... In the Picture ... (deel 16)

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Gijs

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Gijs » 09 apr 2008, 23:03

Is de mens volgens jouw van nature goed omdat we allemaal in Gods evenbeeld zijn geschapen, of is God zelf ook niet goed van zichzelf? En staat rechtvaardigheid gelijk aan goed? En is God rechtvaardig? En is de mens daarom rechtvaardig of die niet en zonee waarom is de mens niet rechtvaardig als God dat wel zou zijn? Kan een mens een relatie met hem opbouwen of denk je dat hij met iedereen sowieso al dezelfde relatie heeft? Waarom zou er een hel zijn? Om de hemel schoon te houden of niet? Waarom heeft God voorkeuren voor goedheid ookal zijn die niet direct goed voor de mensheid zoals polygamie meer kinderen zou opleveren wat nu niet per definitie slecht is, waarom is God zoals God is? Wat zou jij veranderen in het universum als God jou één keus geeft om iets te veranderen in het universum omdat hij jouw leven aangenamer wil maken?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Tardis » 09 apr 2008, 23:13

Vind je dat er teveel mensen zijn? In het verlengde van deze vraag ligt de volgende: je wilt zelf geen kinderen, de Paus/het Vaticaan roept de mensen nog steeds op zich te vermenigvuldiging. Ben jij fout bezig? En als je vindt dat het Vaticaan (dat overigens zelf ook niet meedoet aan deze wonderbare vermenigvuldiging) verkeerd bezig is, zou jij de Paus/het Vaticaan op andere gedachten willen brengen?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door TomTom74 » 10 apr 2008, 10:09

Denk je dat de vergrijzing van de katholieke kerk (zoals ongetwijfeld ook in jouw parochie waarneembeer is) in de toekomst zal veranderen?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Maan

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Maan » 10 apr 2008, 19:08

Hou je van zwemmen?
Wat is je mooiste creatie van iets, ooit geweest?
Draag je liever rokken of broeken?
Droeg je wel leren schoenen, toen je vegetariër was?
Hilary of Obama?
Knip je ooit je lange haren af?
Scheer je je benen?
Geloof je in Liefde op het eerste gezicht?
Kaarslicht of elektriciteit?
Hoe ben je op dit forum gekomen?
Waarom ben je gebleven?
Welke hobby zou je dolgraag willen uitoefenen, maar heb je de tijd/geld/lef niet voor?
Als je iets nog een keer zou mogen beleven in je leven, welk moment zou je dan kiezen.
Als je iets mocht terug draaien, wat zou het zijn.
Als je de minister president zou zijn, wat zou je eerste verandering voor NL zijn?
Ben je blij met wie je bent?
In wiens schoenen zou je een dagje willen lopen?

:maan:

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Qaboos » 11 apr 2008, 15:55

Gijs schreef:
JonniePop schreef:Ik weet dat het gaat om vragen aan Qaboos, maareh, Gijs, op wat voor school zit jij in vredesnaam? Eerst die rare biolerares en nu de godsdienstmeneer?
Calvijn :P , Tja leraren zijn nu eenmaal alleen met een klas, en het zijn gewoon mensen er zitten dus altijd wel een paar gekken bij.
Calvijn is een christelijke scholengemeenschap die haar identiteit in acht kernwoorden heeft samengevat:

• meer dan het gewone
• betrouwbaar
• persoonlijk
• eigenheid
• veiligheid
• kwaliteit
• samenwerken
• balans
Nou niet echt een christelijke identiteitsomschrijving.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Qaboos » 11 apr 2008, 16:14

Gijs´ moeilijke vragen beantwoord ik later. Eerst Tardis en Maan.
Tardis schreef:Vind je dat er teveel mensen zijn?
Nee. Ik heb daar ook geen verstand van, economie en sociografie.
In het verlengde van deze vraag ligt de volgende: je wilt zelf geen kinderen,
Ik vind alleen de zinsnede 'kinderen wíllen' niet kies. Na kortstondig en weinig representatief onderzoek concludeer ik dat er geen legitieme redenen zijn om kinderen te wíllen. Maar ieder kind, familie of geen familie van mij, is me welkom. Ik verwacht op één of andere wijze een kinderschare te krijgen. Misschien via natuurlijke of adoptieve weg maar in ieder geval in de coulissen bij kinderen die eigen ouders hebben. Mijn moeder heeft me heel strikt op het hart gedrukt dat alle kinderen door ons allemaal grootgebracht moeten worden.
de Paus/het Vaticaan roept de mensen nog steeds op zich te vermenigvuldiging. Ben jij fout bezig? En als je vindt dat het Vaticaan (dat overigens zelf ook niet meedoet aan deze wonderbare vermenigvuldiging) verkeerd bezig is, zou jij de Paus/het Vaticaan op andere gedachten willen brengen?
De encycliek Humanae Vitae van Paulus VI stelt in artikel 10 dat mensen die geestelijk of lichamelijk geen gezinsuitbreiding aan kunnen dat ook niet moeten doen. Het is niet zo dat de kerk ongeremde gezinsuitbreiding propageert. Ik ben het dan ook met ze eens. Het condoomstandpunt is op dit moment dat mensen met een SOA niet het risico moeten verspreiden op verdere besmetting. De pil heeft een abortieve werking. Daarom ben ik niet voor de pil. Ieder mens wordt geadviseerd gezond met seks om te gaan. En gezond met seks omgaan betekent volgens de kerk monogamie. Als secundaire stap voor mensen die het celibaat niet (kunnen) kiezen. Want je hebt gelijk: het celibaat staat op nummer 1 bij de RKK. Pas sinds de Reformatie ziet de RKK dat de protestanten een punt hebben met hun benadering van heiligheid van het gezin.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Qaboos » 11 apr 2008, 16:39

Maan schreef:Hou je van zwemmen?
Ja! Heel erg. :D
Wat is je mooiste creatie van iets, ooit geweest?
Ik ben zelf weinig creatief. Ik kan goed schrijven, praten en zingen en ik lees me een slag in de rondte maar echt iets creëren buiten tekst om, kan ik niet. Dus het zullen teksten zijn. Ik heb mooie teksten geschreven of gesproken en melodieën die anderen hebben opgeschreven kan ik redelijk vertolken.
Draag je liever rokken of broeken?
Broeken maar dat komt omdat ik niet zo modebewust ben.
Droeg je wel leren schoenen, toen je vegetariër was?
Ik was vegetariër omdat ik overtuigd was geraakt dat de vleesindustrie zoveel grond nodig heeft dat er mensen verhongeren. Ik was vegetariër omdat ik houd van mensen, niet van dieren. Ik droeg ook wel leren schoenen, omdat ik niet zeer principieel vegetariër was.
Hilary of Obama?
Naar mijn idee is de wereld beter af met John McCain. Op de tweede plaats Obama en Hillary spreekt me helemaal niet aan. Ik blijk republikein.
Knip je ooit je lange haren af?
Ze zijn afgeknipt. :)
Scheer je je benen?
Ja, wanneer ik er bij omstandigheden achterkom dat het netjes is.
Geloof je in Liefde op het eerste gezicht?
Nee. Volgens mij is het affectie of lust maar geen liefde.
Kaarslicht of elektriciteit?
Kaarslicht is wat gevaarlijker. Voor romantiek is niet noodzakelijkerwijs kaarslicht nodig.
Hoe ben je op dit forum gekomen?
Het forum waar ik MP, TR en FoX van ken is op sterven na dood. Ik googlde op religieforum of iets dergelijks en zo kwam ik hier. MP herkende ik direct. TR herkende ik omdat hij destijds een plaatje had van David Bowie en omdat hij een zo gestoord profiel had dat het wel TR moest zijn. Ik dacht in eerste instantie: 'hey, nog een David Bowie-fan, dat moet ik doorgeven aan [TR - andere naam op het andere forum]'. :P
Waarom ben je gebleven?
Ik ben niet gebleven maar teruggekeerd. Ik vond het welkom hier heel onaangenaam. Het was omdat op andere fora de discussie over religie tegenviel dat ik hier weer kwam kijken en erachter kwam dat TR moderator was geworden. Toen had ik er weer vertrouwen in. Ik kwam er ook achter dat Animal was vertrokken en dat was heel prettig.
Welke hobby zou je dolgraag willen uitoefenen, maar heb je de tijd/geld/lef niet voor?
:D Grappig dat je het vraagt. Capoeira zou ik wel willen kunnen. De conditie en de buikspieren hebben om zulke kunsten uit te voeren. En ik zou het talent wel willen hebben om zonder aanleiding door een ander en uit mezelf teksten te schrijven. Dan zou ik willen publiceren. Ik zou veel meer tijd aan meditatie en aan lezen willen besteden...Nóg meer tijd aan lezen. :mrgreen:
Als je iets nog een keer zou mogen beleven in je leven, welk moment zou je dan kiezen.
Mijn trouwdag was mooi. Het moment dat mijn verloofde me zag in die wolk die ik droeg is een moment dat ik nog wel een paar keer wil meemaken. Ik zou met de kennis en ervaring die ik nu heb mijn middelbare schooltijd wel willen overdoen. Aan de andere kant, de jaren dat je een twintiger bent zijn 100 keer leuker dan je pubertijd. Gatver, wat wat het akelig. Mijn jaren als kleuter waren idyllisch volgens mijn geheugen.
Als je iets mocht terug draaien, wat zou het zijn.
Mijn middelbare schooltijd. Ik merk dat ik beter gymnasium had kunnen doen omdat ik nu moet inhalen. En niet op mezelf gericht, zou ik kunnen zeggen dat ik de nazi-tijd zou willen terugdraaien maar je weet niet wat je ervoor terugkrijgt.
Als je de minister president zou zijn, wat zou je eerste verandering voor NL zijn?
De Eerste Kamer afschaffen. Waarbij ik dan wel moet zorgen dat de kwaliteit van de Tweede Kamer omhoog gaat.
Ben je blij met wie je bent?
Ja, tegenwoordig wel.
In wiens schoenen zou je een dagje willen lopen?
Die van een priester. De mazzelpik.

Kusjes.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Qaboos » 11 apr 2008, 17:49

Gijs schreef:Is de mens volgens jouw van nature goed omdat we allemaal in Gods evenbeeld zijn geschapen,
Nee, ik denk niet dat we goed zijn omdat we naar Gods evenbeeld zouden zijn geschapen maar dat we goed zijn omdat we precies zo zijn geworden als de bedoeling was. We zijn precies goed. We gedragen ons niet altijd goed maar dat slechte gedrag van ons is noodzakelijk om de gevolgen te krijgen die we krijgen.
of is God zelf ook niet goed van zichzelf?
'Scheppingtechnisch' moet God het allerbeste zijn om dingen die goed zijn te kunnen scheppen. Los van die redenatie ben ik ervan overtuigd dat God goed is omdat Hij precies is wat Hij moet zijn. Precies goed.
En staat rechtvaardigheid gelijk aan goed?
Nee, dat zijn twee verschillende dingen.
En is God rechtvaardig?
Dat zijn maar weinig mensen met me eens, maar nee, ik denk niet dat God te allen tijde rechtvaardig is. In de zin waarin wij rechtvaardigheid hebben geformuleerd. Ik geloof dat God een tikkie vals is en dat dat ook nodig is. Was God rechtvaardig dan was de schepping rechtvaardig en dat issie niet. Teresia van Avila zei: "Heer, als dit de manier is, waarop U uw vrienden behandelt, is het geen wonder dat U er zo weinig hebt!" :twisted: Dat is mijn godsbeeld.
En is de mens daarom rechtvaardig of die niet en zonee waarom is de mens niet rechtvaardig als God dat wel zou zijn?
Nee, zowel de mens als God zijn niet echt rechtvaardig.
Kan een mens een relatie met hem opbouwen of denk je dat hij met iedereen sowieso al dezelfde relatie heeft?
Eenzijdige relaties van God naar de mens zijn er altijd, dat noemen we de scheppingsband. Wederzijdse relaties zijn er niet altijd en een deel van de mensheid heeft meer geïnvesteerd in de relatie met God dan een ander deel van de mensheid. Dat eerste deel heeft meer een band met God opgebouwd.
Waarom zou er een hel zijn? Om de hemel schoon te houden of niet?
Nee, in mijn ogen zijn de hel, zowel als de hemel en het begrip rechtvaardigheid deel van de menselijke kant van de relatie met God. Zit je te kloten dan krijg je klotezooi als gevolg en dat noemen we een hel. Als je echt van alles tegenzit dan zeggen we dat het leven een hel is. Tardis heeft dit ook al eens aangehaald en heeft uitgelegd hoe mensen uit hun vel kunnen schieten als ze net de trein missen terwijl je die misser ook kunt zien als een mazzeltje zodat je nu meer tijd hebt om iets anders te gaan doen. De hel en de hemel bestaan, maar bestaan als percepties. En mensen die anderen slecht behandelen krijgen altijd hun bekomst. Dat doen ze zichzelf aan door middel van twijfel en schuldgevoel en anderen doen het hen aan door ze te laten vallen en ze geen vertrouwen meer te schenken.
Waarom heeft God voorkeuren voor goedheid ookal zijn die niet direct goed voor de mensheid zoals polygamie meer kinderen zou opleveren wat nu niet per definitie slecht is,
De RKK heeft een voorkeur voor monogamie en zweert polygamie af. Wat hen in die voorkeur ondersteunt is het bewijs dat veel mensen in vrije relaties toch de voorkeur ontwikkelen voor één van hun geliefdes, ook al is dat zeer tijdelijk. Mensen hebben een drang tot monogamie in zich. Polygamie hoeft niet slecht te zijn mits er van tevoren duidelijkheid is over grond voor de polygame relatie. Zo moet niemand in die polygame relatie geloven in het bestaan van de enige ware liefde, want dan zullen ze teleurgesteld raken. De afspraak moet duidelijk zijn dat de geliefde gedeeld moet worden. Of misschien is van tevoren al afgesproken dat het huwelijk niet op grond van liefde wordt gesloten maar op grond van economische of sociale motieven. Ook in de RKK wordt het huwelijk gezien als een juridische afspraak en niet als een viering van liefde. Wij konden voor onze kerkelijke huwelijksbelofte met de priester nadere afspraken maken. Zo gaf hij als voorbeeld de huwelijksvoltrekking tussen een man op leeftijd en een vrouw waarbij de afspraak werd gemaakt dat het huwelijk onder andere tot doel had dat de vrouw de man zou verzorgen zodra hij verzwakt raakte. Het huwelijk is traditioneel gewoon een zakelijke overeenkomst.

Mijns inziens heeft God de wereld zo gecreëerd dat bepaalde wegen makkelijker en daarom beter voor ons zijn dan andere wegen. In het taoïsme omschrijven ze dat als goed of slecht voor je ch'i. Het is slecht voor je ch'i als je in plaats van de goede, makkelijke wegen, de slechtere moeilijke wegen kiest. Als je dus tegen de natuurlijke loop van de dingen in gaat. Kwaad zijn dus, als je de trein mist, in plaats van de natuurlijke loop accepteren.
waarom is God zoals God is?
:) Mooiste vraag die ik ooit heb gezien. Het enige antwoord dat ik me kan bedenken is: omdat Hij niet anders kan zijn. En ik weet dat het tekortschiet.
Wat zou jij veranderen in het universum als God jou één keus geeft om iets te veranderen in het universum omdat hij jouw leven aangenamer wil maken?
Hij mag me een man maken. Omdat het mijn leven zeer veel aangenamer zal maken. Ik weet dat vrouwen bepaalde machtsmiddelen hebben maar het is zeer beperkt ten opzichte van die van de man. Een man kan écht gaan en staan waar hij wil, ongeacht het tijdstip. En zijn eigen sekse zal hem niet wegens culturele conventies tegenhouden. Een man alleen is niet vreemd, een vrouw alleen kan niemand krijgen. Ik word op internet altijd voor een man aangezien als ik niet zelf aangeef een vrouw te zijn. Dat is toch van een treurige vooringenomenheid?

Gijs

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Gijs » 11 apr 2008, 19:25

Qaboos schreef:
Gijs schreef:
JonniePop schreef:Ik weet dat het gaat om vragen aan Qaboos, maareh, Gijs, op wat voor school zit jij in vredesnaam? Eerst die rare biolerares en nu de godsdienstmeneer?
Calvijn :P , Tja leraren zijn nu eenmaal alleen met een klas, en het zijn gewoon mensen er zitten dus altijd wel een paar gekken bij.
Calvijn is een christelijke scholengemeenschap die haar identiteit in acht kernwoorden heeft samengevat:

• meer dan het gewone
• betrouwbaar
• persoonlijk
• eigenheid
• veiligheid
• kwaliteit
• samenwerken
• balans
Nou niet echt een christelijke identiteitsomschrijving.
Wat natuurlijk niks over de leraren maar over de leidinggevenden zegt (directeuren, studiecoördinatoren enzo nu is een studie coördinator ook een leraar, maar toch anders). Ik bedoelde ermee te zeggen dat een Christelijke school Christelijke leraren trekt, en dus ook mensen met een wat traditionelere opvatting. En wat een leraar voor de klas verteld mag een leraar zelf weten zolang er niemand over klaagt. En zo erg vind ik het niet hoor, ik vind toch een kwart van wat leraren zeggen onzin dus het zal wel niet aan de leraren liggen maar aan het feit dat ze heel de dag moeten praten. Nouja ongeveer 1/3 van een les dan. Maar dat keer 7 a 8 lesuren per dag moeten ze toch ongeveer 2,5 uur volpraten, elke dag, over één onderwerp dus soms zeggen ze wel eens dingen die te persoonlijk zijn of onwaar of onredelijk of irrelevant enz. Dus kwalijk neem ik het ze niet. Het ligt ook niet aan de Calvijn maar aan de leraar.

Gijs

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Gijs » 11 apr 2008, 19:46

Even wat antwoorden op jouw antwoorden + de vragen over jouw antwoord:

Dus de hel is dus een menselijke beleving zeg je maar je zegt ook wel eens dat je zelf niet naar de hemel gaat. Zeg je dat omdat je in het verleden domme dingen heb gedaan en dus nog een soort consequentie verwacht? Of verwacht je nooit volledig te zullen genieten omdat je steeds in een herhaling van 'kwaadheid' valt?

Ik geloof eigenlijk niet in recht of rechtvaardigheid, die begrippen zijn er volgens mij alleen om het leven in een samenleving makkelijker te maken maar:
Onrechtvaardigheid is in bepaalde omstandigheden dus goed voor de schepping?

Vind God wel iets goed of niet goed? Of heeft hij geen voorkeur?
Hij mag me een man maken. Omdat het mijn leven zeer veel aangenamer zal maken. Ik weet dat vrouwen bepaalde machtsmiddelen hebben maar het is zeer beperkt ten opzichte van die van de man. Een man kan écht gaan en staan waar hij wil, ongeacht het tijdstip. En zijn eigen sekse zal hem niet wegens culturele conventies tegenhouden. Een man alleen is niet vreemd, een vrouw alleen kan niemand krijgen. Ik word op internet altijd voor een man aangezien als ik niet zelf aangeef een vrouw te zijn. Dat is toch van een treurige vooringenomenheid?
Dit kan misschien van de duistere grond in mijn autistische wederhelft komen maar:

Waarom zou je je laten tegenhouden door culturele gedragsnormen? Als je als vrouw alleen wil zijn dan ga je toch alleen zijn? Als andere vrouwen je daarvoor zullen bespotten of je gek vinden spreekt dat volgens mij alleen van een bepaalde ondenkendheid omdat die vrouwen zich in hun doen en laten beperken door een gedragsregel waar ze geen baat bij hebben. En zich verheven voelen boven vrouwen die 'niemand kunnen krijgen' zonder daar een reden voor hebben want zo ontnemen ze zichzelf van de vrijheid om een tijdje single te zijn als ze dat willen zijn. Je dus slecht voelen als je gedrag niet wordt geaccepteerd is dus volgens mij niet nodig want waarom zou gedrag geaccepteerd moeten worden? Wat schiet je ermee op? Als zij zich slechter gaan voelen als hun gedrag niet wordt geaccepteerd laten ze zich dus door een bepaalde groep tegenhouden in hun geluk. En tja, zo blijf je je vasthouden aan bepaalde regeltjes die aangezien een samenleving altijd veranderd misschien hun nut hebben verloren. Of die hebben nooit nut gehad. Want: Een vrouw die niemand heeft kan niemand krijgen vind ik een constatering van niks want het ligt er dan net aan of de vrouw het wil. Het klinkt zo instinctief: Een vrouw moet instemmen met elk aanbod van een man. Aan regeltjes hoef je je dus volgens mij niet te houden als je daar zelf geen nut bij heb. En wil je wel bij een groep vrouwen horen die niet voor zichzelf nadenken? Verder over dat tijdstip, ik denk dat je daarmee bedoeld: in de avond loop je als vrouw meer kans om aangerand te worden, toch? Ja dat is wel waar dat lijkt mij ook vervelend ja.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Qaboos » 11 apr 2008, 23:30

Gijs schreef:Dus de hel is dus een menselijke beleving zeg je maar je zegt ook wel eens dat je zelf niet naar de hemel gaat. Zeg je dat omdat je in het verleden domme dingen heb gedaan en dus nog een soort consequentie verwacht? Of verwacht je nooit volledig te zullen genieten omdat je steeds in een herhaling van 'kwaadheid' valt?
Klopt. Beiden.
Onrechtvaardigheid is in bepaalde omstandigheden dus goed voor de schepping?
Onrechtvaardigheid kan goede gevolgen hebben.
Vind God wel iets goed of niet goed? Of heeft hij geen voorkeur?
Mij lijkt het dat dingen waar we ons goed bij voelen, waar we een goed gevoel van krijgen, de dingen zijn die God voor ons als goede zaken heeft bestemd. Dat je een trots gevoel krijgt wanneer je iemand belangeloos hebt geholpen, zelfs een kriebel in je buik, lijkt mij niet voor niks zo te zijn.
Waarom zou je je laten tegenhouden door culturele gedragsnormen? Als je als vrouw alleen wil zijn dan ga je toch alleen zijn? Als andere vrouwen je daarvoor zullen bespotten of je gek vinden spreekt dat volgens mij alleen van een bepaalde ondenkendheid omdat die vrouwen zich in hun doen en laten beperken door een gedragsregel waar ze geen baat bij hebben. En zich verheven voelen boven vrouwen die 'niemand kunnen krijgen' zonder daar een reden voor hebben want zo ontnemen ze zichzelf van de vrijheid om een tijdje single te zijn als ze dat willen zijn. Je dus slecht voelen als je gedrag niet wordt geaccepteerd is dus volgens mij niet nodig want waarom zou gedrag geaccepteerd moeten worden? Wat schiet je ermee op? Als zij zich slechter gaan voelen als hun gedrag niet wordt geaccepteerd laten ze zich dus door een bepaalde groep tegenhouden in hun geluk. En tja, zo blijf je je vasthouden aan bepaalde regeltjes die aangezien een samenleving altijd veranderd misschien hun nut hebben verloren. Of die hebben nooit nut gehad. Want: Een vrouw die niemand heeft kan niemand krijgen vind ik een constatering van niks want het ligt er dan net aan of de vrouw het wil. Het klinkt zo instinctief: Een vrouw moet instemmen met elk aanbod van een man. Aan regeltjes hoef je je dus volgens mij niet te houden als je daar zelf geen nut bij heb. En wil je wel bij een groep vrouwen horen die niet voor zichzelf nadenken? Verder over dat tijdstip, ik denk dat je daarmee bedoeld: in de avond loop je als vrouw meer kans om aangerand te worden, toch? Ja dat is wel waar dat lijkt mij ook vervelend ja.
Samenleven doe je niet alleen. De loyaliteit van de groep om je heen verliezen kan funest zijn en is hoe dan ook altijd een aderlating. Dankzij eeuwen aan culturele conventies (niet eens allemaal van christelijke oorsprong) hebben vrouwen beperkingen opgelegd gekregen of zichzelf opgelegd. Niet dat mannen geen beperkingen hebben maar vrouwen hebben er meer. En vrouwen pikken het niet als jij daar van los weet te komen en zij niet. Daarmee saboteer je namelijk hun redenen om wel in het gareel te blijven lopen. Vrouwenbesnijdenis, om meteen een heftig voorbeeld te noemen, wordt meer in stand gehouden door de vrouwen dan door de mannen. Omdat het niet goed verklaarbaar zou zijn voor de al besneden vrouwen dat de volgende generatie opeens niet meer hoeft. Dat saboteert hun redenen om wel in het gareel te blijven lopen.
Er is wel veel veranderd in de afgelopen decennia maar we zitten feministisch gezien in een regressie terwijl we er sowieso nog lang niet waren.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Qaboos » 11 apr 2008, 23:45

Gijs schreef:Wat natuurlijk niks over de leraren maar over de leidinggevenden zegt.
Je zult zodra je gaat werken wel merken dat zo'n identiteitsomschrijving ook aangeeft wat voor lessen jullie gegeven wordt. De identiteit speelt namelijk ook een rol bij de werving van personeel en het samenstellen van het lesprogramma.

Nog in reactie op je laatste post: ik mag jou heel graag. Je bent echt een denker.

tofu_kronos

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door tofu_kronos » 12 apr 2008, 00:25

Wat voor bak heb je thuis staan. En game je veel. Wat is je favo game.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Qaboos » 12 apr 2008, 00:29

:mrgreen: Ik zat op die vraag te wachten.
Ik heb geen idee wat voor bak het is en ik game nooit.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door MetalPig » 12 apr 2008, 00:33

Niet eens Mijnenveger of Patience? :shock:

tofu_kronos

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door tofu_kronos » 12 apr 2008, 00:38

Natuurlijk zat je op die vraag te wachten, het is mijn standaard vraag. :D

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door Qaboos » 12 apr 2008, 00:40

Niet eens Mijnenveger of Patience?
Nee.

Bordspelletjes, gewoon op een tafel, vind ik wel leuk en ik heb rekenblokken. Dat zijn rekenspelletjes op papier. Geen Sudoku want dat begrijp ik nog niet helemaal.

Ik heb wel game-ervaring. Bij ons thuis had ik de hoogste score in Cool Spot. We hebben een 64bit gehad. Op mijn studentenkamer speelde ik een strategie-spel met riddertjes op mijn computer waar ik de naam van ben vergeten en het laatste spel wat ik gespeeld heb, een aantal jaar geleden, was The Sims (uiteraard).
Natuurlijk zat je op die vraag te wachten, het is mijn standaard vraag.
:D

tofu_kronos

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door tofu_kronos » 12 apr 2008, 00:42

Ben je katholiek, protestant of gereformeerd. En wat is het verschil.

tofu_kronos

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door tofu_kronos » 12 apr 2008, 00:47

Ik ben zelf raeliaan, wat vind jij van new age ufo religie's.

tofu_kronos

Re: ... In the Picture ... (deel 16)

Bericht door tofu_kronos » 12 apr 2008, 00:48

En ben je net zo mooi als je avatar. :D

Gesloten