PieterB

Stel je HIER voor en leer je medeforummers beter kennen.
Ook de Avatar Awards zijn hier te vinden.
Alsmede In the Picture topics.
Plaats reactie
PieterB

PieterB

Bericht door PieterB » 08 apr 2013, 20:43

Goedenavond,

Ik ben Pieter, kom uit Rotterdam en ben 25. Ik heb zo'n 8 jaar lang op wetenschapsforum gezeten, o.a. als onwetend en als pieterB, maar werd daar telkens verbannen, niet omdat ik me misdroeg, maar omdat ze daar geen andere keus hadden dan toe te geven dat ze ongelijk hadden, dat zou het gezag van het moderatorteam zou ondermijnen. Uiteindelijk ben ik een keer zelf over de schreef gegaan en heb ik besloten m'n heil ergens anders te zoeken. ik hoop dat dat hier is.
Zoals jullie misschien al vermoeden ben ik dus wetenschappelijk ingesteld. Althans, op het logische redeneren, en het feitelijk onderbouwen. Ik ben er echter ook van overtuigd dat de wetenschap op een (groot) aantal punten niet bij het juiste eind zit, en dat ze hier en daar gruwelijk de fout in gaan. Maar dat zullen jullie ongetwijfeld nog wel merken in mijn posts.
Ik heb al wat rondgekeken op het forum, en hoop dat dit niet teveel niburu-achtig is, want daar heb ik het niet zo mee. Uiteraard is alles mogelijk en sta ik overal voor open, aliens zouden best kunnen bestaan (ik geloof er niet in), maar kom dan wel met een beetje een goed verhaal of overtuigend bewijs, en loop niet met z'n allen als een stelletje domme koeien achter 1 of andere berichtenposter aan omdat die zich voordoet als een lekker wijf. maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening. Ik kan soms vrij direct uit de hoek komen, maar je moet weten dat ik ook overal voor opensta.

Ik hoop dat we nog veel plezier aan elkaar gaan beleven hier!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: PieterB

Bericht door Tammy » 09 apr 2013, 05:30

Hallo PieterB.

Welkom op dit forum.
Ik wens je veel plezier hier.
Ik heb al wat rondgekeken op het forum, en hoop dat dit niet teveel niburu-achtig is, want daar heb ik het niet zo mee. Uiteraard is alles mogelijk en sta ik overal voor open, aliens zouden best kunnen bestaan (ik geloof er niet in), maar kom dan wel met een beetje een goed verhaal of overtuigend bewijs, en loop niet met z'n allen als een stelletje domme koeien achter 1 of andere berichtenposter aan omdat die zich voordoet als een lekker wijf.
Dit forum bestaat in zijn totaal al 12 jaar.
Wij doen niemand na.
Dit forum is 1 van de eerste geweest die met dit soort zaken is begonnen.
We doen het op onze eigen manier.
Tammy/Paulus achtig dus. :mrgreen:

Je praat over berichtenposter/lekker wijf?
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt.
Hou het netjes a.u.b.

Veel plezier hier.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: PieterB

Bericht door Beatrix Kiddo » 09 apr 2013, 08:01

Ik werd heel blij van dit:
PieterB schreef:Zoals jullie misschien al vermoeden ben ik dus wetenschappelijk ingesteld. Althans, op het logische redeneren, en het feitelijk onderbouwen.
Maar kreeg mijn bedenkingen bij dit:
PieterB schreef:Ik ben er echter ook van overtuigd dat de wetenschap op een (groot) aantal punten niet bij het juiste eind zit, en dat ze hier en daar gruwelijk de fout in gaan.
Ik ben benieuwd. Welkom in ieder geval!
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13648
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: PieterB

Bericht door Fenna » 09 apr 2013, 08:42

Welkom. :hands:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: PieterB

Bericht door univers » 09 apr 2013, 09:41

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: PieterB

Bericht door Tardis » 09 apr 2013, 11:48

PieterB schreef:Ik ben er echter ook van overtuigd dat de wetenschap op een (groot) aantal punten niet bij het juiste eind zit, en dat ze hier en daar gruwelijk de fout in gaan.
Er zijn hier op het forum een paar lieden die ook vinden dat b.v. de huidige inzichten van de fysica niet deugen. Maar ondanks oeverloze discussies van 1000+ reacties blijft enige wetenschappelijke onderbouwing altijd achterwege. Als ik lees dat je herhaaldelijk van het wetenschapsforum verbannen bent gaan bij mij alarmbellen rinkelen. Ben je een zelfverklaard wetenschapper of heb je werkelijk een degelijke opleiding genoten? Nou ja, we merken het wel.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: PieterB

Bericht door Susan » 09 apr 2013, 12:42

PieterB schreef: Ik kan soms vrij direct uit de hoek komen, maar je moet weten dat ik ook overal voor opensta.
Ik hoop dat je dit forum gaat waarderen tzt hoor PieterB, en de tijd zal het leren of je het hier dan wel naar je zin zult hebben denk ik. :smile:
Overigens (gezien jouw laatste zinnen) zit er toch een groot verschil tussen 'vrij direct uit de hoek komen',
of je in grofheden te uiten, of is dat voor jou het zelfde? [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

PieterB

Re: PieterB

Bericht door PieterB » 09 apr 2013, 22:04

Tammy schreef: Je praat over berichtenposter/lekker wijf?
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt.
Hou het netjes a.u.b.

Veel plezier hier.
Bedankt. Ik zal het netjes houden, met die berichtposter bedoelde ik iemand van niburu.
Tardis schreef: Er zijn hier op het forum een paar lieden die ook vinden dat b.v. de huidige inzichten van de fysica niet deugen. Maar ondanks oeverloze discussies van 1000+ reacties blijft enige wetenschappelijke onderbouwing altijd achterwege.
Als mensen zich daar aan storen zou er misschien wat strenger op gemodereerd moeten worden, of zou er een scheiding gemaakt moeten worden tussen fora voor iedereen en alles, en een specifiek forum waar wetenschappelijk te werk moet worden gegaan. Maar goed, het is slechts een idee, ik weet verder ook nog niet wat er wel en niet speelt op dit forum.
Tardis schreef: Ben je een zelfverklaard wetenschapper of heb je werkelijk een degelijke opleiding genoten?
ik heb er wel verschillende doorlopen maar ze geen van allen afgerond.
Susan schreef:Overigens (gezien jouw laatste zinnen) zit er toch een groot verschil tussen 'vrij direct uit de hoek komen',
of je in grofheden te uiten, of is dat voor jou het zelfde? [think]

tsja... ik ben en blijf rotterdammer...

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: PieterB

Bericht door Witte wel » 09 apr 2013, 22:18

Welkom Pieter.
Vlot van de tong en to the point. Goede eigenschappen maar kan je soms door struikelen.
Maar in jou geval zal dat wel meevallen als ik je posten elders lees.
Je hebt wel een apart expressionisme moet ik zeggen. Is wel leuk te zien.

Je komt hier van alles tegen en wat je niet aan staat sla je gewoon over. Af en toe een rood, groen of blauw ballonnetje voor je neus of effen bukken voor een mythologisch kleed maar verder een ruime variabele aan wetenschap en een prima stel gezellige mensen.
Ik zie de materialistische wetenschap zo’n beetje als een kwikdruppel. Beweegt alle kanten uit en expandeert enkel als de temperatuur toe neemt maar kent een begrenzing. Om die wetenschap te verruimen dien je iets toe te voegen ipv eindeloos blijven analyseren en beredeneren van wat al is.

En euh,
Als de kip plots kwak zou zeggen, zal het hakmes mogelijk het blok niet raken. [think]

:wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: PieterB

Bericht door univers » 09 apr 2013, 23:26

tsja... ik ben en blijf rotterdammer...
snap je nou wat ik bedoel Susan? :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: PieterB

Bericht door Gast1 » 10 apr 2013, 05:48

PieterB schreef:
Tammy schreef: Je praat over berichtenposter/lekker wijf?
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt.
Hou het netjes a.u.b.

Veel plezier hier.
Bedankt. Ik zal het netjes houden, met die berichtposter bedoelde ik iemand van niburu.
Tardis schreef: Er zijn hier op het forum een paar lieden die ook vinden dat b.v. de huidige inzichten van de fysica niet deugen. Maar ondanks oeverloze discussies van 1000+ reacties blijft enige wetenschappelijke onderbouwing altijd achterwege.
Als mensen zich daar aan storen zou er misschien wat strenger op gemodereerd moeten worden, of zou er een scheiding gemaakt moeten worden tussen fora voor iedereen en alles, en een specifiek forum waar wetenschappelijk te werk moet worden gegaan. Maar goed, het is slechts een idee, ik weet verder ook nog niet wat er wel en niet speelt op dit forum.
Tardis schreef: Ben je een zelfverklaard wetenschapper of heb je werkelijk een degelijke opleiding genoten?
ik heb er wel verschillende doorlopen maar ze geen van allen afgerond.
Susan schreef:Overigens (gezien jouw laatste zinnen) zit er toch een groot verschil tussen 'vrij direct uit de hoek komen',
of je in grofheden te uiten, of is dat voor jou het zelfde? [think]

tsja... ik ben en blijf rotterdammer...
Dat leest zich allemaal prettig en over het feit dat je een Rotterdammer bent kom ik wel overheen :wink:

Welkom PieterB en veel plezier hier.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: PieterB

Bericht door Susan » 10 apr 2013, 05:52

:rolfl:
Ja hoor ik begrijp wat jullie bedoelen Pieter en Univers, er zit echter een verschil in de manier waarop dat gezegt of geschreven word.
Als iemand vrouwen wijven noemt zoals hier in die zin gebruikt werd, is grof en respectloos.
Terwijl iemand ook op heel andere toon een vrouw wijfje of wijfie kan noemen wat meestal goedmoedig of lief bedoeld is.
Dat zou evengoed ook in een scheldpartij gebruikt kunnen worden natuurlijk, maar dan is de toonzetting er ook duidelijk naar en dus bepaald niet lief bedoeld.
Het is ook niet alleen Rotterdams dacht ik, we horen dit bijv. in den Haag, Amsterdam en andere plaatsen ook regelmatig. Zélfs op een bekakt en geaffecteerd toontje zoals Beatrix praat door mensen die in villawijken wonen, dat die mannen het over hun 'weieif' hebben...(en vrouwen over 'die vent van mij'....) [think]
Meissie, moppie,wijfie enz enz kán dus juist heel goed en zacht klinken .


héé,goedemorgen Gast1, :grin: jíj zat me dus in de 'weg' toen ik dit hier neer wou zetten! :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

buurvrouw
Onderzoeker
Berichten: 644
Lid geworden op: 17 apr 2009, 08:46

Re: PieterB

Bericht door buurvrouw » 10 apr 2013, 06:58

ook van mij als rotterdamse welkom :forumgroet:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: PieterB

Bericht door univers » 10 apr 2013, 08:45

Zélfs op een bekakt en geaffecteerd toontje zoals Beatrix praat door mensen die in villawijken wonen, dat die mannen het over hun 'weieif' hebben...(en vrouwen over 'die vent van mij'....)
Enkel zij praten met een aardappel in hun mond.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: PieterB

Bericht door Beatrix Kiddo » 10 apr 2013, 09:41

Susan schreef: een bekakt en geaffecteerd toontje zoals Beatrix praat
Haha, ik moest 3 keer lezen voordat ik door had dat het niet over mij ging :rolfl:
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80571
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: PieterB

Bericht door Tammy » 10 apr 2013, 14:45

Enig Kiddo ! [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: PieterB

Bericht door Vitharr » 10 apr 2013, 15:08

Tardis schreef:Er zijn hier op het forum een paar lieden die ook vinden dat b.v. de huidige inzichten van de fysica niet deugen. Maar ondanks oeverloze discussies van 1000+ reacties blijft enige wetenschappelijke onderbouwing altijd achterwege.
Tardis, als bijvoorbeeld beweerd wordt dat religieuze inzichten niet deugen wordt dit zelden aangetoond middels een religieuze onderbouwing.

Die "paar lieden" waar je over spreekt zijn vast geen wetenschappers en onderbouwen daarom hun kritiek ook niet wetenschappelijk. :wink:

What the bleep zou zich in het kader van CERN vast afvragen waarom de wetenschappers niet beseffen dat hun observaties en sterke focus gecombineerd met de enorme energie van de botsing hebben geleid tot de creatie van een higgsboson. Zouden de wetenschappers hun ontdekking dus ook nog pseudowetenschappelijk onderbouwen? :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: PieterB

Bericht door Vitharr » 10 apr 2013, 15:08

Sorry, ik heb hier een lastige Logitech muis met een goedkope microswitch die van tijd tot tijd dubbel klikt. Hier stond dan ook een dubbele post. :wink:

Laat me hem dan nuttig maken met een anekdote voor Susan over het ge(mis)bruik van de term "wijf".

Ik heb een tijdje in Brabant gewerkt en had daar een collega die bijzonder grof gebekt was. Sommige mensen hebben dat. Iedereen was er aan gewend dus pastte ik me ook maar aan. 1 oudere collega had echter ook moeite met de term "Wijf" en hij kon het dan ook niet waarderen als de collega hem, uit oprechte interesse, vroeg hoe het met "zijn wijf" ging.

De laatste dag van de werkweek kregen ze er weer eens vreselijke ruzie over. De jonge collega beloofde wederom beterschap maar zei ook eerlijk dat hij het helemaal niet kwetsend bedoelde. Het weekend verstrijkt en de nieuwe werkweek breekt aan. We zitten aan de koffie met de oudere collega erbij als de jongere binnenkomt. Hij wenst iedereen goedemorgen, pakt koffie en gaat naast de oudere collega zitten.

Hij kijkt hem aan en begint "Zo Ad, nog de beest uitgehangen afgelopen weekend?". Ad mompelde wat en toen kwam het. De jonge collega begint aan de zin waar we allen op zitten te wachten, gaat de fout in en herstelt zich meesterlijk. Hij zei; "En hoooeeeeouw is your Wijf?". :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: PieterB

Bericht door Susan » 10 apr 2013, 20:03

Ja, haha herkenbaar hoor :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie