Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 25 nov 2015, 20:01

Isis schurk Erdogan koopt olie van Isis, laat koerden afschieten die Isis aan het bestrijden zijn en nu laat Isis schurk Recep Tayyip Erdoğan ook nog een Russisch gevechtsvliegtuig uit de lucht schieten. Een toestel van de Russen welke hebben aangetoond reeds de meest effectieve wijze te hebben toegepast om in een korte termijn Isis enorm veel schade toe te brengen en terug te dringen.
De acties van Rusland zijn erg succesvol gebleken maar gaan Isis schurk Erdogan teveel in de weg staan. Het is immers aangetoond en bekend dat schurk Erdogan Isis via zijn land support en daarvoor in ruil goedkope olie verkrijgt.
De Navo heeft een Isis supporter in zijn team zitten en zijn nu gedwongen om achter de daden van deze Isis schurk te gaan staan terwijl deze acties zonder overleg binnen de Navo zijn ondernomen.

Of was deze actie vooraf gepland. Zou best wel eens kunnen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 25 nov 2015, 23:07

Zijn de Turkmenen ook al IS? Rusland is alleen maar bezig een despoot die zijn volk uitmoord in het zadel te houden. Voor de vorm gooit Rusland zo af en toe wat op IS. Maar meestal is ook Rusland gewoon burgers aan het uitmoorden.

En zolang Assad daar zit krijgen wij de vluchtelingen stromen. Een vatbom van Assad is nu eenmaal niet zo' n feest.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 25 nov 2015, 23:28

gusteman schreef: Turkije heeft hier mijns inziens zwaar geblunderd.

Deze actie is niet alleen verfoeilijk, het is zelfs ronduit misdadig te noemen. [burn]

Ik hoop dat binnen de NAVO Top vergadering van deze middag Turkije (op zijn minst) een flinke bolwassing krijgt.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Helemaal mee eens en dat laatste kan je wel schudden. Isis schurk Erdogan heeft precies gedaan wat hij moest doen. Hij veegt overigens de vloer aan met de Navo.

Lees eens een andere krant Zoeker, daar word je wijzer van.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 26 nov 2015, 20:45

Misschien een tip om eens wat op te zoeken over de Isis schurk Erdogan zijn zoon Bilal Erdogan en zijn olie-handel praktijken. Mogelijk dat men dan wat meer kijk krijgt op de zaken die spelen betreffende het Isis gebeuren. Maar dat vind je niet op nrc of telegraaf .nl, daar moet je iets verder voor zoeken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 27 nov 2015, 00:44

En opnieuw komt Turkije er wat schimmiger uit te zien:

In Trieste, een noord Italiaanse havenstad, heeft de politie een lading wapens onderschept die afkomstig waren uit Turkije.
781 Winchester SXP "pump action" geweren zaten in een vrachtwagen met Nederlandse nummerplaat met aan het stuur een man van Turkse nationaliteit.
De vracht was bestemd voor België, Nederland en Duitsland.

De Winchester SXP is op dit ogenblik het snelst vurende pomp geweer: een getrainde schutter vuurt met dit wapen 3 patronen af in een halve seconde. Voldoende om een waar bloedbad aan te richten wanneer dit gebruikt wordt tegen opeengepakte mensen.

BRON
BRON

Gast1

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Gast1 » 27 nov 2015, 09:08

Gezellig ... :shock: :shock: :shock:

Van al die berichten ga je je vanzelf onveiliger voelen ...
Gelukkig woon ik op het platteland in een boerengroen piepklein dorpje.
Maar ook dat wil niets zeggen ...

Ik voel me overigens niet onveiliger hoor, maar de bom lijkt wel langzamerhand steeds meer te gaan barsten.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Fenna » 27 nov 2015, 09:31

Het vloog 17 sec, boven het Turkse luchtruim.
Het lijkt mij sterk dat er dan volgens de Turken 10 keer gewaarschuwd is, je kan amper 10 keer boe roepen in 17 seconden.
Denk dat dit een bewuste actie van de Turken is geweest, volgens de Russische piloot is er niet een keer gewaarschuwd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door univers » 27 nov 2015, 09:42

Erdogan is op oorlog uit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 27 nov 2015, 12:05

Fenna schreef:Het vloog 17 sec, boven het Turkse luchtruim.
Het lijkt mij sterk dat er dan volgens de Turken 10 keer gewaarschuwd is, je kan amper 10 keer boe roepen in 17 seconden.
Denk dat dit een bewuste actie van de Turken is geweest, volgens de Russische piloot is er niet een keer gewaarschuwd.
In dergelijke gevallen worden de waarschuwingen gegeven vooraleer een toestel het nationaal luchtruim binnen vliegt.
Aan de hand van de radarbeelden kan je zien welke koers wordt gevolgd. Indien dit zou leiden tot onrechtmatig binnen vliegen van een luchtruim zal een waarschuwing worden gegeven vooraleer het binnendringen effectief plaats vindt.
Wachten tot het binnendringen reeds gebeurd is zou inhouden dat er geen sprake meer kan zijn van waarschuwingen.

Dat de piloot ontkent dat er waarschuwingen werden gegeven zal veeleer liggen aan de debriefing dan aan wat werkelijk is voorgevallen. Het ligt voor de hand dat hem werd opgedragen dit te zeggen.
Geen enkele krijgsmacht zal zijn soldaten laten toegeven dat ze een fout zouden hebben gemaakt.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 27 nov 2015, 12:20

Fenna schreef:Het vloog 17 sec, boven het Turkse luchtruim.
Het lijkt mij sterk dat er dan volgens de Turken 10 keer gewaarschuwd is, je kan amper 10 keer boe roepen in 17 seconden.
Denk dat dit een bewuste actie van de Turken is geweest, volgens de Russische piloot is er niet een keer gewaarschuwd.

Er zijn al eerder incidenten geweest. Rusland is aan het proberen hoe ver ze kan gaan. Ook in NAVO luchtruim komen ze soms. Gewoon een beetje provoceren en kijken hoe ver je kan gaan.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 27 nov 2015, 12:26

Gast1 schreef:Gezellig ... :shock: :shock: :shock:

Van al die berichten ga je je vanzelf onveiliger voelen ...
Gelukkig woon ik op het platteland in een boerengroen piepklein dorpje.
Maar ook dat wil niets zeggen ...

Ik voel me overigens niet onveiliger hoor, maar de bom lijkt wel langzamerhand steeds meer te gaan barsten.

Het is het traditionele gedoe. Zowel Rusland als Turkije willen beter worden van de oorlog in Syrie.
En de IS vaart er wel bij. Ook de westerse coalitie is niet zo hecht meer door het gebedel van Hollande in Moskou. De cordon sanitaire rondom Poetin begint barstjes te tonen. En dat is precies wat hij wilde. Naast zijn haven natuurlijk. Het zou mij niet verbazen als de proxy oorlog in Oost Oekraine weer eens oplaait.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Fenna » 27 nov 2015, 13:40

Zoeker schreef: Rusland is aan het proberen hoe ver ze kan gaan. Ook in NAVO luchtruim komen ze soms. Gewoon een beetje provoceren en kijken hoe ver je kan gaan.
Klopt.
Hebben ze bij ons ook geprobeerd, maar toen hebben wij ze toch ook niet gelijk de lucht uitgeknald.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 27 nov 2015, 14:09

Fenna schreef:
Zoeker schreef: Rusland is aan het proberen hoe ver ze kan gaan. Ook in NAVO luchtruim komen ze soms. Gewoon een beetje provoceren en kijken hoe ver je kan gaan.
Klopt.
Hebben ze bij ons ook geprobeerd, maar toen hebben wij ze toch ook niet gelijk de lucht uitgeknald.

En terecht. Wij zijn wat softer. En daar ben ik blij mee. Doch we dienen natuurlijk wel te zien dat Vladimir alle jongetjes uit de klas aan het provoceren is en dat hij nu net de verkeerde te pakken had.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 27 nov 2015, 17:26

Fenna schreef:Klopt.
Hebben ze bij ons ook geprobeerd, maar toen hebben wij ze toch ook niet gelijk de lucht uit geknald.
Nederland heeft ook geen buurland waar een burgeroorlog aan de gang is en Russische vliegtuigen bombardementen uitvoeren op bondgenoten van Nederland.
De situatie is dus niet echt vergelijkbaar.

gusteman

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door gusteman » 27 nov 2015, 17:32

Zoeker schreef:En terecht. Wij zijn wat softer. En daar ben ik blij mee. Doch we dienen natuurlijk wel te zien dat Vladimir alle jongetjes uit de klas aan het provoceren is en dat hij nu net de verkeerde te pakken had.
Ik maak me sterk dat dit incident niet had plaats gevonden indien Turkije geen lid van de NAVO was geweest.
Waaruit volgt dat Turkije misbruik heeft gemaakt van die alliantie en zijn bondgenoten heeft mee gesleurd in een gevaarlijk avontuur.
Het minste wat hier om zijn plaats is dat zijn verontschuldigingen door Turkije aan het adres van de familie van de doodgeschoten piloot.
Want dat wordt in dit gebeuren wel een beetje uit het oog verloren. Ik besef terdege dat die piloten ook geen medelijden hebben met de slachtoffers die zij maken bij hun bombardementen maar dat betekent niet dat Turkije (en dus ook de NAVO) een gebaar van goede wil zou kunnen maken.
Al was het maar om wat olie op de golven te gooien.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door univers » 27 nov 2015, 17:42

Al was het maar om wat olie op de golven te gooien.
Daar blus je het vuur niet mee.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 27 nov 2015, 17:49

gusteman schreef:Ik maak me sterk dat dit incident niet had plaats gevonden indien Turkije geen lid van de NAVO was geweest.
Waaruit volgt dat Turkije misbruik heeft gemaakt van die alliantie en zijn bondgenoten heeft mee gesleurd in een gevaarlijk avontuur.
Het minste wat hier om zijn plaats is dat zijn verontschuldigingen door Turkije aan het adres van de familie van de doodgeschoten piloot.
Want dat wordt in dit gebeuren wel een beetje uit het oog verloren. Ik besef terdege dat die piloten ook geen medelijden hebben met de slachtoffers die zij maken bij hun bombardementen maar dat betekent niet dat Turkije (en dus ook de NAVO) een gebaar van goede wil zou kunnen maken.
Al was het maar om wat olie op de golven te gooien.

Verontschuldigingen? Ik denk dat als je dat in Turkije zou vertellen dat men in lachen uit barst.
De piloten worden daar als moordenaars gezien. Handlangers van een terreur regime.
En daar valt wat voor te zeggen. Assad maakt meer slachtoffers dan IS en Rusland helpt daar een handje bij.

Laten we niet vergeten in deze hele kwestie dat het Assad is die de hele zaak zo heeft laten ontsporen.
Als hij op tijd bij zinnen was gekomen zaten we nu niet met zo' n immens probleem.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Zoeker » 27 nov 2015, 17:54

gusteman schreef:Nederland heeft ook geen buurland waar een burgeroorlog aan de gang is en Russische vliegtuigen bombardementen uitvoeren op bondgenoten van Nederland.
De situatie is dus niet echt vergelijkbaar.

De situatie is wel degelijk vergelijkbaar. Rusland heeft ook niks in het Nederlandse of ander luchtruim te zoeken. In feite maakt Rusland misbruik van de wetenschap dat we toch niks doen. Turkije heeft een andere instelling en heeft dat nu kenbaar gemaakt aan Rusland. Gewoon een ordinair wedstrijdje "wie de grootste heeft". Maar dan moet Poetin ook niet opkijken als hij de kleinste heeft….

En Poetin kennende is hij nu op dat kleine geval van hem getrapt.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Witte wel » 27 nov 2015, 20:07

gusteman schreef: Waaruit volgt dat Turkije misbruik heeft gemaakt van die alliantie en zijn bondgenoten heeft mee gesleurd in een gevaarlijk avontuur.
Juist, Isis schurk Erdogan maakt dankbaar gebruik van zijn positie binnen de Navo.
gusteman schreef:Al was het maar om wat olie op de golven te gooien.
En die oliestroom probeert hij nu net zo goed te beschermen.
Zoeker schreef:Assad maakt meer slachtoffers dan IS en Rusland helpt daar een handje bij.
Toon de statistieken en bewijzen als je dat zo stelt. Ik ben bang dat je deze nergens kunt vinden en dat deze stelling gebaseerd is op assumeringen en niet op werkelijkheid.
Zoeker schreef:Laten we niet vergeten in deze hele kwestie dat het Assad is die de hele zaak zo heeft laten ontsporen.
Dat is nu gepapegaai vanuit de media natuurlijk. Het hele Syrië conflict heeft niets van doen met het regiem van Assad maar is een voortvloeisel vanuit destabilisering door omringende landen omdat het regiem van Assad geen gewenste coöperatie verleende en bestaande coalitie afspraken in stand wilde houden met partners welke nu net andere belangen hadden dan de nu actieve destabiliserende partijen. Ditzelfde is met succes toegepast geweest in Irak en Libië. Volledig gedestabiliseerd en eigen banksysteem afgenomen. Beide landen zijn nu een chaos.

Gusteman heeft het bij het rechte eind. Blijf zien wat er is en laat je niet verleiden een andere richting uit te kijken.

Overigens Isis schurk Erdogan's dochter Sümeyye is ook Isis gerelateerd en voorziet in de opvang van Isis slachtoffers die mede door haar inspanningen weer worden opgelapt.

Poetin is een goed strateeg en zal hier op zeer gepaste wijze op reageren en laat zich zeker niet vangen door invloeden van buiten af. Hij blijft kalm en beheerst, wat nu eigenlijk niet de bedoeling was, en trapt niet in de valkuilen die voor hem opgezet worden. En wie denkt dat er barstjes rond Poetin ontstaan is verblind door propaganda materiaal omdat Poetin eerder terrein wint dan dat hij het verliest. De partij die het meest schade ondervindt in deze kwestie is bondgenoot Amerika welke het nakijken heeft op Rusland.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Escalatie op het Syrische strijdtoneel: wat volgt nu?

Bericht door Osiris » 27 nov 2015, 20:44

Jij 'ziet' het net zo als ik.

:post:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie