introductie

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Andante

introductie

Bericht door Andante » 04 jan 2008, 20:27

En een goedenavond,

Lees al een tijdje anoniem mee op dit forum, nu toch maar besloten om me maar eens registreren. Goed, ben twintig jaar oud en woon in een kleine stad in Zuid-Holland. De reden waarom ik me hier geregistreerd hebt is eigenlijk pure nieuwsgierigheid. Wanneer ik zo eens kijk naar de onwerpen die op dit forum naar voren toe komen, kan ik oprecht zeggen dat ik waarschijnlijk een echte leek in dit wereldje bent. Voor het gemak ga ik er voorlopig vanuit dat dat geen problemen zal gaan opleveren. ^^

Verder is er niet zoveel interessants over mezelf te vertellen. Eens kijken...muziek is mijn passie en verder ben ik een echte film junkie.
Hopelijk heb ik voldoende info verschaft, en anders hoor ik het allicht wel!

Ciao!
Laatst gewijzigd door Andante op 04 jan 2008, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 04 jan 2008, 20:30

Hai, welkom op dit forum :D
Geef niks als je een leek bent, zijn er meer hier.
Ik hoop dat je het leuk vind hier en wens je veel plezier toe.
Ciao :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3560
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 04 jan 2008, 20:31

welkom !

en meteen al een vraagje:

van welke muziek hou je?
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 04 jan 2008, 20:37

Welkom.

MMe

Bericht door MMe » 04 jan 2008, 20:40

Welkom :)

JonniePop

Bericht door JonniePop » 04 jan 2008, 20:42

Welkom.

Maan

Bericht door Maan » 04 jan 2008, 20:46

Hai, welkom hier, check ook de last fm site, jij als muziek liefhebber.
Wat betekend je naam?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 04 jan 2008, 20:56

Het is een muziekterm.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 jan 2008, 20:57

Al dente.

Welkom!

Andante

Bericht door Andante » 04 jan 2008, 21:00

Allen dank voor het welkom!
van welke muziek hou je?
Voornamelijk van klassieke muziek. Componisten als Ludwig van Beethoven, Gustav Mahler, Pytor Ilyich Tchaikovsky en Aleksandr Porfirjevitsj Borodin reken ik tot mijn persoonlijke favorieten. Daarnaast wil ik ook nog wel eens Sarah Brightman en dergelijke muziek beluisteren.
Hai, welkom hier, check ook de last fm site, jij als muziek liefhebber.
Wat betekend je naam?
last fm account heb ik inmiddels aangemaakt, nu nog zien of ik er wat mee kan. :)
Verder is Andante een term die aangeeft in welk tempo een muziekstuk gespeeld dient te worden. Letterlijk vertaald betekend het iets in de trent van 'rustige beweging'.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3560
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 04 jan 2008, 21:10

Andante schreef:Voornamelijk van klassieke muziek. Componisten als Ludwig van Beethoven, Gustav Mahler, Pytor Ilyich Tchaikovsky en Aleksandr Porfirjevitsj Borodin reken ik tot mijn persoonlijke favorieten. Daarnaast wil ik ook nog wel eens Sarah Brightman en dergelijke muziek beluisteren.
ik denk dat ik m'n evenbeeld gevonden heb ;)

ik hou ook van klassieke muziek (eigenlijk hou ik van ook van andere muziek hoor)
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Maan

Bericht door Maan » 04 jan 2008, 21:11

Dank voor je uitleg. :)

Ik hoop dat je het hier leuk zult hebben. Maar aangezien je al een tijdje meeleest, weet je wat je kunt verwachten. :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 04 jan 2008, 21:18

Welkom en veel plezier op dit forum!

The Return

Bericht door The Return » 04 jan 2008, 22:41

Je houd van Nick Cave dus je bent nu al mijn favo forummer en mag dus gratis sex met mij.

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 04 jan 2008, 23:28

Welkom ;P!

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 05 jan 2008, 00:23

Gave avatar. Heb je om een speciale reden voor Lilith gekozen?

welkom
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gijs

Bericht door Gijs » 05 jan 2008, 03:03

Welkom.

Andante

Bericht door Andante » 05 jan 2008, 14:23

ik denk dat ik m'n evenbeeld gevonden heb

ik hou ook van klassieke muziek (eigenlijk hou ik van ook van andere muziek hoor)
Oh, ik ook wel hoor. Veel van deze andere muziek gaat me echter vroeg of laat vervelen, klassieke muziek daartegen blijft zo groots en diepgaand dat het altijd blijft boeien.
Je houd van Nick Cave dus je bent nu al mijn favo forummer en mag dus gratis sex met mij.
Mag ik ook bedanken voor die eer? ^^
Wat Nick Cave betreft, dat is inderdaad een erg goede artiest. verbaas me er soms over waarom de beste man zo ondergewaardeerd wordt. Zijn oudere werk kan ik overigens meer waarderen dan de meest recente platen.
Gave avatar. Heb je om een speciale reden voor Lilith gekozen?
In eerste instantie omdat ik het gewoon een prachtige afbeelding vind, verder zijn de verhalen die over dit wezen te ronde gaan (eerste vrouw van adam, hogepriesteres van de tempel van Inanna, Demon, en dan ben ik er vast nog een paar vergeten) op zijn zachtst gezegd interessant.

The Return

Bericht door The Return » 05 jan 2008, 14:44

Andante schreef:
Mag ik ook bedanken voor die eer? ^^
Zeker.

Wat Nick Cave betreft, dat is inderdaad een erg goede artiest. verbaas me er soms over waarom de beste man zo ondergewaardeerd wordt. Zijn oudere werk kan ik overigens meer waarderen dan de meest recente platen.
Je bedoelt zijn Birthday Party era of ook het begin van de samenwerking met de bad seeds? Dat leek ook nog wel in de buurt te komen daarmee. Ik weet niet of je zijn laatste creatie Grinderman kent maar die komt daar weer wat meer op terug naar die tijd.

Andante

Bericht door Andante » 05 jan 2008, 15:20

Nou, ik doelde eigenlijk meer op the bad seeds. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik the Birthday Party nooit echt wat gevonden hebt. Wanneer je kijkt naar the bad seeds, dan vind ik Cave tot en met ongeveer Let love in en Henry´s dream gewoon heel erg goed. Op praktisch ieder album vind je een mix van geweldige ballads en vaak nog sterkere up tempo nummers. Als ik dan vervolgens een Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus opzet, dan klinkt het opzich niet slecht maar in vergelijking met het eerdere werk, komt het behoorlijk tam op me over. De nummers kenmerken zich niet meer door de donkere sfeer die er in het verleden heel vaak omheen hing en ook het gif in de stem van Cave is ver te zoeken. Juist die aspecten vond ik zo goed aan deze band.

Over Grinderman heb ik veelbelovende dingen gehoord, moet ik echt nog eens gaan luisteren.

Gesloten