ik dat een pedagogische tik af en toe moet kunnen. Maar bij leerlingen kan en mag dat niet. Ik vind het ook niet nodig. De kinderen in mijn klas zijn trouwens zo lief, daar hoef ik niet eens boos op te worden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 29 mei 2007, 14:03

Wat is je lievelingsfilm?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 29 mei 2007, 14:04

Woon je samen of nog thuis?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 29 mei 2007, 14:24

Ga je meer uit van de beperkingen of wat de kinderen juist wel al kunnen (eerlijk antwoordt)?
Wat vind je het leukste juf zijnde?
Wat vind je het minst leuk?
Wat vind je van een digitale bord?
Hoe heet d school waarop je les geeft? En in welke groep geef je les?
Heb je we; een lievelingetje in de klas (vast wel).
Wat is je grooste blunder voor de klas of in het onderwijs?
Wat vind je van stagiaires?
Wanneer vind je een stagiaire goed functioneren?
Onderwijs is niet alleen koffie drinken zoals de meeste mensen denken wat doe je zoal op een normale schooldag?
Wil je altijd in het onderwijs blijven werken?

Heb je een vriend/partner?
Heb je huisdieren?
Waarom heet je Maïca alhier?
Wat vind je van mijn spelling? Onderschat ik mezelf of kan ik er nog meer uithalen?
Wat vind je van dit forum in het algemeen?
Welke forummers zou je wel eens in het echt willen ontmoeten?
Met welke forummers zou je wel een beschuitje willen eten (als je vrijgezel zou zijn)?
Houd je trouwens wel van beschuit?

Tot zover.

Maïca

Bericht door Maïca » 01 jun 2007, 23:43

Wat is je lievelingsfilm?
Moeilijk! Ik kijk redelijk wat films, ik hou van bijna alle genres.

In ieder geval vind ik 'Eternal Sunshine Of The Spotless Mind' een goede film. Het gaat over twee mensen die samen een stormachtige relatie hebben. Uiteindelijk gaan ze uit elkaar en ondergaan een procedure waarbij ze de ander uit het geheuben laten wissan. Tijdens dit proces krijgen ze spijt en doen ze er alles aan om te voorkomen dat ze elkaar vergeten.

Ook 'Etre et Avoir' behoort tot mijn favorieten. Dat is een documentaire over een Frans dorpsschooltje met maar één klas waarin kinderen van 6 t/m 12 zitten. Het is interessant om te zien hoe de dingen er dan aan toegaan.

Maïca

Bericht door Maïca » 01 jun 2007, 23:44

Woon je samen of nog thuis?
Ik woon nog gezellig bij mijn ouders. :mrgreen:

Maïca

Bericht door Maïca » 02 jun 2007, 12:09

Zozo Fox, wat een vragen :D
Het duurde even, maar hier zijn de antwoorden:
Ga je meer uit van de beperkingen of wat de kinderen juist wel al kunnen (eerlijk antwoord)?
Ik ga altijd uit van wat kinderen al kunnen en daarbij houd ik rekening met de beperkingen en grenzen van kinderen. Je moet wel uitgaan van wat kinderen al kunnen om ze verder te helpen. Daarbij heeft ieder kind weer zijn beperkingen. Je moet de balans daarin zoeken.
Wat vind je het leukste juf zijnde?
De afwisseling die dit werk mij biedt. Ook de uitdagingen die ik tegenkom in dit vak vind ik leuk. Kinderen die bijvoorbeeld met een bepaald leerprobleem/stoornis kampen tóch verder kunnen helpen geeft mij echt een kick.
Wat vind je het minst leuk?
Dit werk is emotioneel best pittig. Ik kan soms moeilijk afstand nemen van dingen. Dat moet ik echt leren. Nu neem ik veel gebeurtenissen mee naar huis. Dan is er iets gebeurd of gaat het helemaal niet goed met een bepaald kind. Daar kan ik wel mee zitten.
Wat ik ook vervelend vind is als ik met ouders niet op één lijn zit. Er zijn ouders die niet beseffen dat ik ook maar het beste voor hun kind wil. Dat vind ik echt moeilijk.
Wat vind je van een digitaal bord?
Een digitaal schoolbord lijkt me ontzettend leuk. Er zijn zoveel mogelijkheden en ik denk dat het de lessen erg zal verrijken. Het enige obstakel is denk ik de leerkrachten die nog van de oude stempel zijn. Het grootste gedeelte daarvan ziet zo'n digitaal schoolbord totaal niet zitten, helaas.
Hoe heet de school waarop je les geeft? En in welke groep geef je les?
I.v.m. privacy noem ik de naam van de school liever niet.
Ik heb een tijd voor groep zes gestaan en nu ben ik 'allround' invaller :).
Heb je wel een lievelingetje in de klas (vast wel).
Achja ik denk dat iedere leerkracht wel kinderen heeft waar hij/zij beter mee op kan schieten of juist niet. Maar lievelingetjes... nee die heb ik niet echt. Alle kinderen hebben zo hun leuke en hun minder leuke kanten. Het grappige is dat je die soms pas na een tijdje ontdekt en dat sommige kinderen dan totaal anders blijken te zijn dan je in eerste instantie dacht.
Wat is je grootste blunder voor de klas of in het onderwijs?
Hehe waar zal ik beginnen? :mrgreen:
Nee hoor, het valt tot nu toe nog wel mee. Ik heb een keer een verkeerd dictee gegeven aan de kinderen. Het was het dictee van boek B terwijl we in boek A bezig waren. De kinderen vonden het al zo moeilijk...nouja en toen bleek dat het dus niet het goede dictee was. Ik heb ook wel eens een jongetje de gang op gestuurd en die vergeten weer terug te halen in de klas. Hij heeft daar toen een uur gezeten. :$
Wat vind je van stagiaires?
Ik heb tot nu toe één stagiaire gehad en ik vond het wel gezellig :). Ik was toen zelf net afgestudeerd dus het was wel vreemd om een stagiaire te hebben. Maar het was leuk om iemand te begeleiden en te zien hoe zij binnen een paar weken vooruit ging.
Wanneer vind je een stagiaire goed functioneren?
Stagiaires functioneren naar mijn mening goed als ze inzet en interesse tonen. Dat is vaak al de helft. Met interesse kom je alles te weten wat je moet weten en met inzet bereik je wat je wilt bereiken. Als je ongemotiveerd en ongeïnteresseerd bent dan lukt dat niet.
Onderwijs is niet alleen koffie drinken zoals de meeste mensen denken wat doe je zoal op een normale schooldag?
Mijn dag ziet er als volgt uit:
Meestal ben ik rond kwart voor acht op school. Ik leg dan alles klaar wat ik nodig heb voor die dag en bereid zo nodig nog wat voor. Rond half negen drinken we met alle collega's een kopje koffie/thee en tien minuten later gaat de bel en dan ga ik naar mijn klas.
Het hangt ervan af welke dag het is. Op maandag doe ik eerst de kring. De kinderen vertellen dan allemaal wat over het weekend. Op andere dagen open ik de dag door te vertellen wat er allemaal op het programma staat en te bidden (het is een katholieke school, dus dat moet). Dan geef ik de instructie van de vakken taal, rekenen en spelling. Dit kan bij groep zes in één keer. De reden dat ik dit in één keer doe is dat kinderen die weinig uitleg nodig hebben meteen aan de slag kunnen. De kinderen die dan dus kunnen beginnen beginnen alvast en de kinderen die nog vragen hebben stellen deze. Als iedereen aan het werk gaat pik ik de kinderen die moeite hebben met de stof eruit. Dit groepje krijgt van mij dus extra begeleiding. De andere kinderen weten dat. Als zij iets niet begrijpen vragen ze het aan iemand die het wel begrijpt. Daar heb ik ook weer een bepaald systeem voor, maar dat is misschien te lang om nu uit te leggen.
De kinderen spelen tussendoor ook nog buiten natuurlijk en ik vertel een verhaal of lees een verhaal door. Als ik merk dat de concentratie van de kinderen verslapt doe ik een kort spelletje waardoor hun concentratie aangescherpt wordt.
's Middags doen we meestal de creatieve vakken en de zaakvakken zoals aardrijkskunde, geschiedenis en biologie. Dat vergt altijd vrij veel voorbereiding, maar het zijn dan ook wel hele leuke vakken. Ik denk dat kinderen meer leren als ze iets op verschillende manieren 'ervaren'. Toen ik het bijvoorbeeld met geschiedenis over de Romeinse tijd had, liet ik ze zich verkleden als Romeinen, eten proeven wat de Romeinen aten en rekenen met Romeinse cijfers. Dit vinden de kinderen echt prachtig en ik merk dat het leerrendement dan ook hoger ligt. Maar zoals ik al zei vergen die dingen veel voorbereiding, dus dat soort lessen bedenken en ontwikkelen doe ik allemaal naast school in mijn vrije tijd.
Zoals ik al zei doen we 's middags meestal ook iets aan de creatieve vakken, tekenen of knutselen dus. Dat is leuk om te doen, maar het wordt vaak wel een enorme puinhoop in de klas :D
Als de kinderen naar huis zijn, dan ben ik nog lang niet klaar. Soms moet ik eerst nog wat opruimen als er veel troep is gemaakt. Dan ligt er nog een berg nakijkwerk op me te wachten. Bijna alles wat ik nakijk moet ook geregistreerd worden. Het kan zo zijn dat ik dan nog een vergadering heb, we hebben bijna iedere week er wel een. Vaak schrijf ik na school ook nog handelingsplannen (plannen van aanpak waarin je beschrijft hoe je een kind dat extra hulp nodig heeft gaat begeleiden) of werk ik handelingsplannen bij. Dan moet ik ook nog het leerlingvolgsysteem bijhouden, waarin alle resultaten en ontwikkelingen van de kinderen staan. Meestal ga ik zo rond vijf uur/half zes naar huis. Soms doe ik 's avonds ook nog wat voor school. In de rapporttijd schrijf ik thuis altijd de rapporten. Ook de ouderavonden zijn altijd 's avonds, maar dat is maar drie keer per jaar.
Tja, het is jammer dat veel mensen denken dat werken in het onderwijs een luizenbaantje is. Ik heb inmiddels ondervonden dat dat zeker niet zo is. Iedereen die daarover tegen mij begint te zeuren stel ik altijd voor om een dagje mee te lopen. Maar dan krabbelen ze altijd snel weer terug ;)
Wil je altijd in het onderwijs blijven werken?
Ik weet nog niet of ik altijd in het onderwijs wil blijven werken. Het lijkt me wel leuk om over een tijd heel ander werk te gaan doen, maar wat nog wel met onderwijs te maken heeft. Bijvoorbeeld lesmethodes helpen ontwikkelen. Ook trekt het me wel aan om verder te studeren. De pabo bood mij weinig uitdaging en nog minder verdieping. Misschien waag ik me ooit nog eens aan een studie psychologie of pedagogiek. :)
Heb je een vriend/partner?
Ja, ik heb een vriend.
Heb je huisdieren?
Ja, ik heb huisdieren: een hond, binnenkort een kat, goudvissen en twee cavia's :)
Waarom heet je Maïca alhier?
Maïca is mijn echte naam in een andere taal.
Wat vind je van mijn spelling? Onderschat ik mezelf of kan ik er nog meer uithalen?
Ik vind je spelling goed. Hier en daar wel een foutje, maar dat geeft niet. Ik heb je nog niet vaak op spelfouten betrapt (de fouten die in je vragen stonden heb ik wel even verbeterd, sorry kon het niet laten :oops:), geloof ik. Je kan er altijd wel meer uithalen, maar dan moet je je er wel in verdiepen. Maar iedereen maakt fouten. Ik betrap mezelf ook weleens op foutjes. Niet zozeer spelfouten, maar meer fouten in mijn zinsopbouw. Ik lees alles wat ik schrijf dan ook tig keer over. :D
Wat vind je van dit forum in het algemeen?

Ik vind dit een fijn forum. Ik lees alles, maar ik post niet zo heel erg veel. In sommige discussies wil ik me ook totaal niet mengen, omdat naar mijn idee veel discussies de laatste tijd escaleren.
Maar het forum is leuk en ik zie veel meer verbeteringen de laatste tijd, dat is goed. Hierbij dus ook een complimentje aan alle mods, ik vind dat jullie goed werk afleveren!!
Welke forummers zou je wel eens in het echt willen ontmoeten?
Hmm ik zou iedereen wel eens willen zien. Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ;)
Wie weet op een forummeeting??
Met welke forummers zou je wel een beschuitje willen eten (als je vrijgezel zou zijn)?
Hahaha ik heb geen idee! :mrgreen: Daar ken ik niemand goed genoeg voor denk ik.:P
Houd je trouwens wel van beschuit?
Ja hoor. Lekker met aardbeienjam :P

The Return

Bericht door The Return » 02 jun 2007, 13:29

Wat zijn je favoriete standjes?
Vind jij marrokanen ook tuig? (en niet gaan antwoorden met 'nou niet alle') (spellcheck van firefox kent niet eens Marrokanen)
Droom jij ook wel eens over het forum?
Vind je Kuikentje's liefdesleven een leuk topic? (ik wel)

Maïca

Bericht door Maïca » 02 jun 2007, 13:35

Wat zijn je favoriete standjes?
Standje 3, want als ik mijn tandenborstel op standje 1 zet worden mijn tanden niet goed schoon en krijg ik ruzie met mijn tandarts.
Vind jij marrokanen ook tuig? (en niet gaan antwoorden met 'nou niet alle') (spellcheck van firefox kent niet eens Marrokanen)
Nou niet alle.
Droom jij ook wel eens over het forum?
Ik droom over alles. Soms zelfs over piano's.

Vind je Kuikentje's liefdesleven een leuk topic? (ik wel)
Zeer interessant. Vooral de afwisseling.
Persoonlijk vind ik het jammer dat niet iedere forummer een eigen topic over zijn/haar liefdesleven krijgt. Zo blijft iedereen tenminste een beetje op de hoogte. [jaja]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 04 jun 2007, 18:15

Maica schreef:
Persoonlijk vind ik het jammer dat niet iedere forummer een eigen topic over zijn/haar liefdesleven krijgt. Zo blijft iedereen tenminste een beetje op de hoogte. [jaja]
Dat kunnen we zo verplicht invoeren hoor! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

The Return

Bericht door The Return » 04 jun 2007, 19:17

Daar zou je nog spijt van kunnen krijgen Tammy :mrgreen:

Maïca wat voor kledingstijl heb je?(ik weet het antwoord wel maar anders ben ik niet ontopic)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 04 jun 2007, 19:21

Misschien TR! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 04 jun 2007, 20:47

Bedankt voor je antwoorden Maica :).

Maïca

Bericht door Maïca » 04 jun 2007, 23:12

Dat kunnen we zo verplicht invoeren hoor!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

The Return

Bericht door The Return » 04 jun 2007, 23:58

Zou je graag een liefdestopic willen?
Heb je ook een leuk fictief liefdesverhaal voor ons in petto over bepaalde forummers hier?
Waarom wil je geen kinderen?

Maïca

Bericht door Maïca » 05 jun 2007, 00:05

Zou je graag een liefdestopic willen?
Uhh nee. Jij?
Heb je ook een leuk fictief liefdesverhaal voor ons in petto over bepaalde forummers hier?
Ja. Over iets met een ziekenhuis, The Return en Kuikentje.
Waarom wil je geen kinderen?
Op dit moment zie ik mezelf gewoon niet als moeder. Het idee alleen al...
Maar wie weet verandert dat standpunt ooit nog.

Gesloten