Wie is Vitharr

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 12:15

Hoi,

Tijdens een struintocht op Internet kwam ik langs dit leuke en interessante forum en wilde graag proberen een bijdrage te leveren. Registreren is gelukt, nu nog even voorstellen. :wink:

Ik ben 36 jaar en heb een brede interesse die zowat alle rubrieken van dit forum bevat. Ik ben filosofisch, sta voor alles open maar neem nooit zomaar iets aan. Bondigheid is mij niet gegeven, hoe enthousiaster ik word, hoe langer de lappen tekst. Bij voorbaat mijn excuses daarvoor.

Mijn nickname, Vitharr, komt uit de Noorse Mythologie. Hij deed me aan mezelf denken. (Afgezien van het doden van de Wolf Fenrir. Ik hou namelijk van Wolven. Maar vooruit, het is metaforisch bedoeld dus het zij hem vergeven! :grin:)

Om misverstanden te voorkomen wil ik hierbij gelijk aangeven dat mijn interesse voor de Noorse Mythologie los staat van enige Politieke overtuiging. Politiek vind ik een ongelofelijk sprookje. :wink: Ik vind de Noorse Mythologie mooi omdat het beeldspraak herbergt die uitstekend bij mijn persoon past. En ik wordt al heel mijn leven aangemerkt als Viking. (Niet vanwege mijn vele veldslagen maar meer vanuit de standvastigheid van mijn karakter denk ik. Ik heb een hele sterke drang naar rechtvaardigheid.)

Ik kan bloedserieus zijn maar ik kan het vaak niet laten om ergens de draak mee te steken en vind het van tijd tot tijd ook leuk om advocaat van de duivel te spelen. Mijn lievelingsvraag is "Waarom?" en ik wil graag zoveel mogelijk begrijpen. Dit staat voor mij overigens weer helemaal los van "begrip hebben voor".

Ik ben er zelf van overtuigd dat iedereen in zijn "eigen wereld" leeft. Daarom wil ik ook niet overal over discussiëren. Ik heb niet de behoefte om mijn visie aan iemand anders op te leggen, en ik ga er natuurlijk van uit dat dit andersom ook geldt. (naief, I know :wink: )

Dat lijkt me wel voldoende? Ik ben een open boek dus de rest komt vanzelf wel. Mochten er toch brandende vragen zijn dan kun je die altijd stellen natuurlijk! Dat stukje over Bondigheid heb ik in ieder geval al bewezen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Gast1 » 23 jul 2012, 13:36

Sprankelende tekst Vitharr. :grin:
Leuk om te lezen. Dat van dat enthousiasme en lappen tekst, dat is wel herkenbaar daar ook ik volgens mij in deze categorie val.

Ik heb een paar vragen:

Waarom hou je van wolven?
Politiek een ongelooflijk sprookje? Waarom?
Welke veldslagen?
Fenrir zal met fellen tand Aller eeuwen heer verslaan; Vithar zal zijn wreker zijn, En, vechtend met den ruigen wolf, Klieven zijn bebloeden muil. Vafthrudni's-mal. Geen van de goden kon Alvader een helpende hand bieden op het kritieke oogenblik, want het was voor allen een moeilijke tijd. Frey deed heldhaftige pogingen, maar Surtr's vlammend zwaard bracht hem een doodelijken slag toe.
Standvastigheid van karakter? Als je standvastig bent, kun je dan wel ‘leren’?
Rechtvaardigheid … Wat is dat?

Enne… Welkom natuurlijk ;P!
Hoewel ... Zijt Gij een wolf in schaapkleren, sla ik de plank mis (ik hoop het :wink: ) of heb ik je snel door?
Vidar of Widar was in de Noordse mythologie volgens de Skáldskaparmál (tweede deel van de Proza-Edda) een stille, op zichzelf levende woudgod (god van de stilte en de wraak). Hij was de enige zoon van Odin en Grid, en leefde in Vidi of Landwidi ("Landwijdte"), waar alles rustig en vredig was, met hoge struiken en hoog gras. Volgens sommige bronnen was zijn paleis van bladeren gemaakt. Vidar en ValiVidar is de op een na sterkste god. Hij wordt beschreven als "de zwijgzame god". In de Lokasenna is hij de enige die in de hal van Aegir verschoond blijft van de hetze van Loki. Zoals Vali is hij ook een wraakgod.
Ook ik:
Mijn lievelingsvraag is "Waarom?" en ik wil graag zoveel mogelijk begrijpen
Met de beste bedoelingen trouwens :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Tammy » 23 jul 2012, 14:07

Van harte welkom Vitharr . :grin:

Heel mooi je voorstellings topic.
Je hebt een brede interesse.
Ik ken niet veel mensen die van Mythologie houden.
Ik houd daar wel van en denk dat sommige verhalen misschien wel degelijk hebben bestaan.
Hoop iets van je te horen over de Noorse Mythologie.

Ik wens je hier heel veel plezier toe.
Leuk dat je er bent! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 16:00

Hoi Pierre
Gast1 schreef:Ik heb een paar vragen:
Dan hoop ik een paar antwoorden voor je te hebben! :grin:
Waarom hou je van wolven?
Ik hou van de natuur in het algemeen. Wolven zijn altijd mijn lievelingsdieren geweest. Ik vind ze mooi en hou van hun gedrag en sociale patronen. Het is een roofdier maar ik ben zelf ook geen vegetariër. :wink:
Politiek een ongelooflijk sprookje? Waarom?

Goh, daar heb ik zoveel redenen voor. Om te beginnen hou ik van eerlijkheid en dat begrip verbind ik niet snel aan politiek. Daarbij draait politiek in mijn beleving ook vaak om macht. Daar hou ik niet van. Ik vertrouw egoisten niet als leiders. Ik zou zelf liever Moeder Teresa in de kamer zien zitten bijvoorbeeld. :wink:
Welke veldslagen?
"Veldslagen" was met een knipoog bedoelt. Ik wilde aangeven dat mijn omgeving mij welliswaar regelmatig als "Viking" betiteld maar dat dit niet slaat op een gewelddadige persoonlijkheid. Ik bedoelde dus de veldslagen die er niet zijn.
Standvastigheid van karakter? Als je standvastig bent, kun je dan wel ‘leren’?
Gelukkig wel! :wink: Ik vrees dat je hier een andere definitie van standvastigheid hebt dan ik bedoelde. Als ik er even een paar uit het woordenboek mag lenen, ik bedoelde dus niet snel opgevend, volhoudend en trouw. Jij bedoelde waarschijnlijk koppig, dwars en onwillig om te veranderen?
Rechtvaardigheid … Wat is dat?
Voor iedereen waarschijnlijk wat anders. In mijn geval schijn ik op een bijzondere manier mijn eigen belang ondergeschikt te kunnen maken als dat onrechtvaardig zou zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld in een reorganisatie een promotie geweigerd omdat ik vond dat die functie ook aan iemand anders gegeven kon worden die een gezin had en nu op de ontslag lijst stond. Ik vond het aanbod wat mij gedaan werd onrechtvaardig omdat de mensen die verantwoordelijk waren voor de oorzaken die een reorganisatie noodzakelijk maakten gewoon mochten blijven zitten. Als ik de positie accepteerde vloog de "onschuldige" er uit omdat er geen plaatsje meer voor was en als ik weigerde kon hij die vacature in vullen.

Sorry, dat is geen uitleg maar een voorbeeld. Ik hoop dat mijn interpretatie in ieder geval duidelijk is?
Enne… Welkom natuurlijk ;P!
Hoewel ... Zijt Gij een wolf in schaapkleren, sla ik de plank mis (ik hoop het :wink: ) of heb ik je snel door?
Ha ha, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies doorgrond van wat voor condities je welkom afhankelijk is maar ik gok dat het iets met de quotes te maken heeft?

"Wolf in schaapskleren" is zeker toepasbaar op mij maar staat buiten alles wat tot nu toe langsgekomen is. Ik wordt heel vaak onderschat en heb er in de loop der jaren dan ook een sport van gemaakt om dat zo te houden. Blijkbaar vinden veel mensen het nodig om jou af te wegen tegen henzelf en daar een waardeoordeel aan op te hangen. Ik probeer zelf niet te denken in termen als "beter/slechter" omdat het vaak simpelweg "anders" moet zijn. Als iemand zich dus zonodig superieur moet voelen dan vind ik dat eerder grappig dan kwetsend en speel het spelletje vrolijk mee. :rolleys:

Maar vertel alsjeblieft waar je me van "verdenkt"? Ik kan me namelijk eerlijk gezegd niet voorstellen wat een "wolf in schaapskleren" op een dergelijk mooi forum als dit te zoeken zou hebben? Waarschijnlijk begrijp ik je dus verkeerd?

Ik ben overigens blij dat je direct de quotes er bij haalt hoor. Ik had niet voor niets verduidelijking omtrend mijn Nickname geschreven. Ook in jouw quotes haal je 2 maal het begrip "wraak" aan en daardoor denken mensen snel dat ik met mijn Nick aan probeer te geven dat ik een of andere rancuneuze snoodaard ben waar je voor op moet passen! Niets is echter minder waar.

De Noorse Mythologie beschrijft ook zijn eigen einde in de vorm van Ragnarok. Vitharr is de zoon van Odin en Odin is de oppergod van de Noorse Mytholgie. Die Mythologie omhelst in mijn beleving beeldspraak over de meest uiteenlopende zaken. Strijdlustig als die Vikingrakkers waren zit er altijd wel een of andere heroische strijd in verstopt.

Zo ook in Ragnarok. Het is eenvoudig de eeuwige strijd tussen Goed en Kwaad waarbij de monsterwolf Fenrir dus het kwaad symboliseert. Odin wordt door Fenrir gedood in de laatste veldslag. Vitharr wreekt daarop zijn vader door Fenrir niet zo zachtzinnig om zeep te helpen. Met het doden van Fenrir heeft Vitharr tevens voorkomen dat de kosmos vernietigd wordt. Het goede zegeviert dus.

Zo komt Vitharr dus aan zijn titel "god der wraak". Het is heel gebruikelijk in de Mythologie om een persoon aan te duiden met iets wat hij heeft gedaan. Voor een onbekende met deze materie lijkt het dus al snel of Vitharr het rancuneuze mannetje is waar ik eerder over sprak. Dat is dus niet juist. Hij kreeg die naam voor het wreken van zijn vader en het redden van de kosmos.

Vitharr is namelijk een zwijgzame god die in het woud woont waar de andere goden hem bezoeken als ze problemen hebben.

Ik herken daar veel van mezelf in. Ik hou van de natuur, probeer anderen niet lastig te vallen met mijn aanwezigheid en ben voor velen een toevluchtsoord als ze met problemen zitten. Daarnaast is de hele fenrir kwestie mij ook niet onbekend. Vanuit mijn drang naar rechtvaardigheid heb ik meerdere figuurlijke Fenrir's weerstaan in een poging "de kosmos te redden". (Beeldspraak!!! :grin: ) De haalbaarheid van zo'n onderneming is voor mij niet van belang. Als bijvoorbeeld 100 relschoppers 1 oud vrouwtje willen belagen ga ik er tussen staan, hoe dom dat ook is. :wink: Evenzo geldt dat voor andere zaken. Ik ben zo'n figuur die serieus op zou staan bij een huwelijk als er gevraagd werd "heeft er iemand bezwaar" als ik het gevoel had dat ik iets moest zeggen.
Ook ik:
Mijn lievelingsvraag is "Waarom?" en ik wil graag zoveel mogelijk begrijpen
Met de beste bedoelingen trouwens :wink:
Zoals ik al zei, ik ben een open boek. Voor de duidelijkheid wil ik daar nog aan toe voegen dat het geen dun boek is. :grin:

Ik hoop zo aan je vragen voldaan te hebben? Zo niet, schroom niet!
Laatst gewijzigd door Vitharr op 23 jul 2012, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 16:16

Hoi Tammy!
Tammy schreef:Van harte welkom Vitharr . :grin:
Dank je wel!
Je hebt een brede interesse.
Dat komt omdat ik zoals gezegd niets uit wil sluiten als ik het niet begrijp. De zaken op je forum liggen ook vaak dichter bij elkaar dan velen willen of kunnen zien denk ik. Ik was ooit eens tegelijk met Boeddhisme en Kwantumfysica bezig toen me opviel dat het bijna hetzelfde leek! :grin:

En als je open staat pik je nou eenmaal veel mee.
Ik ken niet veel mensen die van Mythologie houden.
Ik houd daar wel van en denk dat sommige verhalen misschien wel degelijk hebben bestaan.
Hoop iets van je te horen over de Noorse Mythologie.
Noorse Mythologie is voor mij een mengelmoes van beeldspraak en heroïsche verslagen van zaken die daadwerkelijk plaats gevonden hebben. Als je toevallig The 13th warrior en Beowulf hebt gezien heb je een prachtvoorbeeld ervaren. Het zijn dezelfde verhalen alleen probeert de 13th Warrior de totstandkoming van de Mythe te laten zien terwijl Beowulf weer een verfilming van de Mythe zelf is.

Beeldspraak is dan ook het uitleggen van bepaalde zaken aan de hand van een verhaal. Dat gaat natuurlijk fantastisch als je iets onbegrijpelijks wilt beschrijven. Zoals, "wie doet 's ochtends het licht in de hemel aan?". :wink:

Onze Westerse "fout" is dat we te veel naar de letterlijke betekenis gaan zoeken en zo ontgaat de hele boodschap ons vaak. In Azië hebben ze daar minder last van omdat daar nog veel in beeldspraak gesproken wordt.
Ik wens je hier heel veel plezier toe.
Leuk dat je er bent! ;P!
Nogmaals bedankt, ik denk dat dat wel lukt! Ik wil graag zeggen dat ik vind dat je hier een bijzonder mooi forum onderhoudt. Ik heb afgelopen weekend veel gelezen en zie dat jullie respect op kunnen brengen voor andere zienswijzen. Daardoor lopen discussies veel vriendelijker. Dat is een bijzondere prestatie in deze bijterige tijden. Chapeau! (ook voor degenen die dat respect opbrengen uiteraard! :wink: )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Gast1 » 23 jul 2012, 17:00

O my God … :shock:
Nog een keer welkom en nu een ander welkom dat het standaard welkom: van harte welkom. :grin: Je stelt vragen en daar zal ik nu niet te diep op ingaan omdat dit topic over ‘het zich voorstellen’ gaat. Nou, dat heb je idd heel uitgebreid gedaan en ik heb met plezier gelezen. :wink: Ik verdenk je overigens nergens van hoor en sterker, ik ben geënthousiasmeerd van wat ik hier allemaal lees. Leuk! Je hebt meer dan voldoende aan mijn vragen voldaan. Wauw … [nuts]

aquarius

Re: Wie is Vitharr

Bericht door aquarius » 23 jul 2012, 17:59

Welkom Vitharr.
Meende jij dat echt dat(pakweg drie jaar geleden) ,het meest beschamende moment in jou leven was jou geboorte .... :grin:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 20:27

aquarius schreef:Welkom Vitharr.
Meende jij dat echt dat(pakweg drie jaar geleden) ,het meest beschamende moment in jou leven was jou geboorte .... :grin:
Dank je wel Aquarius.

Ik meen dat nog steeds hoor! [jaja] Daar lig je dan ineens in je blote kont tussen wildvreemde mensen! *1*

Maar we hebben elkaar dus al eerder ontmoet begrijp ik? Fris mijn roestige geheugen dan eens op als je wilt? Ik heb veel Aquaria ontmoet in mijn leven namelijk. :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 20:32

Gast1 schreef:Je hebt meer dan voldoende aan mijn vragen voldaan. Wauw … [nuts]
Daar ben ik blij om Gast1. Ik bedacht me alleen wat voor nietszeggende opmerking ik eigenlijk maakte toen ik zei dat ik een open boek was. Dat helpt niet als je niet weet welk hoofdstuk iemand wil lezen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

aquarius

Re: Wie is Vitharr

Bericht door aquarius » 23 jul 2012, 20:55

Nee Vitharr wij kennen elkaar nog niet via internet ,maar ik vond een open profiel van jou op internet en vond het wel grappig .
Had gelezen dat je een motor liefhebber bent ,dus toch nog wat pk onder je reed :grin:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Tardis » 23 jul 2012, 21:16

Vitharr schreef:Hoi,
Hoi Vitharr!
Registreren is gelukt, nu nog even voorstellen. :wink:
Vinden we leuk. :grin:
Ik ben 36 jaar en heb een brede interesse die zowat alle rubrieken van dit forum bevat. Ik ben filosofisch, sta voor alles open maar neem nooit zomaar iets aan.
;P!
Bondigheid is mij niet gegeven, hoe enthousiaster ik word, hoe langer de lappen tekst. Bij voorbaat mijn excuses daarvoor.
Niet nodig, ik houd van mensen die de tijd nemen om hun gedachten zorgvuldig te verwoorden of op te schrijven. Ik ben daar niet de enige in, je zult er op dit forum meer tegenkomen.
Ik kan bloedserieus zijn maar ik kan het vaak niet laten om ergens de draak mee te steken en vind het van tijd tot tijd ook leuk om advocaat van de duivel te spelen.
Wij zullen het wel goed met elkaar gaan vinden denk ik.

Welkom!
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 21:43

aquarius schreef:Nee Vitharr wij kennen elkaar nog niet via internet ,maar ik vond een open profiel van jou op internet en vond het wel grappig .
Had gelezen dat je een motor liefhebber bent ,dus toch nog wat pk onder je reed :grin:
Ahaa, dan weet ik het al weer. Dat is alweer dik 7 jaar geleden maar het is nog steeds redelijk up-to-date. (vergelijk het maar met mijn intro en replies :grin: ) Ik heb hem nooit verwijderd omdat ik het een leuk stukje nostalgie vind.

Motoren vind ik ook nog steeds leuk maar het is me ondertussen ook gelukt om van de Chevrolet Caprice een Camaro te maken. [clap] Bijna alle materialistische dromen uit m'n pubertijd vervuld dus! :wink:

(is je trouwens niet opgevallen dat die Site je verbazend jong houdt? Zelfde geboortedatum als hier maar daar ben ik maar 33! Andere tijdzone? [think] )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 21:47

Tardis schreef:Hoi Vitharr!
Wij zullen het wel goed met elkaar gaan vinden denk ik.

Welkom!
Hoi Tardis,

Bedankt voor het welkom!

Dat denk ik ook wel, ik heb al een hoop interessante posts van jou gezien!

En je onderschrift, briljant! [clap]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Gast1 » 23 jul 2012, 22:29

aquarius schreef:Nee Vitharr wij kennen elkaar nog niet via internet ,maar ik vond een open profiel van jou op internet en vond het wel grappig .
Had gelezen dat je een motor liefhebber bent ,dus toch nog wat pk onder je reed :grin:
Waarschijnlijk bedoel je 'onder je reet' :grin:
Toen ik dit las van jou en dat Vitharr van wolven houdt, kwam meteen een youtubeclip in me op:



Maar nog veel meer aan deze prachtige film:

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=5nU148c3 ... re=related[/youtube-2]

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 22:45

Gast1 schreef:
aquarius schreef:Nee Vitharr wij kennen elkaar nog niet via internet ,maar ik vond een open profiel van jou op internet en vond het wel grappig .
Had gelezen dat je een motor liefhebber bent ,dus toch nog wat pk onder je reed :grin:
Waarschijnlijk bedoel je 'onder je reet' :grin:
Scherp Gast1, maar ik dacht dat Aquarius gewoon probeerde het gebruik van "schuttingtaal" te vermijden. [doh]

Die clip is prachtig Gast1, bedankt voor het delen!

Kevin Costner vind ik persoonlijk wat minder. Die man komt zo geirriteerd over vind ik. Alsof iemand achter de camera een geweer op hem gericht houdt omdat hij anders van de set vlucht ofzo? :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

aquarius

Re: Wie is Vitharr

Bericht door aquarius » 23 jul 2012, 22:55

Hee wolven vriend ,deze mag je niet missen

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wie is Vitharr

Bericht door taigitu » 23 jul 2012, 23:40

Afbeelding

welkom
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 23:43

aquarius schreef:Hee wolven vriend ,deze mag je niet missen
Dank je wel Aquarius! Die beelden zijn van de film White Fang. Vergeet ik ook nooit meer. Dat gesneuvelde konijn aan het begin van de clip doet me niks maar toen mama zich neerlegde bij die pup en stierf schoot ik he-le-maal vol! :shock: Gelukkig heb ik daar tegenwoordig minder last van. :wink:

Hmm.. eigenlijk is dat niet helemaal waar. Een paar jaar geleden heeft o.a. Sarah Palin vergunningen afgegeven om vanuit de lucht Wolven af te schieten. Ik ben tegen zo'n vorm van wildbeheer maar ik heb er ook niet 1,2,3 een oplossing voor waar iedereen mee kan leven. (mijn beste oplossing is, de mensen die er last van hebben laten verhuizen. :wink: )

Het zal natuurlijk niet waar zijn of zo'n Alaskaan (Alaskees?) moet weer volledig over de top gaan en zijn superioriteit aantonen door naast de volwassen exemplaren gewoon met een cameraploeg erbij ook nog ff de pups 1 voor 1 om te leggen. Dat schoot me behoorlijk verkeerd! [burn]

Er is naar aanleiding van dat incident een grote protestcampagne opgestart tegen zulke uitwassen. Bij 1 van die acties kon je geld doneren en als je een grote donatie deed kreeg je een pluche Wolf als knuffeldier. Hufterig als ik ben heb ik contact opgenomen met die organisatie en uiteindelijk heb ik 5 donaties gedaan en hebben zij voor mij 5 van die pluchen Wolven naar miss Palin gestuurd met een briefje erbij. "Please love us and let us be" Miss Palin had namelijk 5 kids. :grin:

Geen idee of het werkte, vast niet maar het gaf mij wel een beter gevoel. Sarah beschouwde ik al lang als "verloren" maar haar kids waren misschien nog te redden?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Vitharr » 23 jul 2012, 23:49

taigitu schreef:Afbeelding

welkom
Dank je wel Taigitu!

Op die foto zie ik er wel wat vierkanter en kaler uit dan daarnet in de spiegel? Gephotoshopt zeker? [think]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie is Vitharr

Bericht door Tammy » 24 jul 2012, 07:10

Vitharr schreef:
Onze Westerse "fout" is dat we te veel naar de letterlijke betekenis gaan zoeken en zo ontgaat de hele boodschap ons vaak. In Azië hebben ze daar minder last van omdat daar nog veel in beeldspraak gesproken wordt.
Juist! :grin:
Geweldig gezegt en helemaal waar. :grin:
Nogmaals bedankt, ik denk dat dat wel lukt! Ik wil graag zeggen dat ik vind dat je hier een bijzonder mooi forum onderhoudt. Ik heb afgelopen weekend veel gelezen en zie dat jullie respect op kunnen brengen voor andere zienswijzen. Daardoor lopen discussies veel vriendelijker. Dat is een bijzondere prestatie in deze bijterige tijden. Chapeau! (ook voor degenen die dat respect opbrengen uiteraard! )
Dank je voor het compliment, altijd leuk om te horen. :grin:
We bestaan al heel wat jaren, voor elk wat wils is er hier.
Nogmaals veel plezier hier. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie